Het fantastische verhaal in beeld en beweging. Film, theater en tv.

Moderator: Beheerders

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 20 aug 2009 18:15

Nee, niet die van the last airbender. Maar de nieuwe 3-D science fiction epic film van James Cameron (Terminator 1 en 2, Aliens). Met een kosten plaatsje van 300 miljoen dollar, één van de duurst geproduceerde films ooit. Logisch dat meneer Cameron er een hele tijd, heel erg saai, over moest praten op de E3 van dit jaar. Want naast de film komt er ook een videogame van uit. De film staat echter gepland voor 17 december 2009 in de Nederlandse bioscopen. Onze Belgische lezers mogen zelfs 1 dag eerder er naar uit kijken, namelijk 16 december.

De film zal voor ongeveer 60% uit computer gegeneerde objecten bestaan. En dat is ook wel te zien aan de trailer.

Trailer
IMDB

In de trailer zag ik wel wat knappe gedeeltes langskomen. Dus ben persoonlijk eigenlijk best wel nieuwsgierig ernaar. Ondanks de "hype" die men er rondom heen creëert.

radio-tractore
Ontdekkingsreiziger

Re: Avatar

Ongelezen bericht door radio-tractore » 27 aug 2009 12:17

4 miljoen keer bekeken had ik gehoord, dat is best wel veel!

Deze film lijkt mij een lust voor het oog, daarom verbaasd die 60% mij ook totaal niet :kwijl:
Ik ben wel benieuwd naar deze film, de game weet ik niet; waarschijnlijk zal die wel niet zo-zo zijn.

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 27 aug 2009 14:28

De trailer van de game vond ik ook wel smakelijk eruit zien. :P

Ik vond die 60% eigenlijk wat aan de lage kant eerlijk gezegd. Ik had meer de neiging om te zeggen dat het eerder tegen de 90% liep. Want echt veel natuurlijke elementen zie ik niet in trailer terug komen.

Agravain
Beheerder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Agravain » 27 aug 2009 20:19

Ja dat ziet er inderdaad goed uit. Die zwevende stukken land hebben wel wat van onder andere de poort des doods cyclus van Weis en Hickman. Ook heb ik wel eens een tekenfilm serie gezien met zwevende stukken land.

~ Agravain ~

Fitz
Ontdekkingsreiziger

Ongelezen bericht door Fitz » 28 aug 2009 11:23

Ik heb de trailer gezien, het ziet er allemaal mooi uit. Maar ik hoop dat er niet te veel actie in de film komt zodat er ook nog een verhaallijn overblijft.

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 28 aug 2009 22:21

Agravain schreef:Die zwevende stukken land hebben wel wat van onder andere de poort des doods cyclus van Weis en Hickman. Ook heb ik wel eens een tekenfilm serie gezien met zwevende stukken land.
Drakenjagers. :) Ja, in beide zit dat inderdaad. En ook in veel Japanse RPG's komen zwevende stukken land voor. En in de PC adventure Keepsake zit ook een stukje met zwevende stukken land. Dus zo nieuw is het zeker niet. Toch is het wel erg mooi gemaakt.

Gwywen
Oerschepsel
Contacteer:

Ongelezen bericht door Gwywen » 25 nov 2009 10:32

Ik zag nu net pas de trailer, ziet er erg mooi uit! Ik zet 'm op mijn NTZ lijstje :)

nachtschaduw
Toerist

Ongelezen bericht door nachtschaduw » 27 nov 2009 22:45

Ziet er gaaf uit. Naar dit soort films moet je sowieso niet gaan voor een ultra diepzinnig verhaal, maar puur voor het vermaak. Grote bak popcorn erbij en genieten maar!

the Pelican
Kind van de kosmos

Ongelezen bericht door the Pelican » 01 dec 2009 20:30

Vanavond / vanacht om 00:45 uur op Veronica:
De bioscoopfilm Avatar gaat over een voormalig marinier Sully, die bij wijze van experiment verandert in een avatar, een buitenaards wezen. Samen met enkele anderen wordt hij naar de planeet Pandora gestuurd om deze te koloniseren. Pandora wordt bewoond door een vreemd volk, genaamd de Na'vi. Deze bevolking doet er alles aan hun volk te beschermen tegen de mensen en Sully raakt betrokken bij hun vrijheidsstrijd. Je ziet hoe de film Avatar tot stand kwam.

Gwywen
Oerschepsel
Contacteer:

Ongelezen bericht door Gwywen » 01 dec 2009 20:42

the Pelican schreef:Vanavond / vanacht om 00:45 uur
Gelukkig heb ik een recorder. Wat een tijdstip weer, alsof men niet hoeft te werken... :snurk:

nachtschaduw
Toerist

Ongelezen bericht door nachtschaduw » 17 dec 2009 18:04

Vanavond zum kino om deze film eens te kijken.

after_eden
Eeuwentemmer

Ongelezen bericht door after_eden » 17 dec 2009 20:02

Ik heb de laatste paar dagen in de kranten het een en ander over deze film gelezen en het is voor het eerst sinds lange tijd dat ik denk deze film moet ik per se zien. Aangezien een vriend van me wel science-fiction freak en filmfreak is zal deze wel een keer op het programma komen. :D

nachtschaduw
Toerist

Ongelezen bericht door nachtschaduw » 17 dec 2009 23:26

Gezien. Fantastisch! James Cameron heeft een meesterwerk van formaat afgeleverd en de lat heel hoog gelegd. Als je dit gezien hebt dan ziet LOTR grafisch gezien er maar mager uit.

Gwywen
Oerschepsel
Contacteer:

Ongelezen bericht door Gwywen » 18 dec 2009 10:13

Het schijnt dat hij een nieuwe standaard wilde neerzetten, dat is hem dus kennelijk gelukt?
Ik ben héél benieuwd, kun je wat meer vertellen zonder de plot te verklappen?

Midwinter
Eigenaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Midwinter » 18 dec 2009 13:15

Verdient deze film het predicaat sciencefiction eigenlijk wel? De recensies die ik tot nu toe heb gelezen, geven eigenlijk meer de indruk dat het om een Pocahontas-achtig fantasyverhaaltje gaat. Alleen op een andere planeet in ons universum. Maar één ruimteschip maakt nog geen SF, zoals het oud-Hollandse gezegde luidt.

Vinden jullie dat er naast de special effects nog andere redenen zijn om deze film te zien?

Plaats reactie