Vraag het aan Magica

Van historische fantasiewezens tot 'Vraag het aan Zwarte Magica'... Aeon-columnisten delen hun kijk op het fantastische genre.

Moderator: Beheerders

Plaats reactie
Zwarte Magica
Kwaakgrage dubbeltjesjager
Contacteer:

Vraag het aan Magica

Ongelezen bericht door Zwarte Magica » 26 mei 2006 21:13

Vraag het aan Magica

[img=right]http://www.planet-aeon.nl/images/artike ... magica.jpg[/img]Beste Aeonners,

Ik heb al enkele vragen gekregen van leden die gebruik willen maken van mijn immense kennis en wijsheid. Met de nodige tijd en moeite heb ik mij hierover gebogen om tot een goede oplossing te komen. Als er meer mensen zijn die mijn diensten op prijs stellen, stuur een pm of een e-mail naar vraaghetaanmagica@gmail.com. Hoe meer vragen, hoe sneller ik reageer!

Magica groet u...
  • Hoi Magica,

In het kort: ik heb een jongen achter me aan zitten die geen afwijzing kan accepteren. Sinds ik hem heb afgewezen is er geen dag voorbij gegaan dat hij me niet geSMSd of geMSNd heeft. Ik wil hem, als het kan, graag als vriend houden en durf hem niet goed echt hard af te wijzen. Maar hier word ik gek van! Wat moet ik doen?

Groetjes!
Hoi Aeonner,

Dit is erg vervelend! Zulke jongens zouden ze in kleine kevertjes moeten veranderen. Maar bedenk wel dat mannen vaak moeite hebben met vrouwelijke 'hints'. Heb je hem helemaal duidelijk gezegd dat je niet geïnteresseerd was? Als dat het geval is, dan wil hij je afwijzing kennelijk niet horen. Het is moeilijk om iemand in zo’n geval af te wijzen, ook omdat je deze persoon, zoals je al zei, te vriend wil houden. Hoe eng het ook is, je hebt er waarschijnlijk het meeste baat bij toch eens met hem te gaan praten. Je hoeft hem niet keihard af te wijzen, maar probeer rustig te vertellen dat je niet verliefd op hem bent, maar dat je wel vriendschappelijk met elkaar om wilt gaan. Er is een kans dat hij dit niet goed opneemt, maar als hij dit wel doet, dan hebben jullie er allebei baat bij en hoeven er geen vervelende situaties meer te ontstaan. Veel succes!

ZM
  • Beste Zwarte Magica,

Ik wou om uw raad vragen omdat ik met een probleem zit en er geen raad mee weet. Het zit zo: ik vind al een tijdje een meisje leuk maar weet niet zo goed hoe ik haar duidelijk kan maken hoeveel ze voor me betekend. :love: Ze is echt zo mooi en zo bijzonder, de rest verbleekt in haar bijzijn.

Geef alstublieft raad,
    Een verleifde ziel
Beste verleifde ziel,

Maar jongen toch! Dit is geen probleem, dit is liefde! Zoals je het brengt komt het niet op mij over alsof dat meisje niks voor jou voelt. Als je haar wilt laten weten hoe je over haar denkt, geef haar dan iets! Dat hoeft geen groots cadeau te zijn, die meiden onder de honderd zijn vaak veel blijer met iets persoonlijks. Een gedichtje of een lieve kaart doet wonderen.

Maar verliefde ziel, hoed u! Geniet met volle teugen, maar verlies de wereld niet uit het oog in je verliefdheid! Buiten dat wens ik je veel succes!

ZM
  • Waarde Magica,

Ik zit met een groot probleem! Al jaren probeert een of andere heks mijn geluksdubbeltje te stelen! Deze toverkol is niets te gek en zonder mijn dubbeltje ben ik niks! Hoe kom ik van dit loeder af?

Dhr. D. Duck
Waarde heer Duck,

Dat is inderdaad vervelend. Ik weet het goed gemaakt! Geeft u dat dubbeltje maar bij mij in bewaring, dan zorg ik dat alles weer goed komt...

ZM

Viconia
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Viconia » 27 mei 2006 18:22

Hey hallo Zwarte Magica,
Erg leuke column, het is zeker weer eens wat anders. :)
Ik ben nu al weer benieuwd wat voor vragen er voor de volgende column ingestuurd gaan worden! ;)

Ciao,
V

Jorqua
Ontdekkingsreiziger

Ongelezen bericht door Jorqua » 28 mei 2006 17:45

Ookal is het wat vreemd niet precies te weten wie...
Bij deze: Leuke column Zwarte Magica, hopelijk is dit de eerste van vele relpy´s die we van U kunnen verwachten.
En zullen er nog vele Aeoniers hun problemen bij U kwijt kunnen.

-Greetz R-

Ps. hoe gaat het met de dubbeltjes jacht?

