Welke film heb je vandaag gezien?

Het fantastische verhaal in beeld en beweging. Film, theater en tv.

Moderator: Beheerders

Qwallath
Ontdekkingsreiziger
Contacteer:

Ongelezen bericht door Qwallath » 05 apr 2008 17:25

Op het moment gaan we stapje voor stapje door <i>De Legende van de Bokkerijders</i>. Heerlijk jeugdsentiment moet ik zeggen, en zeker niet slecht als je er objectief naar kijkt.

Qemwen
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Qemwen » 11 apr 2008 13:51

Pippi zet de boel op stelten! :-D

Pippi Langkous is echt zooo tof, en de Nederlandse voice-over is ook echt hilarisch!

Midwinter
Eigenaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Midwinter » 11 apr 2008 14:18

Eergister naar Total Recall gekeken. Wat een wansmaak... maar gelukkig wel vermakelijk. :)

after_eden
Eeuwentemmer

Ongelezen bericht door after_eden » 13 apr 2008 16:13

Gisteren Eragon gezien. Had hem al gezien in de bios maar een aantal vrienden nog niet en ze kozen die film uit. Ik blijf bij mijn eerdere conclusie dat het geen goede film is.

Gwywen
Oerschepsel
Contacteer:

Ongelezen bericht door Gwywen » 14 apr 2008 08:47

Gisteren Indiana Jones (Raiders of the Lost Ark) gekeken (oef, die special effects... :lol: ) en daarna een stukje Temple of Doom tot het bedtijd was.
Toen ontdekte ik iets grappigs, we hebben de DVD nog teruggespoeld om te kijken of ik 't wel echt goed gezien had: Klik :-D
Vanavond als we de rest kijken ga ik eens goed opletten of er nog meer van dat soort geintjes in zitten!

-G-

after_eden
Eeuwentemmer

Ongelezen bericht door after_eden » 24 apr 2008 19:26

Ik heb net de Celestijnse Belofte gekeken. En ik vond er erg mooie beelden en muziek in zitten. :)

Gwywen
Oerschepsel
Contacteer:

Ongelezen bericht door Gwywen » 24 apr 2008 20:27

Ik heb net een stukje van Training Day gekeken, maar ik heb toch zo'n hekel aan Denzel Washington. Wat een vreselijk ongeloofwaardige acteur is dat, bah. Dan maar liever een beetje doelloos internetten. ;)

Midwinter
Eigenaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Midwinter » 01 mei 2008 01:51

Net gezien: Mulholland Drive. Ik was al gewaarschuwd dat dit een nogal ongewone film was en ik kan mijn gevoel na afloop niet anders omschrijven dan: what the ...!? Zijn er meer mensen die deze film kennen? Ik zou wel eens in een apart topic van gedachten willen wisselen.

Agravain
Beheerder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Agravain » 01 mei 2008 09:41

Gisterenavond Beowulf zitten kijken. Vond het wel een leuke film. Het oorspronkelijke verhaal ken ik echter niet (alleen van titel) zodat ik niet kan beoordelen of de film erg veel geweld aan de oorspronkelijke tekst doet.

~ Agravain ~

Andreoden
Ontdekkingsreiziger
Contacteer:

Ongelezen bericht door Andreoden » 01 mei 2008 11:04

Ik heb Beowulf ook gezien, heb hem hier thuis zelf liggen, maar ik vond het eigenlijk een rotslechte film.
Ik vind het zo spijtig dat de conversaties constant over pissen op het hoofd van de vijand moesten gaan. tussen haakjes, ik heb de film met Gerard butler gezien, dus het kan zijn dat jij een andere versie hebt bekeken.

Verder heb ik gisteren Spiderman 3 en Sicko ( Michael More) gezien

Spiderman 3 was wel redelijk, al vond ik hem niet fantastisch en Sicko vond ik strijk liggen :) al moet ik zeggen dat het documentair gehalte soms ver te zoeken is.

Gwywen
Oerschepsel
Contacteer:

Ongelezen bericht door Gwywen » 01 mei 2008 11:05

Welke versie, Ag? Ik kan me er zo drie voor de geest halen (the 13th Warrior, met Anthony Banderas, Beowulf & Grendel uit 2005 en Beowulf met Angelina Jolie als Grendels moeder uit 2007)

De derde moet ik nog zien, maar de eerste twee vond ik niet zo, eerlijk gezegd.

-G-

Andreoden
Ontdekkingsreiziger
Contacteer:

Ongelezen bericht door Andreoden » 01 mei 2008 11:09

Ok, ik heb net even op youtube gekeken.

Ik had het dus over deze versie:
http://nl.youtube.com/watch?v=TGlSAtb-S ... re=related
Jij had het waarschijnlijk over deze:
http://nl.youtube.com/watch?v=v9qpqyO_d ... re=related

Ik zie zo al dat die tweede trailer er beter uit ziet :)

Midwinter
Eigenaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Midwinter » 01 mei 2008 11:44

Ik kan me ook een nogal afwijkende, scifi-achtige versie herinneren, met Christopher Lambert in de hoofdrol. In die film is Grendel een soort rioolmonster dat de bewoners van een stad terroriseert, voor zover ik me kan herinneren. Het was in ieder geval geen geweldige film...

delea
Kosmonaut

Ongelezen bericht door delea » 01 mei 2008 13:09

Van de recentste versie van Beowulf heb ik 5 minuutjes bekeken (in de Fnac :-D ) en toen afgehaakt. Ik begrijp dat men nieuwe manieren van filmen wil verkennen en toepassen, maar dit staat duidelijk nog niet genoeg op punt om overtuigend te zijn. Het eerste probleem: de ogen. Ze zijn allemaal zo doods, zonder gevoel. Ik weet niet hoe het komt, maar ze komen totaal onrealistisch over. Ik las achteraf een recensie en daar stond exact dezelfde kritiek in.
Ten tweede: de houterige bewegingen van 'figuranten' (die, naar ik vermoed, niet via motion capturing ingeblikt zijn maar volledig computer generated zijn). Dat is iets dat me bij bijvoorbeeld de eerste Shrekfilm ook opviel: het juichende publiek tijdens bijvoorbeeld de trouwscène beweegt daar op net dezelfde irritante houterige en onrealistische manier.

Over verhaal en spanningsboog en dergelijke kan ik niets zeggen (daarvoor zijn vijf minuten niet genoeg) ;-).

Deze week zag ik trouwens The Other Boleyn Girl, die ik ook erg matig vond, zelfs wanneer ik uit pure goodwill de historische incorrectheden buiten beschouwing laat.

Agravain
Beheerder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Agravain » 01 mei 2008 22:20

Ik heb de geanimeerde versie gezien, met Angelina Jolie als moeder van Grendel. De 13th Warrior heb ik ook al eens gezien. En inderdaad, soms zien de bewegingen er fantastisch uit en soms wat houterig. Maar ik vind dat de film toch wel erg knap gemaakt is.

Nu zit ik overigens American Pie 2 te kijken.

~ Agravain ~

Plaats reactie