Welke film heb je vandaag gezien?

Het fantastische verhaal in beeld en beweging. Film, theater en tv.

Moderator: Beheerders

Midwinter
Eigenaar
Contacteer:

Re: Welke film heb je vandaag gezien?

Ongelezen bericht door Midwinter » 08 jan 2010 09:52

Gisteren Låt den rätte komma in (Let the right one in) gezien. Een Zweedse horrordrama over een 12-jarige jongen die bevriend raakt met het vampiermeisje van tegenover. Heel verfrissend als vampierfilm, geen Twilight- of Lestat-achtig melodrama, geen superkrachten en bloedstollende actie a la Blade, From Dusk Till Dawn, 30 Days of Nights, enz. Eigenlijk heeft de film heel weinig te maken met het vampiergenre: het is bovenal een sfeervol drama over een introverte jongen en een onwaarschijnlijke vriendschap. Beste fantastische film van het afgelopen jaar, wat mij betreft.

Gwywen
Oerschepsel
Contacteer:

Ongelezen bericht door Gwywen » 08 jan 2010 10:38

Niet zozeer een film, maar wel in één ruk gekeken: seizoen 2 van Rome. Dat lag twee weken terug zomaar onder de kerstboom ;)
Wat een geweldige series maakt HBO toch.

the Pelican
Kind van de kosmos

Ongelezen bericht door the Pelican » 15 jan 2010 15:20

Niet vandaag, maar wel nog dit jaar :P gezien: Memento. Ik had de film al eerder een paar keer gezien, maar het is en blijft een bizarre film. Het lijkt wel of goed en slecht zich iedere keer omdraaien als je de film ziet. Je moet deze film dan ook zeker minimaal 2x kijken om alles er uit te halen wat er in zit. BI-ZAR! Echt een aanrader als je hem nog nooit of slechts 1x gezien hebt.

Midwinter
Eigenaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Midwinter » 02 feb 2010 00:38

Adventureland (2009)

Verrassend goed 'coming of age' drama over een jongen die graag in New York wil studeren. Om zijn studie te bekostigen, ziet hij zich echter genoodzaakt om in de zomer bij te verdienen in het lokale pretpark. Zijn baantje is waardeloos in alle opzichten, tot hij zijn nieuwe collega Em ontmoet. Vanaf dit punt ontwikkelt de film zich vrij voorspelbaar. Maar waar veel van dit type films al snel verwateren tot zoetsappige zwijmelarij of meligheid, gaat Adventureland niet 'over the top'. En een echte romantische komedie uit het boekje is dit ook niet, dankzij de nostalgische eighties feel (uiteraard met bijpassende sountrack). Kortom: dit is verantwoord bankhangen. Ik heb genoten.

Aisling
Ontdekkingsreiziger
Contacteer:

Ongelezen bericht door Aisling » 02 feb 2010 22:39

Net als Gwywen niet echt een film, maar toch een TV serie in het fantasy genre. Zit weer helemaal in mijn Charmed periode... Ben dit maal een paar weken terug begonnen met seizoen 3 te kijken en nu zit ik ergens bij seizoen 4, ze hebben net nog een sprookje kunnen redden en een elektronische demon 'gesloopt'. Ik vind Charmed met Paige nog steeds een betere serie dan toendertijd met Prue. Het was met Prue snel saai aan het worden en Paige is toch een beetje de opstandeling met een eigen willetje, haar mag ik wel!

after_eden
Eeuwentemmer

Ongelezen bericht door after_eden » 26 feb 2010 15:14

Gister heb ik naar Sherlock Holmes zitten kijken. Dat vond ik wel een goede film!

Gwywen
Oerschepsel
Contacteer:

Ongelezen bericht door Gwywen » 27 feb 2010 20:49

Ik heb Stardust gehuurd, die ga ik zometeen kijken (als ik mezelf ertoe kan zetten m'n computer uit te zetten en te stoppen met internetten). ;)

Midwinter
Eigenaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Midwinter » 03 apr 2010 23:05

Deze week gezien:

The Road

Geen slechte film op zich, en bovendien vrij trouw aan het boek. Visueel is The Road ronduit fantastisch, met onvoorstelbare, apocalyptische panorama's die tot de grauwste en meest troosteloze behoren die ik ooit gezien heb, en Viggo Mortensen en zijn jonge medespeler doen het prima. Toch ontbreekt dat beetje gevoel dat het boek wél had, of misschien juist dat gebrek aan gevoel. De relatie tussen vader en zoon komt niet echt uit de verf en regisseur John Hillcoat heeft wat nieuwe motieven in het verhaal geweven die er oorspronkelijk niet zo sterk in zaten, zoals de spanning tussen overleven en zelfmoord. Ik vind The Road zeker een geslaagde film en hij liet me niet onbewogen, maar een zware impact had hij ook niet.

De Vierde Man

Nog een verfilming. Paul Verhoeven achter de camera, Jeroen Krabbé in de hoofdrol en een bijrol voor Thom Hoffman... Alle bemanningsleden aan boord voor een goede film. Maar ik moet eerlijk zijn: De Vierde Man is niet best. Verhoeven heeft van een boek waarin eigenlijk niets gebeurde een bizar en ongeloofwaardig verhaal gemaakt, vol overdreven gore, onbegrijpelijke symboliek en plotwendingen waarvan je maag omkeert. En de overacting is ronduit pijnlijk, nog erger dan je vaak bij Nederlandse films ziet, vooral bij Jeroen Krabbé. Onbegrijpelijk dat deze film er op IMDb zo goed vanaf komt!

Broken Flowers

Ik ben altijd een beetje Bill Murray-fan geweest, maar tot voor kort kende ik hem alleen van hilarische films als What About Bob en Groundhog Day. Sinds Lost in Translation weet ik dus dat hij ook heel gevoelig kan acteren. Zijn rol in Broken Flowers lijkt wel wat op die van LiT: ook hier speelt Murray een eenzame, gesloten man in een persoonlijke crisis. Het verhaal vordert nogal traag en van een echt 'einde' is geen sprake, maar het weet te boeien. Toch de mooiste film van deze week... :)

Helios
Toerist

Ongelezen bericht door Helios » 06 apr 2010 13:08

[REC] - ijzingwekkende Spaanse film welke net zoals haar grootste voorbeeld - de invloed van the blair witch project is overduidelijk - inspeelt op de menselijke angst van de controle verliezen. Een plaatselijke televisieomroep maakt een documentaire over de lokale brandweer. Wanneer deze opgeroepen worden om een oude vrouw uit een beknelde situatie te helpen, had niemand kunnen voorzien ze een levensechte nachtmerrie binnen zouden stappen.

Audition - Japanse film over een weduwnaar die na zeven jaar toch weer aan een relatie wilt beginnen. Wanneer een vriend voorstelt om een filmauditie bij te wonen om zo zijn favoriet uit te kunnen kiezen, gaat hij hier na enige twijfel op in. Hij vind zijn droomvrouw en slaagt erin om haar te versieren. Waar je in het begin het gevoel krijgt naar een traag drama zit te kijken, moet je in het laatste uur moeite doen om je afschuw onder controle te houden. Schijnt dat tijdens de vertroning van de film op een filmfestival mensen de zaal uitgelopen zijn. De reden? Er wordt gezegd dat film zo grensoverschrijdend is dat veel mensen het niet aan konden zien. Ik denk dat het eerder met de kwaliteit te maken heeft. Want hoewel de scenes bij vlagen inderdaad wel gruwelijk zijn, heeft de film verder niet al te veel om het lijf.

Zombieland - De hele wereld wordt bevolkt door zombies, behalve twee mannen die elkaar toevallig tegenkomen en besluiten dat ze samen meer kans tegen de vijand maken dan alleen. Wie nu denkt met een post-apocalyptische thriller te maken te hebben komt bedrogen uit. Zombieland is namelijk gewoon een horror comedy in de trent van Shaun of the dead. Het neemt de welbekende clichés op de hak en doet dat op zo'n leuke manier dat je constant met een glimlach voor de TV zit. Leuke gastrol van Bill Murray
Laatst gewijzigd door Helios op 06 apr 2010 16:10, 1 keer totaal gewijzigd.

