6e ring: Landhuizen

Wie wordt de nieuwe koning van het in chaos verkerende eilandenrijk Suomi?
Nahimana Tala
Sterrenschipper
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nahimana Tala » 25 aug 2006 20:37

Smederij 't Leeuwenhart
Net buiten het Grauw stond smederij 't Leeuwenhart er vervallen bij. Er was is jaren al niemand meer geweest, buiten de dieven de er alles al hadden weggehaald wat er weg te halen viel. Paolo vond het een uitstekende plaats om te slapen. Redelijk warm en zeker droog. Jammer dat het Grauw er zo dicht bij zat. Paolo had het daar niet zo mee op.

Grimreaper
Eeuwentemmer
Contacteer:

Ongelezen bericht door Grimreaper » 28 aug 2006 15:42

Smederij 't Leeuwenhart -Bjear Stoki
Eenmaal aangekomen bij de plek zuchtte Bjear, Nou Bjear jongen, je hebt werk aan de winkel. Letterlijk. Het deed zijn humeur niet ten goede, maar ach hij was wel wat zwaar werk gewend. Toen hij binnen wilde stappen merkte hij al dat er geen slot meer op de deur zat. Zucht. Misschien moet ik maar eens langs een smidse gaan. Bjear grinnikte. Hij stopte het koordje met zijn sleutel onder zijn kleren en duwde de deur open. Hij keek naar de haard, deze zag er gelukkig nog wel goed uit. Het is maar goed dat die dingen aan gebouwen vast zitten. Hij bekeek de vloer en concludeerde dat er geen lekkages op deze verdieping waren. Maar wel iemand anders! Bjear deed de deur dicht en legde zijn zware kist ervoor zodat de deur niet meer open kon. Hij pakte zijn strijdhamer en schild en liep op de man af. Hij ging over hem hangen zodat het eerste wat de man zou zien de kop van Bjear was. "Wat mot dat hier?" Riep Bjear.

Nahimana Tala
Sterrenschipper
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nahimana Tala » 01 sep 2006 16:24

Smederij 't Leeuwenhart
Paolo zat rustig een stuk brood op te eten en nu kwam er iemand binnen. Dat gebeurde de laatste tijd niet zo vaak meer, aangezien er niet veel meer over was om weg te halen. Hij maakte zich niet zoveel zorgen, hij zat uit het zicht en niemand zou hem opmerken. Dus hij knabbelde rustig verder op zijn brood. Toen hij echter een zware stem hoorde roepen "Wat mot dat hier?" Keek hij omhoog en liet van schrik het brood uit zijn handen vallen... "Ik.. uu... ik.."

Grimreaper
Eeuwentemmer
Contacteer:

Ongelezen bericht door Grimreaper » 01 sep 2006 19:17

Smederij 't Leeuwenhart - Bjear Stoki (samenpost Grimreaper en Aphrael)

