The Dark Crystal

Het fantastische verhaal in beeld en beweging. Film, theater en tv.

Moderator: Beheerders

Ken jij the Dark Crystal?

Nog noooooit van gehoord
9
24%
Ken de film; niets aan
0
Geen stemmen
Ken de film; best een aardige film
7
19%
Ken de film; bijzonder fraai
18
49%
Iets anders (zie mijn reply)
3
8%

Totaal aantal stemmen: 37

Selphius
Toerist

Ongelezen bericht door Selphius » 28 feb 2004 13:15

Ik had er dus echt gewoon nog nooit van gehoord maar zal hem maar eens gaan huren

Mansh00n
Fortuinzoeker

Ongelezen bericht door Mansh00n » 01 mar 2004 17:02

Selphius schreef:Ik had er dus echt gewoon nog nooit van gehoord maar zal hem maar eens gaan huren
idem

Lasmes
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Lasmes » 12 apr 2005 10:20

prachtige film, ook de making off gezien :D. Er is ongeloofelijk hard aan deze film gewerkt. kijk hem dan ook met veel plezier. Ik had hem als kind al eens gezien, maar was de naam kwijt geraakt, nu pasgeleden weer terug gevonden :) Meteen gekocht en hij staat nu gezellig mijn filmplankje te sieren.

flynn
Ontdekkingsreiziger
Contacteer:

Ongelezen bericht door flynn » 12 jul 2005 17:07

Ik vind het zeker een te gekke film maar daar zit ook een hoop jeugdsentiment aan vast.
Maar de poppen zijn te gek en het verhaal is ook leuk.
Maar zou er nou nog een vervolg of een remake op komen?
Ik zou er geen moeite mee hebben mits het maar mooi gebeurt.

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 12 jul 2005 20:08

flynn schreef:Maar zou er nou nog een vervolg of een remake op komen?
Ik gok van niet aangezien Jim Henson op 16 Mei 1990 is overleden en dit toch het grote brein achter The Dark Crystal was. Al had Frank Oz ook redelijk wat inspraak. Maar wie weet. De vijf kinder van Henson hebben in ieder geval weer sinds 2003 de The Jim Henson Company rechten weer in handen.
flynn schreef:Ik zou er geen moeite mee hebben mits het maar mooi gebeurt.
Ik zou er ook zeker geen moeite mee hebben, zolang het maar in de stijl van Jim Henson blijft en of dat ooit zou lukken. :s

Neem ook eens een kijkje op de site van The Jim Henson Company.

flynn
Ontdekkingsreiziger
Contacteer:

Ongelezen bericht door flynn » 12 jul 2005 20:39

Ja ik wist dat hij overleden is, ontzettend jammer trouwens, maar ik had laatst ergens gelezen dat zijn zoon een vervolg wou maken.
Nou weet ik dus niet wat daar van waar is natuurlijk maar ik zal die site even bekijken.
Maar feit blijft dat, ook al is het een oude film, het nog steeds een te gekke film blijft.
Persoonlijk ben ik groot fan van dat hondje die met die tanden, ik zet zijn naam maar niet neer want hoe je dat schrijft.

Faldor
Toerist
Contacteer:

Ongelezen bericht door Faldor » 15 jul 2005 13:56

Hele leuke film, mooi verhaal en prachtig weergegeven maar ik denk dat als de jeugd van tegenwoordig dit ziet schatert van het lachen en/of de film meteen af zet. By the way er is toch een opvolger van Jim Henson ? Iemand die met hem samen werkte heeft toch ook nieuwe muppets ingevoerd in de muppet show ? of heb ik t nu mis :duizel:

Grimreaper
Eeuwentemmer
Contacteer:

Ongelezen bericht door Grimreaper » 01 nov 2005 10:47

Hé heb ik dit topic gemist :s Vreemd, ben toch wel erg te spreken over deze film. Echt zo'n oud jeugdsentiment die je om de tijd nog steeds blijft kijken. Vele mensen hebben hem toch in hun top10 ondanks al die nieuwe films met 'grandioze' specials-effect. Een mooi voorbeeld dat een orginiele film het toch beter doet als een film die mooi oogt.

Katyra
Toerist
Contacteer:

Ongelezen bericht door Katyra » 02 nov 2005 12:31

Ik vind het ook een super film en ben blij dat ik hem op DVD heb, met handtekeningen van Brian en Wendy :D

Ik ben er alleen nog niet over uit of ik de nieuwe release ook aan zal schaffen of niet. Hetzelfde geldt wat dat betreft voor Labyrinth.

the Pelican
Kind van de kosmos

Ongelezen bericht door the Pelican » 02 nov 2005 20:56

Katyra schreef:Ik vind het ook een super film en ben blij dat ik hem op DVD heb, met handtekeningen van Brian en Wendy :D
Hoe ben je daar aan gekomen :duizel:

Wat bedoel je met "die nieuwe release"? Bedoel je daar dit mee?

Katyra
Toerist
Contacteer:

Ongelezen bericht door Katyra » 02 nov 2005 21:47

Nee, ik bedoel deze :

DVD

De handtekeningen heb ik op de elffantasy fair van een aantal jaar geleden. Beide keren dat ze er waren heb ik handtekeningen gehaald. De eerste keer waren er maar 5 mensen, de tweede keer gelukkig (voor de Frouds) wat meer.
Hopelijk komen ze nog een keer naar Nederland, want ik heb weer een paar nieuwe boeken die gesigneerd "moeten" worden, waaronder een eerste druk :D

Moirag
Avonturier

Ongelezen bericht door Moirag » 20 jan 2006 21:17

Ik vond het echt wel een super film. Ik heb hem via een vriendin leren kennen, en ik was er meteen helemaal weg van. Ik ben één en al bewondering :klap: Hoeveel tijd en geduld wel niet in zo'n film kruipen moet. Echt knap!

the Pelican
Kind van de kosmos

Ongelezen bericht door the Pelican » 21 jan 2006 02:08

Moirag schreef: :klap: Hoeveel tijd en geduld wel niet in zo'n film kruipen moet. Echt knap!
Als ik me niet vergis is er ongeveer 3 jaar over gedaan om de film te maken. Er zijn vele, vele poppen gemaakt en er is ook veel tijd in het decor gaan zitten.
Als je de DVD van iemand kan lenen, dan staat er hier een fraai stuk over in een van de "extra's". :)

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 21 jan 2006 13:35

Van de week bij de Media Markt dezelfde verzie gekocht als waar Katyra naar toe verwees. Erg mooie editie trouwens. De volgende dag meteen gekeken en nostalgie. Was al een heel tijd geleden dat ik de film voor het laatst gezien had maar het blijft mooi. Lekkere sfeer, goed gemaakt, redelijk goed verhaal (beetje cliche maar ach, moet kunnen) en goede muziek.

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Re: The Dark Crystal

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 28 nov 2010 18:04

Omdat het al zo lang duurt zou je bijna gaan vergeten dat er een deel 2 aan zit te komen. Hier onder een wat ouder interview over deel 2 van The Dark Crystal.

Plaats reactie