Game of Thrones (A Song of Ice and Fire): de tv-serie

Het fantastische verhaal in beeld en beweging. Film, theater en tv.

Moderator: Beheerders

Agravain
Beheerder
Contacteer:

Re: A Song of Ice and Fire: de tv-serie

Ongelezen bericht door Agravain » 01 jul 2011 09:51

Dat kwam bij me op toen ik de naam las, Gwywen. Daarom moet ik echt dringend de boeken gaan herlezen. Overigens woensdag avond de eerste aflevering bekeken. En het zag er erg goed uit. Dus ik ben benieuwd naar de volgende aflevering.

~ Agravaìn ~

delea
Kosmonaut

Ongelezen bericht door delea » 03 jul 2011 12:58

Ysgrublaidd schreef:Ik neem aan dat het verschil van de kwaliteit ook ligt bij het punt dat Martin zich meer bezig hield met de verfilming dan Goodkind. Althans ik neem aan dat Goodkind zich niet zo heel erg heeft bemoeid met de verfilming, daar waar Martin juist redelijk vaak aanwezig was bij de shoots etc.
Ik denk eigenlijk dat het er meer aan ligt dat Game of Thrones door HBO gemaakt is*, dat ons ook al het fantastische Rome gaf, Carnivalè, Deadwood, Six Feet Under, The Sopranos, en nu ook Boardwalk Empire en True Blood (dat iedereen geweldig lijkt te vinden behalve ik). HBO gaat trouwens ook American Gods van Neil Gaiman in een serie gieten :kwijl:

*nou ja: voor HBO gemaakt, eigenlijk.

Agravain
Beheerder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Agravain » 03 okt 2011 18:02

Ik hoorde vanmiddag op de radio dat Carice van Houten in "Het spel der Tronen" speelt. Als het goed is zou zij de rol van Melisandre van Asshai vertolken.

~ Agravaìn ~

Gwywen
Oerschepsel
Contacteer:

Ongelezen bericht door Gwywen » 09 okt 2011 13:27

Ja, klopt, en dat is in zoverre mooi, dat het de kansen dat de serie in Nederland op TV komt, waarschijnlijk flink vergroot. :feest:

Hier site met de nieuwe cast voor het komende seizoen.

Voor (vrijwel) dagelijkse updates v.w.b. het filmen van seizoen 2, met regelmatig foto's die door "toevallige passanten" geschoten worden, tweets van de acteurs en andere nieuwtjes die het wachten wat minder lang doen lijken, kijk je op Winter is coming.net.

Afbeelding

Gwywen
Oerschepsel
Contacteer:

Ongelezen bericht door Gwywen » 11 apr 2012 10:35

Inmiddels is in Amerika seizoen 2 begonnen.
In Nederland gaat op HBO de serie aanstaande maandagavond (16 april) van start, met meteen een dubbele aflevering.
Wie klant is bij Ziggo kan een HBO abonnement afsluiten.
En als je lid bent van HBO kan je de afleveringen al de dag na uitzending in Amerika, via HBO Go bekijken.
/me is klant bij Ziggo en heeft ep. 1 en 2 al gezien :feest:
En seizoen 3 werd gisteren ook bevestigd!
Het beslaat weer 10 afleveringen en gaat de eerste helft van A storm of swords beslaan.

Viconia
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Viconia » 15 apr 2012 11:46

Via minder legale wegen heb ik de eerste twee afleveringen weten te bemachtigen, en ga ik die deze week vol goede moed aanschouwen. :)

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Re: Game of Thrones (A Song of Ice and Fire): de tv-serie

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 04 jun 2012 08:39

Sinds zaterdag in het bezit van de Bly-Ray box van het eerste seizoen. En deze natuurlijk gelijk het afgelopen weekeinde bekeken. Wat een super serie. Ik kan haast niet wachten op seizoen 2 (en ja, ik weet het... sinds gisteren is deze compleet in Amerika al op tv uitgezonden, maar ik houdt het liever legaal en wacht gewoon weer op de Blu-Ray box).

Wat me wel opviel was dat de wolven, die in het boek erg vaak voorbij komen, in de tv-serie alleen naar voren komen als ze een actie moeten doen. Dus een hand afbijten, op het bed komen liggen (en dan bij een volgend beeld van Bram er opeens niet meer zijn) etc. Zover ik mij kon herinneren liep bijvoorbeeld Spook haast altijd bij John Sneeuw, maar je ziet hem in de tv-serie eigenlijk nauwelijks voorbij komen.

Gwywen
Oerschepsel
Contacteer:

Ongelezen bericht door Gwywen » 14 jun 2012 10:46

Ik denk dat dat vooral met de kosten van CGI te maken heeft, Ys.
Ze hebben natuurlijk ook al draken, en vele achtergronden moeten maken v.w.b. de locaties.

Ik sprak op een ander forum mijn hoop uit dat HBO zo veel inkomsten zal verkrijgen uit de DVD en Blue-Ray verkopen dat ze meer budget kunnen uittrekken voor volgende delen van de serie.

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 14 jun 2012 12:24

Dat idee had ik ook al wel hoor. Maar het zijn van die kleine gemissen. ;) Net als de grote veldslagen. Krijg je ook amper iets van te zien.

Gwywen
Oerschepsel
Contacteer:

Ongelezen bericht door Gwywen » 12 mei 2014 10:17

Inmiddels bevestigd dat er een seizoen 5+6 komt :feest:

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 12 mei 2014 19:09

Ik gok dat de plannen sowieso al wel zijn dat ze het gehele verhaal gaan verfilmen. George R.R. Martin heeft in ieder geval al aangegeven naar welk einde hij zelf schrijft. Zodat de makers in ieder geval het verhaal compleet kunnen verfilmen... ook als Martin er niet toe komt om alle boeken te schrijven in zijn leven.

Peter Dinklage welke Tyrion Lannister speelt weet hoogst waarschijnlijk ook al wat het einde gaat worden of heeft er in ieder geval genoeg hints over gekregen.

Gwywen
Oerschepsel
Contacteer:

Ongelezen bericht door Gwywen » 13 mei 2014 11:29

Ik zou het jammer vinden als de serie het boek inhaalt, maar ik ben bang dat dat wel het geval gaat zijn.
Ik zou "dat ene" (wat ik hoop en verwacht te gebeuren) zo dolgraag in de boeken lezen. Gewoon, omdat de boeken zo veel dieper gaan dan de serie, die ik helaas soms een klein beetje kort door de bocht vind - maar ja, dat kan nauwelijks anders met een uurtje per aflevering.
Ik zou bijna denken: met zulke kijkcijfers en zo'n budget, waarom maken ze er niet 15 afleveringen van anderhalf uur van of zo :P

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 11 feb 2015 15:36

Zo, tijdje terug eindelijk seizoen 3 gekeken (Ja, ik loop achter... maar wil ze op BluRay kijken en wacht elke keer tot die box voor mij een beetje betaalbaar is). Was weer erg fijn om te kijken en nu dus wachten op box 4. Zoveel zin weer gekregen dat ik nu dan ook eindelijk ben begonnen in Een Dans met Draken deel 1... dan nog deel 2 en dan loop ik qua boeken ook weer redelijk bij.

Volgende boek komt in ieder geval niet dit jaar meer uit. Kans is dus groot dat de serie de boeken gaat inhalen. Maar ze zullen vermoedelijk toch een ander soort einde krijgen in de TV serie dan de boeken. Ze lopen nu al lang niet meer synchroon.

Gwywen
Oerschepsel
Contacteer:

Ongelezen bericht door Gwywen » 24 jun 2015 09:55

Ysgrublaidd schreef: Kans is dus groot dat de serie de boeken gaat inhalen.
Uiteindelijk wel, maar GRRM heeft voor de rest van 2015 een heleboel interviews en lezingen enz. afgezegd omdat hij wil proberen Winds of Winter vóór het begin van seizoen 6 af te hebben.

Misschien omdat er zó'n grote spoiler in zit dat hij liever wil dat de fans dat lezen dan op TV zien?
Spoiler:
betreffende Jon Snow, van wie de die-hard fans stuk voor stuk beweren dat hij onmogelijk voorgoed dood kan zijn

Midwinter
Eigenaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Midwinter » 18 okt 2015 13:18

Gwywen schreef:Misschien omdat er zó'n grote spoiler in zit dat hij liever wil dat de fans dat lezen dan op TV zien?
Spoiler:
betreffende Jon Snow, van wie de die-hard fans stuk voor stuk beweren dat hij onmogelijk voorgoed dood kan zijn
Spoiler:
Ik had meer 't idee dat we Catelyn niet meer terug gaan zien in de tv-serie, maar dat haar verhaallijn nu aan die van Jon Snow geplakt wordt. Hij gaat precies dood op het moment dat een rode priester in de burcht arriveert. Toeval?
Lezen jullie nu nog trouw de boeken? Ik moet toegeven dat ik het sinds de start van de tv-serie niet zo leuk meer vind om verder te lezen. Omdat het gewoon te véél GoT wordt, maar ook omdat mijn eigen voorstelling van Westeros weg is. Nu beleef ik in mijn hoofd alles precies zoals op tv.

Plaats reactie