"Ik woon hier," maakte Paolo af.
"Nee, nee. Dit pand is van mij," zei Bjear resoluut.
"Nee hoor, ik woon hier al twee jaar en niemand is er ooit voor gekomen. Het is van mij, waar moet ik anders slapen?"
"Ik kom net van de citadel waar ik de eigendom van dit pand heb gekregen. Jij woont hier dus illegaal maat."
"Ja, maar, ik, maar, ga je me nou slaan?"
"Slaan?" Bjear lachte luidkeels. "Nee, daar hoef jij je geen zorgen over te maken." Zei Bjear terwijl hij zijn wapens aan de kant legde. "Ik was alleen wat voorzichtig, dit pand heeft zo te zien niet de beste behandeling gehad de laatste tijd dus ik wist niet wat ik van je moest verwachtten. Maar het is nu toch echt wel mijn smidse." Gelukkig niet nog zo'n ruzie maker. Hier zijn niet zoveel wachters.
"O, fijn, denk ik," Paolo zuchtte. "Ik denk dat ik blij moet zijn dat er tenminste nog iemand voor deze plek gaat zorgen. Jammer alleen dat ik nu geen plek meer heb om te slapen. Nou ja, hij ligt mij toch te dicht bij het Grauw. Zeg, ik ben trouwens Paolo. Jij bent wel groot hè?"
"De Grauw? Wat is dat precies? Ik, uhm, ben nog nieuw in de stad." korte pauze "Oh en trouwens ik ben Bjear, de meeste mensen in mijn familie zijn wat groter. Maar je kunt toch vast wel aan onderdak komen? Hebben je ouders je geen vak mee gegeven?"
"Mijn ouders? Hahahaha, mijn ouders..." Paolo lachte luid. Plotseling betrok zijn gezicht. "Huh, ik heb geen ouders. Die zijn allang dood. O ja en het Grauw? Daar kun je maar beter een rotend vandaan blijven. Tenminste, als je geen dief, hoer of bedelaar bent of meer van dat soort mensen. Dat zijn de mensen die aan die kant wonen. Ik woon er niet hoor, ik woon...nou ja, ik woonde hier. En op de straat, ik weet alles van de straat en ook van deze stad. Ik weet waar je de lekkerste appels kan jatten, euh, kopen, de beste broden, de fijnste stoffen en o ja, ook sloten." giechelde Paolo
"Appels jatten? Wat bedoel je daar precies mee?" Interessante verspreking dacht Bjear.
"Appels? Nee hoor, die koop ik, euh, altijd..." Paolo lachte zenuwachtig. Hoe vriendelijk deze man ook nu voor hem was, je kon nooit weten met zo'n reus of ie niet ineens zou omslaan naar een gevaarlijke reus. "Ach, soms heb ik gewoon geen geld om iets te kopen." zei Paolo eerlijkheidshalve. "Soms moet ik wel iets stelen om te kunnen eten. Deze stad is niet leuk voor mensen zonder geld."
"Heb jij geld?" vroeg Paolo nieuwsgierig
"Nou geld om uit te delen heb ik helaas niet. Ik heb maar net genoeg om in dit gebouw te steken. Daarna is het maar hopen dat de concurrentie niet te groot is. Dan kan ik met eerlijk hard werken genoeg geld verdienen. Heb je er ooit wel eens aan gedacht om te werken voor de kost?"
"Ja hoor, maar wie neemt er nou iemand in dienst die niks kan? Bovendien is mijn gezicht een beetje te bekend in de stad." bekende Paolo met een blos op zijn wangen. "Mensen hebben het hier niet zo op straatjongens, denk ik. Ja, behalve in het Grauw, maar ik wil geen loopjongen voor de madam worden, dan ben je je leven niet meer zeker." "Trouwens, Abel maakt de meeste dingen in zijn smederij, maar hij is wel de enige en hij heeft het altijd hartstikke druk. En hij is hartstikke duur. Er zijn heel veel mensen die zijn messen niet kunnen betalen. Ga jij goedkopere messen maken? Dan wil ik er ook wel één."
"Nou ik weet niet of ik wel een mes aan een straatjongen toe vertouw," zei Bjear met een knipoog. "Wat ik je wel kan geven is een hamer." Een glimlach ontstond op zijn gezicht van oor tot oor. Wellicht dat ouderwets eerlijk werk deze jongen terug op het juiste pad kan brengen.
"Een hamer? Wat mot ik daar nou mee? Iemand z'n hersens eruit meppen? Appels tot moes slaan?"
"Werken."
"Werken? Ja, maar, hoe bedoel je? Werken hoe, voor wie?"
"Werken voor mij. Dit pand is wel groot genoeg voor ons beide. En ik kan wel wat hulp gebruiken, zeker bij het opknappen."
Een diepe frons tekende Paolo's gezicht. Hier moest ie eens even goed over nadenken. "Werken, voor jou, hmmmm en wat levert dat mij op dan, behalve blauwe duimen?"
"Nou ten eerste onderdak. Bescherming. En als de zaak begint te lopen een eerlijk deel van de winst."
Paolo's gezicht lichtte op. Dat klonk aantrekkelijk. "Ok, ik doe het, maar als het me niet bevalt, dan ga ik weg, ok? En ik moet nog wel de straat op kunnen. Ik wil niet van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat alleen maar werken. Dan was ik wel slaaf geworden. Hand erop?"
"Ik weet niet wat je bedoeld met de straat op, maar ik wil in ieder geval wel dat je ophoud met stelen zodra we genoeg geld verdienen." Bjear stak zijn hand uit
Paolo greep, nog steeds een beetje huiverig voor de man's enorme kolenschoppen, voorzichtig zijn hand en ze schudden elkaars hand. Plotseling begon Paolo te lachen. "Stel je nou toch es voor, ik eerlijk werk doen..." Brullend van de lach liet hij Bjaers hand los en ging op de grond zitten.

Witch
Sterrenschipper

Ongelezen bericht door Witch » 04 sep 2006 14:19

Smederij 't Leeuwenhart (Bjear Stoki)

"Prima, meester....wat kan ik nu als eerste voor u doen. Als u de smederij gebruiksklaar wilt maken dan weet ik wel een timmerman die misschien een van zijn leerjongen u kan laten helpen met de herbouw van het pand. Mocht u het echter zelf willen doen dan weet ik misschien ook nogwel het benodigde hout voor u uit te halen, tenslotte ken ik de stad als mijn eigen broekzak"

Afwachtend keek Paolo de grote sterke man tegenover hem aan........

