Serenity

Het fantastische verhaal in beeld en beweging. Film, theater en tv.

Moderator: Beheerders

Witch
Sterrenschipper

Serenity

Ongelezen bericht door Witch » 25 okt 2005 15:24

Hay

Deze film gaat binnenkort in premiere in de bioscopen. Ben je van plan er na toe te gaan?? Zo ja waarom, zo nee waarom niet?

Ik in iedergeval wel, de serie Firefly vond ik leuk om te kijken en ben gewoon benieuwd hoe het er in filmvorm uit zal zien.

neffalathiel
Sterrenschipper
Contacteer:

Ongelezen bericht door neffalathiel » 25 okt 2005 16:43

Het is handig om er even wat meer informatie bij te zetten, Witch. Ik heb het nu even voor je opgezocht. Zou je het de volgende keer zelf willen doen?

van yahoo movies

Ik ken het verder niet, ik heb Firefly nooit gezien voor zover ik weet.

Witch
Sterrenschipper

Ongelezen bericht door Witch » 25 okt 2005 17:29

Sorry niet aan gedacht :$ zal er volgende keer aan proberen te denken en in iedergeval een link zetten naar de beschrijving.

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 06 jul 2006 17:29

Heeft iemand deze film al gezien? En wat vond je ervan?

Ik zie hem namelijk al een tijdje in de winkels liggen en zit te twijfelen of ik deze zal kopen ja of nee.

Jorqua
Ontdekkingsreiziger

Ongelezen bericht door Jorqua » 07 jul 2006 13:49

Ja het is opzich wel een leuke actie-film, zeker als je van brute moves en gewetenloze moordenaars met zwaarden houdt. :-D
Daarnaast moet je de film los zien van de serie want anders klopt er meteen geen snars meer van de verhaallijn.
Dus als hij voor niet al te veel geld in de winkel ligt kan je het zeker doen. Verwacht alleen geen film met de kwaliteit van Kill Bill. :P

-Greetz R-

SchemerRat
Fortuinzoeker

Ongelezen bericht door SchemerRat » 07 jul 2006 14:13

Serenity is een brute film punt uit.

In plaats van moeilijke Star Trek achtige termen hebben we hier te maken met een sci-fi western. Ook erg prettig is dat kapitein van het ruimteschip niet zo een Star Trek do-gooder is, maar gewoon doet wat hij wil. Zeker een aanrader voor mensen die wel van vette sci-fi houden, maar Star Trek iets té vinden.

Thallion
Toerist

Ongelezen bericht door Thallion » 08 jul 2006 07:19

Jorqua schreef:Daarnaast moet je de film los zien van de serie want anders klopt er meteen geen snars meer van de verhaallijn.
O_o Erm, ok. Ik zag juist dat de film een aantal plot-points die aan het einde van de serie nog open stonden vast knoopte.

Na ja; verschillende mensen, verschillende interpretaties.

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 08 jul 2006 23:13

Ik ken de serie verder niet. Dus is de film goed te volgen als je de serie niet gezien hebt?

SchemerRat
Fortuinzoeker

Ongelezen bericht door SchemerRat » 08 jul 2006 23:40

Ik ken de serie zelf ook niet, maar heb erg genoten van de film.
En zoals iedereen hier al lang weet zeurt Jorqua altijd veel te hard, zeker wanneer het aankomt op films en series :P

Thallion
Toerist

Ongelezen bericht door Thallion » 09 jul 2006 13:07

Het verhaal van de film an sich goed te volgen als je de serie niet kent.

Enige nadeel is wel dat je de achtergrond van de karakters - denk ik - kunt missen.
Maar dat zal niet een al te groot probleem zijn; je leert ze goed genoeg kennen in de film. Het ding is tenslotte gemaakt om de serie te promoten.

Jorqua
Ontdekkingsreiziger

Ongelezen bericht door Jorqua » 09 jul 2006 13:22

Nee idd je kan prima de film volgen als je de serie niet hebt gezien.
Hooguit de de uitgebreidheid van de personages zal dan wat minder zijn zoals Thallion al zei maar dat is natuurlijk logisch.
SchemerRat schreef:En zoals iedereen hier al lang weet zeurt Jorqua altijd veel te hard, zeker wanneer het aankomt op films en series :P
Ehehm... :x Ik weet niet hoor maar jij bent er ook vrij goed in (X-men III). Het enige verschil is dat jij deze serie niet kent. ;)
Daarnaast zeur ik niet maar geef ik mijn bescheiden mening rondom dit onderwerp. :P

-Greetz R-

SchemerRat
Fortuinzoeker

Ongelezen bericht door SchemerRat » 11 jul 2006 15:40

Maar.... ik heb niet eens gepost in het X-men III topic, ik heb enkel (subtiel) laten weten dat ik de film zeeeer Bruut vond. Jij was juist degene die ook bij X-men III aan het zeuren was over dat het weer niet klopte met de comix :P

Edit door Ysgrublaidd: En nu maar weer ontopic.

Agravain
Beheerder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Agravain » 12 mar 2008 16:55

Nou de film moet ik nog bekijken, maar de serie Firefly heb ik op een aflevering na bekeken. Ik moet zeggen dat ik het erg jammer vind dat de serie niet de kans heeft gekregen die het verdiend. De film was onder andere ook bedoeld om de serie wat meer aandacht te geven, om zo nog een aantal seizoenen te laten maken. Gezien het feit dat de film inmiddels ook weer een aantal jaren oud is zie ik het er niet zo snel meer van komen.

~ Agravain ~

Plaats reactie