Welke film heb je vandaag gezien?

Het fantastische verhaal in beeld en beweging. Film, theater en tv.

Moderator: Beheerders

neffalathiel
Sterrenschipper
Contacteer:

Ongelezen bericht door neffalathiel » 20 mei 2006 15:00

Voor degenen die van martial arts houden: (al betwijfel ik dat je deze nog niet gezien hebt) ik heb gisteravond House of Flying Daggers gekeken en oh, die is zo goed... Alleen al om het echte Japanse knokwerk, niet dat Jackie Chan-gedoe, is het al om te kwijlen!

Witch
Sterrenschipper

Ongelezen bericht door Witch » 24 mei 2006 21:36

Hay,

Net terug uit de bios, X-Men III gekeken. Tja wat moet ik erover zeggen...........'t is een goeie film, maar naar mijn gevoel klopt er van alles niet aan. Althans is het anders dan ik me uit de strips en de tekenfilms kan herinneren. Ik zal hier niet precies zeggen hoe en wat dan ga je er misschien te sterk op letten als je de film zelf gaat bekijken.

Het blijft een goede film met super actie en special effects en vooral het einde is gewoon buitengewoon sterk............

Groetjes Witch

Tynvyrr
Ontdekkingsreiziger

Ongelezen bericht door Tynvyrr » 25 mei 2006 20:05

Eindelijk: The Nightmare before Christmas van Tim Burton! :-D

Moet wel eerlijk bekennen dat ik The Corpse Bride stukken beter vond, betere grappen, betere characters, betere muziek, betere plot. Heb wel me wel geamuseerd met 'frankenweenie', een bonuskortfilm van de jonge Burton die op de DVD stond. Een kind komt in een biologieles op het lucide idee zijn pas overreden hondje vanonder de grond te halen en hem met een bliksem weer tot leven te wekken, wat lukt, met alle gevolgen vandien. 8)

Dema
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Dema » 26 mei 2006 09:50

@Tynvyrr, ik vond dat precies andersom :P

Gisteravond X-men 3 gezien, vond het een erg goede film al vond ik er een paar 'zwakkere' elementjes inzitten. Maar goede film :)

Jorqua
Ontdekkingsreiziger

Ongelezen bericht door Jorqua » 26 mei 2006 17:04

Christine en ik zijn gisteren ook naar X-men III geweest en ik moet zeggen; ronduit een brute film.
  • Mooie special effects
  • Redelijk verhaal
  • Veel actie
  • Het zijn de X-men!!! :-D
De enige waarschuwing die ik graag zou willen geven is; Als je het verhaal kent (danwel uit de animatie-serie, dan wel als veteraan uit de strips) ga er dan in godsnaam naar toe met de instelling dat de film geinspireerd is op het verhaal en geen verfilming is.
Persoonlijk vond ik dat een beetje jammer omdat ik er wel vanuitging dat het een verfilming zou zijn, en dan kom je eruit met een idee van; Maar zo ging het helemaal niet. :?
Edoch een echte aanrader om te gaan kijken als je marvel fan bent.

-Greetz R-

Ps. Stan Lee komt er weer in voor. :feest:

Witch
Sterrenschipper

Ongelezen bericht door Witch » 04 jun 2006 23:33

Hay,

Gisteren The da Vinci Code gezien....... was wel een spannende en leuke film. En ook zonder dat je het boek gelezen hebt goed te volgen.

Squishy
Toerist
Contacteer:

Ongelezen bericht door Squishy » 05 jun 2006 09:32

neffalathiel schreef:Voor degenen die van martial arts houden: (al betwijfel ik dat je deze nog niet gezien hebt) ik heb gisteravond House of Flying Daggers gekeken en oh, die is zo goed... Alleen al om het echte Japanse knokwerk, niet dat Jackie Chan-gedoe, is het al om te kwijlen!
House of Flying Daggers duurt toch 3 uur? Of zit ik nou met een andere film in mijn hoofd?

Gwywen
Oerschepsel
Contacteer:

Ongelezen bericht door Gwywen » 05 jun 2006 20:06

neffalathiel schreef:Voor degenen die van martial arts houden: (al betwijfel ik dat je deze nog niet gezien hebt) ik heb gisteravond House of Flying Daggers gekeken en oh, die is zo goed... Alleen al om het echte Japanse knokwerk, niet dat Jackie Chan-gedoe, is het al om te kwijlen!
Ja, mooie film hè. Net zoiets als Crouching Tiger, Hidden Dragon (ook met dat zelfde meisje in de hoofdrol overigens)
Van mij mogen ze veel meer van dit soort films maken. Prachtig. Ook die ingetogen sfeer vind ik erg prettig. Het hoeft bij de Chinezen allemaal niet zo uitbundig, maar is daardoor niet minder spectaculair.