Midwinter
Eigenaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Midwinter » 06 apr 2010 15:38

Dag Helios, welkom op Aeon! :) [REC], goed issie hè? Ik vind het één van de sterkste horrorfilms van de afgelopen jaren.

Zombieland, ook leuk! Heb 'm toevallig gisteren gekeken. Zombies, humor en veel zinloos geweld. Goede combi en nog leuk uitgewerkt ook.

Minnie
Beheerder

Ongelezen bericht door Minnie » 06 apr 2010 18:24

Het is maanden geleden dat ik nog een film gezien heb.
Maar één van de laatste was ook [REC]. Ik vond die ook wel geweldig. Er is toch nog een vervolg ook he?

Fitz
Ontdekkingsreiziger

Ongelezen bericht door Fitz » 06 apr 2010 18:48

Ik heb The Men who stare at goats gezien, een beetje vreemde maar leuke film ;)

Midwinter
Eigenaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Midwinter » 06 apr 2010 22:19

Minnie schreef:Het is maanden geleden dat ik nog een film gezien heb.
Maar één van de laatste was ook [REC]. Ik vond die ook wel geweldig. Er is toch nog een vervolg ook he?
Ja, die is nog niet zo lang geleden uitgekomen. Er is ook een Amerikaanse remake (Quarantine). Wil ik ook nog een keer kijken, al heb ik daar toch een wat dubbel gevoel bij.

Helios
Toerist

Ongelezen bericht door Helios » 07 apr 2010 10:48

Dag Helios, welkom op Aeon! [REC], goed issie hè? Ik vind het één van de sterkste horrorfilms van de afgelopen jaren.
Dank je voor het welkom! Ik vond [REC] vast en zeker in zijn opzet geslaagd. Persoonlijk vind ik alleen dat er iets te veel geleend wordt van andere films. Dat doet natuurlijk verder niets af aan de hoeveelheid angst die [REC] je bezorgd. :)

[REC] 2 - Verhaal stopt waar deel 1 geeindigd is. Ik heb het gevoel dat er wel goed nagedacht is over het verhaal, maar dit gaat helaas ten koste van de sfeer. Op een paar (goede) schrikmomenten na heb ik eigenlijk totaal niet in de film gezeten. Waar je in deel 1 samen met de karakters totaal overdonderd bent door wat er zich allemaal op het scherm afspeelt, is de nieuwheid in deel 2 er wel vanaf. Nee, ik kan deel 2 niet aanraden.

From Paris with love - Dat krijg je wanneer je een vader hebt die het downloaden heeft ontdekt. Jonathan Rhys Meyers (uit the Tudors) moet samen werken met John Travolta om een stel terroristen tegen te houden. Om er nog een beetje een eigen draai aan te geven speelt het zich allemaal af in de hoofdstad van Frankrijk. Het grootste probleem met deze film is dat de hoofdrolspelers totaal niet op elkaar in gespeeld zijn. Jonathan Rhys Meyers gaat het nog heel ver gaat schoppen als acteur, maar het is niet het soort persoon wat het beste uit zich zelf kan halen in een hersenloze films als From Paris with love. John Travolta doet haast niet anders, maar ik heb het gevoel dat zijn beste tijd gewoon voorbij is.

whitedragon
Kosmonaut

Ongelezen bericht door whitedragon » 07 apr 2010 20:37

Afgelopen dagen gezien:

Hellboy: Valt tegen, zeker voor een Del Toro film. Het is af en toe niet serieus te nemen. Maar het is dan ook een stripverfilming.

Gabriel: Matige actiefilm over de goede engelen die tegen de gevallen engelen vechten.

Blair Witch Project: Voor de tweede keer gekeken. Echt goed opgelet. Maar ik blijf het niks vinden. Een hoop gegil en gejank maar het is niet eens eng.

Red Dragon (Hannibal Lecter trilogie). Geniaal! :). Maar Silence of the lambs is misschien net iets beter. Niet veel naar mijn mening.

Plaats reactie