The Colour of Magic

Het fantastische verhaal in beeld en beweging. Film, theater en tv.

Moderator: Beheerders

Midwinter
Eigenaar
Contacteer:

The Colour of Magic

Ongelezen bericht door Midwinter » 05 mar 2008 20:41

In navolging van Hogfather wordt nu Terry Pratchetts The Colour of Magic als film uitgebracht. Ik zal er niet teveel woorden aan vuil maken: laat de beelden spreken.

lord idiot
Technicus
Contacteer:

Ongelezen bericht door lord idiot » 05 mar 2008 20:44

Zal dan de 4e pratchett film worden :) Eerder werden al Soul Music en Wyrd Sisters vertekenfilmd.

neffalathiel
Sterrenschipper
Contacteer:

Ongelezen bericht door neffalathiel » 06 mar 2008 10:43

Oehoehoeh... Interessant! Ik zag een hoop bekende gezichten langskomen in die spot (Sean Astin, Tim Curry, James Cosmo, de stem van Christopher Lee), en ook een hoop personages (Cohen the Barbarian is erg goed gelukt, trouwens :lol: ). Maar het is dus een tv-film. Ik hoop dat ze net als bij Hogfather besluiten om 'm op dvd uit te brengen.
Het lijkt er trouwens wel op dat het van hetzelfde team is als Hogfather, als ik zo de kostuums zie. En de acteurs. Dezelfde acteur voor Death, bijvoorbeeld.
Alleen de Librarian is belachelijk! Dat is toch geen gigantische oranje orang utan!
Nou goed. Ik ben benieuwd.

Qemwen
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Qemwen » 12 mar 2008 13:28

Oeww, leuk! Alleen het introfilmpje zegt niet zo veel, dat is jammer. Maar het is vast niet de officiele trailer denk ik?

Midwinter
Eigenaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Midwinter » 12 mar 2008 13:43

Het is een tv-film, daar verschijnen vaak geen cinematic trailers voor. Ik denk dat dit het beste in de buurt zal komen. Maar ach, wat maakt het uit? Met een beetje geluk is de film beter dan de trailer. :P Hopelijk komt hij nog op dvd uit.

Qemwen
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Qemwen » 12 mar 2008 14:05

Ow is dat zo? Ik kijk niet genoeg films om dat te weten vrees ik :P Maar als de hele film zou zijn als dat filmpje zou er niet echt veel aan zijn nee ;)

neffalathiel
Sterrenschipper
Contacteer:

Ongelezen bericht door neffalathiel » 13 mar 2008 08:14

Overigens is het een combinatie van The Colour of Magic en The Light Fantastic, die horen namelijk bij elkaar. kijk maar.

Qemwen
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Qemwen » 13 mar 2008 09:28

Wow, nooit geweten dat dat twee losse verhalen waren... ik heb ze samen in een omnibus gelezen haha.

Midwinter
Eigenaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Midwinter » 06 mei 2008 09:46

Al iemand die hem gezien heeft? Hij staat nu officieel in mijn wachtrij.

lord idiot
Technicus
Contacteer:

Ongelezen bericht door lord idiot » 06 mei 2008 10:02

Ja, ik heb hem gezien. Het eerste deel is een stuk sterker dan het tweede deel, maar de boeken worden aardig gevolgd. Heb met plezier gekeken :)

Gjot
Toerist

Ongelezen bericht door Gjot » 06 mei 2008 17:27

Ik heb de boeken niet gelezen, dus ik kan niet zeggen of het boek goed wordt gevolgd. Wel vond ik de film erg komisch en orgineel, qua special effects redelijk goed en vond ik het acteerwerk ook zeker niet verkeerd. Verder weet ik niet hoe Rincewind in het boek is, maar ik vond David Jason (Jack Frost in "A Touch of Frost") de rol echt hartstikke goed spelen. Hij zette een sterk en geloofwaardig personage neer vond ik (voor een fantasywereld dan wel te verstaan).
Zodra de film op dvd uitkomt ga ik deze ook zeker halen. :)

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 12 mei 2008 17:43

Ik heb hem net ook even gekeken. Het is al weer een tijdje geleden dat ik de twee boeken gelezen heb... dus kan niet goed beoordelen in hoeverre de boeken goed worden gevolgd. Persoonlijk vond ik het leuker om de boeken te lezen. Voor mijn gevoel gingen veel grappen ten onder in de film.

Daarnaast had ik toch wat problemen met de gekozen karakters in de film. Rincewind is in mijn gedachten qua uiterlijk wat jonger en slungeliger. De DOOD vond ik niet bepaald in hoofdletters spreken (had van mij wel wat harder en met meer galm gemogen) en Conan had ik wat magerder in gedachten (ja, in de film is ie ook wel mager maar tja, als ik de boeken las kwam er toch een nog magerder mannetje in mijn gedachten). De bibliothecaris vond ik dan weer wel goed gelukt... al mocht deze wel wat leniger mogen zijn. :P Ow, en de koffer mocht ook wel wat gemener overkomen. Vond deze in de film maar wat saai.

Toch was het zeker een leuke verfilming. Maar zoals Lord_idiot al zei was de tweede helft iets minder dan de eerste helft. Maar dat kan ook wel aan de boeken liggen. :P

Midwinter
Eigenaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Midwinter » 05 okt 2008 11:41

Ze hebben naar ons geluisterd, de film wordt op dvd uitgebracht. :) Op 3 november verschijnt hij in de UK en ik gok ook in de rest van Europa.

Afbeelding

Zie deze pagina voor de details.

neffalathiel
Sterrenschipper
Contacteer:

Ongelezen bericht door neffalathiel » 05 okt 2008 14:32

En die komt ook gewoon weer bij ons in de verzameling! We hebben Hogfather ook op dvd staan, heerlijke miniseries om eens een avond (of 2) mee door te brengen.

Midwinter
Eigenaar
Contacteer:

Re: The Colour of Magic

Ongelezen bericht door Midwinter » 25 dec 2009 18:03

Poeh, ik kan me niet herinneren wanneer ik me voor het laatst zó te pletter heb verveeld met een film. Er zitten zeker grappige stukjes in (met name de momenten waarop de Dood opduikt), maar het grootste deel van de tijd zit je gewoon naar een samenraapsel van fantasyclichés te kijken. In zijn boeken weet Pratchett hier altijd wel een geestige draai aan te geven, maar in deze film komt dat naar mijn gevoel totaal niet over.

Daar komt nog eens bij dat het verhaal bijzonder chaotisch is, het gaat gewoon helemaal nergens heen. Rinzwind en gezelschap belanden van de ene in de andere situatie, waarbij af en toe met wat laffe grapjes gestrooid wordt. Maar tussen het eerste en het laatste half uur gebeurt heel weinig interessants.

Misschien had ik het anders beleefd als ik het boek van tevoren had gelezen. Misschien snap ik de film gewoon niet. Ik vind het in elk geval vreemd dat mijn ervaring zo verschilt van de veelal positieve reacties op deze film.

Plaats reactie