Dolle foto's

Leef je uit en maak ons deelgenoot van je creatieve uitspattingen. Van een proza en poëzie tot fotografie en tekenkunst. Of iets heel anders!

Moderator: Beheerders

Dolenthoniel
Opperkiwi
Contacteer:

Ongelezen bericht door Dolenthoniel » 20 jun 2007 13:00

Ik heb mijn roeping gevonden: ik ga fotograferen (dan wel als hobby :P). Nu ben ik aan het sparen voor een goede foto camera, maar ik ben gister alvast even wat foto's gaan maken met de digitale camera. Voor de mensen die het leuk vinden heb ik hier een paar foto's:

Het lageveld
Het lageveld (omliggende bos)
Het lageveld (omliggende bos) in zwart-wit
WC hokjes op het Lageveld
Het lageveld
Hoogspannings mast 1
Hoogspannings mast 2
Hoogspannings mast 3
Mijn schaduw
Het lageveld
Het lageveld

Elmer
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Elmer » 20 jun 2007 13:11

Dolenthoniel schreef:
Ik heb mijn roeping gevonden: ik ga fotograferen
Er staan echt mooie foto's tussen, die hoogspanningsmast van achter enkele takken is heel goed en die zwart wit foto met die wegwijzertjes "uitgang, parkeerplaats" heel mooi...maar die foto van je schaduw vindt ik de beste.

Dolenthoniel
Opperkiwi
Contacteer:

Ongelezen bericht door Dolenthoniel » 20 jun 2007 21:25

Nou, geloof het of niet, maar ik heb alweer nieuwe foto's (zo zie je maar hoe fanatiek ik bezig ben :P)!

De zon door de bomen
Vanuit het gras
De stilte
Soort van een zonsondergang
Parkje achter onze wijk
Zonsondergang (persoonlijk vind ik deze één van de mooiste :P)

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 20 jun 2007 22:45

[mod mode]

Afgesplitst van het foto topic. Aangezien de foto's eigenlijk niet pasten binnen het originele doel van dat topic en ze eigenlijk wel een eigen topic waard zijn. :)

[/mod mode]

Elmer
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Elmer » 21 jun 2007 08:12

Knap zeg, die laatste is heel mooi, vanuit het gras en zon door de bomen zijn toch mijn favorieten.
De stilte is niet mijn ding. Die compositie is niet 'stil', ik kan het niet anders uitdrukken, contrast (zwart wit waarde) is wel goed leesbaar, (30% wit 70% donker) maar er zijn 3 details die om aandacht vragen: Die figuur trekt aandacht alsook de vijver (rand van houte balkjes) en de elektriciteits mast.

Maar de andere foto's zijn heel mooi. :klap:

Midwinter
Eigenaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Midwinter » 21 jun 2007 09:11

'De zon door de bomen' vind ik bij uitstek een foto die je in kleur zou moeten bekijken. 'Vanuit het gras' is dan wel weer erg mooi, mistroostig.

Dolenthoniel
Opperkiwi
Contacteer:

Ongelezen bericht door Dolenthoniel » 21 jun 2007 09:52

De foto "zon door de bomen" was juist niet mooi in kleur. Het had niet de mooie kleuren en de omgeving werd er ook niet mooier op. Daarom heb ik hem in zwart wit gedaan en toen kwam hij veel mooier uit (ornineel heb ik hem ook niet meer op de computer staan). Daarnaast kwamen de lichtstralen ook veel mooier uit in zwart-wit.

Dan heb ik hier nog een paar meer foto's van gisteren:
Stouwenvijver
Stouwenvijver
Het lageveld

Ik heb besloten om de mooiste foto's af te drukken en straks (wanneer mijn kamer is verbouwd) ze op te hangen op m'n kamer.:) Ik was sowieso wel van plan meer kunst op m'n kamer te hangen/zetten (ik heb ook al een mooi poster wat er komt te hangen) en ik vind dat dit er wel leuk bij past. Ik koop dan gewoon 3 lijsten en druk heel wat foto's af, en dan kan ik ééns in de zoveel tijd wisselen met foto's.

