Zwarte Magica vraagt om uw aandacht

Van historische fantasiewezens tot 'Vraag het aan Zwarte Magica'... Aeon-columnisten delen hun kijk op het fantastische genre.

Moderator: Beheerders

Plaats reactie
Zwarte Magica
Kwaakgrage dubbeltjesjager
Contacteer:

Zwarte Magica vraagt om uw aandacht

Ongelezen bericht door Zwarte Magica »

Goedemiddag Aeonners,

Ik zal mij even voorstellen. Ik ben Zwarte Magica. In mijn huisje op de Vesuvius bedenk ik snode plannen om mijn macht te vergroten. Jammer genoeg heeft Dagobert zijn geluksdubbeltje zo goed beveiligd, dat het bijna onmogelijk voor mij is om erbij te komen! Grrrrrr, de vrek! Maar helaas, van snode plannen kan ik niet leven, vandaar dat ik laatst gedwongen was een baantje te zoeken. En die heb ik gevonden.

Toen ik laatst op de boulevard op mijn bezemsteel aan het flaneren was, kwam ik een zekere Midwinter tegen. Ik vertelde hem van mijn problemen, en dat mijn enige kwalificatie mijn "Bezweringen en Vervloekingen voor gevordenden-Diploma" was. Midwinter vond het eerst geen goed idee, maar na een klein spreukje om hem te overtuigen heeft hij me toch aangenomen voor een vragenrubriek. Ik heb namelijk overal verstand van! (Behalve van Harry Potter. Dat snertjoch denkt dat hij kan toveren, puh!) Maar buiten dat weet ik overal wel iets van af. Ik heb genoeg liefdesdrankjes gebrouwen om te weten wat er in een mens omgaat, ik heb genoeg zalfjes om te weten wat je met lichamelijke klachten moet doen, en buiten dat geef ik uitstekend advies over bezweringen en betoveringen.

Als je met een vraag zit, maar niet weet aan wie je hem kunt stellen, dan ben ik er voor je. Omdat stervelingen over het algemeen geen kraaien of uilen aan huis hebben, ben ik gemoderniseerd. Als je een berichtje stuurt naar vraaghetaanmagica@gmail.com, komt je bericht zeker aan. Een pb'tje kan ook altijd. Uiteraard geef ik de namen van mijn cliënten nooit prijs, dat heb ik van een gierige advocaat geleerd in de jaren '60. Volledig anoniem dus. Je bericht wordt dan door mij op Aeon geplaatst, waarna ik mij over mijn glazen bol buig om een oplossing te zoeken voor al jullie problemen.

Als je vraag dringend is, zal ik hem eerder per mail beantwoorden, want ik weet niet hoe vaak ik hier zal verschijnen. Maar let op! Voor niet ieder probleem is een oplossing. Ik noem hier een zeker dubbeltje dat ik maar niet te pakk... maar dat is een ander verhaal.

Aeoners, vanuit de Vesuvius klinkt een kakelende lach... Zwarte Magica is gearriveerd.
Zwarte Magica
Kwaakgrage dubbeltjesjager
Contacteer:

Ongelezen bericht door Zwarte Magica »

Goedenmiddag Aeonners!

Na een winterslaap van enkele maanden dacht ik dat mijn postvakje zou uitpuilen met vragen van het gewone volk, over van alles en nog wat. Maar wat vond ik? Slechts een enkeling had mijn raad nodig! En ik wil zo graag iedereen helpen met mijn goede raad!
Bij deze dus een oproep: Als je een probleem hebt, groot of klein, stuur het me toe! Ik lach je niet uit (waar je bij bent), ik maak je niet ten schande (waar je bij bent) en ik doe mijn best zo goed mogelijk raad te geven op de vragen des levens. Mocht je geen pen en papier meer in huis hebben - en ik ben een moderne heks - dan is pm een uitkomst, of een e-mail naar vraaghetaanmagica@gmail.com. Ik wacht rustig af...

Ondertekend,

Zwarte Magica
Daan
Groentje

Re: Zwarte Magica vraagt om uw aandacht

Ongelezen bericht door Daan »

Ik begrijp dat dit een oud bericht is, maar word de mail box nog gelezen?
Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Re: Zwarte Magica vraagt om uw aandacht

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd »

Misschien als je er een geluksdubbeltje bij doet. :P

Ik zal eens kijken of ik Mevr. Zwarte Magica kan bereiken. Aangezien dit buiten ons eigen systeem valt.
Plaats reactie