Game of Thrones (A Song of Ice and Fire): de tv-serie

Het fantastische verhaal in beeld en beweging. Film, theater en tv.

Moderator: Beheerders

Midwinter
Eigenaar
Contacteer:

Game of Thrones (A Song of Ice and Fire): de tv-serie

Ongelezen bericht door Midwinter » 14 mar 2007 12:14

Twee maanden geleden werd bekend dat de serie A Song of Ice and Fire van George R.R. Martin naar de tv komt. Niet in de vorm van een film of een miniserie, maar in een langlopende serie op het Amerikaanse HBO. Dat televisiekanaal heeft in de VS een zeer degelijke reputatie opgebouwd met hitseries als The Sopranos en Rome.

Sinds januari hebben we niets meer over het project gehoord (houd daarvoor onze voorpagina in de gaten), maar we kunnen natuurlijk al wel volop speculeren. De regisseurs zijn al bekend (zie artikel), maar wie zal wie spelen? Is Hugo Weaving een goede Stannis Baratheon? En ik heb bij voorbaat al medelijden met de acteur die de rol van Tyrion krijgt.

Naast dit alles kun je je natuurlijk afvragen of een poging om deze... uitgebreide serie om te zetten naar film überhaupt wel zinvol is.

Gwywen
Oerschepsel
Contacteer:

Ongelezen bericht door Gwywen » 14 mar 2007 20:12

Natúúrlijk is dat zinvol! Voor ons! :-D

Ik zit al een beetje te fantaseren over de acteurs die de rollen zouden moeten spelen; was daar in het verleden niet al een topic over? Of was dat toen Aeon nog groen was?
Ik stel voor om Angus Macfadyan de rol van Robert Baratheon te laten spelen (desnoods met een fatsuit aan :lol: )

-G-

Midwinter
Eigenaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Midwinter » 15 mar 2007 22:40

Robert de Bruce uit Braveheart? Ja, dat zou kunnen. Wel verwacht ik van Robert Baratheon een iets ruiger optreden dan van De Bruce. Die baard moet nog minstens een maand verwilderen. Fatsuit is niet uitgesloten. :D

Ik ben heel benieuwd hoe ze de wereld van Westeros (en de andere continenten) gaan presenteren. Nieuw-Zeeland wordt als mogelijke locatie genoemd voor opnames, maar prachtige, dromerige landschappen a la Lord of the Rings hebben moeten we juist niet hebben. Graag veel mistroostigheid en barre sneeuwvlakten.

Gwywen
Oerschepsel
Contacteer:

Ongelezen bericht door Gwywen » 03 jul 2007 13:16

Marokko voor Dorne, Noorwegen voor het noorden, Faroer eilanden voor de IJzereilanden. Ja, laat ze het maar lekker in Europa opnemen. :)

Agravain
Beheerder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Agravain » 03 jul 2007 18:58

Ik zou de Muur wel eens verfilmd willen zien. Lijkt me een machtig gezicht, zo'n grote wal van ijs.

~ Agravaìn ~

Midwinter
Eigenaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Midwinter » 06 aug 2007 12:32

Hopelijk doet HBO een beetje rustig aan met geld spenderen aan de sets e.d., want hoewel de visuele kwaliteit van Rome en Carnivale subliem was, zijn beide series na twee seizoenen stopgezet omdat ze te duur werden. Gelukkig is Song of Ice & Fire niet echt high fantasy, waardoor special effects al wat minder belangrijk worden.

Gwywen
Oerschepsel
Contacteer:

Ongelezen bericht door Gwywen » 06 aug 2007 21:01

Niet echt high fantasy? Kijk uit wat je zegt. Ik heb dat onlangs in al mijn onschuld geroepen op een GRRM-gerelateerd forum, en kreeg zowat alle forumgangers over me heen met vrij precieze uitleg waar het nou misging in mijn denkwijze.
Ok, ik geef toe, qua setting is het low-fantasy. Je pakt wat kastelen zo her en der in Europa en je hebt je setting, maar wat er aan de overkant van de zee gebeurt, en ten noorden van de Muur... oef zeg, daar zullen ze toch heel wat CGI of dure sets voor nodig hebben.

-G-

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 06 aug 2007 21:08

Midwinter schreef:Hopelijk doet HBO een beetje rustig aan met geld spenderen aan de sets e.d., want hoewel de visuele kwaliteit van Rome en Carnivale subliem was, zijn beide series na twee seizoenen stopgezet omdat ze te duur werden.
Iets wat mij ook wel beangstigd. HBO kan het mooi maken, de kennis is er wel. Echter hebben ze in het verleden al eens vaker laten zien dat ze een serie niet af maken. De setting van Rome en Carnivale waren nou niet bepaald moeilijker en duurder dan die van A Song of Ice and Fire. Dus vraag me af of ze het dit keer wel langer uithouden dan 2 seizoenen. Zo niet dan is de serie naar mijn mening weinig waard. Rome was opzich wel afrondend en van Carnivale weet ik dit nog niet. Echter A Song of Ice and Fire zal na twee seizoenen nog geen afronding kennen. Dus laten we hopen dat ze hun werk kunnen voltooien en niet onderweg ermee stoppen.

