8e ring: Stadspoort Hoog-Kiln

Wie wordt de nieuwe koning van het in chaos verkerende eilandenrijk Suomi?
aphrael
Sterrenschipper
Contacteer:

8e ring: Stadspoort Hoog-Kiln

Ongelezen bericht door aphrael » 19 aug 2006 13:56

Stadspoort

"He Tabbe! Hoe is het man?" Met een warme handdruk en een brede glimlach werd Tabbe Havenaar, handelaar in stoffen, begroet door Beral, poortwachter van Hoog-Kiln. Tabbe had zijn armen vol met rollen stof en uit zijn jaszakken puilden diverse kleine zakjes met garen, naalden en andere fournituren. "Best, Beral, best. En met jou? Niet te koud en tochtig in dat hol van je?" Lachend sloeg Beral hem op de schouder. "Nee hoor, maar als je je geroepen voelt om een nieuwe mantel voor me te maken? Nee laat maar, ik weet het al, dat kost me een jaarsalaris aan Taks om bij jou een mantel te kopen. Zeg, heb jij al die nieuwe mensen in de stad gezien? Iedereen komt van heinde en verre om hier koning te kunnen worden, nou vraag ik je.. Dat denkt hier maar te kunnen komen zonder wat dan ook en een houding? Tsjonge, jonge, alsof ze een geschenk van de goden zijn, trouwens, ga jij nog meedoen aan die belachelijke zoektocht? Je weet dat je dan eerst naar het paleis moet he? Daar krijg je een akte van verblijf en mededinging.." Terwijl Beral vrolijk doormopperde begonnen de rollen stof in Tabbe's armen aardig door te wegen. Tabbe kende Beral maar al te goed en wist dat hij bleef doorkletsen totdat hij er bij neer zou vallen. Met een glimlach en een knikje onderbrak Tabbe Beral's monoloog. "Zo, ik moet maar eens gaan voordat ik al die mooie stof hier in de blubber laat vallen. Tot volgende week Beral of tot in de herberg! Doe de groeten aan je dochters!"

Beral draaide zich om en zag bij de poort alweer nieuwe mensen aankomen. Hij zuchtte diep. Wat is hier toch aan de hand? Onze beste brave koning heeft ons wel wat op de hals gehaald met die speurtocht van hem. Hij liep op de indrukwekkende boogpoort met torens af waar de nieuwelingen werden staande gehouden door de andere wachters. Aangekomen bij de poort zag hij dat er kennelijk weer een schip was binnengekomen. Hij brulde over het plein bij de poort: "IEDEREEN DIE KOMT VOOR DE ZOEKTOCHT AAN DE RECHTERKANT OPSTELLEN, HANDELAREN EN ANDEREN AAN DE LINKERKANT!!!!" Hij keek tevreden om zich heen toen hij de grote groep zich zag splitsen. Sommigen keken wat verward om zich heen en kozen toen hun kant. Hij ging de rechtergroep één voor één langs terwijl zijn mannen zich om de linkerkant bekommerden. Bij de eerste van de groep hield hij stil. Hij trok een stuk hout met een vel papier erop onder zijn mantel vandaan met een ganzeveer en een pot inkt. Hij nam plaats op een stoel aan een tafel die daar speciaal was neergezet. "De eerste! Naam?"

Een lange blonde man met een arrogant gezicht en een klein koffertje bij zich zuchte en stapte naar voren. "Mijn naam is Fasoix l’Obscurité, ik kom hier om koning te worden." Beral keek de man eens aan en probeerde zijn naam op te schrijven. "Prima, zorg dat je bij de citadel komt en meld je daar met dit document, dan krijg je een akte van verblijf en mededinging. Anders kom je niet in aanmerking voor het koningschap." Beral keek nog eens naar de man en ontdekte dat hij lichtelijk puntige oren had. Fasoix schraapte zijn keel en stak zijn hand uit. Beral gaf hem een document en keek op naar de man. Fasoix liep zonder iets te zeggen weg, de poort door. "Ondankbare hond" bromde Beral. "VOLGENDE!"

