Vraag het aan Magica: April 2007

Van historische fantasiewezens tot 'Vraag het aan Zwarte Magica'... Aeon-columnisten delen hun kijk op het fantastische genre.

Moderator: Beheerders

Plaats reactie
Zwarte Magica
Kwaakgrage dubbeltjesjager
Contacteer:

Vraag het aan Magica: April 2007

Ongelezen bericht door Zwarte Magica » 17 apr 2007 17:23

Vraag het aan Magica

[img=right]http://www.planet-aeon.nl/images/artike ... magica.jpg[/img][img=left]http://www.planet-aeon.nl/images/artikels/!caps/b.gif[/img]este Aeonners,

Na een lange probleemloze periode heb ik vandaag – op mijn verjaardag nog wel! – besloten me weer eens te buigen over alles wat jullie bezig houdt. Gelukkig was één Aeonner zo attent me te feliciteren, de rest is me gewoon vergeten! Mocht je me toch nog een felicitatie willen sturen, of een problem, dan kan dat naar vraaghetaanmagica@gmail.com.

Magica groet u...
  • Hoi Zwarte Magica,

Stel, je zit in een project en na 4 weken weet je nog niet wat er moet gebeuren. De mensen die het wel weten zijn allen ziek. Ook is telkens een van je projectleden afwezig. Nu staan we op het punt hem eruit te zetten, maar dan komt hij ineens met een verontschuldigend mailtje. Ik heb echt geen idee meer wat we nu moeten doen...

Groetjes,
    Aeonner
Hoi Aeonner,

Tsja, dat is vervelend. Het beste zou zijn ze allemaal te vervloeken, maar ik vermoed dat je daar problemen mee krijgt.

Wat je zou kunnen proberen is telefonisch (je weet wel, zo'n nieuwerwets ding) contact zoeken met je zieke groepsgenoten. Probeer de groepsgenoot die er nooit bij was hierbij te betrekken en spreek samen af eraan te werken.

Als hij niet komt opdagen, of je kunt de zieke groepsleden niet bereiken, neem dan contact op met je docent. Die zal de situatie vast begrijpen en zo krijg je misschien wat uitstel.

En anders kan je ze alsnog vervloeken.

Groetjes,

ZM
  • Lieve Magica,

Ik heb een vriendje die niet zo into Fantasy is. Hoe krijg ik hem wel aan de boeken?!
Lieve Aeonner,

Leest je vriend wel boeken die geen fantasy zijn? Geef hem dan eens een boek dat aan fantasy grenst. Het Labyrinth van Kate Moss, of als hij van geschiedenis houdt Pont du Gard van Helena Rentmeester. Als hij dit leuk vindt, kan je hem steeds een stapje meer richting fantasy trekken.

Als je vriend niet van lezen houdt, is het lastig. Misschien dat je dan films kunt proberen, of boekverfilmingen. Grote kans dat dat dan meer aanslaat. En als verder niks helpt, geef hem dan een Donald Duck waar ik in sta. Mijn schoonheid zal hij vast niet kunnen weerstaan!

ZM
  • Lieve Magica,

Ik ben een erg dun meisje en ik ben bang dat ik misschien annorexia heb. Ik eet wel gewoon m'n eten op. Wat moet ik doen?

Groetjes!
Beste Aeonner,

Als je gewoon eet hoef je je geen zorgen te maken. Als je te dun bent dan komt dat waarschijnlijk omdat je te weinig eet, of er aanleg voor hebt.

Zorg ervoor dat je drie keer per dag een maaltijd eet: ontbijt, lunch en avondeten. Een tussendoortje kan zeker geen kwaad als je erg dun bent, maar ga niet meteen slecht snoepen. Je kan proberen om elke dag een banaan te eten, dat is nog gezond ook.

Als je echt iets dikker wil worden, kan je proberen een extra plak ontbijtkoek bij het ontbijt te eten, of wat nargbloed door je avondeten te doen. Maar als je gewoon eet en niks uitspuugt heb je geen anorexia.

Groetjes,

ZM
  • Lieve Magica,

Ik wil heel graag een roze kleurtje krijgen, maar dat mag niet van de gemene beheerders. Wat kan ik doen om ze toch over te halen?

Groetjes,

keukenprinsesje
Lief keukenprinsesje,

Geen zorgen, ik zal ze het leven wel zuur maken! Ysgrublaidd mag binnenkort wel oppassen wat hij eet, want als het aan mij ligt wordt hij zelf roze! Dat zal hem leren!

Groetjes,

ZM

Gwywen
Oerschepsel
Contacteer:

Ongelezen bericht door Gwywen » 17 apr 2007 19:35

:lol:
Super, Magica! Ik lig op de grond van het lachen!
Je adviezen zijn geweldig en getuigen van zeer veel inzicht en mensenkennis!

-G-

after_eden
Eeuwentemmer

Ongelezen bericht door after_eden » 17 apr 2007 20:59

Hoi Magica, alsnog gefeliciteerd dan. :feest:

Je adviezen zijn goed, nu maar hopen dat er veel mensen gebruik gaan maken van deze mooie dienst. :)

lord idiot
Technicus
Contacteer:

Ongelezen bericht door lord idiot » 17 apr 2007 21:41

En die ene Aeoner krijgt dan nog niet eens een berichtje terug :( Leuk stuk wel :) Ik wou dat ik zoveel mensenkennis had :P

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 17 apr 2007 22:38

Geachte mevrouw Magica,

Bij deze wil ik u er even op attenderen dat u mijn naam ongegrond gebruikt. Mevrouw Keukenprinsesje heeft het in haar schrijven over gemene beheerders. Hieruit wijs ik u dus op twee fouten die u maakt. Ten eerst ben ik geen Beheerder maar Administrator, ik maak dan wel deel uit van het Beheer maar de functie Beheerder bekleed ik niet. Ten tweede gebruikt Mevrouw Keukenprinsesje de meervoudsvorm, wat duid op minimaal twee personen. Toch zie ik u maar één naam noemen (en ja, ik lees dat u "ze" het leven wel zuur zult maken). Als u al ongegrond wijst, wijs dan tenminste alle potentiele verdachten aan. Tevens maakt Mevrouw Keukenprinsesje hier een cruciale fout, aangezien de Beheerders geen kleurtjes kunnen weg geven. Bij deze wil ik even duidelijk stellen dat mevrouw Keukenprinsesje van mij best een roze kleurtje mag hebben. Sterker nog, de eerst volgende keer dat ik deze dame ontmoet zal ik een emmer watervaste roze verf meenemen.

Ik wil u er tevens op wijzen dat u met deze publiekelijke plaatsing u werkgever (mijns persoon) in een kwaad daglicht heeft geplaatst. Dit roept de vraag op in hoeverre u met uw plaatsingen leden en andere werknemers mogelijk kwaad doet. Bij deze wil ik u dus mededelen dat dit in uw eerst volgende evaluatiegesprek zeer zeker aan de orde zal komen. :P

Met vriendelijke groeten,
Ysgrublaidd

Christine
Kind van de kosmos
Contacteer:

Ongelezen bericht door Christine » 18 apr 2007 00:39

*komt Ysgrublaidd met emmer tegen* HELP!

Heb ik weer zeg.

- Christine -

Plaats reactie