Fluxus

Leef je uit en maak ons deelgenoot van je creatieve uitspattingen. Van een proza en poëzie tot fotografie en tekenkunst. Of iets heel anders!

Moderator: Beheerders

Elmer
Kosmonaut

Fluxus

Ongelezen bericht door Elmer » 03 jun 2010 13:03

Momenteel ben ik veel bezig met live coding via fluxus. http://www.pawfal.org/fluxus/
Via pure dyne een cd (image) gedownload, als je je pc opstart met die cd erin (en in je bios geef je aan dat je pc opstart van cd natuurlijk) dan plaatst die cd een shell over je besturings systeem (bij de meesten een windows versie) en je hebt plots een linus bak waar all benoedigde rand software voor fluxus op staan.
Je start je audio server (via een programma: Jack) dat zorgt ervoor dat fluxus de muziek die je aan het draaien bent (of zelf of een DJ of een live band...what ever) kan interpreteren als waarden voor vectoren.
Kleur of dimenties bvb.

Wat je dus kan maken zijn bevoorbeeld ballen en vlekken die verspringen en bewegen en verkleuren op de maat van de muziek.

Ik zal binnen kort wel een een filmpje hier plaatsen, je kan ook enkele korte werkstukjes van me bekijken via facebook. (Elmer & Maddy heten we :)) Lambda, lifecodingclub of Antwerp.

Wat ik dus binnen kort wil doen is terwijl een DJ zijn ding doet met muziek ik naast hem sta met mijn laptop en op het scherm achter ons live scripts projecteer die ik ter plaatse schrijf en images ontwerp die stuiteren op de muziek en het publiek in vervoering brengen (of knetter gek maakt) :evil:

Plaats reactie