5e ring: Volk en hun neringen

Wie wordt de nieuwe koning van het in chaos verkerende eilandenrijk Suomi?
Elmer
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Elmer » 20 aug 2006 15:51

5e ring, op de hoofdstraat richting citadel

Ron was hier al eerder geweest maar voelde zich steeds angstig in de grote stad en hij wist dat hoe dieper hij de stad in ging hoe ongemakkelijker hij zich ging voelen.
De ongemakkelijkheid ging dit keer ook gepaard met een verwachtingsvolle spanning, dit keer had hij papieren, misschien lieten ze de kandidaten wel binnen in de citadel.

Ron Zuiderma begon door die spanning nuchter te worden en de waas voor zijn ogen trok op.

"Verdomme" begon Ron tegen zich zelf "wat een start, ik moet nodig nieuwe schoenen en een slaapplaats. Het loopt tegen vieren als ik bij de citadel aankom, het is vast pikkedonker als ik daar te horen heb gekregen wat ze van me willen."

Hier en daar herkende hij wel wat mensen en sommigen herkenden Ron. Van een groente handelaar kreeg hij een paar appels en op een vensterbank lag een grote homp hard brood.
Ron kruiste een 3e grote straat en kwam in een meer gegoede buurt.

4e ring, op de hoofdstraat richting citadel

Viconia
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Viconia » 22 aug 2006 00:39

-Hoofdstraat, in de omgeving van de winkeltjes en stalletjes

Frode keek in de waterfles en zag dat hij zojuist het laatste beetje vocht wat er nog in had gezeten naar binnen had gewerkt. Slechts de dominante en sterke geur die uit het mondgat kwam zetten gaf aan wat voor soort vloeistof er voorheen in had gezeten. Hij zuchtte diep en stopte de fles terug op de plek waar deze thuis hoorde, namelijk aan dezelfde riem waaraan ook zijn zwaard hing. Terwijl hij langzaam door de buurt heen liep griste hij een appel weg bij een groentekraam die getuigende van de staat van al het voedsel wat er aanwezig was, nodig toe was aan een nieuwe lading groenvoer. Hij nam een hap van de appel die van orgine gifgroen had moeten zijn en keek om zich heen. Dit was dus de stad die op het briljante idee was gekomen om via een of andere wedstrijd te bepalen wie de volgende koning of koningin zou worden. Dat er genoeg aanmeldingen zouden zijn voor deze idioterie, verbaasde hem niet. Wat hem echter wél versteld deed staan was dat men blijkbaar er geen benul van had wat voor problemen er op de hals gehaald zouden worden. Het feit dat de wacht meer bezig was met inlichten van potentiële kandidaten van dit o zo geweldige evenement dan na te kijken of deze diezelfde lieden zich allemaal wel netjes aan de wet hielden, bewees voor hem al dat ze niet helemaal wisten waar ze mee bezig waren. Hijzelf was al diverse personen opgevallen die er niet bepaald hadden uitgezien als mensen - of van welk ras ze dan ook waren - die zich konden scharen onder de nette bevolkingsgroep van deze stad. Natuurlijk, hij, Frodo o Basma, kon ook niet echt een lieverdje genoemd worden dus daarom wilde hij maar al te graag zien hoe men straks zou reageren als een of andere schoft de rol van staatshoofd zich zou toeëigenen. Hoe dan ook, verder kon het hem weinig schelen wat de gevolgen van deze vreemde wedestrijd zouden zijn. Hij droeg niet de ambitie om koning te worden, dit was natuurlijk wel het excuus waarmee hij vrij gemakkelijk de stad binnen was gekomen maar hiervoor was hij niet. Tijdens wedstrijden van dit formaat waren er altijd wel figuren die ten koste van alles wilden winnen, ookal zou dat betekenen dat ze een paar regels zouden moeten overtreden. En liet hij nou net degene zijn die voor een riant bedrag daar natuurlijk bij zou willen helpen. Nee, hij was hier niet om koning te worden, hij was hier om geld te verdienen, veel geld. Hij gooide het klokkenhuis van de appel op de grond en verhoogde zijn tempo. Naar de citadel dan maar

