Game of Thrones (A Song of Ice and Fire): de tv-serie

Het fantastische verhaal in beeld en beweging. Film, theater en tv.

Moderator: Beheerders

Gwywen
Oerschepsel
Contacteer:

Re: A Song of Ice and Fire: de tv-serie

Ongelezen bericht door Gwywen » 05 okt 2009 20:35

En weer een update :)
The Hound!
Sandor Clegane wordt gespeeld door de bijna twee meter lange acteur Rory McCann.
Afbeelding

Ben echt benieuwd of ze nou The Rock gaan casten voor Khal Drogo :P

Gwywen
Oerschepsel
Contacteer:

Ongelezen bericht door Gwywen » 20 okt 2009 13:02

Ik blijf updaten.
Hier een site waar de complete cast in keurig in foto's gerangschikt staat. Dat zijn nog eens nuttige zaken. :aanbid:

Ondertussen een oproepje van het HBO-front: ben je tussen de 16 en 66 jaar en kun je paardrijden en ben je eind oktober/begin november beschikbaar: ze zoeken figuranten.

Midwinter
Eigenaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Midwinter » 20 okt 2009 19:02

Nou, ik ben dan toevallig beschikbaar en wil best leren paardrijden, maar ik ben bang dat het wat ver van huis is.

Maar blijf vooral updaten. :D Ik denk dat ik binnenkort maar eens een blogpost maak om alles netjes op een rij te zetten. Ergens in november dan, want volgende week is Jordan-week...

Agravain
Beheerder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Agravain » 21 okt 2009 19:37

Ach Mid, ze zullen ook wel voetvolk nodig hebben, slagveld plunderaars, boeren of bedelaars. Misschien mik je wat te hoog voor je eerste figurantenrol.
En voor wat betreft De Jachthond, als die acteur al twee meter lang is, hoe gaan ze dat dan met zijn broer De Berg dan doen? Voor zover ik me het voorstel is die nog groter. Of haal ik nu twee figuren door elkaar?

~ Agravain ~

Gwywen
Oerschepsel
Contacteer:

Ongelezen bericht door Gwywen » 21 okt 2009 23:17

Voor zover ik weet gaan ze nu alleen de eerste aflevering opnemen als pilot, en dat is ongeveer het stuk in het boek waar de hele familie Baratheon met aanhang op bezoek komt in Winterfell. De Jachthond was mee, maar de Berg was er niet bij, die kwam pas in een later hoofdstuk opdraven.

Ik ben trouwens benieuwd of ze t.z.t. nog flashbacks gaan doen naar het Targaryen-tijdperk en het legendarische gevecht bij de Drietand en zo.

Gwywen
Oerschepsel
Contacteer:

Ongelezen bericht door Gwywen » 24 okt 2009 15:40

Ik blijf maar updaten! :-D
Zo te zien is het filmen dan toch echt begonnen!

Afbeelding

Locatie is Doune Castle. Met enige fantasie kan dit wel voor Winterfell doorgaan, toch?

GRRM zelf is gisteren ter plekke gearriveerd. :aanbid:

Christine
Kind van de kosmos
Contacteer:

Ongelezen bericht door Christine » 24 okt 2009 18:07

Gwywen, bedankt voor je updates! Ik post hier niet veel, maar ik lees het topic wel altijd! :D

Gwywen
Oerschepsel
Contacteer:

Ongelezen bericht door Gwywen » 06 nov 2009 17:31

GRR Martin schreef:I think it's going great. Wednesday's location was amazing, so real I could hardly tell where the real castle ended and our fake castle began. I saw Bran and Tommen swatting at each other in the yard, Joffrey taunting Robb, the Hound growling at Ser Rodrik, while Arya displayed her wretched needlework to Jon above, and it all looked wonderful. Saw some of the footage from the crypts too, and that looked amazing as well. Yes, some things are not exactly as they were in the books, that's inevitable with any adaptation... but these are my characters and this is my story, and it's thrilling to see 'em come to life.
:aanbid: :feest: (y)

Gwywen
Oerschepsel
Contacteer:

Update

Ongelezen bericht door Gwywen » 16 nov 2009 20:18

GRRM schreef:And here I am in Morocco as the GAME OF THRONES pilot shoot winds down. This is likely to be q strqnge looking post. I am typing it from the business center of the Berbere Palqce in Ourazazate on a French/ Arabic keyboqrd zhere many of the letters qre not where my fingers expect to find them. No Qwert Yuiop here.

Morocco is a fascinating place; though oddly it reminds me of New Mexico in q lot of ways. Architecture especially. The Spanish style of NM showing its Moorish roots.

Marrakesh is amazing qnd I wish we hqd hqd more than q dqy to explore it. From there it was a four hour drive over the high sunk baked passes of the Atlas mountqins to Ouarzazate, the film center of Morocco. This plqce is pretty astonishing as well. The city looks as if it was built yesterday, with wide treeless streets lined by huge pink hotels and apartments and new contstruction everywhere. Outside the desert stretches away to the distant mountains, flat and dry and dusty, dotted with ruins and abandoned cities none of which look even vaguely Moroccan. Egyptian pharoahs stand twenty feet high, crusqder castles loom on the horizon, here's a Chinese fortress, here Sodom (or maybe Gomorrah), here a Roman ampitheater. I have q felling that Tombstone mqy be over thqt next ridge. From afar they look as if they hqve been here for centuries, but then you get up close and you realize they are all abandoned movie sets. The oldest have begun to crumble beneath the sun and sand, but they are still damned impressive;

Most imposing of all are the walls of old Jerusalem that Ridley Scott built for KINGDOM OF HEAVEN, which loom in the distance as you take the mqin road into the Ouuazazate, still surrounded by a ring of huge wooden siege towers and trebuchets, now crewed by lean brown dogs. One small portion of the Jerusalem set, redressed and repainted, became the courtyard of Illyrio's manse where Dany first meets Khal Drogo. Thqt was the scene they were filming zhen Ty and I arrived, and it looked gorgeous.

I'd say more; but this keyboard is driving me batty, and my ti,e is running out in any case;

Tonight the wedding!
:aanbid: :feest: (y)

Ter info: Ouarzazate

Omdat ik niet tot in het oneindige blogberichten van de beste man wil quoten, raad ik jullie aan deze site te bookmarken: Not A Blog

Gwywen
Oerschepsel
Contacteer:

Ongelezen bericht door Gwywen » 14 jun 2010 09:13

De teaser staat online! :aanbid: :kwijl:

Afbeelding

Midwinter
Eigenaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Midwinter » 04 jul 2010 18:28

Oh yeah. HBO heeft een interessant seizoen voor ons in petto, zeg. Boardwalk Empire (door Martin Scorsese, regisseur van onder meer Goodfellas), Treme (muzikaal drama over Katrina-overlevenden) en dus deze serie! En dan hebben ze True Blood nog. Naar A Game of Thrones kijk ik het meeste uit, waarin ik vast niet de enige ben op Aeon.

Gwywen
Oerschepsel
Contacteer:

Ongelezen bericht door Gwywen » 01 okt 2010 08:15

Omdat ik graag in mezelf praat en ik deze discussie de laatste tijd vrijwel geheel in mijn eentje lijk te voeren :fluit: ga ik toch weer op mijn eigen posting reageren.
Dit omdat ik zojuist heb ontdekt wie ze hebben gecast voor Ilyn Peyn.

Afbeelding

:nagelbijt:

Gwywen
Oerschepsel
Contacteer:

Ongelezen bericht door Gwywen » 10 nov 2010 21:09

Een verhaal vol spoilers, dus alleen klikken als je de boeken hebt gelezen:
http://winter-is-coming.net/2010/11/as- ... #more-4321

Dit vind ik wel de mooiste spoiler uit 't hele verhaal:
Spoiler:
we’ve heard we will get to see one of Loras and Renly’s infamous “praying” sessions. One concludes there won’t be an awful lot of praying going on, although someone will be on his knees
:-D

Gwywen
Oerschepsel
Contacteer:

Ongelezen bericht door Gwywen » 10 nov 2010 22:28

Agravain schreef:En voor wat betreft De Jachthond, als die acteur al twee meter lang is, hoe gaan ze dat dan met zijn broer De Berg dan doen? Voor zover ik me het voorstel is die nog groter.
Ja, ze hebben iemand gevonden die nóg langer is. Gregor Clegane "The Mountain That Rides" wordt gespeeld door de acteur Conan Stevens.

Hier de volledige cast, voor zover bekend (sorry voor de matige kwaliteit van sommige foto's)

Jon Arryn
Afbeelding

Lysa Arryn
Afbeelding

Robert Arryn
Afbeelding

Robert Baratheon
Afbeelding

Renly
Afbeelding

Joffrey
Afbeelding

Theon Greyjoy
Afbeelding

Tywin Lannister
Afbeelding

Jaime Lannister
Afbeelding

Cersei Lannister
Afbeelding

Tyrion Lannister

Lancel Lannister
Afbeelding

Kevan Lannister
Afbeelding

Ned Stark

Catelyn Stark

Robb Stark
Afbeelding

Sansa Stark
Afbeelding

Arya Stark
Afbeelding

Bran Stark
Afbeelding

Rickon Stark
Afbeelding

Jon Snow

Viserys Targaryen

Daenerys Targaryen

Loras Tyrell
Afbeelding
Tevens: http://www.westeros.org/GoT/Gallery/Entry/1763/

"The Old Bear" Mormont
Afbeelding

Benjen Stark
Afbeelding

Maester Aemon
Afbeelding

Alliser Thorne
Afbeelding

Pyp
Afbeelding

Grenn
Afbeelding

Sam
Afbeelding

Yoren
Afbeelding

Rast
Afbeelding

Waymar Royce
Afbeelding

Gared
Afbeelding

Will
Afbeelding

Chet?

Shagga
Afbeelding

Osha
Afbeelding

Gendry
Afbeelding

Jhogo
Afbeelding

Ser Barristan Selmy
Afbeelding

Hodor
Afbeelding
Spoiler:
"Hodor!"
Jory Cassell
Afbeelding

Micah
Afbeelding

Old Nan
Afbeelding

Marillion
Afbeelding

Ser Hugh of the Vale
Afbeelding

Septa Mordane
Afbeelding

Janos Slynt
Afbeelding

Irri
Afbeelding

Ser Vardis Egen
Afbeelding

Mord
Afbeelding

Petyr Baelish
Afbeelding

Varys (links)

Bronn

Ser Gregor Clegane

Syrio Forel
Afbeelding

Grand Maester Pycelle
Afbeelding

Jorah Mormont

Ilyrio Mopatis
Afbeelding

Maester Luwin
Afbeelding

Ser Rodrik Cassell
Afbeelding

Khal Drogo
Afbeelding

Sandor Clegane

Mirri Maz Duur
Afbeelding

Verder nog een mooie screenshot uit het begin van het verhaal:
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Gwywen op 11 nov 2010 10:11, 3 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie