7e ring: Magierstoren, Haven en Havenherberg

Wie wordt de nieuwe koning van het in chaos verkerende eilandenrijk Suomi?
Lasmes
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Lasmes » 07 sep 2006 12:52

Rusthuis (Falia Tondora)

Falia zat op de rand van het bed, dat haar aangeboden was in het rusthuis. Ze voelde zich onrustig. het was haar duidelijk dat dit rusthuis het liefst zo min mogelijk kosten maakte en zoveel mogelijk geld binnen probeerde te slepen. Ze had op weg naar haar kamer gezien dat er maar een enkel persoon de nachtdienst draaide en dat er niet veel meer aan de zieke personen werd gedaan. nachtrust was hier dus echt het einde van de werkdag.
Falia maakte zich zorgen om dat verhaal over de zoektocht naar de nieuwe koning. Ze had in de bibliotheek van haar thuisdorp gelezen dat mensen erg grof konden worden in een strijd als deze en Falia vreesde meer gewonden en te weinig plaatsen. Ze masserde haar voeten even, pakte haar tas en stond op. Falia was even eigenwijs als dat ze vriendelijk was. Haar hart klopte in medelijden voor deze mensen en als een Futony iets niet wilden negeren, was het zijn of haar hart. Ze opende de deur van de slaapkamer en liep weer terug naar de ziekenzaal. Het was er nu een stuk rustiger, maar nog steeds kermde er her en der gewonden. Waarschijnlijk hadden ze de zwaargewonden een slaapmiddel gegeven om ze rustig te houden. Ze knikte naar het enige personeelslid in de ziekenzaal en ze verwachtte een preek, maar de man bleef rustig zitten en leek zich niet echt in haar te intereseren.
Net toen ze naar de eerste gewonde wilde lopen ging de buitendeur open en stapte er een imposante vrouw met gewond gezeldschap binnen zag komen. Falia liep er snel op af. Omdat zij er al op af stapte besloot de andere nachtwerker dat hij rustig kon blijven zitten.
"Goedendag vrouwe. Falia keek naar de slappe man die binnen werd gebracht. "Hij moet op een bed worden gelegd, vergif..." Falia reageerde meteen, "geen tijd voor een bed." beweede ze. "Leg hem op de grond neer." Ze knielde naast hem neer, ze rook zijn mond. Dollekervel... overduidelijk. Ze gebruikte het soms zelf in drankjes omdat het in lichte vorm koortsminderend was.
Ze rommelde in haar tas en haalde er een drankje uit. Ze zette het bij de man op zijn lippen en liet het zijn keel in glijden. Snel borg ze het flesje weer terug. "ga terug staan." beval ze en greep de man bij zijn schouders. Al snel begon de man te schreeuwen en met zijn armen te slaan. De meeste zieken in de zaal werden er wakker van en keken op naar wat er aan de hand was.
"De... neutralisatie.. van Dollekervel... is ... niet echt... aangenaam voor... het lichaam. Het is... zelfs... zeer .. pijnlijk... maar het .. moet."
Na een paar minuten stopte het geschok van de man. Falia merkte dat de imposante vrouw. de benen van de man vast had gehouden. Ze glimlachte, "dank u mevrouw..."

Wolfje
Toerist

Ongelezen bericht door Wolfje » 07 sep 2006 13:10

Rusthuis, Kellya

Kellya knipperde even met de ogen toen een vreemd wezen op hen af kwam lopen. Het was behoorlijk rozig, maar buiten de langere hals en nagels, de abstracte haar- en oogkleur en hangende oren leek ze erg menselijk. Haar eigen goudbruine ogen gleden bestuderend over de kleding en bleven even hangen op het zwaard.
Haast meteen vermande ze zich echter en knikte als antwoord op de begroeting van de vrouw die blijkbaar genezeres was.

Dit werd bevestigd door de kordate maar effectieve wijze waarop ze de vergiftiging oploste.
De man vond het blijkbaar niet zo’n goede wijze, maar Kellya begreep dat het moest, en dook op de benen af om deze in bedwang te houden.
Ondanks haar slanke postuur lukte dit we degelijk, maar was toch opgelucht toen de man verslapte.