Gwywen
Oerschepsel
Contacteer:

Ongelezen bericht door Gwywen » 21 jun 2007 15:01

De middelste vind ik heel erg mooi. Kleuren zijn super! :klap:

-G-

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 21 jun 2007 15:42

Ik vind dan juist weer de eerste mooier. Maar dat kan komen omdat deze iets vrolijker bij mij over komt qua kleuren.

Jo0st
Sterrenschipper
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jo0st » 26 jun 2007 15:42

Dat is toevallig, ik ben de laatste tijd echt ook helemaal dol op spelen met de digitale camera van mijn ouders, als ik weer thuis ben zal ik ook wat foto's uploaden, ik heb ook al best een paar mooie en aparte foto's gemaakt. Vooral de zon vind ik leuk om iets mee te doen, lens flares zijn leuk.

Ik vind vooral die foto van de zonsondergang mooi Dol, leuke foto's :)

Dolenthoniel
Opperkiwi
Contacteer:

Ongelezen bericht door Dolenthoniel » 26 jun 2007 16:40

Dankjewel Jo0st. :) Leuk dat ik niet de enige ben die op dit moment erg geïnteresseerd is in fotograferen en het is natuurlijk altijd leuk om je ervaringen te delen met iemand anders. Ik ben van plan om ook op een "foto club" te gaan (ik weet het, het klinkt gek, maar het bestaat echt). Hier zitten veel mensen die de ervaringen ook willen delen en hier kun je natuurlijk ook een hoop van leren.

Ik heb goed nieuws! Ik ga waarschijnlijk met een nieuwe camera op vakantie! Ik heb deze afgelopen maand zoveel gewerkt dat het wel gaat lukken er snel één te kunnen kopen. Volgende maand ook nog even hard werken en dan kan ik naar de winkel om een mooie camera uit te zoeken!

De camera die ik momenteel op het oog heb is de Canon PowerShot S3 IS. Ik weet alleen helemaal niets af van camera's dus ben nog een beetje aan het uitvinden of hetgeen wat hij kan ook écht gepast is bij hetgeen wat ik daadwerkelijk zoek. De recenties die ik heb gelezen zijn in elk geval erg lovend over deze camera. Natuurlijk ben ik nog wel wat aan het rondkijken naar andere camera's en ben nog erg veel research aan het doen. Op deze website staan wat recenties van de Canon PowerShot S3 IS en hier nog een foto van hoe hij eruit ziet.

after_eden
Eeuwentemmer

Ongelezen bericht door after_eden » 26 jun 2007 17:13

Ik zou er wel niet te snel een kopen. Als je het te snel doet dan zou het weleens overgehaast kunnen zijn. Al ben je goed op weg. :) De camera's die je had uitgezocht zijn zeker wel goed. ;)

Dolenthoniel
Opperkiwi
Contacteer:

Ongelezen bericht door Dolenthoniel » 26 jun 2007 17:16

after_eden schreef:Ik zou er wel niet te snel een kopen. Als je het te snel doet dan zou het weleens overgehaast kunnen zijn. Al ben je goed op weg. :) De camera's die je had uitgezocht zijn zeker wel goed. ;)
Ik ga zeker geen overhaaste beslissingen nemen. Vandaar ook mijn research. Ik ben even aan het kijken wat alles betekend en wat mijn eisen zijn aan m'n toekomstige camera. Ik ken inmiddels ook wel meer mensen die er verstand van hebben en ik zal ze ook wel even vragen wat de beste keuze zou zijn voor mij. Al is het maar een hobby, ik heb geen zin in een miskoop. Hopelijk is Dolenthoniel over een paar maanden in actie met een nieuwe, goede camera. :)

Doofus
Toerist

Ongelezen bericht door Doofus » 29 jun 2007 16:14

Leuke foto's

Ik vind ze nu al goed, dus als je eenmaal ontwikkelt in het fotograferen dan word het nog beter. :-D

aphrael
Sterrenschipper
Contacteer:

Ongelezen bericht door aphrael » 29 jun 2007 17:33

Mooie foto's Doll! Ik ben ook al zo lekker aan het spelen met mijn digi en zit er net als jij over te denken om een grote digi camera te kopen. Ik denk zelf meer aan een Olympus, omdat die meer features heeft die ik wil.

Plaats reactie