Netflix series in het fantastische genre

Het fantastische verhaal in beeld en beweging. Film, theater en tv.

Moderator: Beheerders

Gwywen
Oerschepsel
Contacteer:

Netflix series in het fantastische genre

Ongelezen bericht door Gwywen » 08 nov 2017 13:07

Stranger Things natuurlijk, ik ben een groot fan, ook omdat ik in de tijd waarin het zich afspeelt ongeveer de leeftijd had van die jochies en het dus allemaal heerlijk herkenbaar is. Ook de vele verwijzingen naar al die oude series uit die tijd, geweldig.

Black Mirror is eerder sci-fi maar daar zitten een paar fantastische afleveringen tussen.

Hemlock Grove was zo slecht dat 't bijna weer goed werd. Over vampieren en weerwolven, met extreem veel bloed, enorm vermakelijk wel, omdat 't zo overdreven was allemaal. Famke Janssen speelt met verve de moedervampier.

Marco Polo(gestopt, 2 seizoenen) en The Last Kingdom (2 seizoenen, komt waarschijnlijk nog meer) zijn fijne historische series voor wie van Vikings en Game of Thrones houdt.

Kan er even niet meer bedenken, er zijn nog een heleboel horror- en griezelseries maar die heb ik nog niet of nog niet helemaal gekeken.
Ik kijk best veel naar Netflix, gewone TV-aansluiting wil ik maar opzeggen denk ik ;)

Agravain
Beheerder
Contacteer:

Re: Netflix series in het fantastische genre

Ongelezen bericht door Agravain » 08 nov 2017 21:01

Netflix is inderdaad wel fijn om te hebben, gewoon lekker kijken wanneer je wil, stoppen en verder gaan is geen probleem. Het aanbod is voor mij voorlopig groot genoeg.
Ik ben onder andere bezig met Stranger Things, maar ook Star Trek, van Helsing en natuurlijk The Expanse, de verfilming van de boeken van James S. A. Corey, één seizoen per boek.

Last Kingdom heb ik ook gezien, alleen het eerste seizoen, het tweede seizoen zie ik helaas nog niet staan. Zal wel weer een land dingetje zijn. Wel mooi om te horen dat er nog een seizoen in de pen zit, ik hoop dat het tweede seizoen ook in Nederland beschikbaar komt.

Hemlock Grove en Black Mirror heb ik nu ook toegevoegd aan mijn lijst. Ziet er ook wel veelbelovend uit.
~ Agravaìn ~

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 10 nov 2017 00:12

Klinkt wel goed. Maar ik ben denk ik nog één van de weinige zonder Netflix.

Agravain
Beheerder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Agravain » 10 nov 2017 18:41

Zelf heb ik het ook nog geen jaar hoor. Maar de dochter wilde het graag om een serie te volgen die ze bij haar nicht gezien had. En omdat The Expanse er ook op stond heb ik maar toegegeven.
Voorlopig kan ik nog wel even vooruit met kijken, staat genoeg op.

~ Agravaìn ~

Minnie
Beheerder

Ongelezen bericht door Minnie » 10 nov 2017 22:03

Ysgrublaidd schreef:Klinkt wel goed. Maar ik ben denk ik nog één van de weinige zonder Netflix.
Nee hoor. Hier ook nog geen netflix. ;)

Plaats reactie