Castle in the Sky

Het fantastische verhaal in beeld en beweging. Film, theater en tv.

Moderator: Beheerders

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Castle in the Sky

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 03 mar 2008 11:07

Castle in the Sky is een Japanse anime-film uit 1986, geschreven en geregisseerd door Hayao Miyazaki (Beter bekend van Spirited Away, Howl's Moving Castle en Princess Mononoke). Het is de tweede film van Studio Ghibli.

Verhaal
Een luchtschip wordt aangevallen door piraten. De bewusteloze Sheeta valt uit het schip in de armen van jongen Pazu. Ze moeten vluchten voor zowel de luchtpiraten als het leger, omdat Sheeta een magische hanger bezit. Deze steen is de sleutel tot het legendarische koninkrijk Laputa, een luchtkasteel dat zich op een zwevend eiland bevindt.

Persoonlijk ben ik wel benieuwd naar de film. Vooral omdat het door Hayao Miyazaki is geregisseerd (ik heb genoten van Spirited Away en Howl's Moving Castle). Ik vroeg me af of één van jullie deze film al hebben gezien en wat jullie er dan van vonden. Dus brand maar los.

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 23 mar 2008 20:59

Heb hem ondertussen zelf gezien en is een erg mooie film. Grafisch wel wat minder dan Howl's Moving Castle of Spirited Away, maar het is dan ook een film uit 1986. Over het verhaal valt natuurlijk te discussiëren, ik vond het in ieder geval erg leuk om te volgen.

Gwywen
Oerschepsel
Contacteer:

Ongelezen bericht door Gwywen » 24 mar 2008 11:33

Ik was even in de war omdat het vervolg op Howl 'Castle in the Air heet (niet verfilmd overigens), maar dit heeft er dus helemaal niets mee te maken.
Ik houd wel van dit soort films dus als jij zegt dat-ie 't waard is, houd ik hem in gedachten.

Qemwen
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Qemwen » 24 mar 2008 11:33

Ik vond het een heel mooie film, maar ik had het idee dat ze, zeker op het einde, iets te veel verhaal erdoorheen wilden persen, waardoor het wat kort door de bocht ging.

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 27 apr 2008 13:34

Dat gevoel had ik niet zo... Ja, het einde is wat drukker dan de rest van de film. Maar dat komt meer omdat heel veel dingen bij elkaar komen op dat moment en er veel activiteiten plaats vonden.

Wat ik dan wel jammer vond was dat de tijd die doorgebracht werd bij dat luchtkasteel maar kort duurde. De wereld en sfeer daar omheen mocht van mij wel wat langer duren.

Plaats reactie