Beginseltje

Leef je uit en maak ons deelgenoot van je creatieve uitspattingen. Van een proza en poëzie tot fotografie en tekenkunst. Of iets heel anders!

Moderator: Beheerders

Fitz
Ontdekkingsreiziger

Beginseltje

Ongelezen bericht door Fitz » 13 okt 2005 17:41

Ik ben maar eens begonnen met een idee op te schrijven. Eigenlijk is het begonnen met het nadenken over een verhaal voor het topic Samen schrijven maar ik weet nog niet goed hoe ik het daar moet inpassen.

Het is alleen een begin dat ineens in me opkwam, ik heb nog geen ideën over de rest, maar dat komt nog wel..
Tips etc. zijn van harte welkom, en ik hoop dat het wat is.

Begin van een verhaal:

Op een dag zat de man, zoals altijd, op zijn bankje voor het huis. De schepen voeren aan hem voorbij en er was een koel zomerbriesje.
Hij pakte het kopje thee dat naast hem stond en nam een slok. De heerlijke smaak van kamille met zoete honing ging door zijn slokdarm.
Hij dacht aan de gelukkige jaren die hij hier had gehad, hij zou willen dat het voor altijd zo door kon blijven gaan, maar dat was edelen hoop.
Hij had het gevoel, al voor dat de eerste geruchten kwamen…
Alles was geregeld, dit zou zijn laatste dag hier zijn, hij kon niet meer terug.

Een lange rijzige man in een wit gewaad en een licht grijze tulband om kwam achterom gelopen. De man keek hem aan en maakte een buiging. Hij stond op knikte en liep de man achterna. Het portier van de koets ging open en hij stapte in. In de koets zat een vrouw, het was Rina……

Gegroet,
Fitz

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 04 jan 2006 01:47

Beetje late reactie misschien maar toch beter laat dan nooit.

Ik vind het een beetje een standaard stukje tekst. Maar daarvoor is het stuk misschien ook wat te klein. Plaats vooral een keer het vervolg.

In het eerste deel erger ik mee een beetje aan dat vele ge-hij en aan het opsplitsen (aan gebrek van een ander woord) van de tekst. Dus:
...zomerbriesje.
Hij pakte....
In plaats van:
...zamerbriesje. Hij pakte...

In het tweede gedeelte doe je dat dan weer niet.

Daarnaast is de overgang naar verschillende personen nog wat te groot.

Tot dus ver mijn poging tot inbreng. Ik ben benieuwd wat je er uiteindelijk van zult maken. Als je nog bezig bent aan dit verhaal.

Plaats reactie