Jo0st
Sterrenschipper
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jo0st » 29 mei 2006 10:03

Magica schreef:Dat is inderdaad vervelend. Ik weet het goed gemaakt! Geeft u dat dubbeltje maar bij mij in bewaring, dan zorg ik dat alles weer goed komt...
Dat maakt alle andere goeie raad een beetje dubieus, maar toch, leuk ! :)

Ik zal ook eens kijken of ik iets meemaak waarover ik de raad van een heksje kan gebruiken, wat toverwerk kan altijd van pas komen :P Leuk gedaan, weer eens wat anders, leuk om te zien dat er hier een boel originele mensen rondzwerven :)

Zwarte Magica
Contacteer:

Ongelezen bericht door Zwarte Magica » 29 mei 2006 10:26

Dank u, dank u Aeonners.
Het valt niet mee om vanuit mijn huisje op de Vesuvius goede raad te geven, maar ik doe het graag! (Midwinter! Het is het einde van de maand, ik heb nog salaris van je tegoed!) Verder wou ik hier nog even aan toevoegen dat een pm of een e-mail volledig anoniem is, niemand anders dan ik krijg ze onder ogen, en ik kan als geen ander een geheim bewaren. Wees dus niet bang iets te sturen!
Jorqua schreef:Ps. hoe gaat het met de dubbeltjes jacht?
Ik heb er al vele verzameld, maar dat éne dubbeltje heb ik nog niet. Het ziet er naar uit dat Dhr. Duck mijn goede raad in de wind slaat... zeer onverstandig!
Jo0st schreef:
Magica schreef:Dat is inderdaad vervelend. Ik weet het goed gemaakt! Geeft u dat dubbeltje maar bij mij in bewaring, dan zorg ik dat alles weer goed komt...
Dat maakt alle andere goeie raad een beetje dubieus, maar toch, leuk ! :)
Hoezo dubieus!?!? Aan mijn motieven valt niet te twijfelen jongeman!

Grimreaper
Eeuwentemmer
Contacteer:

Ongelezen bericht door Grimreaper » 29 mei 2006 13:56

Zwarte Magica schreef:Verder wou ik hier nog even aan toevoegen dat een pm of een e-mail volledig anoniem is, niemand anders dan ik krijg ze onder ogen, en ik kan als geen ander een geheim bewaren. Wees dus niet bang iets te sturen!
Ja, maar aangezien we geen idee hebben wie je in het echte leven bent stelt dat weinig gerust, dacht ik zo.

Tynvyrr
Ontdekkingsreiziger

Ongelezen bericht door Tynvyrr » 30 mei 2006 10:27

Dit doet me denken aan die vraagbaken in de Fancy en de Joepie waar we als jonge pubertjes altijd plat mee lagen van het lachen, maar dan wel de brave versie.

Oh well, sinds een waarzegster voorspelde dat er iemand in mijn directe omgeving zou zwanger raken, en er dan laconiek aan toevoegde: 'ik zou maar opletten...' sta ik nogal sceptisch tegen raad en voorspellingen van onbekenden. Wie écht wil geholpen worden gaat liever hierheen:

http://www.colorquiz.com

Psychologisch onderbouwd, en de uitspraak heeft gruwelijk veel weg van wat je vreest en voelt.

Jo0st
Sterrenschipper
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jo0st » 30 mei 2006 10:54

Grimreaper schreef:Ja, maar aangezien we geen idee hebben wie je in het echte leven bent stelt dat weinig gerust, dacht ik zo.
Zo waar ben jij zo achterdochtig geworden :P

Ik vertrouw haar op haar woord en als iets echt superopersoonlijk is kan je het natuurlijk ook gewoon niet vragen ;)

Grimreaper
Eeuwentemmer
Contacteer:

Ongelezen bericht door Grimreaper » 30 mei 2006 11:52

Jo0st schreef:
Grimreaper schreef:Ja, maar aangezien we geen idee hebben wie je in het echte leven bent stelt dat weinig gerust, dacht ik zo.
Zo waar ben jij zo achterdochtig geworden :P

Ik vertrouw haar op haar woord en als iets echt superopersoonlijk is kan je het natuurlijk ook gewoon niet vragen ;)
Ik vertrouw mensen op het internet niet op hun woord, tot ik ze beter leer kennen. En uiteraard hoef je Magica niks te vragen als je haar vertouwd, maar ik wou alleen even tegengas geven bij een inhoudloze belofte van geruststelling. Ik wil niemand tegen houden ofzo alleen bewustmaken.

Overigens heb ik wel mijn vermoedens wie Zwarte Magica is, maar aangezien het bewust anoniem gehouden lijkt te worden hou ik die maar voor me ;)

Zwarte Magica
Contacteer:

Ongelezen bericht door Zwarte Magica » 30 mei 2006 16:44

Uiteraard is niemand iets verplicht. Maar met mijn belofte doelde ik niet op vertrouwen, want vertrouwen moet je winnen. Ik doelde op de belofte dat ik nooit of ten nimmer iets zal zeggen over de mensen die mijn raad zoeken. Je naam wordt niet publiekelijk genoemd, en zal dus ook niet op het forum verschijnen of bekend worden aan meer mensen dan aan die ene persoon die Magica heet. Dat zweer ik op het geluksdubbeltje wat ik maar niet te pakken krijg!
Grimreaper schreef:Overigens heb ik wel mijn vermoedens wie Zwarte Magica is, maar aangezien het bewust anoniem gehouden lijkt te worden hou ik die maar voor me
Een zeer wijze keuze. Je zou immers niet willen dat er ineens tentakels onder je oksels vandaan groeien...

Witch
Sterrenschipper

Ongelezen bericht door Witch » 31 mei 2006 23:15

Geachte Collega,

Ik ben onder de indruk van uw colum!

Veel succes met de voortzetting en dat er maar vele Aeoniërs hun vragen aan uw mogen stellen.
Hopenlijk slaat niet iedereen net zoals Dhr. Duck uw goede raad in de wind.

Plaats reactie