“Geen probleem. Kellya is de naam,” antwoordde ze het vreemde wezen en ging staan.
“Excuseer mij, vrouwe, maar mag ik zo rechtuit zijn te zeggen dat ik nog nooit zo’n persoon als u heb gezien?”ging ze verder, boog het hoofd verontschuldigend.

nukkie
Avonturier

Ongelezen bericht door nukkie » 07 sep 2006 17:24

Rusthuis - Sam van Eddings

Sam liet de wachters alleen bij de ingang en bleef buiten wachten. De wachters kwamen even later naar buiten. "En hoe is het met hem?" vroeg hij aan de wachters. "Ze zijn nog bezig met hem", zei een van de wachters. Sam liep vervolgens naar binnen om poolshoogte te nemen en zag twee mensen bij Beral, die inmiddels al weer rechtop zat. "Goedenavond, hoe gaat het met Beral?"

Nahimana Tala
Sterrenschipper
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nahimana Tala » 07 sep 2006 20:11

Rusthuis - Jarina
Door alle opwinding van de dag had Jarina de slaap niet goed kunnen vatten. Al die toestanden rond die wedstrijd. En dan die vreemde zin van de koning, die als een lopend vuurtje door de stad leek te gaan. Ze was net een beetje weggedommeld toen ze opschrok van geschreeuw. Wat!? Snel schoot ze een paar sloffen aan en een ochtendjas en rende ze in de richting van het het geluid. Vlak bij de voordeur trof ze Falia en een vrouwelijk ridder aan. Falia zat met haar armen om een man heen, toen ze beter keek zag ze dat ze de man kende Beral?! Beral! Ze hoorde nog net dat de vreemde vrouw zichzelf voorstelde als Kellya. Zoiets was er 's avonds nog nooit gebeurd. Sam kwam ook nog binnen open, het was in jaren niet zo druk geweest zo laat in de nacht. Zachtjes onderbrak ze het gesprek tussen Falia en Kellya en sprak zachtjes. "Falia? Misschien kunnen we naar de keuken gaan? Dan pak ik water of thee voor Beral en kunnen we allemaal zitten. De gang is niet zo'n ideale plek." Ze liep naar Beral om Falia te helpen hem naar de keuken te leiden. Ze vroeg zich af of Mangerus ook wakker was geworden van Beral's geschreeuw, en gelijktijdig dacht ze al na over slaapplaatsen. De poort was nu gesloten, dus Sam en Kellya moesten ergens buiten de stad overnachten. Desnoods blijf ik vannacht wel op. Kan iemand mijn bed gebruiken.
"Sam? Weet jij wat er gebeurd is?" fluisterde ze.

Lasmes
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Lasmes » 08 sep 2006 18:20

Rusthuis Falia Tondora

Voordat Falia kon antwoorden werd haar gesprek afgebroken door Jarina. Zonder tegen te stribbelen tilde ze de man met de soldaat naar de keuken. De rest volgde. In de keuken hielp ze Jarina om een kleine maaltijd voor de gewonde man en de rest te maken. "Als dit soort gevallen meer binnen gaan komen door die wedstrijd van jullie moet er meer ruimte komen. We hebben meer plek nodig voor zwaargewonden zoals deze man hier. Hij heeft zeker nog twee dagen en nachten rust nodig en we hebben geen bed meer om hem aan te bieden. Hij zal vanacht in mijn kamer verblijven. Ik was toch niet van plan om te gaan slapen met zoveel zieken in de buurt. Ik weet dat ik nieuw ben en ik jullie waarschijnlijk iriteer met mijn bemoeizuchtigheid, maar vanacht werk ik hard door. Ik ga uitzoeken wie er ernstig gewond is en wie niet. De lichtgewonden en de acuute gevallen worden vanacht behandeld. Zoveel als ik kan. Morgen ga ik de buurt onderzoeken naar bruikbare gratis kruiden alle extra beetjes zijn nu meegenomen." Met een glimlach zette ze wat voedsel voor Kellya neer.

Nahimana Tala
Sterrenschipper
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nahimana Tala » 10 sep 2006 14:22

Rusthuis - Jarina
"Iemand mag mijn bed ook wel gebruiken hoor, dan wijs ik het wel even. Ik kan toch niet meer slapen."

