Welke film heb je vandaag gezien?

Het fantastische verhaal in beeld en beweging. Film, theater en tv.

Moderator: Beheerders

neffalathiel
Sterrenschipper
Contacteer:

Ongelezen bericht door neffalathiel » 01 dec 2006 15:45

Bedoel je soms dit topic?

Overigens heb ik maandag Happy Feet gezien, een vriend van me had een hele slechte camversie gedownload, maar het is een ont-zet-tend leuke film! Aanrader! Voor iedereen en alle leeftijden, maar vooral voor volwassenen door alle geintjes die er in zitten die kinderen waarschijnlijk niet doorhebben.

Gwywen
Oerschepsel
Contacteer:

Ongelezen bericht door Gwywen » 05 dec 2006 22:06

Hoe lang duurt Happy Feet, Neffa?
Ik wil er misschien volgende week met mijn kind naartoe, dan is ze jarig (drie alweer), maar het is dan wel haar eerste film ooit in de bioscoop.

Ikzelf heb vandaag eens heel ouderwets The Fellowship of the Ring gekeken, wat was dat lang geleden zeg. Mijn dochter was helemaal gek van de elfen (vooral Galadriel), en het stukje met de cavetroll heb ik omwille van haar maar even doorgespoeld ;) .

Ik heb meteen zin om de andere twee films ook weer te kijken.

-G-

neffalathiel
Sterrenschipper
Contacteer:

Ongelezen bericht door neffalathiel » 06 dec 2006 23:01

Poeh, ik gok toch op een uur of 2. Het mag dan wel een kinderfilm zijn, maar die duren tegenwoordig ook geen anderhalf uur meer... Maar hij verveelt echt niet. Ook niet voor een driejarige ;) En als ze The Fellowship kan uitzitten dan moet Happy Feet ook lukken, dacht ik zo! ;)

Ik heb net A Nightmare before Christmas zitten kijken, liedjes mee zitten zingen, héérlijk! Zo'n leuke film, dat! De moeder van Lord Idiot had 'm nog nooit gezien en ze moest 'm maar eens kijken van ons. Ik heb alleen niet zo goed kunnen peilen of ze 'm nou wel of niet leuk vond...

Witch
Sterrenschipper

Ongelezen bericht door Witch » 18 dec 2006 21:51

Nou niet echt vandaag, maar eerder vrijdagavond zijn we gezellig naar Eragon gaan kijken in de bios.

Leuke film, goede compromissen ten opzichte van het boek. In het begin dacht ik nog oei dat wordt niets, maar gaandeweg vond ik hem steeds beter. Wel worden er vrij grote gedeeltes uit het boek samengeperst tot een ogenblik en worden er natuurlijk ook dingen helemaal weggelaten. Maar al met al toch een leuke film om te kijken.

neffalathiel
Sterrenschipper
Contacteer:

Ongelezen bericht door neffalathiel » 19 dec 2006 14:54

Ik zag gisteren eindelijk de Griezelbus. Hij viel me heel erg mee! Ik had het idee dat er aardig goed gelet is op het boek en de sfeer die Paul van Loon heeft gecreëerd; een beetje knullig, spookhuis-achtige sfeer. Verder ben ik niet erg tevreden over het acteertalent van de komende generatie, het jongetje dat Onnoval speelt was ont-zet-tend emo gestyled en had een smurfenstem, het meisje dat Liselore speelt hadden ze beter moeten laten oefenen op gezichtsuitdrukkingen. Maar de film zelf was aardig!

Gwywen
Oerschepsel
Contacteer:

Ongelezen bericht door Gwywen » 20 dec 2006 22:02

Wij hebben (heel gemeen) :evil: vanavond Ice Age 2 gekeken. Wat een geweldige film weer. Scratch is zó komisch!
Waarom dit zo gemeen is? Omdat er nu een kerstpapiertje omheen gaat, en mijn dochtertje mag hem met kerst openmaken. :fluit:

-G-

Dema
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Dema » 22 dec 2006 14:58

Ik heb laatst voor het eerst the Dark Crystal gezien, en ik vind die echt geweldig!
Je kan wel zien dat het een oude film is, maar voor die tijd errug goed en nog steeds enorm leuk! Ik ben fan :D

Tevens ben ik samen met mijn vriend de gehele Kingdom Hospital serie aan het kijken. We zijn er bijna doorheen. Hij blijft geweldig. Die film/serie dus. Mijn vriendje ook wel :P

Shadar-Kai
Hemelkenner

Ongelezen bericht door Shadar-Kai » 22 dec 2006 17:43

Gisteren een paar Monty Python films gekeken:
The mening of life
The life of Brian
The quest for the holly grail

Ze mogen dan al een tijdje oud zijn ze blijven wel leuk :P

Aisling
Ontdekkingsreiziger
Contacteer:

Ongelezen bericht door Aisling » 22 dec 2006 22:14

Ik heb vandaag op school met de kerstviering Scary Movie 3 gezien, ik vond het een echte lachfilm met sommige wazige stukjes erin. Maar Samara vond ik echt geweldig! Dat stukje met Michael Jackson vond ik ook lachen.

Gwywen
Oerschepsel
Contacteer:

Ongelezen bericht door Gwywen » 30 dec 2006 15:59

Ik heb Das Boot gezien. Sinds woensdagavond. Want ik heb niet de gewone film gezien, maar de lange, 5(!) uur durende director's cut.
Wat een knappe film is dit zeg. Het gaat over een Duitse onderzeebootbemanning, maar de film is zo knap gemaakt dat het je helemaal niks kan schelen wie de goeien en wie de slechten zijn, je hoopt alleen maar dat er niks ergs gebeurt. Lang geleden dat ik zo heb meegeleefd met de personages in een film. :klap:

-G-

Elmer
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Elmer » 30 dec 2006 18:34

Met mijn zoon Kruistocht in een spijkerbroek gaan zien.
Denk eraan deze avond op BBC is een mooie manga film the zien (spirit away...denk ik)

after_eden
Eeuwentemmer

Ongelezen bericht door after_eden » 31 dec 2006 11:51

Gisteren Eragon gezien. Ik vind het wel een gafe film, niet echt origineel maar wel leuk.

Gwywen
Oerschepsel
Contacteer:

Ongelezen bericht door Gwywen » 31 dec 2006 19:23

Vanmiddag het laatste stuk van Neverending Story gezien en daarna Pirates of the Carribean 2 (die lag vorige week onder de kerstboom!).
Tja, dit soort lange, lange dagen schijnen gemaakt om films te kijken.

-G-

Gwywen
Oerschepsel
Contacteer:

Ongelezen bericht door Gwywen » 23 jan 2007 21:40

Hee, kijken jullie geen noemenswaardige films meer of ben ik de enige?
Ik heb van het weekend (alleen thuis :-D ) een privé Lord of the Rings-marathon gehouden (de lange versies, dus totaal zo'n 11-12 uur film).
Wat een meesterwerk blijft het toch :klap: .

-G-

Dolenthoniel
Opperkiwi
Contacteer:

Ongelezen bericht door Dolenthoniel » 28 jan 2007 12:04

Gister V for Vendetta weer gekeken. Echt een meestelijke film, ik kan niet anders zeggen! Ik heb echt weer zitten genieten! Er zitten echt stukken in waarvan ik keer op keer weer onder de indruk ben. Hij is echt geniaal!

Remember remember the fifth of November
Gunpowder, treason and plot.
I see no reason why gunpowder, treason
Should ever be forgot...

Plaats reactie