Grimreaper
Eeuwentemmer
Contacteer:

Ongelezen bericht door Grimreaper » 04 sep 2006 15:34

Smederij 't Leeuwenhart (Bjear Stoki)
"Ik ben bang dat we het zelf moeten opknappen Paolo. Ons budget is niet zo groot, dus tenzij je een gratis timmerman kent zullen we het zelf moeten doen. Trouwens, geen meester gedoe het is Bjear en anders vriend."

aphrael
Sterrenschipper
Contacteer:

Ongelezen bericht door aphrael » 05 sep 2006 12:10

Smederij 't Leeuwenhart

"Uhm, ja, goed dan, heb je eigenlijk gereedschap en heb je ook hout? Waar beginnen we eigenlijk?" Paolo keek eens goed rond in de aftandse smederij en zuchtte diep. Overal waar hij keek was het een chaos. Hij had er nog nooit zo eerder op gelet, voor hem was de smederij een slaapplek en geen werkplek. Dat zou nu moeten veranderen en voor zover hij kon zien en inschatten was het eigenlijk onbegonnen werk. Hij wist niet veel van het smidsvak, maar wat hij wel wist, was dat je in ieder geval een flinke ruimte en een brullend vuur nodig had. De enorme vuurhaard zag er nog wel redelijk uit maar boven de vuurhaard hingen de restanten van de blaasbalg, er zou een hoop leer voor nodig zijn om dat te herstellen. Leer was duur, heel duur. Omdat het niet op het eiland zelf werdt bewerkt zou dat van één van de andere eilanden moeten komen en dat zou een lieve taks gaan kosten. Het aambeeld zag er zoals verwacht nog prima uit, al was het erg stoffig. Verder was de smidse eigenlijk één grote puinhoop. Als er nog tangen of andere gereedschappen hadden gelegen waren die al lang geleden gestolen. Paolo zuchtte nog maar eens, waar was hij aan begonnen?
Laatst gewijzigd door aphrael op 05 sep 2006 18:12, 1 keer totaal gewijzigd.

Nahimana Tala
Sterrenschipper
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nahimana Tala » 05 sep 2006 18:07

richting Smederij 't Leeuwenhart - Chimandra (Vanuit 3de ring)
Chimandra kwam voorbij de leegstaande smederij. Uit gewoonte keek ze opzij. Ze stopte. Iets zag er anders uit dan normaal. Ze liep in de richting van de deur en zag verse voetafdrukken. Wat denken ze hier nu nog te kunnen halen? "Paolo? Ben je daar? Alles goed knul?" Paolo mocht dan een straatschoffie zijn, hij was altijd erg handig als er een bericht of pakketje ergens heen moest. Ze vertrouwde hem volledig, en dat was iets om zuinig op te zijn. "Paolo? Wil je wat eten soms? Ik heb nog soep over. ... Is daar iemand?" Ze keek even op naar de stand van de zon. Nog even en het zou de moeite niet meer zijn om nog naar het feest te gaan. Het wordt al laat, nou ja, pech dan.

aphrael
Sterrenschipper
Contacteer:

Ongelezen bericht door aphrael » 06 sep 2006 10:33

Smederij 't Leeuwenhart - Paolo
Van buiten hoorde Paolo de stem van Chimandra. "oh! Dat is Chimandra, ze heeft natuurlijk geen idee dat ik nu een echte baan heb, ik moet het haar vertellen. Ze zal het geweldig vinden!" Enthousiast greep Paolo Bjaer bij een arm en begon aan hem te trekken. "Kom nou, kom nou, Chimandra is hardstikke lief, ze heeft ook eten, kom je? Het is al bijna ochtend en ik sterf van de honger!"

Grimreaper
Eeuwentemmer
Contacteer:

Ongelezen bericht door Grimreaper » 08 sep 2006 14:50

Smederij 't Leeuwenhart - Bjear

Uiteindelijk gaf Bjear maar toe, hij moest aan zijn uitgave gaan denken en een gratis maaltijd kon hij niet afslaan. Bjear liep mee. "Het is al goed Paolo."