Midwinter
Eigenaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Midwinter » 06 aug 2007 21:09

Dat is waar. Ik weet niet wat de redenatie van de mensen op dat forum was, maar ik moet toegeven dat de serie vooral begon als echte low fantasy, maar dat er gaandeweg steeds meer fantastische elementen zijn opgedoken. Draken, reuzen, ondoden, priesters met magie die ook nog blijkt te werken... GRRM kiest hun momenten alleen wel wat zorgvuldiger dan de meeste fantasyschrijvers.

[Edit]
Rome was opzich wel afrondend en van Carnivale weet ik dit nog niet.
Met Carnivale hebben ze de grote fout gemaakt om helemaal aan het begin al het verhaal over zes seizoenen uit te smeren. De opzet was grandioos (de serie had écht een lopend verhaal en was minder soapachtig), maar ja, als het aantal kijkers dan niet blijkt op te wegen tegen de productiekosten... HBO heeft wel verklaard dat ze ervan geleerd hebben en nooit meer een serie op die manier zullen plannen.

Kort gezegd: nee, Carnivale is bepaald niet afgerond.

Gwywen
Oerschepsel
Contacteer:

Ongelezen bericht door Gwywen » 09 aug 2007 16:22

Ik ben bang dat we nog wel even moeten wachten op deze serie, getuige een Q&A met Matt Roush, een van de grote mensen bij HBO:
Question: Did you ever get a chance to check out George R.R. Martin's A Song of Ice and Fire book series? I was really excited a few months back when it was announced that the series was being adapted for TV on HBO. Now that I've seen Deadwood, I'm totally sure that this can work on HBO, and it seems like HBO could use a new quality show. Now that Rome and The Sopranos are gone, I'm seriously thinking about canceling my subscription until A Song of Ice and Fire starts.

Matt Roush: You may be in for a long wait. I haven't heard anything about this project since the initial announcement, but now that I've read the first three volumes — devoured them, actually, is I think the more appropriate term — I can only imagine how long it will take to script, then film, such an epic series. HBO didn't mention this during its recent TCA session, but that's hardly surprising if it's still in the early stages of development. It does sound like a perfect fit, doesn't it? The characters are so vivid and dimensional for a fantasy series, the twists are so jarringly unexpected, the pace so admirably sustained. If the idea holds to produce each book as a season-long miniseries, this could be the TV equivalent to Lord of the Rings many of us have awaited. I eagerly await more news from this front.
-G-

Midwinter
Eigenaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Midwinter » 09 aug 2007 16:32

Ik hoop in ieder geval niet dat het op de lange baan wordt geschoven.
Q&A met Matt Roush, een van de grote mensen bij HBO
Deze Matt Roush? Volgens de informatie die ik kan vinden, is hij 'senior television critic' van TVGuide.com. Ik ben bang dat hij slechts speculeert, net als wij.
Laatst gewijzigd door Midwinter op 09 aug 2007 18:29, 1 keer totaal gewijzigd.

Gwywen
Oerschepsel
Contacteer:

Ongelezen bericht door Gwywen » 09 aug 2007 18:18

Volgens mij heb je gelijk. Ik kreeg de indruk (uit het artikel vanwaar werd doorgelinkt naar de site waar die quote stond) dat het om een man van HBO zelf ging.
Zou dus zomaar kunnen dat er achter de schermen bij HBO het een en ander aan de gang is waar nog geen ruchtbaarheid aan wordt gegeven.
(Sprak zij hoopvol :-D )

-G-

Gwywen
Oerschepsel
Contacteer:

Ongelezen bericht door Gwywen » 24 sep 2007 19:25

... sprak zij hoopvol.
Hier is het antwoord van GRRM himself:
GRRM schreef:The writers on that have just completed the first draft of the script, so we’re waiting to hear what HBO thinks of it. It’s very early in the process, so there’s no telling. There’ll be rewrites, and there’ll be changes. It may not get the green light and actually be filmed. All of that is part of the process of developing something for television, which is slow, but we’re at the beginning of the road in any case.
Nou ja, weinig nieuws eigenlijk, maar er is in ieder geval iets gaande...

Bronn

Gwywen
Oerschepsel
Contacteer:

Ongelezen bericht door Gwywen » 31 okt 2007 17:31

Er is weer een "update" in dit verhaal, zij het eentje van een nogal ongewone bron (voor dit genre), met een nóg vreemdere conclusie (alleen mensen die Christine heten zullen het misschien toejuichen :-D ).
De opmerking dat a Dance with Dragons 'imminent' is, is ook nogal optimistisch, denk ik.

Bron: MSN
Even helemaal naar beneden scrollen voor de meest onwaarschijnlijke casting van de afgelopen honderd jaar. :lol:

-G-

Midwinter
Eigenaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Midwinter » 31 okt 2007 18:03

Dat is inderdaad een vrij stupide opmerking, waarschijnlijk gemaakt door iemand die nog nooit een boek van GRRM heeft gezien. Ten eerste is hij al een tijdje geen tiener meer, ten tweede vind ik de rechtschapen rol van Jon nou niet echt bij hem passen. Maar goed, ik heb ook niet alles van hem gezien...

Ik zou hem eerder caster voor Jaime Lannister. Niet dat ze hem ooit zullen strikken voor een tv-serie...

Plaats reactie