"O Basma, Frode O Basma, en ik verhang me nog liever dan dat ik dat stuk vreten koning zie worden." zei Frode met opeengeklemde kaken en een knik op Fasoix die wegliep. "Dat is prima jong, hij heeft zich bij mij ook niet echt favoriet gemaakt." Lachend gaf Beral Frode zijn document en vertelde hem nog eens dat hij zich eerst bij de citadel moest gaan melden. Frode bedankte hem en liep door. "VOLGENDE!"

"Naam?" Beral keek op en zag tot zijn schrik een van de vreemdste wezens die hij ooit had gezien. Ze deed haar mond open om antwoord te geven maar Beral riep al: "Bij de wilde goden, wat ben jij?" Onmiddelijk had hij spijt. Hij voelde het bloed naar zijn wangen stijgen en zei vlug: "Neem me niet kwalijk, sorry, euh, wat is uw naam?" Eindelijk kreeg het vreemde roze wezen met de rare oren de kans om ook iets te zeggen. "Mijn naam is Falia Tondora en ik ben een Futony, ik neem aan de eerste op Kiln." Met een glimlach nam ze het document aan en zei: "Waar is dit voor nodig? Heb ik dat document nodig om te handelen?" "Nee, oh, nee, dan staat u in de verkeerde rij. Als u handelaar bent moet u aan de linkerkant gaan staan." "Ik ben genezer om precies te zijn." Beral keek nog eens naar de Futony, terwijl hij zijn best deed om niet te staren. "Oh, dan hoeft u toch niet in de stad te zijn? De magierstoren en het rusthuis zijn die kant op" terwijl hij naar een bosweg wees. "Daar kunt u terecht voor genezing, euh, niet dat u dat nodig hebt, euh, nou ja, gaat u maar die kant op, dag. VOLGENDE!!!!!"

"Naam." vroeg Beral kortaf. "Fëanáro Palantír, meneer, en ik had er ook nog nooit een gezien." lachte Fëanáro met een ondeugende twinkel in zijn ogen. "Overigens lijkt het mij wel grappig om die zoektocht te volbrengen, ik hoorde erover in de havenherberg, dus mag ik ook zo'n papier?" Vriendelijk lachte Fëanáro naar Beral die hem ook een document overhandigde. "Direct naar de citadel dan knul, de weg volgen tot aan de binnenste ring, kan niet missen. Enne, succes." "VOLGENDE!"

"Naam... Sam? Ben jij dat? Hoe kom jij...wat? Wil jij koning worden?" Luid brullend van de lach stond Beral op en omvatte Sam van Eddings over het tafeltje heen in een bere-omhelzing. "Sam, jongen, hoe lang is dat geleden? Hoe gaat het met je? Ben je al getrouwd? Nee? Dan zal ik je zeker aan mijn dochters voorstellen, ik heb er 3 weet je nog? Ze zijn nu allemaal van huwbare leeftijd!" Sam keek Beral eens aan en herinnerde zich de poortwachter maar al te goed. Altijd vriendelijk, altijd in voor een praatje en een van de vertrouwelingen van de oude koning. "Ach Sam, je weet de weg, hier is je document en ik wens je heel veel succes, kom je ons nog opzoeken later? Dan pakken er samen een pint in de herberg. En doe je moeder de groeten van me." Met een laatste handdruk nam Beral afscheid van Sam en riep om de volgende. Sam ging op weg naar de citadel.

Beral ging weer zitten en keek naar de persoon die voor zijn tafeltje stond. Een jongen nog... "Wat is je naam knul?" "Faray meneer." "En je achternaam?" Faray keek bedremmeld. "Die heb ik niet meneer, ik ben gevonden." Beral keek de jongen aandachtig aan. "Ben je met een schip gekomen?" "Ja meneer." "En hoe heet dat schip?" "De Flint, meneer." "Mooi, dan heet je voor de duur van je verblijf op Kiln Faray Flint. Ik moet tenslotte iets opschrijven." Hier is je document, volg de weg naar de citadel en meld je daar. VOLGENDE!" Faray liep beduusd onder de boogpoort door.

"Mijn naam is Armand." Een jonge vent stond voor Beral en keek hem aan. "Ook voor jou, wat is je volledige naam?" Armand zuchtte diep. "Godefroid Armand Bruccius". "Hoeveel?" lachte Beral "Godefroid Armand Bruccius, meneer." sprak Armand met nadruk. Dat gebeurde nou altijd. "Oke, Godedinges, hier is je document, rechtdoor naar de citadel. VOLGENDE!!!!"

Beral keek op, nog nagniffelend. Het lachen verging hem razendsnel. Voor hem stond de grootste, meest harige man die hij ooit had gezien. Om zich minder klein te voelen ging Beral instinctief staan. "Ahum, juist, naam en doel van het bezoek." vroeg Beral ineens officieel. "Bjaer Stoki en ik kom hiervoor." Bjaer overhandigde Beral een antiek document. Beral vouwde het open en bekeek het van alle kanten. "Uhm, tsja, ik weet niet zo goed wat ik daar mee moet, ik denk dat je het beste even naar de citadel kan gaan en dan vragen naar de, tsja, ga maar gewoon naar de citadel, loop maar achter de anderen aan." Beral keek de man na en wierp een blik opzij naar de andere wachters. De dichtsbijzijnde keek Bjaer huiverend na en fluisterde tegen Beral: "Help me onthouden nooit ruzie met hem te zoeken?" Beral draaide zich weer om en riep weer: "VOLGENDE!"

Op de weg naar de citadel was het een drukte van belang. Thakeray en zijn twee albinoslaven Arthur stonden langs de kant van de weg bij een voedselkraampje. Lord Thakeray had net een paar oesters naar binnen geslagen en glimlachte schamper bij het zien van zoveel mensen op weg naar de citadel, allemaal met een papier in hun handen. Sukkels dacht Thakeray. Jullie maken geen schijn van kans. Er wordt er hier maar één koning en dat ben ik. Thakeray rekende af met de beheerster van het kraampje en ging op weg naar de citadel. Hij had zijn papieren vorige week al gehaald en nu stond niets hem in de weg. Behalve dan misschien de tegenstanders. Hij zou ze volgen naar de citadel en bekijken wat de concurentie zoal vermocht. Misschien zou hij er één of twee moeten uitschakelen, maar eerst maar eens zien wat hij voor vlees in de kuip had.

Ron Zuiderma werdt wakker met een barstende hoofdpijn. Hij lag in het mulle zand en voelde het ook in zijn mond. De zon stond al hoog aan de hemel. Weer te veel gedronken gisterenavond. Wacht, wat is het vandaag? O nee, ik moet naar de citadel om die papieren te halen... Moeizaam en kreunend sleepte Ron zich overeind en liep naar zijn bootje om zijn waterzak te halen. Hij spoelde zijn mond met het lauwe water en goot het restant over zijn hoofd. Het hielp niet, zijn hoofd voelde nog steeds aan alsof het zou ontploffen. Opschieten, hij moest opschieten. Vlug rende hij langs het strand naar de haven. Misschien dat een beetje lichaamsbeweging hem goed zou doen. Hij moest op tijd bij de citadel zijn.
Laatst gewijzigd door aphrael op 25 aug 2006 19:41, 2 keer totaal gewijzigd.

Elmer
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Elmer » 19 aug 2006 14:35

Stadspoort - Ron
Die ene schoen, verdomme, hier sta'k nu op blote voeten. Slecht bier was't echt, pff en al men visjes op, fiew, m'n kop barst. Niet zeuren nu, houd je deftig Ron..kom op.(zucht)

Als een magneet werd Ron naar 'de kaptein' getrokken maar vis om te ruilen had hij niet en geld natuurlijk ook niet. Dus daar stond hij, bijna aan de poort.

"Hey! poortmans, euh, ik wil Koning worden? Ben ik te laat"?

Een paar mensen die nog rond de poort draalden keken raar naar de barvoetse maar geschoren Ron.

"Hey, joehoe, kan het nog? Als je wil breng ik morgen gedroogde visjes voor je mee.
Sorry voor mijn blote voeten, ik denk dat m'n linker schoen door de branding is meegenomen dus heb ik de rechter ook maar thuis gelaten".