Nahimana Tala
Sterrenschipper
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nahimana Tala » 08 sep 2006 21:34

Smederij 't Leeuwenhart - Chimandra
Paolo kwam naar buiten en bracht een enorme kerel mee. "Chimandra, dit is Bjaer en ik werk nu voor hem." "Paolo! En wie moet ik nu wegsturen voor mijn boodschapjes?" "Ik.. uu.. nou" "Geeft niks knul. Ik ben blij voor je." Ze haalde haar hand door zijn haar. "Kom maar, ik geloof dat je Bjaer ook een maaltijd hebt toegezegd. Dan zal ik daar maar eens voor zorgen." Chimandra lachte vriendelijk naar Bjaer. "Mijn naam is Chimandra en het zou mij een plezier zijn om u van een maaltijd te voorzien op dit ongodelijke uur. U bent nieuw in deze stad zo te zien. Mag ik u van harte welkom heten."

Ze liep met hen naar haar eigen huisje, de weinige mensen die ze tegen kwamen groette haar met een zeker respect. Haar huis zat niet zo diep in het Grauw en lag pal naast haar andere eigendom, het huis van plezier dat door velen stiekem werd bezocht. Zoals ze al had verwacht was daar vrijwel niemand meer, buiten een enkel lichtje was het donker. Ze liet Bjaer en Paolo binnen in haar eigen huis en bood hen een stoel aan. Zo'n grote kerel moet je altijd te vriend houden. Je weet nooit wanneer dat handig is. En trouwens, zo iemand wil je ook niet tegen hebben. Snel toverde ze het een en ander uit haar keuken tevoorschijn dat ze haar gasten voorschotelde.
Ze glimlachtte even toen ze merkte dat zowel Paola als Bjaer in slaap vielen in hun stoel. Blijkbaar hadden ze een zware avond en nacht gehad. Ze liet ze rustig zitten en trok zichzelf terug. Het ochtendlicht zou hen weer wel wekken als het door de ramen viel.

aphrael
Sterrenschipper
Contacteer:

Ongelezen bericht door aphrael » 20 sep 2006 14:24

Smederij 't Leeuwenhart; Bjaer en Paolo

Na een rustige nacht in Chimandra's huisje gaf ze hen nog een goed ontbijt en stuurde hen terug naar de smederij. Opnieuw wachtte er een dag lang en hard werken. Bjaer en Paolo hadden op de terugweg van Chimandra een lading hout voor een redelijke prijs op de kop kunnen tikken en waren nu al druk bezig om, waar nodig, delen van de smederij eruit te lichten en te vervangen. Ze schoten met z'n tweeen aardig op en Chimandra zorgde dat het hen aan voedsel niet ontbrak.

Grimreaper
Eeuwentemmer
Contacteer:

Ongelezen bericht door Grimreaper » 20 sep 2006 17:19

Smederij 't Leeuwenhart; Bjaer
"Erg aardig van Chimandra," zei Bjear tijdens het werken door, "waarom doet ze dit eigenlijk? En wie is ze? Ik bedoel, ik wil niet ondankbaar lijken ofzo maar verwacht ze niks terug van ons?" Hij dacht terug aan het dorpje waar hij vandaan kwam. De mensen daar waren ook aardig, maar voor wat hoort wat. Gratis zat er nooit echt bij want hard werk werd beloond niet op je luie gat zitten.

Nahimana Tala
Sterrenschipper
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nahimana Tala » 23 sep 2006 19:32

Smederij 't Leeuwenhart; Bjaer en Paolo

Paolo keek achter een plank vandaan. "Ik breng wel eens berichtjes en pakjes voor haar weg. Ze is harstikke aardig. Misschien heeft ze een nieuw slot nodig als de smederij af is." Hij zette de plank op zijn plaats en dacht even na. "Chimandra is een madam. Ik heb wel eens gevraagd wat dat was, maar dat wilde ze niet precies uitleggen. Dat leerde ik nog wel als ik ouder was zei ze." Hij haalde zijn schouders op. "Ze zei 'Ik zorg gewoon goed voor mijn meisjes en verder hoef je jezelf er geen zorgen over te maken.' Dat zei ze tegen me." Hij lachte. "Misschien vindt ze jou wel gewoon aardig. Je bent groot en sterk en in het Grauw zijn grote sterke vrienden altijd goed."

Grimreaper
Eeuwentemmer
Contacteer:

Ongelezen bericht door Grimreaper » 02 okt 2006 18:49

Smederij 't Leeuwenhart; Bjaer

Bjear moest moeite doen om zijn gezicht strak te houden. Wat een naief jochie, dacht hij. Hij maakte zich wel enigzins zorgen over de motieven van Chimandra en of haar naam aan zijn zaak slecht zou zijn voor zijn reputatie. Bjear knikte tegen Paolo en vroeg: "En jij vriend? Vertel eens wat meer over jezelf."

Gesloten