8e ring: Stadspoort Hoog-Kiln

Wie wordt de nieuwe koning van het in chaos verkerende eilandenrijk Suomi?
aphrael
Sterrenschipper
Contacteer:

Ongelezen bericht door aphrael » 07 sep 2006 10:50

Stadspoort; Kellya Lupes

Kellya Lupes's schip was net aangemeerd. De havenherberg was gesloten en Kellya was genoodzaakt te proberen de stad binnen te komen op dit ongoddelijke uur. Langzaam liep ze in de richting van de stadspoort. Ze hoorde een vaag geluid voor zich uit. Knipperend met haar ogen tegen het licht van de toortsen liep ze langzaam vooruit. Behoedzaam en stil haalde ze haar zwaard uit de schede, het maakte een zacht zingend geluid. Ze voelde meer dan zag dat er iets niet pluis was. Er had allang iemand op haar af moeten komen. De poort zelf stond op een kier. Bovenop de muur zag ze vanaf een afstand wachters lopen. Die waren kennelijk nog niet klaar met hun ronde. Wat er ook gebeurt was met de wachter die de poort had moeten bemannen, het was nog niet lang geleden gebeurt.

Opnieuw een zacht geluid, het was een gekreun. Kellya aarzelde niet langer en liep op het gekreun af, het getrokken zwaard in haar hand. Vlakbij op de grond ontdekte ze een vorm. Het licht was hier beduidend minder, dus echt goed zien kon ze het niet. In ieder geval kwam het gekreun van de vage vorm. Dichterbij komend concludeerde ze dat dit de poortwachter moest zijn. Of hij was dronken, of er was hem iets gebeurt. Hoe dichterbij ze kwam, hoe meer de lucht haar ging tegenstaan. Bier, een hele sterke bierlucht, maar vermengd met iets anders. Haar scherpe reukzin rook het vergif en analyseerde het. Dollekervel, zonder twijfel. Hier moest onmiddelijk een genezer bij komen. Om zich heen kijkend zag Kellya een bel hangen, dat was waarschijnlijk de noodklok. Met een paar stappen was ze bij de bel en gaf een ferme ruk aan de klepel. Onmiddelijk daverde er een heldere klank door de nachtlucht. Ongelooflijk, de bel moest magisch versterkt zijn. Zo klein als de bel was, zo veel geluid produceerde het ding.

Van alle kanten kwamen wachters aanrennen die pas op de plaats maakten toen ze Kellya over Beral heen zagen buigen met het zwaard nog in de hand. Ze stak vlug het zwaard weg en ontdekte dat ze inmiddels omringd was door boogschutters die haar onder schot hadden. "Wacht! Ik heb hem gevonden, ik denk dat hij vergiftigd is! Ik ben Kellya Lupes, ridder van de Orde van Riaxu! Help die man, hij moet onmiddelijk naar een genezer!" Op het moment dat Kellya de naam van haar ridderorde uitsprak lieten de boogschutters hun bogen zakken. Twee wachters renden op Beral af en tilden hem op. Één van de andere wachters gebood hen Beral naar het rusthuis te brengen en nodigde Kellya uit om mee te gaan. "De poorten gaan nu dicht vrouwe, u kunt daar voor de nacht ook een bed vinden, morgen kunt u uw akte wel halen in de citadel."

nukkie
Avonturier

Ongelezen bericht door nukkie » 07 sep 2006 16:28

Nabij de stadspoort - Sam van Eddings

Sam liep met zijn natte jas in de richting van de stadspoort om naar de havenherberg te gaan en hoorde plotseling de bel bij de stadspoort. Enkele wachters renden in de verte en Sam zag even later hoe enkele wachters zijn richting op kwamen. Ze liepen moeizaam en toen ze dichterbij kwamen zag Sam dat ze iemand hadden opgetild. "Goedenavond, zal ik meehelpen?", zei Sam terwijl hij de man met beide armen bij zijn middel en rug optilde. "Zo dat gaat wat sneller. He dat is Beral!" zei Sam luid toen hij het gezicht van de man zag. "Wat heeft hij?" zei hij terwijl hij zijn pas versnelde en de wachters zodoende dwingde om ook sneller te lopen. "Hij is vergiftigd of zo", zei de wachter die de benen van Beral vasthield. Snel liepen ze met Beral naar het rusthuis.

op naar ring 7 - rusthuis

Nahimana Tala
Sterrenschipper
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nahimana Tala » 08 okt 2006 13:49

Stadpoort - Vanya
Een wagen kwam rammelend tot stilstand. De wagenmenner worstelde met een grote koffer en hielp vervolgens een dame uit de wagen, die hem vervolgens vriendelijk bedankte. Ze pakte de koffer bij een handvat op en liep vervolgens naar de poortwachter toe. "Mijn beste man.." De poortwachter keek even op, nam haar schattend op en wees vervolgens naar langs de rij." Vanya keek langs de mensen die haar niet al te vriendelijk aankeken. "Ach, ik begrijp het.. mijn excuses." Ze liep langs de rij en trok zich niets aan van het gemopper en gemor. Ze sloot aan en wachte rustig haar beurt af.

Na een tijdje stond ze dan eindelijk aan het begin van de rij. "Naam?" "Vanya Déloorn. Ik.." "U komt voor de wedstrijd?" "Ja, maar ik.." "Ok, geef dit formulier af in het Citadel en u zult een akte van mededinging krijgen." Vanya pakte de papieren aan en keek verbaasd naar de man achter het tafeltje. Toen deze merkte dat ze niet verder liep keek hij op. "Nog iets?" vroeg hij knorrig. Vanya knikte "Nee dank u." Ze glimlachte, pakte haar koffer en liep de stad in, de wieltjes van haar koffer ratelend over de stenen.

Rhavaniel
Fortuinzoeker

Ongelezen bericht door Rhavaniel » 09 okt 2006 10:22

Stadspoort - Vanya

Vanya liep rustig de stad in. Ze nam alles zo goed mogelijk in zich op. Dus dit is Kiln. Hopelijk zijn de mensen niet allemaal zo 'vriendelijk' als de stadswacht. Ze keek even omhoog. De lucht zag er niet uit alsof het de hele avond nog droog zou blijven. Ik denk dat ik eerst even een plaats moet zoeken voor deze nacht. Of zal ik toch maar eerst naar het Citadel gaan?Vanya besloot toch eerst maar naar het Citadel te gaan. Ze voelde er weinig voor om de poortwachter te gaan vragen waar ze zou kunnen overnachten. In het Citadel kunnen ze me vast een goede slaapplaats adviseren. Misschien weten ze zelfs of er een woning te koop of te huur is.

Vertrek richting 1ste Ring (Citadel)

Nahimana Tala
Sterrenschipper
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nahimana Tala » 15 nov 2006 09:09

Stadspoort
Met hoge snelheid zag de poortwachter van dienst Mika de stad uitrijden. Zo, die heeft haast.. is er ergens brand of zo? Mika had niet eens de tijd genoemen om hem te groeten.

Wat later kwam Mengerus door de poort gereden. Meer dan een knikje kon er niet af en de poortwachter zuchte even. Toen hij wat later Magnus zag passeren, lachte hij vriendelijk terwijl hij de magiër groette. De raad komt zeker bij elkaar.