Verdomme hoe zie ik er nu uit, een jasje, laarzen en hop een koningklijke indruk.
Nee, op blote voeten.(zucht)

Nahimana Tala
Sterrenschipper
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nahimana Tala » 20 aug 2006 14:15

Stadspoort - Ron

Beral keek langs de overgebleven rij. Ja hoor, het was die visser van vannacht. Hij trok even een wenkbrauw op en wenkte een van de andere wachters, terwijl hij uit een stappeltje een document tevoorschijn en zetten een kruisje op zijn eigen lijst met namen. "Ron Zuiderma. Geef hem dit maar. Die stond hij hier vanancht om twee uur voor de poort, of ie binnen kom komen. Ik heb hem gezegd vandaag op tijd terug te komen en dat ik zijn naam alvast zou opschrijven." De wachter knikte en pakte het document aan en liep naar Ron. "Ron Zuiderma?" Ron knikte. De wachter bekeek hem van top tot teen en moest een grijns onderdrukken toen hij de blote voeten zag. "Laat de visjes maar zitten hoor. Misschien dat je die beter kunt ruilen voor een paar ... schoenen. Maar, ja hoor het kan nog. Er is nog geen nieuwe koning, dus je hebt nog net zoveel kans als al die anderen. Dus als je met dit document naar het citadel gaat, dan vertellen ze daar verder wel wat er moet gebeuren en krijg je een akte van verblijf en mededinging." Hij gaf het document aan Ron en keek hem hoofdschuddend na terwijl Ron op blote voeten de stad in liep.

nukkie
Avonturier

Ongelezen bericht door nukkie » 21 aug 2006 13:26

Stadspoort - Sam (in de rij)

"IEDEREEN DIE KOMT VOOR DE ZOEKTOCHT AAN DE RECHTERKANT OPSTELLEN, HANDELAREN EN ANDEREN AAN DE LINKERKANT!" brulde Beral, de poortwachter. Sam kende hem, maar ging toch netjes in de rij staan samen met de andere kandidaten voor de troon. De man heeft het al moeilijk genoeg met deze drukte, ik ga het niet complexer maken voor hem, dacht Sam terwijl de man de mensen voor hem een voor een ondervroeg voor hij ze binnen liet. Sam keek naar zijn concurrenien en luisterde goed naar hun namen. Geen van hen kwam uit Kiln en dat was een groot voordeel voor Sam.
Toen Sam aan de beurt was herkende Beral hem en toen begon de poortwachter luid te lachen en gaf hem een omhelsing nadat hij schertsend had gevraagd of hij koning wilde worden. Sam glimlachte naar Beral en wist dat hij hem te vriend moest houden. "Ik zal mijn moeder de groeten doen en ik kom een dezer dagen zeker langs om een paar pintjes te drinken en bij te kletsen", zei Sam terwijl hij zijn hand terugtrok en door de poort liep. Er is in ieder geval een goede controle en Beral doet zijn werk goed. Hopelijk lijken zijn dochters niet al te veel op hem, dacht hij terwijl hij in de richting van de markt liep.

Vertrek naar de marktplaats

Christine
Kind van de kosmos
Contacteer:

Ongelezen bericht door Christine » 21 aug 2006 17:14

Stadspoort - Tabbe (richting 3e ring)

Met zijn armen vol probeerde Tabbe zich een weg door de menigte te banen. Gelukkig dat hij een geduldig man was, al die nieuwelingen maakten het hem er niet makkelijker op! Al die lieden die koning willen worden! En wat een rare snuiters zaten ertussen. Gelukkig ging niet iedereen richting de Citadel en een paar straten verder was de menigte al geslonken. Tabbe liep op zijn gemak richting zijn werkplaats.

Derde ring, werkplaats van Tabbe

Chaman
Hemelkenner

Ongelezen bericht door Chaman » 22 aug 2006 13:48

Stadspoort - Faray

Toch enigszins overdondert met zijn nieuwe achternaam, maakt Faray zich uit de voeten bij de stadspoort. Das dan toch wel weer handig, aan dat relatief klein zijn. Dacht Faray terwijl hij als een aal tussen de menigte door glipte, richting de Citadel.

