The Hobbit

Het fantastische verhaal in beeld en beweging. Film, theater en tv.

Moderator: Beheerders

Midwinter
Eigenaar
Contacteer:

The Hobbit

Ongelezen bericht door Midwinter » 23 mei 2008 12:14

Deze film wordt al jaren geplaagd door allerlei problemen, van hebberige producenten tot uitgekookte nazaten, maar dat de film ooit komt, is vrijwel zeker. Ian McKellen heeft al laten weten dat hij door Jackson/Del Toro gevraagd is om zijn oude rol (Gandalf) weer op zich te nemen.

Hoe denken jullie over deze film? Is Del Toro de man die dit verhaal recht kan doen? Ik heb El Laberinto del Fauno nog niet gezien, dus ik durf er zelf nog niets over te zeggen, behalve dat het hoopgevend is dat ze een regisseur hebben gekozen die niet vastgebakken zit aan Hollywood. En wat de casting betreft... ik ga er maar van uit dat het gerucht dat Ian Holm weer Bilbo ging spelen, niet serieus was. Het gaat ze heel wat plakband kosten om die wangetjes gedurende twee films strak te houden.

Twee films? Jawel: een filmversie van The Hobbit en een soort epiloog daarna, die tevens de proloog op The Lord of the Rings vormt.

Dolenthoniel
Opperkiwi
Contacteer:

Ongelezen bericht door Dolenthoniel » 23 mei 2008 15:16

Ik ben heel benieuwd wat het gaat worden en natuurlijk wanneer deze film uiteindelijk wordt gepresenteerd in de bioscopen. Ik zal er zeker bij zijn, ook al kan het nog even duren. Ik heb eigenlijk verder totaal geen verwachtingen van de film.

radio-tractore
Ontdekkingsreiziger

Ongelezen bericht door radio-tractore » 23 mei 2008 17:30

Ik kan niet wachten om weer van zo'n heerlijke epische film te genieten :-D

Gwywen
Oerschepsel
Contacteer:

Re: The Hobbit

Ongelezen bericht door Gwywen » 26 dec 2011 13:00

whitedragon
Kosmonaut

Ongelezen bericht door whitedragon » 27 dec 2011 20:53

Ziet er weer supermooi uit. Hebben we weer iets om naar uit te kijken.

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 26 aug 2012 10:33

En het worden er geen twee maar drie films.

Wat vinden jullie daarvan?

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 26 aug 2012 11:30

Wat ik heb begrepen gebruiken ze niet alleen het verhaal uit The Hobbit zelf, maar ook de verhalen in de appendix etc. die zich afspelen rond die tijd. Hierdoor kwamen ze op meer materiaal dan ze konden verwerken in de eerder geplande twee films.

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 23 sep 2012 18:36

Tweede trailer:

Is het gek dat ik eigenlijk best wel zin krijg naar deze trilogie?

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 13 feb 2014 10:02

Iemand het tweede deel al gezien? Wat is jullie mening daarover?

Gwywen
Oerschepsel
Contacteer:

Ongelezen bericht door Gwywen » 12 mei 2014 10:15

Ik heb zaterdag eindelijk deel 1 gezien (met mijn kind, zo leuk als ze op een gegeven moment oud genoeg zijn om mee te kijken!), en vond het leuk om weer in Middle-Earth te zijn, maar eigenlijk niet meer dan dat. Waar we in LotR zo meeleefden met Frodo, voelde ik nauwelijks iets bij de jonge Bilbo en kon ik al helemaal geen sympathie opbrengen voor die chagrijn van een Thorin Oakenshield.
De muziek was natuurlijk wel weer fantastisch en ik ga de andere delen vanzelfsprekend ook kijken. :)

whitedragon
Kosmonaut

Ongelezen bericht door whitedragon » 12 mei 2014 17:06

Ik vond het eerste deel eigenlijk helemaal niet leuk. Het begon te traag en ik vond de CGI niet mooi. Het voelde te gelikt aan of zo. Het tweede deel vond ik wel erg leuk. En de draak is natuurlijk cool :)

Viconia
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Viconia » 01 sep 2014 08:25

Deel II was van dezelfde kwaliteit als het dramatische eerste deel. Langdradig, pompeus, flauwe humor en een obligate romance die nergens over gaat. Ik ben nooit een fan geweest van het werk van Peter Jackson, maar wat mij betreft heeft ie the hobbit verkracht. Drie films voor een boekje van nota bene 250 pagina's, het is schandalig en uitmelkerij eerste klas.

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 01 sep 2014 13:10

De films zijn dan ook niet alleen gebaseerd op het boek de Hobbit hè. Ook andere werken van Tolkien worden gebruikt voor de gebeurtenissen die in de films voorbij komen.

Zelf vind ik de twee eerste films wel goed. The Lord of the Rings films zijn qua verfilming wel beter, echter zie je dat de grafische kant van de films en ook de schmink en dergelijke toch wel vooruitgang hebben geboekt over de jaren. Plus het is gewoon een alleraardigst verhaaltje wat die Tolkien bedacht heeft.

Viconia
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Viconia » 01 sep 2014 14:16

Een typisch kampvuurverhaaltje eigenlijk. Het boek valt dan nog mee, maar Jackson blaast het weer op tot zulke enorme proporties, puur om het te laten over komen als een LOTR 2. Ongetwijfeld ook de reden dat er drie films van gemaakt moesten worden. Dat ie dan de notities van die oude knar Tolkien erbij neemt is voor hem noodzaak, wat zelfs hij besefte dat je na 40 minuten dwergenliedjes het plot niet veel langer kon rekken.
Ongetwijfeld zal het technisch iets beter zijn, maar na tien jaar mag je dat eigenlijk toch ook wel verwachten?

Agravain
Beheerder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Agravain » 01 sep 2014 21:46

Het verbaast mij eigenlijk dat er van De Hobbit drie films gemaakt kunnen worden. Het boek / verhaal zelf stelt niet zo gek veel voor. Nu ken ik de films niet, wat er dan uit andere Tolkien bronnen is bijgevoegd weet ik dus niet. En de actie scenes zullen ook wel een flink deel van de tijdsduur opslokken.
Toch blijf ik wel nieuwsgierig naar de Hobbit verfilming.

Plaats reactie