[kort verhaal] -voorlopig nog titelloos-

Leef je uit en maak ons deelgenoot van je creatieve uitspattingen. Van een proza en poëzie tot fotografie en tekenkunst. Of iets heel anders!

Moderator: Beheerders

Guinevere
Fortuinzoeker
Contacteer:

[kort verhaal] -voorlopig nog titelloos-

Ongelezen bericht door Guinevere » 24 mar 2004 19:13

Een kort verhaal wat ik gisteravond heb geschreven. Commentaar is welkom!

De wind raasde door de bomen en de wolken stortten hun tranen uit over de aarde, zoals zij haar tranen uitstortte over zichzelf. Ze ging op haar hurken zitten en legde haar hand op de vochtige aarde. Het voelde warm aan tussen haar vingers, maar dat kwam waarschijnlijk doordat zij het koud had. Ze keek naar de bloemen. Tulpen en twee rozen; één rode en één gele. Hij hield van geel. Één jaar en één week geleden was het nu, maar ze herinnerde het zich als de dag van gister. Nooit had ze goed afscheid kunnen nemen; ze hoopte dat nu te kunnen doen.
‘Je was niet zo maar een clown, echt niet. Je was onze clown’, zei ze met een snik in haar stem. Ze zag bijna voor zich hoe de woorden werden meegedragen door de wind. Misschien wel naar hem. Door haar tranen heen keek ze naar de steen. Daar stond zijn naam. Het was zo onwerkelijk, net alsof het nog steeds niet tot haar doordrong. Van binnen schreeuwde ze het uit en werd ze verscheurd, verscheurd door verdriet. Van buiten zag je alleen een huilend meisje. Ze keek omhoog naar de wolken die voorbij schoten. Ineens realiseerde ze zich dat ze geen afscheid wilde nemen, niet voordat ze al haar verdriet eruit had gestort.
Het beeld van een mes flitste door haar gedachten. Het mes waar ze zichzelf in de loop der jaren al zoveel mee had aangedaan. Nee, ik mag dat niet doen, niet voor de anderen. Toch gleden haar handen langzaam naar de plaats waar ze het mes bewaarde. Met trillende handen pakte ze het koude metaal vast en angst overspoelde haar. Wat als ik het niet kan? Of erger nog; wat als ik het wél kan? Langzaam voelde ze het metaal door haar vlees dringen. Warm vocht liep over haar armen en droop op de aarde. Steeds dieper, steeds meer sneed ze, tot ze bij haar polsen was aangekomen.
Ze wist dat hij daar stond, bij het meertje. Hij was er voor haar. Ze kon nu naar hem toelopen en hij zou haar tegenhouden, haar proberen te helpen. Ik wil niet meer worden tegengehouden, ik wil niet meer worden geholpen. Ik kan het niet meer, het praten, alles steeds ophalen. Haar handen begonnen nog harder te trillen. Maar de anderen dan? Mijn ouders, hij… Ik kan toch niet voor hen verdergaan? Niet als ik het zelf niet meer kan en wil?
Ze sneed en ze voelde het warme vocht over haar handen stromen zoals ze het nog nooit had voelen stromen. Langzaam zeeg ze op haar knieën. Bevrijding, eindelijk. Nu ga ik echt naar Nergens. Ze viel op haar zij in de koude zachte aarde, terwijl de wolken het uitstorten van haar tranen nu ook voor hun rekening namen.
Laatst gewijzigd door Guinevere op 27 mar 2004 11:47, 1 keer totaal gewijzigd.

Cereus

Ongelezen bericht door Cereus » 24 mar 2004 22:15

Tot nu toe vind ik het wel een leuk verhaal. Of is dit al het einde? Is dit niet het einde, dan kan je mijn volgende stukje gewoon negeren. ( ik vind trouwens dat je de omschrijving van de omgeving, en die van de weersomstandigheden heel goed omschrijft)

Het is misschien interessant voor de lezer, om wat meer over het meisje en over de persoon die onder de grond ligt te vertellen. Ik kan nu namelijk niet met het meisje meeleven, want ik weet niks over haar. Hetzelfde geldt voor de overledene. Misschien is het wel een gigantische massamoordenaar die daar ligt.

Guinevere
Fortuinzoeker
Contacteer:

Ongelezen bericht door Guinevere » 25 mar 2004 17:00

Dit is het einde, maar ik dacht dat dat eigenlijk wel duidelijk was. In ieder geval bedankt voor je commentaar en ik was eigenlijk ook wel een beetje trots op de omschrijving van de weersomstandigheden. Leuk dat iemand anders dat ook waardeert :)

Milamber
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Milamber » 25 mar 2004 17:08

Mooi geschreven en inderdaad mooi oog voor detail. Je zou het karakter iets meer kunnen uitdiepen en misschien nog wel een verhaal maken van haar geschiedenis.

Jee
Fortuinzoeker
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jee » 25 mar 2004 20:10

Het zou ook het begin kunnen zijn... als het een na-de-dood verhaal zou zijn...

Ik vind het wel leuk, maar veel te kort

Gwywen
Oerschepsel
Contacteer:

Ongelezen bericht door Gwywen » 26 mar 2004 19:50

Heel mooi, Guinevere!! :klap:

Weersomstandigheden gebruiken om een gemoedstoestand uit te drukken, dat doe ik ook vaak, je doet dit heel erg mooi! Complimenten hoor.

-Gwywen-

Asrai
Avonturier

Ongelezen bericht door Asrai » 26 mar 2004 20:18

Dit vind ik echt prachtig! Er zit zoveel emotie in, ik weet niet zo goed hoe ik het moet zeggen. Ook al is het niet zo lang, en krijg je niet zo enorm veel met de hoofdpersoon te maken, ik voel haar toch, als je snapt wat ik bedoel. De manier waarop je dingen beschrijft(?) maakt dat ik helemaal met het personage mee voel. Echt wonderfully!
Asrai

neffalathiel
Sterrenschipper
Contacteer:

Ongelezen bericht door neffalathiel » 27 mar 2004 11:19

ik vind m erg mooi... maar wel véél te kort :P ga je nog meer verhalen posten?

Guinevere
Fortuinzoeker
Contacteer:

Ongelezen bericht door Guinevere » 27 mar 2004 11:51

Ik heb het moment tussen automutilatie en zelfmoord iets langer gemaakt. Deels geïnspireerd op een verhaal wat ik hier als reactie op kreeg. Als ik mijn reactie daarop af heb, zal ik die ook wel posten.

@neffalathiel: Ik heb er zojuist weer een gepost...
@Milamber: Het is deels autobiografisch geschreven en eigenlijk heb ik niet zoveel zin om mijn eigen geschiedenis weer op te rakelen...

Plaats reactie