Nahimana Tala
Sterrenschipper
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nahimana Tala » 09 aug 2007 07:54

Stadspoort

"Miek hou nou eens op! Straks valt er weer van alles om!" Doharn keek over zijn schouder door het kleine raampje zijn wagen in. Het kleurrijke gevaarte deed dienst als woonhuis en winkel. Die wielen kraakte over de stenen richting stad. De hond keek hem licht verstoord aan, maar ging uiteindelijk liggen.
Bij de poort stopte hij en liep naar de poortwachter. "Goedendag beste man. " De poortwachter knikte en keek naar de man die voor hem stond. Ergens in de dertig, misschien richting 40, mar dat was niet helemaal duidelijk. Wat warrig donker haar en een beginnent baardje. "Ik zou graag mijn waren verkopen en mijn diensten aanbieden hier in Kiln." Hij gaf de poortwachter een certificaat waarop stond dat hij gerechtigd was om 'diensten en waren van medische en chemische aard' aan te bieden in het land. De poortwachter haalde zijn wenkbrouwen even omhoog. Degene die dit certificaat heeft afgegeven heeft wel erg zitten slapen. "Dat ziet er prima uit. Ik kan u alleen zeggen welkom in Kiln." "Dank mijn vriend. Kan ik u voorzien van een tonic? Goed voor de huid.. Ok, ik zie het al. Ik zal u niet verder storen." Doharn stapte weer op en gaf zijn paard opdracht om verder te lopen. Vrolijk begon hij een deuntje te fluiten.

De poortwachter keek hem na en schudde zijn hoofd. "Ach ja, naast al die schatjagers kan een kwakzalver er ook nog wel bij."

after_eden
Eeuwentemmer

Ongelezen bericht door after_eden » 18 nov 2007 17:39

Oyham en Cecile
Eenmaal aangekomen bij de poort bleek dat er geen bewakers stonden. Oyham voelde zijn zakken. Ja ik heb alles bij me. Samen liepen ze de poort uit. Ik ben compleet, heb alles wat ik wil. Genoeg geld achter gelaten voor haar. Ja het moet gewoon. En de brief, ja die ligt er ook. Oke dan is het nu of nooit. Ze liepen de velden in en toen ze eenmaal een stuk van Kiln af waren begon Oyham. Hij knielde neer en zei "Cecile, ik hou van je. Maar ik moet weer gaan. Ga je met mij mee?" Nog voor ze kon antwoorden zei hij "Bij jou thuis ligt een brief, en een zak met geld. Alles is geregeld." Cecile wist even niet wat ze moest zeggen en er rolde een traan over haar wang. Oyham stond op en omhelsde haar om d'r te troosten. "Oyham," stotterde ze "Ik houd ook van jou. Ik wil niet weg. Maar dat geld voor niet weg bij jou en ook niet weg hier. Maar ik wil wel uit de stad weg." Minuten, en tenslotte meer dan een uur stilte ging er voorbij. Tot Cecile bij kwam "Ja" fluisterde ze, "ik ga mee." Oyham gaf haar een stevige knuffel en hield haar goed vast. Ze heeft het moeilijk, ik weet het. En ik ga goed voor haar zorgen.

Richting de havens.

Nahimana Tala
Sterrenschipper
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nahimana Tala » 14 feb 2008 19:11

Stadspoort

Zelden had een rijtuig zo weinig geluid gemaakt bij het aankomen. De slaperige poortwachter liep langzaam naar het rijtuig en las vervolgens de brief die hem door de koetsier werd aangegeven. Opeens was de man klaar wakker. Hij keek even naar het rijtuig en haaste zich vervolgens terug naar de poort om hem te openen. Met een diepe buiging liet hij het rijtuig door. Vervolgens keek hij het rijtuig na tot het uit het zicht verdween voordat hij de poort sloot.

Nahimana Tala
Sterrenschipper
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nahimana Tala » 14 apr 2008 14:27

Aankomst 2de ring, Pentha
De poortwacht had haar vreemd aangekeken toen Pentha naar buiten wilde. Eigenlijk was het tegen de gewoonte om de poorten voor zonsopgang te openen, maar deze jonge vrouw had hem op een of andere manier toch zover gekregen. Hij wist niet precies wanneer hij had besloten om voor haar de poort te openen, maar hij had het toch gedaan. Nadat ze hem had bedacht had hij haar nog verteld hoe ze naar het rusthuis moest komen. Licht verward keek hij de jonge vrouw na.

Penta, richting rusthuis (7de ring)

Gesloten