Vertrek naar Citadel, 1e ring.

aphrael
Sterrenschipper
Contacteer:

Ongelezen bericht door aphrael » 25 aug 2006 16:37

Stadspoort

"Mikka! Goede vriend! Hoe is het? Kom je weer een prachtstuk afleveren? Voor wie is het dit keer?" De kletsgrage Beral ontving de meester houtbewerker met open armen. Mikka was een graag geziene gast in de stad. Iedereen kende de meester en bewonderde zijn werk. Verder kwam dat natuurlijk omdat hij een zeer aimabel mens was die altijd voor iedereen een goed woord overhad en een vriendelijke lach. Al was de man erg op zichzelf. "Morgen Beral, hoe is het met je dochters? Ik kom voor de citadel dit keer. Ik kom een akte halen." Met verbijstering keek Beral hem aan. Mikka, koning? Dat had ik nou nooit achter hem gezocht. Hoewel... ik zou het eigenlijk niet gek vinden. Hij is een vriendelijk mens en hij is eerlijk. Hmmm, nou, mijn stem heeft ie. "Mikka, dat is geweldig. Dan kunnen we tenminste op jou rekenen om ons arme stadswachters eerlijk te betalen." sprak Beral met een brede grijns. "Nou, je weet waar je wezen moet en veel succes! O ja, met mijn dochters gaat het prima, dank je."
Laatst gewijzigd door aphrael op 30 aug 2006 08:39, 1 keer totaal gewijzigd.

Agravain
Beheerder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Agravain » 28 aug 2006 16:32

Stadspoort - Mikka

"Goed om te horen Beral, nou dan zal ik maar eens richting de Citadel gaan," zei Mikka, terwijl hij nog een paar andere wachters vriendelijk toe knikkend. Even dacht hij er over om naar Des Konings Tapperij te gaan, om zich om te kleden in zijn elegante kleren. "Nee, daar zal het waarschijnlijk te druk zijn, nu iedereen op de zoektocht af is gekomen. En misschien komen er dan wel klanten op me af, omdat ze denken dat ik weer opdrachten aan neem," mompelde hij bij zichzelf terwijl hij onder de stadspoort doorliep, "het is beter als ik meteen door ga naar de Citadel."

Richting Citadel

Nahimana Tala
Sterrenschipper
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nahimana Tala » 29 aug 2006 07:18

Stadspoort
Het was al halverwege de middag toen Abel en Lea aan kwamen rijden. Ze waren weg geweest om materialen te halen. "Ha die Beral. Veel nieuwe mededingers gezien vandaag?" "Inderdaad.. maar ook iemand die een akte had voor een smidse." Abel keek verbaasd. De enige ander smidse in de stad stond al jaren leeg. "Nou.. uu, gezonde concurrentie is nooit weg toch? Het was niet toevallig een goede edelsmid?" "Hahaha, nou aan zijn postuur te zien niet, maar je weet nooit. Ik weet trouwens niet of de akte nog geldig is hoor. Ik heb hem doorgestuurd naar het Citadel. Mogen ze het daar uitzoeken." "We zullen het wel merken. Tot snel!" Abel gaf het paard een klikje en de kar kwam weer in beweging.

Vertrek naar ring 5 - Smidse

aphrael
Sterrenschipper
Contacteer:

Ongelezen bericht door aphrael » 29 aug 2006 12:03

Stadspoort - Ophelia

Beral groette Abel en Lea hartelijk en draaide zich zuchtend om naar de lange rij wachtenden die nog op het pleintje stonden. Er was net weer een schip afgemeerd en daar kwamen weer nieuwe mensen vanaf. Het was maar goed dat ze nog een havenherberg hadden, waar moesten ze anders al die mensen laten? De volgende voor hem in de rij was een tenger, jong meisje met prachtig lang haar. Jammer genoeg was de stof van haar jurk niet echt flatterend voor haar. Beral zuchtte en riep het meisje bij zich. "Kom maar meid, ook koningin worden? Wat is je naam?" Het meisje keek Beral aan en sprak zachtjes maar net luid genoeg: "Mijn naam is Ophelia Lacrimarum meneer, ik wil inderdaad wel koningin worden, als dat lukt, maar ondertussen zoek ik een baan om mezelf te onderhouden, misschien een herberg? Ik heb het al gevraagd bij de havenherberg, maar die hebben niemand nodig. Kunt u mij iets aanraden?" Beral overhandigde haar de papieren en streek nadenkend met zijn hand over zijn gezicht. "Tsja, ik denk dat je dan toch naar Des Konings Tapperij moet, die ligt in de vierde ring. Als je gewoon de weg blijft volgen dan kom je er vanzelf. Ik weet niet of ze nog iemand nodig hebben, maar een extra paar handen is nooit weg, toch? Al was het alleen maar voor de afwas. Nou, succes meid en doe je best. Het is in ieder geval fijn dat we nou eens een kandidaat krijgen die ook wil werken voor haar Taks. Dat is nog eens een verschil met de anderen..."