nukkie
Avonturier

Ongelezen bericht door nukkie » 22 aug 2006 13:00

5e ring: marktplaats

Sam liep gelijk naar een van zijn favoriete kraampjes op de markt en kocht daar snoepgoed en koekjes. Hij kende dit gedeelte van de stad op zijn duim en groette vele mensen vluchtig. Hij bleef met niemand staan om een praatje te maken. Nee, hij moest naar de citadel en zich daar melden. Daarvoor was hij gekomen. Daarna liep hij terug in de richting van de hoofdstraat langs een groente- en fruitkraam en zag hoe een voorbijganger in een versleten harnas en met een onverzorgd gezicht een appel stal. Hij zei maar niets en liep door in de richting van de citadel.

Elmer
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Elmer » 26 aug 2006 09:42

5e ring, bij de smidse van Abel

Na flink door stappen kwam Ron aan bij de smidse.
Meestal hoorde je hier wel iets kloppen of sissen maar het was redelijk stil, misschien is hij net aan het eten?
"Joejoe Abel, ben je thuis?"

Ron stond een er nu al een tijdje te wachten en wist niet goed wat doen.
Als er niemand is dan is het niet echt beleefd om langs achter te lopen en aan deuren te morrelen.
Is er wel iemand thuis dan slaapt die misschien of wil gewoon even geen bezoek.

Ron besloot dan maar op z'n passen terug te keren en even langs z'n grot aan de west kust te gaan,
grote feest in des Konings tapperij...hmm veel te veel volk en ik weet niet of ik daar nu wel zin in heb.
Weet je, ik loop naar huis, ga nog even vissen. Dan kan ik straks met gedroogde vis naar de kaptein,
daar ken ik het en het is dichter bij huis.
Het is trouwens nog een heel stuk lopen, was ik maar met m'n bootje via de westerrivier gekomen...

Vertrek naar het eiland Kiln, Ruines en buiten de stad

after_eden
Eeuwentemmer

Ongelezen bericht door after_eden » 01 sep 2006 12:20

5e Ring: Marktplaats: Oyham
Terwijl Oyham dieper de stad in liep begon hij zich steeds minder prettig te voelen. Hij was tenslotte alleen maar het open veld of bos gewend. Hij herinnerde zich zijn opa. Die was hier weleens geweest. Ook in die tijd was de 'Des Konings Tapperij' er al. Opeens moest hij erom lachen. “Ha, die oude man hier in deze stad.” Hij kende de man alleen maar als heel erg oud.

Oyham nam de eerst volgende straat links, de steeg rechts en op de straat weer links. Een grote open vlakte rees voor hem uit. Alhoewel zo groot was het ook weer niet. Er stond nog een enkele tent, en toen besefte hij dat dit de markt moest zijn. Tegelijk met dat besef dacht hij “Ik ben verdwaald. Wat ben ik toch stom. Waarom heb ik niet gevraagd waar de Tapperij was.” Verderop zag hij een paar bomen en dacht “Als ik het niet kan vinden ga ik daar wel slapen.” En hij besloot erheen te gaan.

Vertrek naar 4e ring Bomen bij de Tapperij

Viconia
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Viconia » 03 sep 2006 16:30

Frode o Basma
- Abel's smederij

Tegen de tijd dat Frode op plaats van bestemming was en de smede van Abel een paar meter verderop zag liggen, had hij het grootste gedeelte van de fles al achterover geslagen. Dat spul was toch sterker dan hij had verwacht. Hij liet de fles op de grond vallen en liep naar de smede toe, het geluid van brekend glas gaf zijn aankomst aan.

Witch
Sterrenschipper

Ongelezen bericht door Witch » 04 sep 2006 14:14

Abel's smederij

Abel en zijn leerjongen waren druk bezig om het gehaalde materiaal op te bergen terwijl Lea voor het avond eten zorgde. Het ging er in de smederij gemoedelijk aan toe, dadelijk zouden zowel Abel als zijn leerjongen bij Lea aan tafel aanschuiven en genieten van een van haar voortreffelijke maaltijden. Na de maaltijd zou de leerjongen alles afwassen waarna hij de avond vrij had om naar eigen goeddunken te besteden. Abel en Lea zouden misschien ook wel de stad ingaan en anders zouden ze het thuis gezellig maken en op tijd naar bed gaan om morgenvroeg weer vroeg te kunnen beginnen. Voor het echter zover kon komen werden ze door het geluid van brekend glas naar buiten gehaald. Het geluid was afkomstig van een nogal dronken man die zijn fles had laten vallen terwijl hij opweg was naar de smederij.

"Goedenavond beste man" sprak Abel "was u op weg naar mijn smederij?? Zo ja waar kan ik u dan op dit late uur mee van dienst zijn??"

Viconia
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Viconia » 04 sep 2006 21:56

Frode o Basma
- Abel's smederij

Even keek hij de man met een blik aan die zei 'waar bemoei jij je mee, vent?', maar toen het tot hem doordrong dat dit de smid moest zijn, veranderde hij zijn houding iets. "Jij bent de smid zeker?" Dit was niet een vraag waar hij een antwoord op verwachtte, want Frode ging gelijk door. "Ik ben op zoek naar een wapen, een zwaard om precies te zijn. Ik wil zien wat je allemaal hebt'' Zei hij terwijl hij tamelijk ongeinteresseerd naar de smeedse knikte.

Nahimana Tala
Sterrenschipper
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nahimana Tala » 05 sep 2006 18:52

Abels Smederij - Abel
Abel keek de man een beetje verbaasd aan. Wat een apparte kerel. ..Appart luchtje ook. Zal Lea blij mee zijn. Abel ging de man voor naar de smederij. "U bent niet van hier? Ik neem aan dat u een akte van verblijf hebt? Ik ben namelijk door de wet verplicht te registreren aan wie ik een wapen verkoop." Aan de muur van de smederij hingen een aantal zwaarden, dolken en schilden. "Ik heb er niet veel zo op voorraad, meestal worden ze op verzoek gemaakt. Voor de juiste gewicht, lengte verhouding en dergelijk." Hij glimlachte naar de man, ondanks dat deze hem weinig reden had gegeven om vriendelijk te zijn.

Viconia
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Viconia » 05 sep 2006 22:09

Frode o Basma
- Abel's smederij

"Ik heb nu een zwaard nodig, niet later" Bromde hij terwijl hij de wapens die aan de muur hingen een voor een aandachtig bekeek. Het was vanaf hier niet te zien van wat voor kwaliteit de dingen waren, maar hij besloot om de vaardigheid van deze smid voorlopig niet in twijfel te trekken. Zijn blik bleef hangen op een zwaard wat er in het eerste opzicht uitzag als het soort wapen waar hij naar op zoek was. Kort en met een tweezijdig scherpe kling. "Die" zei hij, met zijn vinger naar het bewuste wapen wijzend. "Mijn akte van verblijf..." Verdomme, hij had dat ding nog niet eens en hij had er niet bepaald zin in om terug naar de citadel te gaan om die wachten nog maals tegen het lijf te lopen. "Ligt nog in de herberg. Kun je me het zwaard niet gewoon verkopen zonder al die idote bijkomende regelementen? Ik heb het nu echt hard nodig, hoeveel wil je er voor hebben?"

Witch
Sterrenschipper

Ongelezen bericht door Witch » 05 sep 2006 22:29

Abels Smederij (Frode o Basma)

"Het spijt me dat ik u moet teleurstellen, maar ik helaas niets voor u doen zonder de akte. Ik stel voor dat u morgen terug komt met de akte, ik zal het zwaard zolang voor u vasthouden. Deprijs van dit zwaard is 6 gouden Taks"

Abel kon zijn dat de man toch wel schrok van de prijs, tja daar kon hij niets aan doen. Ook hij moest leven en het materiaal dat helemaal van buiten ingevoerd moest worden was duur. Deman vertrok onder protest maar met de belofte morgen terug te komen.

Binnen genoot hij van de heerlijke maaltijd die Lea in de tussentijd optafel getoverd had. Na nog een lekker taartje als toetje besloten Abel en Lea om toch maar niet de stad in te gaan. Het was tenslotte een vermoeiende dag geweest, terwijl Abel de smederij voor de nacht afsloot ging Lea alvast naar hun bed.....

Viconia
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Viconia » 05 sep 2006 22:49

Frode o Basma
- In de omgeving van de smede

De smid en zijn hele familie allerlei dodelijke ziektes toewensend, banjerde Frode weg van de smederij. Zijn eerste dag in Kiln kon niet geslaagd genoemd worden, verre van dat. Inmiddels was het nu al te laat om op zoek te gaan naar de wapenhandel in het grauw - het was sowiezo al geen goed idee om rond deze tijd naar een wijk met die reputatie toe te gaan, zonder dat je daar de weg wist - en hij vertikte het helemaal om terug naar de citadel te wandelen. Hij zag het gezicht van de kapitein van de wacht weer voor zich en begon zich langzaam nog kwader te maken dan hij op het moment al was. Hij zou teruggaan naar de herberg, nog wat van dat sterke spul achterover slaan en vervolgens een bad nemen om daarna voor dood op het dichtsbijzijnde bed neer te vallen. Morgen zou hij dan wel zien hoe aan een zwaard te komen. Desnoods ging hij naar die hoerenwijk toe en mocht hij daar niet slagen kon hij altijd nog een of ander rijkeluisjongetje in elkaar rammen en hem ontdoen van zijn wapen.

Vertrekt naar:
4e ring: Beter bemiddelde burgers
-Des Konings Tapperij

after_eden
Eeuwentemmer

Ongelezen bericht door after_eden » 09 sep 2006 15:34

Ergens in de ring (Oyham en Cecile)
Cecile pakte Oyhams hand en trok hem mee. “Als haar moeder het niet goed vond dan zou ze hem wel ergens achterlaten. Hij zou het niet terug kunnen vinden. Haar wijk werd ookwel het Doolhof genoemd” “Hierheen” Oyham volgde haar overal en besloot de weg goed in zich op te nemen. Na 5 minuten was hij erachter gekomen dat dat geen zin meer had. Hij zou nooit expres deze weg kunnen lopen, alles leek op elkaar. Het was nogal rustig in de stad, het was tenslotte nog vroeg. Oyham zag bijna geen mensen. “Ik ben eigenlijk nog vergeten te vragen hoe je heet. Ik heet Oyham.” “Mijn naam is Cecile.” Na een paar minuten kwamen ze bij een normaal arbeiders huis en stopten ze. “Hier woon ik.” Ze liep de gang in en Oyham bleef buiten staan. “Kom nou.” fluisterde ze hem toe. Oyham liep achter haar aan de gang in en naar de keuken. Daar kreeg hij een stoel aangeboden. “Ik ga even mijn moeder zoeken. Tot zo.” Cecile wilde weglopen maar bedacht zich ineens. “O en als mijn moeder hier komt zeg maar dat ik je toestemming heb gegeven om hier stil te zitten wachten op mijn terugkomst.”

Nahimana Tala
Sterrenschipper
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nahimana Tala » 11 sep 2006 18:25

Ergens in de ring (Oyham en Cecile)
Oyham hoorde al snel dat Cecile haar moeder had gevonden. "JE HEBT WAT?! " "Maar moeder.." "Jongedame, het is al erg genoeg dat je weer in die herberg in slaap bent gevallen, maar dat je dan ook nog een vreemd hierheen brengt.. Erger, dat je met een vreemdeling rond gaat lopen in de stad?!" "Ja, maar hij.." "Niks, ja maar, met die rare wedstrijd loopt er zoveel vreemd volk rond hier in de stad! Je weet nooit! Meisje, meisje, denk nou toch eens aan je eigen veiligheid. Je mag dan al 19 zijn, maar toch..." Even was het stil in de aangrenzende kamer. "Kind, het is al goed. Maar ik maak me gewoon zorgen om je als je niet thuis komt. Geef die jonge man maar wat te eten en breng hem dan weg." "Dank je mams. Ik hou van je. " "Jaja, ik ook van jou, schiet nou maar op voordat hij verhongert."

Even later verscheen Cecile weer in de keuken met een lichte blos op haar wangen. "Oei, ze was niet echt blij. Maar het is alweer in orde. Wil je wat eten?" Zonder op antwoord te wachten begon ze wat klaar te maken. "Ben jij ook in de stad voor de wedstrijd? Gisteren hadden veel klanten het erover. Een van de aanwijzingen is volgens de geruchten.. hoe was het ook alweer.. O ja. Op de plaats van de stilte vindt het woord zijn weg. Geen idee wat dat betekend, jij wel? " Ze was even stil en roerde peizend door de eieren. "Op de plaats van de stilte...."

after_eden
Eeuwentemmer

Ongelezen bericht door after_eden » 11 sep 2006 21:41

Ergens in de ring: Huis van Cecile (Oyham en Cecile)
“..Vind het woord zijn weg” Maakte Oyham af. Ook hij had het verschillende mensen horen zeggen gisteren. Hij had er zelfs een nummertje over gespeeld “The silent word”. Waar is het stil, wat is het woord.

Ondertussen zette Cecile haar maaltje op tafel. Cecile had heel erg haar best gedaan op het ontbijt en hoopte dat hij het lekker zou vinden. Oyham wachtte op een teken dat hij mocht aanvallen maar besefte toen dat dat niet kon nu. Hij was bij anderen thuis. Zijn moeder zei altijd doe alsof je netjes bent opgevoedt als je ooit bij een vreemde of een meisje thuis eet. Oyham had nooit gedacht dat hij dat ooit zou gaan doen. Cecile had de kommen in de tafel gevuld en vroeg hem of hij wat wilde drinken. “Graag” antwoordde Oyham “doe maar hetzelfde als jij, als je ook wat neemt.” Ze schonk de zuremelk in en ging zitten. Oyham nam voorzichtig een hap. Hij nam het meisje nu voor het eerst echt in zich op. Ze had een mooi figuur, ze waas stevig gebouwd en had een zorgzaam en lief karakter. Hij at flink door. “Cecile,” zei hij “het is heel erg lekker.” Samen hadden ze de hele tafel leeg gegeten. Ceciles moeder had even om een hoekje gekeken naar het eten en pratende paar. “Hij zag er niet verkeerd uit. En had wel iets sympathieks in zijn ogen.”

“Oja, je vroeg nog of ik in de race was. Nou ik ben eigenlijk hierheen gekomen om mijn broer te zoeken. Al vrees ik dat ik hem niet zal kunnen vinden. En de stadswachter.” Cecile onderbrak hem “Beral?” “Ja, hij ja. Zei me dat ik maar een akte moest gaan halen. Mat zo'n akte ben ik vrij om overal dingen te vragen.” “Maar dan ben je dus officieel in de race maar je gaat niet echt heel erg op zoek?” zei Cecile. “Juist ja. Ik heb momenteel andere zaken aan mijn hoofd. En ik heb mijn droevige moeder moeten achterlaten. Op mijn eiland wisten ze nieteens dat de Koning overleden was. Ik heb meteen een telegram verstuurd. Dat zou er ongeveer over een uurtje kunnen zijn.” zei Oyham. “En ik weet niet of ze dat nog aankan.”

“Moet jij nog werken vandaag?” vroeg Oyham. “Nee, maar ik moet er zometeen wel even langs om wat weg te brengen.” antwoordde Cecile. “Wil je mij dan meenemen daarheen? Dan kan ik Kildar nog even spreken en de beste man bedanken. Waarna ik naar het Citadel kan gaan.” Er werd hevig op de deur gebonkt. Ceciles moeder deed open. “Hebben jullie het al gehoord?” riep een verschrikt jochie. “Wat heb ik gehoord?” vroeg haar moeder. “Beral is vergiftigd.” Oyham dacht “Dus dat betekende mijn droom.” en zei tegen Cecile “Zullen we maar gaan dan.” “Even wachten ik wil even met mijn moeder praten ik ben zo terug.”

Gesloten