Welke film heb je vandaag gezien?

Het fantastische verhaal in beeld en beweging. Film, theater en tv.

Moderator: Beheerders

Odrush
Toerist

Ongelezen bericht door Odrush » 26 jun 2006 22:35

Nou vooruit dan maar, als het moet! :P

Ja ehm ...16 blocks... tja, Die Hard in een nieuw jasje dus. Gewoon een 'lekkere' film waar je goed met wat vrienden heen kan, maar waar je niet van moet verwachten dat je er iets van leert of nog uren over na gaat praten.

SchemerRat
Fortuinzoeker

Ongelezen bericht door SchemerRat » 27 jun 2006 01:01

Persoonlijk ben ik wel voor de nieuwe Bruce Willis, sinds Sin City is hij weer helemaal hot, maar anders. Natuurlijk is hij nog steeds een man van de actie, maar hij is wel wat rustiger. Bruce Willis speelt de (geestelijk gekwlede) oudere, fisiek aftakelende, (foute) blanke held. Persoonlijk vond ik deze film beyond Die Hard; ok, het blijft een actiefilm, maar de nieuwe Bruce komt voor vengeance op een menselijke manier. Van mij mag hij deze figuur nog wel vaker op het witte doek toveren, ik hoop dan ook dat hij in Sin City 2 terugkomt.

Jorqua
Ontdekkingsreiziger

Ongelezen bericht door Jorqua » 27 jun 2006 11:03

SchemerRat schreef:Persoonlijk ben ik wel voor de nieuwe Bruce Willis
Ik vond Bruce ook een zeer sterke rol neerzetten, daar geen commentaar op. En de nieuwe rollen die hij tegenwoordig vertolkt (en dan idd vooral Sin City) kwijl.
Het enige was dat ik de film niet zo denderend vond. Om even terug te grijpen naar Sin City, dat was een film om nog een keer te zien, om uren over te lullen met je vrienden, maar dat mist 16 Blocks voor mij gewoon.

-Greetz R-

Niamh
Fortuinzoeker

Ongelezen bericht door Niamh » 28 jun 2006 21:34

Ik heb vandaag the Mists of Avalon gezien, die is mooi!!! Ik had het boek al gelezen, maar de film is dan toch weer heel anders. En die muziek erbij...prachtig gewoon! :)

Dema
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Dema » 04 jul 2006 17:44

Eergister met vriendinnen: The Island.
Erg mooie film over een kolonie ge\ísoleerd omdat de hele wereld aangetast is door een besmetting. Op de wereld is er nog 1 plaats over waar je veilig kan wonen: het eiland. Elke dag mag er iemand naar het eiland, willekeurig geprikt door de loterij. Maar er klopt iets niet met dat eiland...

Anyway, ik vond hem erg spannend en een leuk concept :) Ik raad hem zeker aan, al vond ik het niet echt een enorm hoogstaande film, hij is wel erg leuk en spannend :)

Moirag
Avonturier

Ongelezen bericht door Moirag » 05 jul 2006 20:57

Ik heb net Big Fish van Tim Burton gekocht en bekeken.

:love: Ik kan in elk geval zeggen dat het geen miskoop was. :love:

Tim Burton aan de top!
Heerlijk sprookjesachtige film met dat typisch duistre Burton tintje :-D .

Gwywen
Oerschepsel
Contacteer:

Ongelezen bericht door Gwywen » 31 jul 2006 20:31

Big Fish! Die staat bij deze op mijn verlanglijstje.

Afgelopen weekend heb ik voor het eerst sinds heel lang weer eens wat films gehuurd.

Munich: een must-see. Eentje die je lang bijblijft. Na de moord op de Israëlische sporters tijdens de Olympische Spelen van Berlijn in 1972, wordt een speciaal groepje van de Mossad ingezet om de daders te pakken te nemen. De film gaat vooral over de persoonlijke problemen die deze mannen hierdoor krijgen. En de gevolgen die de opdracht voor hen persoonlijk heeft.

Brothers Grimm Wat een gekke film. Net zo gek als Moulin Rouge. Ik vraag me nog steeds af waar-ie nou over ging. En Matt Damon en Heath Ledger zagen er allebei niet uit. :'(

Ocean's TwelveKijk, hier houd ik nou van. Mooie montage, slim script, gehaaide streken. Fijne film.