after_eden
Eeuwentemmer

Ongelezen bericht door after_eden » 29 aug 2006 13:46

Komt van Havenherberg - Oyam

“Wedstrijd?” Mompelde Oyam in zichzelf. Hij kon het nog niet allemaal omvatten. In plaats van dat hij blij nieuws naar zijn moeder had gestuurd was het eerste al meteen droevig: de Koning was dood. Hij pakte zijn Whistle en begon een droevige melodie te spelen. “Het leek wel of alles mis ging.”

Naarmate hij dichterbij Hoog-Kiln kwam hoorde hij een hels kabaal. Toen hij de mensen kon onderscheiden hoorde hij duidelijk geschreeuw. “En wat dan nog jij wordt toch nooit Koning.” riep iemand, waarop een ander terug schreeuwde “Als je zo doorgaat dan wil niemand jou als Koning” Oyham dacht bij zichzelf “Waarom zou je in vredesnaam die helse klus op je willen nemen. Koning zijn is helemaal niet zo leuk als het in de sprookjes lijkt.”

Nog even en dan was hij bij het einde van de lange rij. Aan de laatste persoon vroeg hij: “Waarom staan jullie allemaal hier?” “We willen Koning worden!” “Kan ik dan niet eens meer fatsoenlijk de stad binnenkomen?” “Jawel dan moet je de andere rij hebben.” “Oke hartelijke dank.” Waarna Oyham doorliep. Verschillende malen hoorde hij de menigte roepen “Niet zo voorkruipen.” Waarna hij dacht “Waar moet het toch heen met dit land?”

Stadspoort

Na de meters lange rij kwam hij bij de poort. Een wachter sprak hem aan: “Waarvoor kom je hier?” “Ik ben op zoek naar mijn broer, mijnheer.” “Dan kun je verder gaan.” “Kunt U mij misschien helpen? In de Havenherberg werd mij verteld dat ene heer Beral veel weet over de mensen die de stad zijn in en uit gegaan. Kunt U mij misschien vertellen waar ik hem zou kunnen vinden?”

LunaeFilia
Toerist

Ongelezen bericht door LunaeFilia » 29 aug 2006 16:35

Stadspoort - Ophelia
Ophelia was een beetje zenuwachtig, maar de vriendelijke toon van de stadswacht stelde haar gerust. Ze zei haar naam, waarna hij haar wat papieren gaf, die ze in haar rugzak stopte.
"Heel erg bedankt voor de goede raad meneer. Misschien tot ziens!" Ze glimlachte in zichzelf toen ze zijn laatste toevoeging hoorde. Al geloofde ze er niet in dat ze koningin kon worden, iemand die met haar overeenkwam en succes wenste, was altijd mooi. Half wegdromend zwaaide ze nog eens naar Beral, en volgde dan de weg, op zoek naar Des Konings Tapperij.

Richting Des Konings Tapperij, 4e ring.

aphrael
Sterrenschipper
Contacteer:

Ongelezen bericht door aphrael » 01 sep 2006 11:41

Stadspoort (Oyham en Beral)

"Beral? Die staat daar. Wacht maar even, dan roep ik hem als hij met die dame klaar is." Terwijl de jonge vrouw zich verwijderde kreeg Oyham zicht op een gezellig uitziende man met een behoorlijke buik, geperst in een uniform. Hij zag de andere wachter op hem af lopen en snel een woord met hem wisselen. Beral kwam nu zijn kant op. "Zo, dus jij bent naar iemand op zoek begrijp ik? Vertel eens, wie zoek je en waarom? Heb je informatie dat ie de stad in is gekomen? Waarom zoek je op dit eiland en wil je eigenlijk koning worden?" Om de eindeloze woordenstroom van de man in te dammen duwde Oyham hem het portretje onder zijn neus en zei: "Dit is mijn broer meneer, en hij is vermist. Ik ben heel dringend op zoek naar hem, heeft u hem gezien?" Een blik van medeleven trok over Beral's gezicht. Hij nam het gezicht op het portretje aandachtig op. Toen schudde hij zijn hoofd. "Nee jongen, die heb ik niet gezien. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat hij hier niet is geweest. We zien zoveel mensen per dag, dat kun je wel zien." vertelde hij met een gebaar op de menigte mensen die nog op het plein stonden.