Tegen de ochtend richtte ze zich even naar Falia terwijl ze in de keuken zaten. "Die Lord.. Thakeray. Als we echt zo weinig plaats hebben. Zou hij dan niet gewoon in zijn eigen huis kunnen herstellen? Bedrust kan hij daar ook houden toch? Zeker met die twee vreemde bedienden van hem. Of denk je dat we hem hier moeten houden. Ik moest hem vannacht wel terug naar zijn bed brengen, want hij was aan het ronddwalen." Ze schudde haar hoofd. "Vreemde man."
Laatst gewijzigd door Nahimana Tala op 11 sep 2006 06:58, 1 keer totaal gewijzigd.

Tynvyrr
Ontdekkingsreiziger

Ongelezen bericht door Tynvyrr » 10 sep 2006 22:42

Lord Thakeray, Rusthuis

"Doe geen moeite, lieve Jarina," zei Thakeray, die vanachter een hoek opdoemde en het laatste van het gesprek had gehoord. Hij was vroeg wakker geworden door de drukte in het rusthuis, die nogal ongebruikelijk was voor dit ochtendlijke uur. Hij zette zijn pruik goed en schudde zijn uitwaaierende mouwen. Het was een droomloze nacht geweest, donker en diep als de weerspiegeling van een maanloze oktoberhemel in de rustige Kilnse rivierarmen. Veel van de vuile magie was reeds uit zijn lijf weggeëbd, hij kon weer zijn ledematen bewegen, bijna zoals het hoorde.
Hij zag Beral op de vloer, en de Futony die hij bij Mangerus had gezien, en nog mensen die hij niet kende. "Ik voel me goed," ging hij verder, "ik denk dat ik perfect in staat ben... thuis te herstellen." Hij glimlachte. "En daar kan ik dwalen waar en wanneer ik wil."
Jarina was zichtbaar opgelucht toen haar patiënt er hetzelfde over bleek te denken als zij. "Zolang je maar oplet, en genoeg rust. En geen halsbrekende toeren uithaalt," met een blik vanonder haar wenkbrauwen, waarmee ze naar alle waarschijnlijkheid doelde op het Magnus-voorval.
"Wees gerust, ik heb mijn lesje geleerd." Er trilde een adertje in zijn hals.
"Dat hoor ik graag."
"Adieu, lieverds."
Arthur stond hem buiten al op te wachten. De albino slaven blonken melkwit in het vroege zonlicht. Weg hier, gebaarde hij, teveel ziekte en narigheid. Vergif in Kiln. Als je iets wil bereiken, doe het dan via een omweg, niet op de man af.
Het zou een interessante dag worden, bedacht hij toen hij zich weer naar de stad begaf.

(vertrek naar ring 2)

nukkie
Avonturier

Ongelezen bericht door nukkie » 11 sep 2006 08:30

Sam dacht even niet aan zichzelf en leefde mee met de mensen die met Beral bezig waren zo laat in de nacht. Hij twijfelde of hij bij Beral zijn familie zou langsgaan om ze het nieuws te vertellen of dat 's ochtends zou doen. Nu konden ze toch niet veel doen en ze zouden waarschijnlijk alleen maar schrikken.
"Sam? Weet jij wat er gebeurd is?", zei een jonge dame met pantoffeltjes. Sam keek haar even aan. Hoe heet ze ook alweer? dacht hij. "Hij is vergiftigd of zo bij de poort. Een van de bewakers zei zoiets" zei Sam. Ze brachten Beral van de gang naar de keuken en een nogal vreemd uitziende dame met zilverkleurig haar en een roze huid bekommerde zich om hem. Sam wilde ze met rust laten en keek de jonge dame nog aan wiens naam hij nog steeds niet wist zei. Ze zei "Iemand mag mijn bed ook wel gebruiken hoor, dan wijs ik het wel even. Ik kan toch niet meer slapen." Sam maakte daar dankbaar gebruik van en terwijl hij haar achterna liep naar het bed, herinnerde hij haar naam - Jarina. "Dankjewel Jarina, als ik je ergens mee kan helpen, moet je me gewoon wekken. en anders tot straks" zei Sam, die nu pas doorhad hoe moe hij was. Hj kleede zich uit en viel gelijk in slaap.

