Welke film heb je vandaag gezien?

Het fantastische verhaal in beeld en beweging. Film, theater en tv.

Moderator: Beheerders

Midwinter
Eigenaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Midwinter » 30 jan 2007 20:04

Afgelopen zondag heb ik voor het eerst 2001: A Space Odyssey in zijn geheel gezien. Ik wist natuurlijk al dat hij traag was (ik ben er niet voor niets de eerste keer bij in slaap gevallen), maar het viel me ook deze keer niet mee. :D Toch was het een erg plezierige kijkervaring, temeer omdat ik niet zo lang geleden het boek heb gelezen. En het cryptische einde, dat redelijk afwijkt van het boek, was toch erg indrukwekkend.

Dema
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Dema » 15 feb 2007 00:18

The Prestige.

Erg mooie film, leuke ontknoping aan het einde en ik raad hem zeker aan! Goed geacteerd, mooie wendingen en je komt nog wat goocheltrucs te weten ;)
Vrij ongeloofwaardige machine zit er wel in, maar daar kun je rustig doorheen kijken en je late overtuigen.

Paar dagen geleden The Wild gekeken, had hem nog nooit eerder gezien en hij is best grappig :D Geen slap aftreksel van Madagascar zoals ik vreesde maar een grappige film.
Zelfde dag ook The Corps Bride gekeken, voro de tweede maal. Vond de muziek dit keer mooier dan de eerste keer :P

after_eden
Eeuwentemmer

Ongelezen bericht door after_eden » 02 apr 2007 12:02

Mr. Beans Holiday. Erg grappig, typisch mister Bean.

"Qui." "Gracias." Ik heb helemaal gevouwen gelegen tijdens de film. :lol: Niet zozeer een verplichte bioscoop film maar wel erg leuk. Goed voor een avondje vermaak. (half avondje)

Midwinter
Eigenaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Midwinter » 04 mei 2007 11:21

As good as it gets. Jack Nicholson is zó geweldig in die film. :D Zeldzaam niveau van grappigheid.

Symbiot
Avonturier

Ongelezen bericht door Symbiot » 04 mei 2007 13:56

V for Vendetta. Brilliante verfilming. De geweldige klanken van Weaving's stem doen de rol van 'V' eer aan. Dat samen met het optreden van Nathalie Portman :kwijl:, die de rol van Evey geweldig neerzette.

after_eden
Eeuwentemmer

Ongelezen bericht door after_eden » 04 mei 2007 15:15

Laatst gezien: The Dark Crystal. Best wel een leuke film. :)

Edit: De film is een poppenfilm, en hij gaat over een duister kristal. Het verhaal is vrij simpel maar de uitwerking vind ik wel geinig gedaan. :)

Gwywen
Oerschepsel
Contacteer:

Ongelezen bericht door Gwywen » 04 mei 2007 22:40

Ik heb Beowulf & Grendel gekocht (uitverkoopje) maar vond hem eerlijk gezegd een beetje tegenvallen. Het was nauwelijks spannend, eerder zielig, en ik vond The 13th Warrior (zelfde verhaal, andere film) véél griezeliger.
Nu heb ik Tristan & Isolde nog liggen, was ook een uitverkoopje.

-G-

Seven
Avonturier
Contacteer:

Ongelezen bericht door Seven » 05 mei 2007 10:48

Woensdag ben ik naar Spiderman 3 gaan zien.
Goeie film, de beste van de drie!

Symbiot
Avonturier

Ongelezen bericht door Symbiot » 06 mei 2007 19:10

Gisteravond heb ik met Ftechmax, Whitedragon en Midwinter een paar films gekeken. 12 Monkeys, met o.a. Bruce Willis, Brad Pitt en een nerveuze SCAT-kabel. Daarna heb ik Ftechmax en Midwinter blootgesteld aan twee films uit het 'wansmaak genre': Female Vampire en Curse of the Devil. Arme jongens... :P

zwartekat
Fortuinzoeker

Ongelezen bericht door zwartekat » 07 mei 2007 12:32

Het regent de hele dag al.... dus ik heb zojuist Princess Mononoke gekeken (Anime). De eerste grote film van Hayao Miyazaki (van Spirited away and Howl's moving castle). Die laatste twee had ik al, maar de eerste was moeilijk aan te komen.

Bijzonder mooi :)

Christine
Kind van de kosmos
Contacteer:

Ongelezen bericht door Christine » 07 mei 2007 14:59

Ik ben weer helemaal bezig met "The 10th Kingdom". Het blijft een superserie! Vooral de magie van de gebroeders Gibb is geweldig! :lol:

- Christine -

Midwinter
Eigenaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Midwinter » 07 mei 2007 15:06

Symbiot schreef:Daarna heb ik Ftechmax en Midwinter blootgesteld aan twee films uit het 'wansmaak genre': Female Vampire en Curse of the Devil. Arme jongens... :P
Ach, eerlijk gezegd heb ik me met The Curse of the Devil (de naam alleen al!) best vermaakt. :P Kwalitatief gezien was 12 Monkeys natuurlijk stukken beter.

Gwywen
Oerschepsel
Contacteer:

Ongelezen bericht door Gwywen » 08 mei 2007 15:33

Ik heb gisteren Tristan & Isolde gezien, en ik vond hem niet tegenvallen. Vooral het eind...
spoiler schreef:ik ben gék op verhalen die slecht aflopen! :evil:
-G-

Midwinter
Eigenaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Midwinter » 20 mei 2007 10:16

Ik heb gisteren weer The Ninth Gate gezien, gebaseerd op De Club Dumas van Arturo Pérez-Reverte. Er is in de film behoorlijk wat weggelaten, maar gek genoeg zit het verhaal met al die wijzigingen nog steeds goed in elkaar. En de sfeer is ronduit fantastisch...

Marcel
Toerist

Ongelezen bericht door Marcel » 20 mei 2007 15:01

Ik heb vandaag samen met Christine Pirates of the Caribbean - Curse of the Black Pearl gezien! :-D Een hele coole film en ik ben erg benieuwd naar de twee volgende delen.

Christine typt hier: Hij moet wel, aangezien hij volgende week met mij naar de bios gaat...

Plaats reactie