RPG-Raadsel discussie

Wie wordt de nieuwe koning van het in chaos verkerende eilandenrijk Suomi?
aphrael
Sterrenschipper
Contacteer:

RPG-Raadsel discussie

Ongelezen bericht door aphrael » 01 mar 2007 10:28

Blijkbaar zijn de raadsels een beetje obscuur en moeilijk te vinden voor iedereen, dus de spelleiding heeft besloten de al gegeven raadsels hier neer te zetten. Ook natuurlijk om jullie de mogelijkheid te bieden om eens flink met elkaar in discussie te gaan. Ieder nieuw raadsel wordt na een aantal dagen ook hier gepost, zodat iedereen een beetje bijblijft. Hier zijn de raadsels zoals ze tot nu toe bekend zijn:

Op de plaats van stilte vindt het woord zijn weg

Daar waar recht wordt gezocht alom moet men bedenken vaak is het niet recht, maar krom
Laatst gewijzigd door aphrael op 01 mar 2007 12:13, 1 keer totaal gewijzigd.

after_eden
Eeuwentemmer

Ongelezen bericht door after_eden » 01 mar 2007 11:41

Die eerste is nog wel te doen. Maar die tweede heb ik inderdaad al gemist. Ze zijn wel heel erg kryptisch he? Daar waar recht wordt gezocht alom moet men bedenken vaak is het niet recht, maar krom. :s

aphrael
Sterrenschipper
Contacteer:

Ongelezen bericht door aphrael » 01 mar 2007 12:27

Yep, kryptisch is leuk! :evil: Ik weet dat ze vrij lastig zijn, maar let vooral op de hints die af en toe worden gegeven, al dan niet door spelleiders.....

Lasmes
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Lasmes » 02 mar 2007 10:07

Ik denk dat het heel goed iets met rechtszaken te maken kan hebben. Die worden ook niet altijd goed beoordeeld en zeker in de Middeleeuwen zijn er aardig wat mensen aan de schandpaal genageld voor niets.

aphrael
Sterrenschipper
Contacteer:

Ongelezen bericht door aphrael » 08 mar 2007 15:42

Je zit op de goede weg! Denk eraan dat sommige aanwijzingen heel letterlijk genomen kunnen worden/bedoeld zijn.

after_eden
Eeuwentemmer

Ongelezen bericht door after_eden » 08 mar 2007 18:26

Misschien draaien de verkeerden de bak in. Maar hoe dan ook, ik denk dat de rechtzaak toch een redelijk belangrijke gebeurtenis gaat worden. Ik vermoed dat je maar beter wel aanwezig kunt zijn. Of anders zullen je kansen weleens kleiner kunnen worden.

Ik ben alleen benieuwd welke rechtzaak van de velen echt belangrijk gaat worden vandaag. Ik moet per-se bij de berechting van Rinder aanwezig zijn. Maar voorderest weet ik het niet echt.

Grimreaper
Eeuwentemmer
Contacteer:

Ongelezen bericht door Grimreaper » 08 mar 2007 18:36

Tsja het probleem wat ik eigenlijk een beetje heb is dat ik niet echt het idee heb dat de aanwijzingen op Bjear's pad liggen. Ik heb zo bijvoorbeeld geen enkele reden om naar de rechtbank te gaan behalve dan dat ik als speler weet dat het met een hint zou te maken hebben, maar ja daar heeft Bjear niks aan. Nou maakt het in mijn geval niet zo uit omdat ik toch niet mee doe om te winnen, maar ik vraag me af of er mensen zijn die er wel last van hebben?

Witch
Sterrenschipper

Ongelezen bericht door Witch » 09 mar 2007 00:55

Nou ik kan me anders ook voorstellen dat Bjear als nieuweling in de stad geintresseerd is. Het lijkt me wel handis als je iets van het rechtssysteem van je gekozen thuis weet. Zo is er voor iedereen wel een reden te bedenken waarom hij of zij naar de rechtzaak gaat, misschien uit betrokkenheid of misschien gewoon uit nieuwsgierigheid.

Grimreaper
Eeuwentemmer
Contacteer:

Ongelezen bericht door Grimreaper » 09 mar 2007 08:33

Ja zo zou je inderdaad een reden kunnen forceren, maar dan zou ik nog steeds zo iets hebben van "doe ik dit omdat Bjear dit wilt of omdat ik dat wil". Want op dit moment is de smidse repareren natuurlijk van hogere prioriteit als een rechtszaak van personen die ik niet ken.

aphrael
Sterrenschipper
Contacteer:

Ongelezen bericht door aphrael » 09 mar 2007 10:19

Ik moet jullie natuurlijk nog wel even vertellen dat ook Legas, degene die Paolo heeft aangevallen, vandaag berecht zal worden. Misschien worden er wel een aantal mensen als getuige opgeroepen?

Rhavaniel
Fortuinzoeker

Ongelezen bericht door Rhavaniel » 29 mei 2007 17:34

Even on-topic...

Ik heb zitten puzzellen op de tweede aanwijzing. De eerste heeft volgens mij iets met dat lijstje boeken te maken, dat een aantal van ons ondertussen hebben. Een verwijzing naar een locatie? Een ander boek? Een persoon. Ik heb het idee dat Orion dat weet... Dus daar kom ik nog wel achter :evil:

Goed, de tweede aanwijzing. Zou ik mijn redenering van hout en kromtrekken iets kunnen zijn? (Zie post.) Of denken jullie dat het toch iets met een persoon te maken heeft? Het kan niet anders dan iets met de rechtzaak/rechtzaal te maken hebben. We zijn er niet voor niets allemaal heengesleept lijkt me. :fluit:

nukkie
Avonturier

Ongelezen bericht door nukkie » 29 mei 2007 18:12

Wat het eerste betreft heb ik in ieder geval wel een aanwijzing gehad. Dat zou eigenlijk ook hetgeen zijn waar Kellya en Sam vandaag verder aan zouden werken, mits ze niet in de rechtbank zaten.
Ad 2. blijf nog wel even in de rechtzaal hangen om die aanwijzing ook mee te pikken...

aphrael
Sterrenschipper
Contacteer:

Ongelezen bericht door aphrael » 29 mei 2007 19:11

Nukkie, de eerste twee aanwijzingen staan in de eerste post in dit topic. Kleine tip, neem dingen letterlijk!

after_eden
Eeuwentemmer

Ongelezen bericht door after_eden » 29 mei 2007 19:25

Letterlijk, dus als iets rechts krom is dan wordt straks de verkeerde veroordeeld?

beagollum
Fortuinzoeker

Re: RPG-Raadsel discussie

Ongelezen bericht door beagollum » 29 mei 2007 19:27

Ik volg de RPG dan wel niet maar toch even mijn hersens laten kraken;
aphrael schreef:Op de plaats van stilte vindt het woord zijn weg
Een bibliotheek ergens?

Gesloten