Een paar uur later stond hij op en kleedde zich snel aan. Daarna liep Sam naar de keuken en zag dat Beral daar nog steeds op de grond lag. "Goedenmorgen allemaal" zei hij. "Hoe is het met Beral? En jullie zullen ook wel moe zijn. Jarina, zal ik thee maken?" Hij bedacht zich dat hij wel heel veel vragen tegelijkertijd stelde en ze geen kans gaf om te antwoorden. Hij keek ook beter naar de mevrouw die hij eerder een beetje vreemd had gevonden en zag nu pas dat ze een Hartenjager was. Ze zag er moe uit. "Aangenaam, Sam van Eddings" zei hij terwijl hij haar een hand gaf.

Lasmes
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Lasmes » 11 sep 2006 10:56

Rusthuis (Falia Tondora)

Falia had zich aan haar koppige woord gehouden en had een groot deel van de nacht doorgewerkt aan kleine simpele wonden en deze mensen verteld dat ze in de ochtend weer naar huis mochten. Ook had ze haar oog op de zwaargewonde en de ernstig zieken laten rusten en her en der wat van haar bloed gegeven voor een rustige nacht onder hen met veel pijn.

Ze was een paar uur in slaap gevallen op de harde stenen vloer van de keuken. Ze had haar eigen bed afgegeven aan Beral. De poortwachter, maar dat was niet erg. Ze was de grond wel gewend door haar verre reizen.
Nu was ze wakker en at met een slaperig gezicht wat brood. Ze had vaag geknikt als antwoord op Jarina's suggestie om de Lord naar huis te laten gaan. Het was het waard geweest 12 bedden waren deze morgen leeg. 12 nieuwe gewonden konden geholpen worden. Het klonk misschien ijdel, maar ze was best trots op zichzelf..
Ze keek op naar de Sam die binnen was komen lopen en beantwoorde zijn hand met de hare. "Falia Tondora. U heeft snel gehandeld met uw vriend, als hij niet zo snel hier was geweest, had hij het vast niet gehaald. Alleen zijn familie moet weten dat hij een paar nachten hier verblijft. Hij is niet thuisgekomen vanacht, ze zullen wel ongerust zijn. Weet u misschien waar ze wonen? Ik vraag het niet graag maar iemand moet het ze vertellen. Zou u zo vriendelijk willen zijn?"

edit: Kleine correctie door Nahimana Tala. Edit lasmes: stukje erbij geschreven.

Wolfje
Toerist

Ongelezen bericht door Wolfje » 11 sep 2006 16:31

Rusthuis; Kellya Lupes

Dankbaar nam Kellya het eten van de vrouw aan en toen dat op was, duurde het niet lang voor ze zich in een zetel had genesteld en ongemerkt in was geslapen.

De volgende ochtend werd ze al vroeg wakker door zachte stemmen en de geur van ontbijt. Haar stramme spieren verhielp ze door een korte massage, en ze herinnerde zich dat ze nog een akte moest gaan halen.
Maar niet voor ze iets gevraagd had.
“Goedenmorgen,” begroette ze vriendelijk, en wierp een blik op de vreemde vrouw en een man die ze gisteren nog had gezien.
“Kellya Lupes, ridder,” stelde ze even voor,“Ik zou graag even willen weten hoe het met de wachter gaat, voor ik verder ga naar de citadel.”

nukkie
Avonturier

Ongelezen bericht door nukkie » 12 sep 2006 10:45

"Falia Tondora" zei de hartenjager. Sam knikte op haar vragen en haar ogen leken dwars door hem heen te kijken. Ze was moe, maar desondanks kon je zien dat ze een mooie vrouw was. Sam zag haar roze huid door haar doorschijnende kleren en voelde haar warmte toen hij haar hand schudde. "Ja, ik ga gelijk de familie van Beral berichten" zei Sam. Hij groette Jarina en bedankte haar. Daarna richtte hij zich tot Falia en zei "Dankjewel voor je goede zorg Falia. Als ik ooit iets voor jou kan doen... Ik kom vanmiddag wel weer kijken hoe het met hem gaat. Dag." En hij liep naar buiten.

