Pan's Labyrinth
Moderator: Beheerders
Pan's Labyrinth
Kunstwerkje hoor!!
Tolkien meets Clive Barker in het spaans...
http://www.apple.com/trailers/pictureho ... large.html (quicktime alert)
Tolkien meets Clive Barker in het spaans...
http://www.apple.com/trailers/pictureho ... large.html (quicktime alert)
Ik heb de release van deze film niet echt gevolgd, maar hij heeft mijn interesse nu toch echt gewekt. Al mensen die hem gezien hebben en er iets over kunnen zeggen?Pan's Labyrinth is Alice in Wonderland for grown-ups, with the horrors of both reality and fantasy blended together into an extraordinary, spellbinding fable. Told through the eyes of a little girl whose imaginary world is inhabited by nightmarish creatures, Pan's Labyrinth is a visually imaginative and allegorical take on the fears she faced in Spain during WWII.
Ik heb hem nu al twee keer (illegaal allicht, gedownload.. :\) gezien, en ik was er van onder de indruk. Het is inderdaad een meesterwerk, naar mijn mening. Het plot is gruwelijk en betoverend, enorm mooi maar tegelijkertijd ook triest. De muziek geeft de film een extra dimensie, de composities zijn echt goed en passen in het geheel. All in all, de film greep mij van begin tot eind aan.
Op zich kun je de film 'fantasy' noemen, of een sprookje, maar ook mensen die niet veel met fantasy hebben kunnen zich vergapen aan deze film. Een vriend van mij heeft persoonlijk niets op met fantasyfilms, en zijn letterlijke woorden waren dat hij dit ook niet fantasy zou noemen, maar meer een psychologisch zeer diepe film. Hij vond het een briljante uitbeelding van de angsten die de wrede realiteit kan oproepen bij kinderen.
ps. De hele soundtrack cd online.
Op zich kun je de film 'fantasy' noemen, of een sprookje, maar ook mensen die niet veel met fantasy hebben kunnen zich vergapen aan deze film. Een vriend van mij heeft persoonlijk niets op met fantasyfilms, en zijn letterlijke woorden waren dat hij dit ook niet fantasy zou noemen, maar meer een psychologisch zeer diepe film. Hij vond het een briljante uitbeelding van de angsten die de wrede realiteit kan oproepen bij kinderen.
ps. De hele soundtrack cd online.

-
- Oerschepsel
- Contacteer:
Re: Pan's Labyrinth
Ik heb 'm onlangs op DVD aangeschaft en gisteren voor het eerst gekeken.
Aanvankelijk vond ik het een beetje merkwaardige combi van een te realistische oorlogsfilm en kinderfantasy, maar naar het eind toe werd de boodschap duidelijk.
De muziek is inderdaad schitterend, ik zet de CD op mijn verlanglijstje voor kerst.
Aanvankelijk vond ik het een beetje merkwaardige combi van een te realistische oorlogsfilm en kinderfantasy, maar naar het eind toe werd de boodschap duidelijk.
Spoiler:
-
- Toerist
Goede film, de echte goede acteerprestatie wordt neergezet door de facistische legerkapitein. Mooie beelden (niet van het fruit eten...), jammer dat er uiteindelijk toch weer een endscene ingeplakt moet worden om het 'happy-end publiek' tevreden te stellen. Hadden ze dat niet gedaan dan had de film over het algemeen meer van zijn kracht behouden.
Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Een 'goed einde' is niet altijd makkelijk en oppervlakkig, zoals een zwartgallig einde niet perse meerwaarde geeft. Pan's Labyrinth eindigt naar mijn mening juist erg sterk: het is tragisch, maar heeft tegelijk een positieve boodschap. Ophelia's fantasie maakt haar ellendige leven draaglijk en geeft het zin. Het einde onderstreept dat nog eens, met het voltooien van de laatste test.
Je zou denken dat zo'n moraal juist lezers van fantastische fictie - escapisten - moet aanspreken.
Je zou denken dat zo'n moraal juist lezers van fantastische fictie - escapisten - moet aanspreken.

-
- Toerist
Wel ja, maar je hebt natuurlijk verschillende soorten liefhebbers.
Niet dat ik het slecht uitgedacht vond, vraag me gewoon het nut af van die allerlaatste scene, het verpest de sfeer die gedurende de gehele film opgebouwd werd. Kreeg er een winnie de poeh-smaak van in mijn mond, te zoet.

-
- Oerschepsel
- Contacteer:
Heb je mijn spoiler niet gelezen? Misschien was het eind wel een van de wreedste die je ooit in een film hebt gezien.nachtschaduw schreef:Wel ja, maar je hebt natuurlijk verschillende soorten liefhebbers.Niet dat ik het slecht uitgedacht vond, vraag me gewoon het nut af van die allerlaatste scene, het verpest de sfeer die gedurende de gehele film opgebouwd werd. Kreeg er een winnie de poeh-smaak van in mijn mond, te zoet.
Ik vond er niets zoets aan in ieder geval. Hooguit bitterzoet.
-
- Toerist
Ik heb de film ook gezien hoor.
dan verschillen we gewoon van mening. Het einde is wreed totdat...

Spoiler:
-
- Oerschepsel
- Contacteer:
We blijven maar spoileren

Spoiler:
-
- Toerist
Nou ja, dan zullen we het er maar over eens zijn dat we het niet eens zijn? 

Wat is dan volgens jou de moraal slash boodschap van dit verhaal, Nachtschaduw? En hoe had het einde dit moeten uitdragen? Ben ik oprecht benieuwd naar.
Spoiler:
-
- Toerist
het moraal? Je kan de werkelijkheid wel ontvluchten, uiteindelijk haalt ie je altijd in..
ongeveer zo...
ongeveer zo...
Spoiler:
-
- Oerschepsel
- Contacteer:
Okay, als je 't zo stelt kan ik het wel met je eens zijn.nachtschaduw schreef:het moraal? Je kan de werkelijkheid wel ontvluchten, uiteindelijk haalt ie je altijd in..
ongeveer zo...
Spoiler:
-
- Beheerder
- Contacteer:
Deze film staat op mijn verlanglijstje om te kijken, alleen als ik dit topic een beetje volg lijkt het me toch wel een behoorlijk deprimerende film, of vergis ik me nu.
~ Agravain ~
~ Agravain ~