Samen schrijven

Leef je uit en maak ons deelgenoot van je creatieve uitspattingen. Van een proza en poëzie tot fotografie en tekenkunst. Of iets heel anders!

Moderator: Beheerders

Lasmes
Kosmonaut

Samen schrijven

Ongelezen bericht door Lasmes » 21 jun 2005 20:54

Hoi Hoi,

Even een ideetje van mij en of het kan geen idee... Impulsieve ideën heet dat... :P

http://www.publiceerjeboek.nl/index.html

Dit vond ik op internet en ik dacht aangezien er zoveel schrijvers op Aeon zitten, is het niet leuk om met elkaar een fantasiebundeltje te maken en dit proberen uit te geven?
Ik ben namelijk heel benieuwd hoe dat bij deze site in zijn werk gaat, en ik weet ook dat er veel mensen een boek aan het schijven zijn op Aeon, die ook moet worden uitgegeven uiteindelijk.
Het idee voor het verhaal is simpel...

Er is een verteller die aankomt bij een stadje en die zich in een herberg op een kruk laat neerzinken. Hij verteld verhalen voor geld...
Op die manier kan hij informatie geven voor elk verhaal en kunnen er ook nog niet bestaande wezens makkelijker in een verhaal inspringen.
Iedereen die wilt schijft een verhaaltje. Misschien willen de mensen die goed kunnen tekenen, maar meer moeite hebben met schrijven een voorkant of tussenilustraties maken.
Ik weet niet of het mogelijk is om een verborgen topic te maken, alleen voor leden zodat op die manier de verhalen door ieder lid kunnen worden beoordeeld?

Of het een goed idee is geen idee, misschien ben ik ook weer eens naief bezig, maar ik dacht het is ook wel een leuk idee om zo een groepsproject op te starten. We zouden het bijvoorbeeld (is enkel een voorstel net als de rest van dit mailtje) "De schrijvers van Aeon" kunnen noemen.

En wat als er iets mee verdiend gaat worden?

Heel simpel, het gaat allereerst om het feit dat het boek te koop is. LEUK!!! Maar verder kunnen we met dat geld bv. een dagje weggaan of iets voor de Aeonsite zelf doen. Het is voor de lol. Niemand hoeft er rijker van te worden.

Nou laat maar weten wat jullie van het idee vinden.

Groetjes Lasmes

Viconia
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Viconia » 21 jun 2005 21:41

Naief of niet, ik vind het een leuk initiatief. :)
Nu ben ik zelf geen geweldige schrijver (verre van dat), maar ik vind het wel leuk om gewoon voor de lol aan een dergelijk project mee te doen. Zelf besteed ik redelijk veel tijd - zo'n vijf uur per week - aan het schrijven van een horrorverhaal, dus aan mijn inzit zal het niet liggen. :P Anyway, mocht er genoeg animo voor zijn, dan zou ik heel graag mee willen doen.

Groetjes,
Viconia

Grimreaper
Eeuwentemmer
Contacteer:

Ongelezen bericht door Grimreaper » 22 jun 2005 00:13

Lijkt mij ook een leuk idee. Misschien ook een leuk idee om dan (groten)deels de setting van Aeron te gebruiken. Ik zou zeker mee willen doen aan het project.
Winst zou bijvoorbeeld ook kunnen gaan naar Midwinter om zo de kosten van Aeon te kunnen drukken.

Lasmes
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Lasmes » 22 jun 2005 07:10

Dat is natuurlijk een prima idee, als het zou mogen van de Leiders :P van Aeon. We zouden de verteller bijvoorbeeld in de herberg de Lachende Vis kunnen neerzetten. (al is dit ook een bestaand cafe dicht in de buurt hier...)

Goed we zijn nu dus al met drie mensen. Het hoeft geen dik boek te zijn, als ik de site goed heb gelezen geven ze toch alles uit, (wel na het geod doorgelezen te hebben, ze kunnen natuurlijk niet ALLES uitegven, maar veel wel.

Ik hoop dat er nog meer mensen geintereseerd zijn, want het lijkt mij erg leuk om dit samen te doen...

Groetjes,

Lasmes.

Aisling
Ontdekkingsreiziger
Contacteer:

Ongelezen bericht door Aisling » 23 jun 2005 08:30

Ik vind het een goed initiatief van je Lasmes! Ikzelf kan best aardig schrijven vind ik, maar niet zo perfect als sommige mensen hier. Ik wil graag meedoen, misschien is het beter om met dat geld iets voor de Aeon site te gaan doen.