De zon scheen, maar het was nog steeds vochtig door de dauw terwijl Sam naar Berals huis liep achter de fontein.

Lasmes
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Lasmes » 12 sep 2006 13:44

Rusthuis (Falia Tondora)

Nadat Falia Sam gedag had gezegd keerde ze zich naar Kellya, "het gaat goed met de wachter. Maakt u zich geen zorgen, hij zal snel weer naar zijn familie kunnen." Ze wreef met haar rechterhand de moeheid uit haar ogen. Het was bijna een wonder dat ze zichzelf niet verwonde met haar lange nagels, maar ze was er erg handig mee. Zeker omdat ze mensen wist te genezen zonder nieuwe wonden te maken. "Ik ga zo nog even een paar uur rust inhalen. Daarna zal ik in de omgeving op zoek gaan naar nieuwe kruiden. Vanacht heeft een groot gat in mijn voorraad gemaakt. Misschien kan ik ook even in de stad rondneuzen. Veel simpele dingen die mensen als afval zien zijn als medicijnen te gebruiken. Paardenhaar bijvoorbeeld. Juist geweven word het een sterk verband. bovendien kan ik proberen wat extra geld voor het rusthuis te verdienen door mijn verhalen te vertellen in de stad."

Wolfje
Toerist

Ongelezen bericht door Wolfje » 12 sep 2006 16:36

Rusthuis, Kellya Lupes

Kellya legde haar hand op haar hart en glimlachte.
"De stad mag dankbaar zijn dat ze zo'n toegewijde genezeres hebben. Als ik nog iets kan halen voor u, of iets anders kan doen, moet u het zeggen. Het is niet de bedoeling dat u zelf eronderdoor gaat."
Ze boog licht het hoofd en legde haar hand op de schouder van de vreemde vrouw.
"Ik moet toch naar de citadel, dus..."

Lasmes
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Lasmes » 12 sep 2006 21:29

Falia Tondora, rusthuis

Falia was blij met het compliment en het aanbod. Maar merkte ook dat haar lichaam de slaap nodig had die het 's nachts niet had gekregen. "Ik wilde graag nog even een paar uurtjes gaan rusten, misschien kunnen we afspreken bij de citadel. Geef me 5 uur, dan zie ik u bij de ingang. Is dat goed? Ik zou het fijn vinden als er iemand bij me is bij het verkennen van de stad. Mijn uiterlijk roept nogal wat vragen op. Aan de andere kant verdien ik er ook al een tijd lang de kost mee, mensen zijn nieuwsgierig en benieuwd naar de verhalen van mijn volk en de verhalen over wat ik allemaal heb meegemaakt." Ze keerde zich naar Jarina. "Zijn er nog dingen die jullie dringend nodig hebben? Ik weet niet hoeveel geld ik terug breng, maar ik kan aan wat spullen denken als ik een goede dag heb gehad."

Witch
Sterrenschipper

Ongelezen bericht door Witch » 12 sep 2006 21:57

Rusthuis (Falia Tondora)

Jarina keek Falia onzeker aan "Ik weet niet wat je bedoelt, maar als je bedoelt dat je taks wil gaan besteden om voorraden of zo mee te kopen kun je beter geen moeite doen. De inkoop wordt door Mengerus persoonlijk gedaan, we verwachten vandaag in de loop van de dag de bestelling. Mocht er echter iets zijn dat je mist in onze voorraad, omdat jij andere geneeswijzen kent dan wij, dan kun je dat aan Mengerus doorgeven en zal er zo snel mogelijk voor gezorgd worden. Het spijt me, maar ik moet nu de ochtend rondes bijwonen tenslotte is er voor mij hier nog veel te leren. Misschien zien we elkaar straks tijdens het avondeten."

Gehaast liep Jarina weg...zelf voor voorraden zorgen??? wat een vreemde gedachte....alsof de betalingen hier niet gedaan worden door de staatskas....hmmm misschien is dat bij hun anders geregeld. Ik moety er niet aan denken dat Mengerus voor alle kosten hier zou moeten opdraaien....de arme man heeft al genoeg aan zijn hoofd zonder zich daar ook nog eens druk over te maken
Laatst gewijzigd door Witch op 13 sep 2006 23:12, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten