film top 5

Het fantastische verhaal in beeld en beweging. Film, theater en tv.

Moderator: Beheerders

Dolenthoniel
Opperkiwi
Contacteer:

film top 5

Ongelezen bericht door Dolenthoniel » 27 aug 2004 19:18

de titel zegt het al... wat is jullie film top 5?
ik zal maar beginnen:

1. lotr 1
2. lotr 3
3. lotr 2
4. Pirates of the Caribbean
5. the gladiator

glamdring
Kosmonaut
Contacteer:

Ongelezen bericht door glamdring » 27 aug 2004 20:21

Hm, opvallende top 5, :lol: (3x lotr??? 8) )

1. Lotr 3
2. Lotr 1
3. Lotr 2
4. Gladiator
5. The Rock

PotC vond ik eigenlijk niet zo enorm goed, sorry :?

Daenerys
Ontdekkingsreiziger
Contacteer:

Ongelezen bericht door Daenerys » 27 aug 2004 21:00

In no particular order (en ja, ik haat lijstjes nog steeds)...

The Full Monty
Moulin Rouge
Reservoir Dogs
Monty Python and the Holy Grail
Trainspotting

:)

Oh, en Bram Stoker's Dracula is ook heel mooi, trouwens, Rome+Juliet van Luhrman ook. En ook American Beauty is mooi, en eigenlijk vind ik Belle en het Beest ook nog steeds leuk.... Ach, ik en lijstjes, Ik kan het gewoon niet he?

Gwywen
Oerschepsel
Contacteer:

Ongelezen bericht door Gwywen » 27 aug 2004 21:05

• Braveheart
    Gladiator
    Lord of the Rings trilogie
    Dances with Wolves
    Robin Hood: Prince of Thieves
Ik ben een beetje moe en denk niet dat dit lijstje helemaal klopt... (ik heb namelijk heel erg het gevoel dat ik een van mijn favoriete films vergeten ben...)

-Gwywen-

Etaín
Ontdekkingsreiziger

Ongelezen bericht door Etaín » 27 aug 2004 21:06

1 Lotr (1,2,3)
2 Interview With the Vampire
3 The Mists of Avalon
4 Braveheart
5 Sleepy Hollow

Chaman
Hemelkenner

Ongelezen bericht door Chaman » 27 aug 2004 21:24

01. Lion King, the
02. Gladiator, the
03. Roman Holiday (met Audrey Hepburn)
04. A Beautiful Mind
05. Pearl Harbor
06. LotR - TTT
07. PotC
08. LotR - RotK
09. Perfect Storm, the
10. Titanic, weirdly enough

Top 5 is mij niet goed genoeg....

Midwinter
Eigenaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Midwinter » 27 aug 2004 22:32

Foei Chaman, wel een beetje aan de regels van het topic houden he? ;)

Ik kan wel 5 films opnoemen die erg mooi vind, maar daar in een rangschikking in aanbrengen vind ik wel erg moeilijk. Ik zal wel achter elke film in het kort beschrijven waar het over gaat en waarom het in mijn ogen goede films zijn - dat maakt het voor jullie misschien ook interessant.
  • Fatherland: film die zich afspeelt in een fictief 'Drittes Reich' anno 1964. Hitler heeft de oorlog gewonnen en staat op het punt een cruciaal verdrag te tekenen met de Amerikaanse president Kennedy. Alleen heeft op dat moment nog niemand weet van de gruwelijkheden die Hitler gepleegd heeft. Niet echt een bijzonder denderende film, maar wel één met een erg sinister sfeertje die je bovendien even aan het denken zet.

Blade Runner: waarschijnlijk toch mijn favoriete film. Ergens in de toekomst produceert een bedrijf genaamd Tyrell Corporations electronische replica's van mensen met een beperkte levensduur. De nieuwste generatie ontwikkelt echter eigen emoties en realiseert zich hoe immoreel en oneerlijk dit eigenlijk is. Een speciale politie-eenheid (blade runners) wordt gemobiliseerd om op de replica's te jagen. Briljante film met een angstige blik op de toekomst.

Gladiator: oud-generaal Maximus, nu een gladiator in de Romeinse arena, heeft een appeltje keizer Commodus te schillen. Aan het verhaal zal ik verder geen woorden vuil maken: dat kent bijna iedereen inmiddels wel. Het sterke acteerwerk van Russell Crowe en Joaquin Phoenix zijn op zich al redenen om deze film te zien. Anders zijn de grandioze spektakelstukken, de prachtige muziek en algemene aankleding dat wel.

As good as it gets: sorry aan iedereen die deze film vreselijk vind, maar ik vind hem geweldig. Jack Nickolson speelt een neurotische schrijver die aan alles en iedereen een hekel heeft: negers, homo's, honden, etc. Er is maar één persoon in zijn leven die hij min of meer waardeert: een serveerster in de plaatselijke cafetaria. Origineel en bijzonder humoristisch: soms weet je niet of je om Nicholsons absurde opmerkingen moet lachen of juist geschokt moet zijn.

