The Dark Crystal

Het fantastische verhaal in beeld en beweging. Film, theater en tv.

Moderator: Beheerders

Ken jij the Dark Crystal?

Nog noooooit van gehoord
9
24%
Ken de film; niets aan
0
Geen stemmen
Ken de film; best een aardige film
7
19%
Ken de film; bijzonder fraai
18
49%
Iets anders (zie mijn reply)
3
8%

Totaal aantal stemmen: 37

the Pelican
Kind van de kosmos

The Dark Crystal

Ongelezen bericht door the Pelican » 22 feb 2004 22:14

Een van mijn zo niet mijn meest favoriete fantasy films is the Dark Crystal [ un-official homepage ].

Wat vinden jullie van die film?

Edit: Plaatje weg gehaald; was veranderd in een reclame plaatje voor een hosting company.
Laatst gewijzigd door the Pelican op 24 feb 2004 12:59, 1 keer totaal gewijzigd.

Gaia
Ontdekkingsreiziger

Ongelezen bericht door Gaia » 22 feb 2004 22:20

Iets anders, namelijk: het plan ligt er om hem te gaan kijken binnenkort. DVD ligt klaar, nu de tijd nog even maken/vinden.

Daenerys
Ontdekkingsreiziger
Contacteer:

Ongelezen bericht door Daenerys » 22 feb 2004 23:14

Het is een aardige film. Er is een mooi boek verschenen, recent, van Brian Froud die geholpen heeft met het ontwerpen van de props in de film. Heel mooi boek, en het is mooi om te zien hoe ideeen van papier op film vorm kregen. Heel leuk.

Ik ga hem vast nog wel eens op dvd aanschaffen.

Kurt Coben
Avonturier

Ongelezen bericht door Kurt Coben » 23 feb 2004 07:33

Ik ben nog bezig hem te downloaden...schijnt namelijk zoals je zegt een goede film te zijn..

Morena
Fortuinzoeker
Contacteer:

Ongelezen bericht door Morena » 23 feb 2004 09:49

Ik vind het een prachtige film, ik heb hem ook op dvd.
Ik vind het poppenspel echt goed, en vooral de verschillende typetjes zijn zo komisch..
Maar misschien komt dat ook wel stiekem omdat ik een grote Brian Froud fanaat ben :$

Magical_Night
Ontdekkingsreiziger
Contacteer:

Ongelezen bericht door Magical_Night » 23 feb 2004 12:31

Ik heb die film heeel vaak gezien en ik vind hem ook erg leuk! Ik had m ooit opgenomen van de tv maar die videoband is grijs gedraait maar mn zusje had de dvd voor kerst gekregen :D Ik had voor kerst ook een heel mooi boek gehad over the dark crystal- "The World of the Dark Crystal" van Brian Froud.

neffalathiel
Sterrenschipper
Contacteer:

Ongelezen bericht door neffalathiel » 23 feb 2004 15:19

k ken hem wel, maar k heb hem nog niet gezien :$ (ga me al schamen) wil m nog wel gaan kijken.

Phedre
Kosmonaut
Contacteer:

Ongelezen bericht door Phedre » 23 feb 2004 16:49

Ik vind het een ontzettend mooie film. Tegenwoordig zullen de mensen de technische kant van die film nogal minderwaardig vinden, denk ik. Toen kon er gewoon veel minder, maar ik vind dat juist bijdragen aan de sfeer van de film.

Asrai
Avonturier

Ongelezen bericht door Asrai » 23 feb 2004 19:30

Ik heb hem nog niet gezien, maar hij lijkt me op zich wel leuk. Zeker omdat brian en wendy froud er aan hebben meegewerkt! Maar in die tijd dat de film werd gemaakt kon je nog geen mooie special effects maken, belabberd dat de film niet? Want bij willow vond ik het op zich wel grappig, maar soms ook zooow dom!
Asrai

Daenerys
Ontdekkingsreiziger
Contacteer:

Ongelezen bericht door Daenerys » 24 feb 2004 10:54

Asrai schreef:Maar in die tijd dat de film werd gemaakt kon je nog geen mooie special effects maken, belabberd dat de film niet? Want bij willow vond ik het op zich wel grappig, maar soms ook zooow dom!
... weet je dat ik dat echt een domme opmerking vind?

Wat nou 'geen mooie special effects'? Er werden andere maniere gebruikt om bepaalde effecten uit te beelden. Alsof JarJar Binks er zo goed utiziet!

Ik ga hier niet eens serieus op in, tot je de film gezien hebt. En tot je misschien 20 jaar ouder bent. :P

Asrai
Avonturier

Ongelezen bericht door Asrai » 24 feb 2004 10:57

Woeps, sorry... :(
Het was maar een vraagje... :(
Ben je nu boos? :(
Asrai :'(

Fingolfin
Ontdekkingsreiziger

Ongelezen bericht door Fingolfin » 24 feb 2004 12:50

Ik vind de film best mooi gemaakt, en het verhaal vind ik op zich ook best goed, alleen af en toe wel voorspelbaar.

Dracul
Fortuinzoeker

Ongelezen bericht door Dracul » 24 feb 2004 13:23

Een geweldige film; nostalgie.....*zucht*. Ik hou zoiezo wel van Jim Henson, vindt de muppets ook lachuh. Jammer dat ie is overleden :'(

the Pelican
Kind van de kosmos

Ongelezen bericht door the Pelican » 26 feb 2004 10:53

Gaia schreef:Iets anders, namelijk: het plan ligt er om hem te gaan kijken binnenkort. DVD ligt klaar, nu de tijd nog even maken/vinden.
Ik geloof dat dit nu wel redelijk gelukt is :D.

Voor een ieder die de film wel eens gezien heeft, maar niet van de DVD: Leen of koop die DVD voor de extra's :) . Er staat een lang stuk op (iets van 45 minuten) over het maken van de pakken en de decor's. Heeeeeel bizar.

* Zucht *

Weer erg genoten van de film :) .

Gaia
Ontdekkingsreiziger

Ongelezen bericht door Gaia » 26 feb 2004 22:44

the Pelican schreef:
Gaia schreef:Iets anders, namelijk: het plan ligt er om hem te gaan kijken binnenkort. DVD ligt klaar, nu de tijd nog even maken/vinden.
Ik geloof dat dit nu wel redelijk gelukt is :D.

Voor een ieder die de film wel eens gezien heeft, maar niet van de DVD: Leen of koop die DVD voor de extra's :) . Er staat een lang stuk op (iets van 45 minuten) over het maken van de pakken en de decor's. Heeeeeel bizar.

* Zucht *

Weer erg genoten van de film :) .
Duidelijk goeeeeed gelukt!! Can I change vote?? :)

Het was een featurette van 60 minuten, erg gaaf om te zien wat er allemaal achter steekt. Wat ik altijd wel het nadeel is van zoiets is dat je het nooit meer zonder die extra weetjes gaat zien. Eerst film kijken, daarna pas extratjes!!

Ja, fijne film, tikje voorspelbaar verhaal, maar ey, kon de pret niet drukken!!

*fan van Fizzgig (fuck, schrijf je dat zo, dat harige beschermende huis-beest)* 8)

Plaats reactie