7e ring: Magierstoren, Haven en Havenherberg

Wie wordt de nieuwe koning van het in chaos verkerende eilandenrijk Suomi?
Nahimana Tala
Sterrenschipper
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nahimana Tala » 20 apr 2008 15:18

Rusthuis, Falia en Pentha
Mij voor laten gaan? Pentha zag zich niet als koningin en vond het idee om haar voor te laten gaan een vreemd idee. Een koning of koningin voor laten gaan... Er verscheen een frons op haar gezicht. Daar had ze nog nooit over nagedacht. En al helemaal niet met zichzelf als de koningin in kwestie. Het klonk vrij logisch dat een heerser voorrang zou krijgen, en tegelijkertijd klonk het onrechtvaardig. Waarom zou iemand anders niet de zorg krijgen die hij of zij nodig had, alleen omdat er een koning binnen kwam? Maar als een heerser zou overlijden omdat iemand anders de zorg kreeg, wat heeft dat dan voor gevolgen voor het volk? Pentha dacht even aan de verhalen die Ridenk tijdens de maaltijd had verteld, over de wedloop en de problemen die het met zich meebracht. Maar ze zag ook dat alles ook zonder de koning gewoon doorging. Ik denk... ik weet niet wat ik denk. Ze schudde haar hoofd. Het was een moeilijke vraag. Moet ik nou denken als een koningin? Of als mezelf? Ze wreef langs haar nek en nam een beslissing.

Ze liep naar Falia. "Dat is wat ik noem, een moeilijke vraag. Het antwoord lijkt zo eenvoudig, maar er zit meer in de vraag dan lijkt op het eerste gezicht." Ze glimlachtte onzeker. "Maar dat is voor later. Ik heb geen ervaring met ziekenzorg, maar zal mijn best doen." Ze zag hoe een vrouw probeerde een beker water te pakken en liep er heen. "Mag ik u helpen mevrouw?" "O, graag. Mijn arm is stijf en pijnlijk. Ik kan niet goed bij de beker." Pentha nam de beker en hielp de vrouw met drinken. "Dank je. Je bent hier nieuw niet? Ik hoop dat je blijft, want Jarnia en Falia hebben het te druk. Te veel mensen, te weinig tijd." Opnieuw verscheen er een frons bij Pentha. Niet genoeg tijd voor zorg... hoe kan dat nou? "Zijn er dan zo weinig mensen in Kiln die dit werk willen doen?" "O, dat weet ik niet, maar volgens mij heeft Mengerus ook weinig behoefte om extra mensen te laten helpen." Ze boog zich een beetje naar Pentha toe en fluisterde. "Volgens mij vindt hij dat te duur. Het spijt me, maar ik mag die man niet. " Ze nam nog een slok. "Maar misschien vergis ik me, als hij jou heeft aangenomen." Pentha bloosde "Ik.. Ja... misschien valt hij wel mee, ik ken hem eigenlijk niet zo goed."

Nahimana Tala
Sterrenschipper
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nahimana Tala » 01 mei 2008 08:04

De dag vorderde. Pentha was moe. Ze was niet gewend een hele dag te werken. Sommigen zieken zagen er zo slecht uit, dat ze moeite had om niet weg te lopen. Zweren moesten worden schoongemaakt en uitslag moest worden verzorgd met een tonic. Zo nu en dan had ze gedacht aan haar eigen gezondheid. Wat als ze iets van deze mensen zou krijgen? Ze wist dat haar moeder woest zou zijn als ze merkte wat ze vandaag had gedaan. Maar ze begreep wel wat Falia´s idee erachter was. Regelmatig dacht ze terug aan de vraag die haar was gesteld, en woog ze haar antwoord weer af tegen de dingen die ze zag en hoorde.

Janria had vreemd opgekeken toen ze een voor haar vreemde vrouw zag rondlopen tussen de zieken. Maar toen ze zag dat Pentha druk bezig was om te helpen, was er een lach op haar gezicht verschenen. Na verloop van tijd werd het wat rustiger en vroeg Jarnia of het niet tijd was voor een kop warme thee.
Laatst gewijzigd door Nahimana Tala op 12 mei 2008 14:38, 1 keer totaal gewijzigd.

Lasmes
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Lasmes » 12 mei 2008 10:12

Falia glimlachte naar Jarnia. Ze was net bezig haar handen schoon te spoelen in een kom koud water. "Dat klinkt als een uitstekend idee" Ze nam pentha mee naar achteren en gezamelijk dronken ze thee. Falia markeerde op haar gedachtelijst dat de tweede test ook geslaagd was. " Hierna mag je naar huis." Zei Falia. " Meld je morgenochtend bij de kleermaker van deze stad."

Nahimana Tala
Sterrenschipper
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nahimana Tala » 12 mei 2008 14:53

Pentha knikte dankbaar. Ze spraken nog wat over de dag en over algemene zaken voordat ze weer vertrok. Jarnia nam nog een tweede kop thee. "Aardige vrouw. Waarom kwam ze hier eigenlijk helpen? En waarom moet ze morgen naar de kleermaker?"

