Welke film heb je vandaag gezien?

Het fantastische verhaal in beeld en beweging. Film, theater en tv.

Moderator: Beheerders

Phedre
Kosmonaut
Contacteer:

Welke film heb je vandaag gezien?

Ongelezen bericht door Phedre » 07 sep 2004 22:45

Even als variant op de 'Wat lees je nu'-draad. Anders moet je voor elke film een nieuwe draad maken.

Ik heb vorige week Torque gezien, motorrace film van dezelfde makers als xXx en The Fast and The Furious. Verhaallijn was niet geweldig, maar hij was zeker spannend en vermakelijk, actie was goed. Behalve op het einde, toen gingen ze zo in de zeik met die supersonische motor. Het werd ineens The Roadrunner en Wiley Coyote.

Equilibrium heb ik ook gezien. Interessant gegeven wel, paar leuk bedachte elementjes, maar that's it. Verder was echt niets leuk. Behalve Sean Bean dan kort in het eerste gedeelte. Hij werd al rap geexecuteerd wegens het lezen van Yeats. Een quote met dromen en erop stappen enzo...

Once Upon a Time in Mexico ook gezien. Killercast. Antonio Banderas, Johnny Depp, Enrique Iglesias (hij deed het niet slecht...), Salma Hayek, Willem Dafoe, en die creep....hmm, kom ik niet op, die met de chihuahua. Die zit ook in die Hero-clip van Enrique Iglesias, iedereen kent iedereen.
Tja, Antonio is natuurlijk werelds als El Mariachi, gewoon werelds. Erg smakelijk ook. En Johnny Depp is zijn favoriete rol, de complete lunatic, aan het showen. Film is gewoon goed.

Hero heb ik ook gezien. Mooi, maar erg ingetogen. Liefde voor mythe en een zware verhaallijn moet aanwezig zijn, anders vind je hem niet leuk. Liefhebbers van Crouching Tiger, Hidden Dragon vinden hem vast goed. Had ik dat nou al in een andere draad gezet? Kweeniemeer.

Ook gezien, A Thin Red Line, dikke Oscar-winnaar destijds, maar gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaap, sorry, kunst is niet altijd aan mij besteed. De kwaliteit ontging mij volledig. Alhoewel Jim Caviezel goed was.

Midwinter
Eigenaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Midwinter » 07 sep 2004 23:08

Hero klinkt interessant, ik zag bovendien dat hij werd geregisseerd door Tarantino. Er viel me nog iets op: de acteurs (namen) leken me chinees, maar in de trailer was alleen een Amerikaanse commentaarstem te horen. Is het nu Chinees- of Engels gesproken?

Phedre
Kosmonaut
Contacteer:

Ongelezen bericht door Phedre » 09 sep 2004 10:44

Ah, door tarantino geregisseerd! Dat had ik nog niet eens gezien. De film is volledig chinees gesproken. Met de ondertiteling wisselend boven en onder in beeld, fun.

De 'droomeffecten' van de film zijn geweldig. Alleen al voor de beelden zou je hem moeten zien.

neffalathiel
Sterrenschipper
Contacteer:

Ongelezen bericht door neffalathiel » 16 sep 2004 20:45

Ik heb er vanmiddag een stukje van gezien op tv, dat ziet er echt wel mooi uit!
Vanavond komt the cell op tv, zie ik net, dus die wil ik wel zien. Qua verhaal is het bar weinig, maar qua visual effects moet het een prachtstukje film zijn! (dus daar ga ik m ook voor kijken, ik heb niet zoveel op met Jennifer Lopez en haar... uh... acteerkwaliteiten. (of het gebrek aan, kan ook))

Gwywen
Oerschepsel
Contacteer:

Ongelezen bericht door Gwywen » 16 sep 2004 20:50

Ice Age :-D

Afbeelding

Hààlt het niet bij Shrek, maar toch ook een geweldig leuke film!

-Gwywen-

neffalathiel
Sterrenschipper
Contacteer:

Ongelezen bericht door neffalathiel » 17 sep 2004 08:35

neffalathiel schreef:Ik heb er vanmiddag een stukje van gezien op tv, dat ziet er echt wel mooi uit!
Vanavond komt the cell op tv, zie ik net, dus die wil ik wel zien. Qua verhaal is het bar weinig, maar qua visual effects moet het een prachtstukje film zijn! (dus daar ga ik m ook voor kijken, ik heb niet zoveel op met Jennifer Lopez en haar... uh... acteerkwaliteiten. (of het gebrek aan, kan ook))
Het was bagger.

Phedre
Kosmonaut
Contacteer:

Ongelezen bericht door Phedre » 17 sep 2004 18:49

Ik vond The Cell qua sfeer nog wel redelijk ok, sommige beelden waren erg mooi, maar verder dan dat komt het idd niet.

Iemand Gigli gezien? ;-)

Grimreaper
Eeuwentemmer
Contacteer:

Ongelezen bericht door Grimreaper » 17 sep 2004 19:04

Heb laatst weer eens Cruel Intentions gekeken, blijft leuk. En armageddon, das eigenlijk ook best een coole film. En dat zeg ik niet alleen omdat Aerosmith de soundtrack heeft gemaakt, en Liv Tyler erin meespeelt :P

Phedre
Kosmonaut
Contacteer:

Ongelezen bericht door Phedre » 17 sep 2004 21:00

Ik vond Liv Tyler altijd best goed, maar sinds LOTR niet meer. Ten eerste vind ik haar niet zo'n geweldige elf, maar daarnaast bezorgt ze Aragorn de status van gehuwde man en dat is pas bagger!

Dolenthoniel
Opperkiwi
Contacteer:

Ongelezen bericht door Dolenthoniel » 18 sep 2004 12:36

Gwywen schreef:Ice Age :-D

Afbeelding

Hààlt het niet bij Shrek, maar toch ook een geweldig leuke film!

-Gwywen-
woei, das echt een hele leuke film :) heb ik op video :)

kheb gister het 1ste deel van the lost samurai gezien, en vandaag ofzo ga ik de 2de helft kijken :)

Grimreaper
Eeuwentemmer
Contacteer:

Ongelezen bericht door Grimreaper » 18 sep 2004 12:36

Phedre schreef:Ik vond Liv Tyler altijd best goed, maar sinds LOTR niet meer. Ten eerste vind ik haar niet zo'n geweldige elf, maar daarnaast bezorgt ze Aragorn de status van gehuwde man en dat is pas bagger!
the little green guy rears his ugly head :lol:

gisteren Evolutions gezien, op zich wel aardige film maar iets teveel een lachertje. Serieuze aanpak had beter gewerkt vind ik dan.

magraat
Toerist

Ongelezen bericht door magraat » 18 sep 2004 18:36

Heb gisteren Crimson Rivers deel 2 gezien, begon ijzersterk, maar liep een beetje suf af. Haalde het niet bij deel 1. Jammer.

Etaín
Ontdekkingsreiziger

Ongelezen bericht door Etaín » 18 sep 2004 20:03

Vandaag The Village gaan zien, en ik vond hem echt niet goed. Wel een paar keer hard geschrokken, maar het verhaal zit echt stom ineen en het einde trekt gewoon op niets. Ik had nog eens niet door dat het gedaan was :s

Esk
Fortuinzoeker
Contacteer:

Ongelezen bericht door Esk » 18 sep 2004 21:01

Ik ben gister naar The Village geweest en ik vond het ook tegenvallen. Ik had, op basis van de trailer die ik eerder in de bios gezien had, iets totaal anders verwacht. Het was dus op zich geen onaardige film, maar niet als gehoopt :( . Inhoudelijk kan ik het nu dus even niet toelichten, wil ook niet spoilen...

Esk

Chaman
Hemelkenner

Ongelezen bericht door Chaman » 19 sep 2004 00:11

Ik donderdag Memento gezien, naar mijn mening een van de beste 'eenmalig-films' ever, want de tweede keer weet je het hele verhaal al (zoiets als The Sixth Sense geloof ik... Jeweetwel 'I can see dead people.' Of heet die nou anders?) Iig, Memento is echt geweldig... (Mede dankzij het 'korte-termijngeheugenverlies' *grijns*)

Ik heb donderdag ook 25th Hour gezien, wel aardig, maar naar mijn mening ontbrak het aan een echt doel. Wat wilden ze nou eigenlijk bereiken?

En dan heb ik woensdag nog Dungeons & Dragons gezien (Ja, ik had een paar DVD'tjes gehuurd). Ach, supergoed is hij niet, maar het is Fantasy, dus wat mij betreft wel aardig.

Plaats reactie