Ik heb overigens vandaag Clear and present Danger gezien, met Harrison Ford en Sean Bean. Ik begin me nu toch serieus af te vragen of Ford wel eens een slechterik gespeeld heeft. Ik word er een beetje moe van dat hij altijd van die rechtvaardigheid-najagende rollen speelt.

-G-

Ostracod
Ontdekkingsreiziger
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ostracod » 06 jun 2006 21:55

Gwywen schreef:
Ik heb overigens vandaag Clear and present Danger gezien, met Harrison Ford en Sean Bean. Ik begin me nu toch serieus af te vragen of Ford wel eens een slechterik gespeeld heeft. Ik word er een beetje moe van dat hij altijd van die rechtvaardigheid-najagende rollen speelt.
Er is een film waar Ford een slechterik in speeld :P . "Wat Lies Beneath" zo luid de titel. Het gaat over de vrouw van Docter Norman Spencer (Ford) doet onderzoek naar een moord van een studente. Deze is heeft met haar als geest contact op gezocht. Het genre is: Horror / Thriller / Drama. Zelf vond ik het een goede film.

Dolenthoniel
Opperkiwi
Contacteer:

Ongelezen bericht door Dolenthoniel » 07 jun 2006 06:12

Ik ben eergisteren naar De Davinci Code geweest. Het is echt een super mooie film, maar wel een moeilijke verhaal lijn. De rode draad is te volgen, maar en zijn een hoop dingen waarvan ik nog niet begrijp wat ze nou precies bedoelen. Ik heb er echt van lopen genieten, maar zodra je iets mist moet je achteraf weer vragen gaan stellen hoe dat nou precies zat.

Gwywen
Oerschepsel
Contacteer:

Ongelezen bericht door Gwywen » 07 jun 2006 20:48

Heb jij het boek gelezen, Dol?
Ik vraag me af of het gemakkelijker is als je eerst het boek gelezen hebt.
Ostracod schreef:Er is een film waar Ford een slechterik in speeld . "Wat Lies Beneath" zo luid de titel. Het gaat over de vrouw van Docter Norman Spencer (Ford) doet onderzoek naar een moord van een studente. Deze is heeft met haar als geest contact op gezocht. Het genre is: Horror / Thriller / Drama. Zelf vond ik het een goede film
Oh ja, natuurlijk. Met Éowyn als verdronken studente, hoe kon ik dat nou vergeten!
Gwywen schreef:Net zoiets als Crouching Tiger, Hidden Dragon Van mij mogen ze veel meer van dit soort films maken.
Die wens wordt vanaf 15 juni vervuld. De film heet The Promise, genre is fantasy :klap: en het is de duurste Chinese filmproductie ooit. Qua beelden in de stijl van Crouching Tiger en House of the flying daggers, maar met een fantasy-verhaallijn: een uitgehongerd weesmeisje sluit een pact met een toverfee. Ze zal de mooiste vrouw ter wereld worden en nooit meer honger hebben, maar de man van wie ze houdt zal ze niet kunnen krijgen.

Ben benieuwd!

-G-

sima
Avonturier

Ongelezen bericht door sima » 08 jun 2006 15:01

Ik heb gisteren The 13th Ghost gezien op dvd.
Gaat over een gezin die een glazen huis ( je moet er maar wonen ) erft en daar zitten dan allemaal leuke geesten in.

En Harry Potter en de gevangene van Azkaban.

Dolenthoniel
Opperkiwi
Contacteer:

Ongelezen bericht door Dolenthoniel » 08 jun 2006 16:43

Gwywen schreef:Heb jij het boek gelezen, Dol?
Ik vraag me af of het gemakkelijker is als je eerst het boek gelezen hebt.
Ik zelf het het niet gelezen. M'n moeder wel, en die snapte meer van de film dat ik. Ik zit nu nogsteeds vol met dingen die ik nog niet begrijp. :(

sima
Avonturier

Ongelezen bericht door sima » 09 jun 2006 15:57

Freddy Krueger's Nightmare on Elmstreet

Jorqua
Ontdekkingsreiziger

Ongelezen bericht door Jorqua » 26 jun 2006 16:18

Ben gisteren met een groep (waaronder SchemerRat en Odrush) naar "16 Blocks" geweest.
Persoonlijk vond ik de recensies wel redelijk kloppen; een actiefilm ala "Diehard" maar dan mindere kwaliteit. Opzich wel aardig maar niet een film om wakker van te liggen.
Hopelijk komen hieronder dan nog de kijk van Berend en Arjen over deze film.

Hier een kleine trailer van de film:16 Blocks

-Greetz R-

Plaats reactie