Crouching Tiger, Hidden Dragon: een Chinese kung-fu film met stijl. Ik ben geen fan van vechtfilms, maar deze greep me al vanaf de eerste duizelingwekkende scene. Krijgers die de degens kruisen in de hoogste boomtoppen, onmogelijke sprongen maken en als veertjes over water lopen... de grenzen lijken zoek. Combineer dat met een exotische taal, mooie muziek en een Oosters sfeertje en ik ben verkocht.
Inderdaad: geen Lord of the Rings. Die wordt vast al in 90% van de andere lijstjes genoemd. Bovendien heb ik pas mijn waardering voor de trilogie in een ander topic gegeven.

Phedre
Kosmonaut
Contacteer:

Ongelezen bericht door Phedre » 27 aug 2004 23:47

1. Sophie's Choice
2. Kill Bill
3. Willow (vind hem nu geen reet meer aan, maar de eerste 250 keer kijken waren geweldig)
4. Crouching Tiger, Hidden dragon (gewoon de sfeer, zo mooi)
5. The Doors

Twee keer Val Kilmer......Hmm, ik vond The Salton Sea ook erg enjoyable. En d'r zijn met dit soort dingen geen lijstjes te geven. Ik vergeet tientallen titels in mijn top 5 op te nemen. Ik heb laatst The Bridges of Madison County gezien, Meryl Streep is zo goed.

Mave
Avonturier

Ongelezen bericht door Mave » 28 aug 2004 20:38

Hier mijn onorthodoxe bizarre keuzes :-D

1. Back to the Future
2. Galaxy Quest
3. Indiana Jones and the Last Crusade
4. Hook
5. Forrest Gump

6. Fong Sai-Yuk
7. Brokedown Palace
8. The Unexpected Mrs. Pollifax
9. Mary Reilly
10. Leon

Dit veranderd wel vaak, denk ik en ik heb maar wat leuke films gekozen. Niet dat ik ze toppers vind, maar persoonelijk leuk, op de een of andere manier. Het laatste rijtje is als ik een top 10 had mogen kiezen :) Ik ben niet zo'n film fanaat (ik zie de meeste nieuwe films niet), daardoor weet ik zeker dat ik een aantal hele goeie films niet heb gezien die mijn lijstje waarschijnlijk zouden hebben gehaald. Het is niet vast staant, dit lijstje. Alleen Galaxy Quest en Back to the Future zullen, denk ik, altijd in min top 5 staan, hoe raar het ook is...Ik hou van lachen :-D

Euroshima
Toerist
Contacteer:

Ongelezen bericht door Euroshima » 29 aug 2004 14:56

Ik zal eens kijken of ik het bij een top5 kan houden, in willekeurige volgorde anders wordt het te lastig.

- Lord of the Rings Trilogy
- Reservoir Dogs
- Lola Rennt
- Master & Commander
- Snatch + Lock, Stock and Two Smoking Barrels

en verder Bram Stoker's Dracula, Fargo, Gladiator, e.d.

Nessi
Toerist
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nessi » 29 aug 2004 19:46

eens zien..

ook willekeurig want anders moeten ze allevijf op drie ofz'iets.

Lord of the Rings
Moulin Rouge
Gladiator
Xmen2
The Elephantman

valheru
Fortuinzoeker

Ongelezen bericht door valheru » 29 aug 2004 19:58

ik maak er maar geen top 5 van omdat ik denk ik wel een stuk of 5 films op kan noemen die ik een 1e plaats waard vind.

-LOTR
-Gladiator
-Indiana Jones reeks
-Braveheart
-Saving private Ryan

Mave
Avonturier

Ongelezen bericht door Mave » 01 sep 2004 22:40

Correctie van en aan mijzelf: Eigenlijk bedoelde ik Indiana Jones and the Temple of Doom. Sommige vinden het de slechtste film, maar ik vind het juist wel leuk, omdat het iets afwijkt van de vorige films. Misschien kan ik beter, net zoals valheru, het op de hele reeks houden. Ja, de hele Indiana Jones reeks dan maar :)

Silk
Toerist

Ongelezen bericht door Silk » 04 sep 2004 10:42

- lord of the rings
- American History X
- Crouching Tiger Hidden Dragon
- Star Wars
- en m'n vroegere puberjaren in rekening genomen: alles met Bruce lee :-D

Quempel
Toerist

Ongelezen bericht door Quempel » 04 sep 2004 17:37

1. Rainman: Omdat ik het gewoon echt een super mooie film vind. Dusten Hoffman speelt die rol echt geweldig! Ik moet echt janken als ik die film zie.
2. The Green Mile: Ik vind het een hele mooie en hele verdrietige film. Een film die je echt raakt.
3. The Pianist: Dit vind ik ook echt een super goeie film. Ik hou opzich wel van oorlogsfilms, en de hoofdrol speler is ook echt super goed.
4. One Flew Over The Cuckoock's Nest: Ik vind Jack Nickelson echt een hele goeie acteur. En het verhaal vind ik ook heel goed.
5. Labyrinth: Dit vind ik echt een mooie film. En David Bowie speelt erin! :-D
6. A Knight's Tale: Heath Ledger! :love:

Plaats reactie