Pentha vertrek richting tweede ring

Nahimana Tala
Sterrenschipper
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nahimana Tala » 13 jul 2008 13:17

Falia's verplaatste post.
Rusthuis

De dagen streken voorbij waarin Falia Pentha zoveel mogelijk sociaale testen liet doen. Het verkleden als bedelvrouw, het spreken met de mensen die nu de leiding hadden in de stad en hen overtuigen over de slechte omstandigheden enz enz....

Zeven opdrachten, en toen brak de achtste dag aan. Falia zat buiten het rusthuis. De eerste zonnestralen kriebelde op haar gezicht in haar handen hield ze een buideltje dat ze los had weten te krijgen van Magnus. Falia wachtte en wachtte Pentha kwam aanlopen zoals afgesproken toen al het duister van de nacht verjaagd was. "Wat gaan we vandaag doen?" Vroeg ze. Falia klopte op de grond naast haar. "Vandaag wachten we." Pentha stelde geen vragen meer. Ze deed wat haar werd gevraagd en ze wachtte en wachtte. Uren en uren, zieken kwamen af en aan, maar ze bleven zitten en wachten. Uiteindelijk klonk het zachte getik van trage paarde hoeven. Het geluid gaf rust en deed er nog minstens een paar minuten over om te verschijnen. Onder aan het pad verscheen een paard en kar. Het dier was even oud als de man die op de kar zat, en schokte rustig verder. Pas na een uur stopte de kar voor hun neus. Falia stond op. "U bent pressies op tijd. Zoals altijd. De man knikte en keek naar Pentha. Ook deze man was een futony al was hij niet meer zo fit als Falia. Uit de kar pakte hij een doos van zilver, de doos was met bloemen bewerkt. "Is dit haar?"
Falia knikte, de man streek met zijn vingers over de doos, alsof hij niet van plan was zijn schat zomaar op tegeven. "Is ze waardig?"
Falia knikte opnieuw en strekte haar hand uit s, de man aarzelde nog even, maar gaf haar toen de doos.

Falia opende de doos en trok het touw van het zakje los, ze schudde de grijzen haren uit het zakje in het rode stof in de doos. Magnus kwam naar buiten gelopen, zoals Falia hem gevraagd had om op dit tijdstip te doen.
"Is het klaar?" vroeg hij.
Falia keek naar de haren die oplichte in het stof met een lichtrode kleur.
Toen gaf ze de doos aan Magnus. Die legde wat afgeknipte haren van de moeder van pentha in de doos. Nu lichte de haren feller op. Falia keek naar penta. Statig liep ze op haar af en overhandigde de doos. Zodra Pentha de doos aanraakte stoof het stof omhoog tot dat de vlammen over de rand likte en iedereen de werking van het vuur van de vuurbloem kon zien.
"Het vuur ontbrand!" Sprak Falia. "Zij is een dochter van de koning..."

Nahimana Tala
Sterrenschipper
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nahimana Tala » 13 jul 2008 13:17

Het zou je dood kunnen betekenen. Pentha keek naar het doosje dat Falia overhandigd kreeg. De woorden die zeven dagen geleden waren gesproken, klonken nu weer helder in haar hoofd. De opdrachten waren soms moeilijkm soms makkelijk geweest, maar nooit levensbedreigend. Dus dit moest het gevaarlijkste deel zijn van alle testen. Toen Falia naar haar toe kwam met het doosje werd ze zenuwachtig, maar drukte het gevoel weg. Als het zo is, dan moet het zo zijn. Ze pakte het doosje aan. Een vreemde gloed trok door haar heen, Pentha moest moeite doen om te blijven staan. Alsof een energie haar omklemde, zo strak dat ze haast geen adem kon halen. Het duurde een seconde, hoewel het voelde als een eeuwigheid. Niemand scheen het op te merken. "Het vuur ontbrand!" hoorde ze Falia door een waas zeggen. En net zo snel als het vreemde gevoel was gekomen was het nu weer verdwenen. "Zij is een dochter van de koning..."

Magnus glimlachtte. "Een dochter. Vrouwe, de troon is de uwe als u hem wenst te aanvaarden." Pentha gaf het doosje terug aan Falia. "Omwille van mijn vader .." Het voelde vreemd om het te zeggen. ".. zal ik de troon aanvaarden. Ik hoop dat ik een waardige opvolgster zal zijn." Ze wende zich tot de beide Futoni. "Mijn dank gaat naar u uit. Falia, je hebt me veel geleerd en laten zien. Ik zal deze lessen niet vergeten en zelf voortzetten. En u, ik weet niet wat er precies is gebeurd, maar ik kan niet anders dan dankbaar zijn. Als er iets is waarmee ik u, of de Futoni kan helpen, dan zal ik mezelf daar graag voor inzetten."

Terwijl Pentha sprak met de beide Futoni, had Magnus bericht gestuurd om de nodige activiteiten te starten. Het duurde ook niet lang voordat de stadomroepen met groot nieuws door de stad trok.

Gesloten