Groetjes van Aisling

aphrael
Sterrenschipper
Contacteer:

Ongelezen bericht door aphrael » 23 jun 2005 12:58

Ik vind het een briljant idee! Count me in! En om de opbrengst ten goede te laten komen van Aeon kan ik natuurlijk alleen maar toejuichen. :klap:

Lasmes
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Lasmes » 23 jun 2005 13:50

Geweldig dat jullie het leuk vinden we zijn dus al met zijn 5e, dat gaat de goede kant op :D

Ik vind het prima om de opbrengst naar de Aeon site te laten gaan, uiteindelijk gaat het erom om te kijken hoeveel we met zo'n project kunnen breiken. Heel leuk dat jullie meedoen

:D

Groetjes Lasmes.

Seven
Avonturier
Contacteer:

Ongelezen bericht door Seven » 23 jun 2005 14:20

Dit is een schitterend idee! En als we ineens Aeon kunnen helpen is dit altijd leuk meegenomen want ik denk dat dit Midwinter heel wat euro's en tijd kost...
Graag stel ik mij dan ook kandidaat.
:)

Lasmes
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Lasmes » 23 jun 2005 14:48

Ik merk dat veel mensen het leuk zouden vinden als het geld naar de Aeon-site zou gaan. Prima, op deze manier kunnen de leden iets terugdoen voor de beheerders. Nu moet ik wel zeggen (na het goed doorlezen van de site, dat het geld niet ineens binnen komt stromen. Als het boek aangenomen word , word het op hun internetsite te koop aangeboden. Het geld dat je van de site zelf verdiend krijg je 1x per jaar op een bankrekening gestord. Dit als ik het allemaal goed heb gelezen. :) maar dat is natuurlijk leuk zat :) :)

Zijn er nog tekenliefhebbers voor de illustraties en de voorkant? Ik ken ook nog wel mensen die goed kunnen tekenen en die mij vast wel willen helpen, maar het is natuurlijk leuker als de mensen van Aeon dit project doen.

Groetjes,

Lasmes

neffalathiel
Sterrenschipper
Contacteer:

Ongelezen bericht door neffalathiel » 24 jun 2005 13:40

Ik kan wel tekenen, maar niet goed genoeg om er een kaft van te maken.. Schrijven wil ik wel doen, daar ben ik beter in dan tekenen ;) Ik vind het een erg leuk idee, Lasmes!

Christine
Kind van de kosmos
Contacteer:

Ongelezen bericht door Christine » 24 jun 2005 13:52

Ik heb hier een korte reactie op: I'm in!

- Christine -

Lasmes
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Lasmes » 29 jun 2005 19:21

Goed dan zijn we nu dus met 8 mensen, als ik dit goed heb geteld. Meer mensen mogen altijd nog meedoen. Gewoon even hier neerzetten, voor de duidelijkheid.

Over duidelijkheid gesproken.

Iedereen weet wat de opzet van het idee is?

Er is een rondreizende vertellen genaamd Hanoc. Hij verteld de verhalen die hij op zijn verre reis heeft opgevangen in straten en herbergen. Soms vertelt hij deze ook aan mensen thuis die hem (in ruil voor mooie verhalen) wat eten en onderdak geven.

Goed schrijf een stukje dat je verhaal inluidt (dit verteld Hanoc aan Bv. de mensen in de herberg, we kunnen er natuurlijk ook voor beslissen dat hij ergens thuis is. Dus de meeste stemmen gelden.) en het is een vrolijke reizende verteller. Dan schijf je ook het verhaal, dit mag van alles zijn, thriller, romantiek, enz enz. Als er ook maar een fantasy kantje aan blijft zitten, want uiteindelijk schrijven we het voor een fantasieforum. Fantaseer er maar lustig op los

Voorbeeldje van mij:

Sulti drukte zich zo dicht tegen de grond dat ze er voor een deel in leek te verdwijnen.
Aangezien haar lichaam uit licht bestond, dat omringd was door rook. Kon ze zichzelf makkelijk verberegen. Ze drukte zich dichter tegen de grond, terwijl ze de geluiden om zich heen in zich opnam. Ze klauwde met haar nagels in de donkere, vochtige aarde die de grond van het bos bedekte. Het had die nacht geregend en de grond onder haar lichaam was drassig. Niet dat het haar kon beïnvloeden, ze bestond uit licht en rook. Ze kon zichzelf zelfs door de aarde heen laten zakken als ze dat zou willen, zonder ook maar een korreltje zand op haar lichaam achter te laten. Met haar hand gleed ze door haar haren die compleet uit rook bestond en in een dichte mist om haar hoofd heen waaierde. Haar haren bewoog altijd, zelfs als er nog geen zuchtje wind stond. Langzaam Liet ze zichzelf over de natte bosgrond glijden. Ze had een geluid gehoord, dat er op zou kunnen duiden dat er voedsel voor haar werd gebracht. Ze glimlachte in zichzelf, dat was het fijne van een Graining zijn, het eten werd voor je voeten neergegooid. De mensen uit de stad, dat vlak bij haar bos lag, kwamen bij haar als ze raad nodig hadden bij hun problemen. Ze waren angstig voor haar, maar wisten ook dat zij de enige was die ziektes kon genezen en op die manier had ze heel wat mensenlevens gered. Boeren brachten haar levende schapen, koeien en kippen in ruil voor de genezing van hun zieke kinderen, vrouwen of hen zelf, of om er voor te zorgen dat de geboorte van een ongeboren kind goed zou verlopen. Soms kwamen ze bij haar om te hopen dat ze dit jaar een goede oogst zouden hebben, of dat hun dochter een goede man zou vinden. Stasie was geen heilige. Ze kon niet alles voor elkaar krijgen, maar probeerde de offers van de boeren zo goed mogelijk te beantwoorden.
Toen ze dichter bij het geluid kwam hoorde ze dat het stemmen waren. Ze liet zich vernevelen en stroomde als een dunne mist in de ijle lucht uit. Op die manier liet ze zich ongemerkt naar de stemmen drijven. Sulti hoopte op een dikke, malse, sappige, goeddoorvoede koe. Ze kon een dier als dat in deze nevelstand in minder dan een paar minuten verslinden en dan zou ze voor zeker 4 weken niet meer hoeven te eten.

Dit is slechts een begin van het verhaal waaraan in ben begonnen. Ik kan Hanoc alles over Sulti laten vertellen wat ik nodig vind om het verhaal in te leiden.

Hoop dat het zo een beetje duidelijk is. Ik verwacht niet dat de verhalen nu binnen gaan stromen, maar pak er in de vakantie, vrije tijd enz enz... rustig eens een pen en papier bij en begin te schrijven. Dan krijg ik van zelf een leuk resultaat te zien.

Groetjes,

Lasmes.

MelekKalbi
Fortuinzoeker

Ongelezen bericht door MelekKalbi » 04 jul 2005 13:43

Wow klinkt vet!
Ik wil zelf ook proberen een verhaal te schrijven (normaal maak ik alleen gedichten) maar weet niet of ik het wel kan. Ben al begonnen op men eigen forum, maar maar een heel klein stukje en ik moet bovendien eerst nog twee toetsen maken donderdag. Maar daarna ben ik ook van de partij, als dat mag? Ik wil het proberen.... :)

Verteld Hanoc ook gedichten? :? :P

Wanneer er duistere wolken over Gethe hangen, ziet niemand daar een probleem in. In dit dit deel van de wereld is een onweersbui immers geen vreemd verschijnsel.
Maar na een week is de hemel nog steeds grauw en dreigend en het volk van het woud begint zich zorgen te maken. Als er op een sombere avond plotseling een ijzingwekkende gil door het bos klinkt, breekt de paniek echt los.
De bewoners van het Gethe woud zijn een bangerig volk en binnen een mum van tijd zijn alle dorpen en nederzettingen ontruimt. De wolken dalen neer op het mos en de duisternis verspreid zich tot de grenzen van het woud. Gethe is verlaten,..... of toch niet?

Dit is de intro die ik al had gemaakt. Misschien pas ik het nog wel aan, moet ik nog ff naar kijken. Maar heb geen tijd... ik had tegen mezelf gezegd dat ik ff een half uurtje ging relaxen tussen het leren door, maar tis al 48 minuten Lach :lol:.

Edit door Ysgrublaidd: Posts samengevoegd wegens dubbelpost.

Lasmes
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Lasmes » 04 jul 2005 15:00

Ik neem aan dat dit betekend dat je ook meedoet? Erg leuk, dan zijn we dus al met 9 schijvers :)
Hanoc kan inderdaad tussen zijn verhalen liederen zingen (dit zijn dan gedichten) als je dat leuk vind. Je kunt natuurlijk ook gedichten in je verhaal verwerken.

Groetjes,

Lasmes

Mai
Ontdekkingsreiziger

Ongelezen bericht door Mai » 04 jul 2005 19:54

Heel gaaf idee!

Alleen: krijg je op die manier niet een soort niet-erg-goed-bij-elkaar-passend allegaartje van verhalen die aan elkaar gepraat worden door Hanoc? Een gewone bundel is dan misschien wat duidelijker.. maar dat is bijzaak ;)
En ook: hoeveel kost het? Want sja, voor het geld dat ermee verdiend zou worden hebben we dan al een bestemming, maar ik neem aan dat het niet zomaar gratis wordt gedrukt..
En: ik vind het vaak erg moeilijk om mijn eigen verhalen te beoordelen, omdat ik ze na al die tijd en moeite heel anders bekijk dan een willekeurige lezer. Op welke manier wordt er bepaald welke verhalen erin komen? Stemmen door de schrijvers zelf (waarbij je natuurlijk niet op je eigen verhaal kan stemmen ;)) lijkt me een optie, maar daar zijn meer manieren voor.

Maar ik ga zonder meer mijn pen alvast opwarmen! :-D

Plaats reactie