Nadenkend wreef Beral met zijn hand over zijn gezicht. Hij had medelijden met de jongen. Hij nam Oyham een eindje apart en fluisterde hem in: "Als ik jou was, dan zou ik me inschrijven voor de wedstrijd en je tijd afwachten in de herberg Des Konings Tapperij. Als je eenmaal je bewijs hebt dat je mee doet aan de wedstrijd, dan kun je rustig overal vragen stellen zonder dat iemand dat vreemd vindt. Als je broer gevangen is genomen door slavenhalers, dan heb je die dekking hard nodig. Begrijpen wij elkaar?" Oyham knikte. "Mooi, dan moet ik je naam weten en dan krijg je van mij een document, daarmee ga je morgen naar de citadel en dan krijg je een akte van verblijf en mededinging. Met dat op zak, kun je zoveel vragen stellen als je wilt. Dus, wat is je naam?"

after_eden
Eeuwentemmer

Ongelezen bericht door after_eden » 01 sep 2006 12:07

Stadspoort - Oyham von Inari
“Oyham von Inari meneer.” “Ojhaam von Ienaarie?” “Nee, meneer je schrijft het O-y-h-a-m en I-n-a-r-i” “Ah oke.” Beral noteerde de naam op het document en zei “Alsjeblieft, als je dit in de Citadel laat zien dan helpen ze je daar verder. En noem me maar geen meneer meer, dat klinkt zo oud.” “Ik zal het onthouden, Beral.”

Vertrek naar 4e ring: Beter bemiddelde burgers

fallen loremaster
Fortuinzoeker

Ongelezen bericht door fallen loremaster » 05 sep 2006 16:05

Stadspoort - Fasoix
Het was inmiddels al donker geworden. Met twee biertjes in zijn linkerhand en een koffer in zijn rechterhand liep hij over de stille hoofdstraat. Zijn staf was gebonden op zijn rug. Fasoix keek rond en stopte. Hij zette zijn koffertje op de grond en haalde het kleine flesje tevoorschijn. Drie druppels waren genoeg. Hij pakte zijn koffertje weer op en liep verder. De stadspoort kwam langzaam in zicht door de mistige duisternis.

Op een klein krukje zat Beral. Hij keek lichtelijk verbaasd, lichtelijk geërgerd op toen hij Fasoix zag. "Wat moet je?" zei hij boos. "Goedenacht beste man" antwoorde Fasoix. hij keek voorzichtig rond om er zeker van te zijn dat ze de enige waren. "Ik kwam misschien wat arrogant over deze ochtend, maar dat wil ik goedmaken." Betal keek hem argwanend aan. "Het was een zeer vermoeiende en misselijkmakende reis. Ik ben dan niet.. de gezelligste." Fasoix bood de man een biertje aan. "Om het goed te maken." Ook al was Betal erg argwanend, een biertje kon hij niet afslaan en hij nam een grote slok.

Het duurde niet lang voordat de stadswacht omgevallen was en met een kwijlspoortje uit zijn open mond sliep. Fasoix lachtte zachtjes; "dwaas". Hij greep naar zijn binnenzak en haalde er, zoals verwacht, wat papieren uit. Hij goot het tweede biertje over hem leeg zodat hij een hand over had om zijn kofertje open te maken. Hij haalde er een pen en papier uit en schreef de namen van zijn concurrenten op, samen met elke andere nuttige informatie. Daarna stopte hij de papieren terug in zijn binnenzak en liep terug naar de herberg.

Vertrek naar 4e ring: Beter bemiddelde burgers

ooc: Zou de spelleiding mij een mailtje willen sturen als ik nog meer in de binnenzak gevonden heb. Dank u :)

Gesloten