Game of Thrones (A Song of Ice and Fire): de tv-serie

Het fantastische verhaal in beeld en beweging. Film, theater en tv.

Moderator: Beheerders

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Re: Game of Thrones (A Song of Ice and Fire): de tv-serie

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 18 okt 2015 17:47

Ik kan die dingen prima uit elkaar houden gelukkig. De serie is een leuke aanvulling, maar de boeken blijf ik beter vinden. Al ben ik in de boeken nog niet up-to-date (idem met de serie, maar oké). Het laatste boek ligt al wel klaar en hopelijk volgend jaar een nieuw deel. ;)

Viconia
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Viconia » 23 okt 2015 08:47

Ik volg de televisieserie inmiddels niet meer. De boeken zijn voor mij nog altijd essentieel als het aankomt op beeldvorming, en ik wens de wereld dan ook primair ontdekken via diezelfde boeken. Laatste seizoen van de serie loopt op sommige punten al voor op de literaire tegenhanger, dus wacht ik ongeduldig op het Martin's nieuwste boek.

Gwywen
Oerschepsel
Contacteer:

Ongelezen bericht door Gwywen » 31 jan 2017 21:00

Natuurlijk snijdt zo'n serie hier en daar wat bochten af, die boeken zijn duizend pagina's elk. Maar toch vind ik het erg goed gemaakt en ook de meeste karakters zijn goed (sommige zelfs perfect) gecast.
Wel vind ik het jammer dat hier en daar verhaallijnen of zelfs karakters zijn samengevoegd, of dat dingen uit de boeken die ik wezenlijk vond, weggelaten zijn.

Maar weet je waar ik echt van baal, wij hadden keurig een HBO abonnement omdat ik niet illegaal kan (en wil) downloaden, maar nu is per 1 januari HBO gestopt, en wij kunnen nu nergens meer HBO ontvangen. Dat betekent dus geen Game of Thrones meer voor ons, en wachten op de DVD. :'(

Plaats reactie