Elmer
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Elmer » 01 aug 2006 16:12

Ik ben met de kids naar 'Cars' gaan kijken in Metropolis in Antwerpen. Echt een leuke feelgood Walt Disney animatie.
Die autootjes zijn echt blits. Cool getekend!

Gwywen
Oerschepsel
Contacteer:

Ongelezen bericht door Gwywen » 02 aug 2006 20:50

Ik heb vanavond Pride and Prejudice gezien (met haar van Pirates), erg grappige film met prachtige aankleding.

Daarna kwam Romeo & Juliet (met hem van Titanic) maar die heb ik na een kwartier uitgezet, wat een rare film.

-G-

Viconia
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Viconia » 03 aug 2006 00:09

Op rtl7 heb ik vanavond Strange days gezien.

Het is 1999: de laatste dagen van de oude eeuw. Lenny Nero is een voormalig agent die zich nu bezighoudt met dataschijfjes waarop herinneringen en emoties staan. Op een dag ontvangt hij een schijfje waarop de herinneringen staan van de moordenaar van een prostituee. Zodra Lenny op onderzoek uitgaat, wordt hij meegezogen in een wervelwind aan moord, chantage en verkrachtingen en is het nog maar de vraag of hij deze zaak tot een goed einde brengt.
Een zeer leuke film. Spelen overigens niet echt bekende acteurs in mee, al zal iedereen wel Michael Wincott kennen. (Robin Hood, The Three Musketeers, the crow etc)

Elmer
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Elmer » 03 aug 2006 15:53

Ik heb ook met veel plezier naar Strange days gekeken.
Ik heb Aladin gekeken, op de sofa met de kids (die blauwe geest uit die lamp is lache en die papegaai ook)

Gwywen
Oerschepsel
Contacteer:

Ongelezen bericht door Gwywen » 04 aug 2006 08:36

Aladin vind ik één van de leukste Disney-tekenfilms.

Wij zijn gisteren voor het eerst sinds twee jaar (ja, als je eenmaal een kind hebt...) weer eens naar de film geweest. Erg veel draaide er niet, dus de keus was tussen Pirates of the Da Vinci Code.
Het werd die laatste en ik moet zeggen dat ik niet teleurgesteld ben. (Ik heb het boek dus nog niet gelezen) Het verhaal steekt goed in elkaar, er zit lekker veel vaart in. Sommige dingen zag je al van kilometers ver aankomen, andere verhaallijnen vond ik te snel afgekapt, maar dat ligt meer aan Dan Brown dan aan de film, denk ik.
Ja, ik denk dat ik het boek toch maar ga lezen. (zei de vrouw die weigert met de massa mee te lopen :-D)

Viconia
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Viconia » 04 aug 2006 12:05

Aladin vind ik één van de leukste Disney-tekenfilms.
De fim was inderdaad best wel gaaf, de vervolgen erop en de daarbijhorende tv-serie vond ik echter stukken minder. :)

Gisteren The green mile op dvd gezien. Toch wel een van de betere Stephen King verfilmingen.

Moirag
Avonturier

Ongelezen bericht door Moirag » 13 aug 2006 21:09

:lol:
Gisteren The green mile op dvd gezien. Toch wel een van de betere Stephen King verfilmingen.
Ik vandaag ^^ Zag hem gisteren liggen in de boekhandel en ik vond het gewoon een schandaal als ik hem ongekocht liet liggen :-D

Morgen ga ik naar de tweede Pirates of the carribean kijken. :-D (Eindelijk :$ :P )

Witch
Sterrenschipper

Ongelezen bericht door Witch » 01 okt 2006 22:43

Gister in de bios "My super ex-girlfriend" gezien. Tja wat kan ik zeggen.... kort gezegd....wat een waardeloze film!! Goed het verhaal is wel leuk, maar hoe het dan overgebracht wordt is gewoon waardeloos. Er zaten wel een paar humor momenten in, maar naar mijn mening waren dat er gewoon te weinig. Alles was het gewoon net niet....de cast....de verhaallijn....de superhelden pakjes......het kwaadaardige meesterbrein. Kortom geen film waar je eens gezellig voor naar de bios gaat.

Plaats reactie