5e ring: Volk en hun neringen

Wie wordt de nieuwe koning van het in chaos verkerende eilandenrijk Suomi?
Rhavaniel
Fortuinzoeker

Ongelezen bericht door Rhavaniel » 28 nov 2006 07:32

Vanya, Oyham, Daronna - nieuwe bibliotheek.
Vanya volgde Daronna naar de deur en toen ze Oyham bedankte, keek ze hem doordringend aan, met een kleine, onopvallende beweging van haar hoofd richting Daronna. Dit was het moment voor hem om haar wat te vragen over het lijstje boeknamen. Mensen die dankbaar waren, wilden over het algemeen wel meer vertellen dan ze normaal zouden doen. Ze kon alleen maar hopen dat Oyham eenzelfde conclusie zou trekken.
Laatst gewijzigd door Rhavaniel op 28 nov 2006 13:04, 1 keer totaal gewijzigd.

after_eden
Eeuwentemmer

Ongelezen bericht door after_eden » 28 nov 2006 09:31

(Nieuwe) Bibliotheek in aanbouw - Daronna, Vanya en Oyham
"Geen probleem mevrouw." Antwoordde Oyham tegen Daronna. "Als ik ze niet had gezien. Ik wou dat ik ze nooit had gezien. Volgens mij heb ik straks nog veel grotere problemen als het een algemeen bekend feit word." Daronna liep verder en Vanya liep achter haar aan. Toen ze bleef staan en haar hoofd omdraaide vroeg Oyham op gedepte toon. "Stond er wat interessants op het briefje?" Aangezien het een bibliotheek was was het gebouw gebouwd op stilte en droegen stemmen niet ver. Vanya kon hem maar net horen.

Rhavaniel
Fortuinzoeker

Ongelezen bericht door Rhavaniel » 28 nov 2006 13:11

Vanya, Oyham, Daronna - nieuwe bibliotheek.
Op eenzelfde gedempte toon antwoorde Vanya. "Het was lijstje met boeken die de koning gelezen schijnt te hebben. Of dat iets te maken heeft met de aanwijzing? Wat denk je zelf. En dan dat verloren briefje aan Orion." Ze glimlachte veelbetekend. "Ik denk dat ik morgen maar eens een boek ga kopen." Ze knipoogde. "Lezen kan altijd nog. Misschien dat Daronna meer weet te vertellen? Waarom vraag je het haar niet? Ze is je nog steeds dankbaar, wie weet vertelt ze je wat interessants."

Nahimana Tala
Sterrenschipper
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nahimana Tala » 04 dec 2006 07:52

(Nieuwe) Bibliotheek in aanbouw - Daronna, Vanya en Oyham
Daronna stapte naar buiten en wachtte even tot het tweetal ook buiten was. Daarna sloot ze de deur. "Nou, bedankt voor de hulp. Mocht je ooit een boek zoeken, dan weet je me te vinden. Gut, is het al zo laat? Geen wonder dat ik honger heb." Ze keek Vanya en Oyham even aan. "Ik zou zeggen, smakelijk eten als jullie nog gaan eten. En we zien elkaar vast nog wel in de straten van Kiln." Daarna draaide Daronna om en vertrok met stevige passen naar huis.

Rhavaniel
Fortuinzoeker

Ongelezen bericht door Rhavaniel » 04 dec 2006 11:34

Vanya, Oyham - nieuwe bibliotheek.
Dit is, wat je noemt, een gemiste kans. Vanya zuchtte en schudde lichtjes haar hoofd terwijl ze Daronna na keek. Vervolgens draaide ze zich weer naar Oyham. "Ik weet niet wat jij gaat doen, maar ik ga naar de herberg. Hopelijk kan ik er nog iets te eten krijgen. Je bent welkom om mee te lopen. Morgen ga ik kijken of die Orion iets weet. Ik ben zeker dat de herbergier me wel kan vertellen waar ik deze man kan vinden." Ze draaide om en begon te lopen, terwijl ze nog even over haar schouder keek of Oyham met haar mee zou komen of niet.

Vertrek richting Des Konings Tapperij - vierde ring

after_eden
Eeuwentemmer

Ongelezen bericht door after_eden » 04 dec 2006 18:35

De nieuwe bibliotheek. (Vanya, Oham)

Er is gewoon teveel gebeurd, en zij kan het ook niet weten. Ze hoeft ook nog niet alles te weten. Ik zal morgen eens achter die boeken aangaan. Wat Vanya ook voorstelde over Orion lijkt me een wijs besluit. Ik heb geen idee of ik er wat mee opschiet. Ik hoop maar dat er snel een nieuwe Koning komt die het volk lief heeft. Ze zal wel denken, "Waarom vroeg hij niets?", kortom dat kan ik niet. Ik moet mijn emoties snel kwijt anders verdrink ik erin. Diep in gedachten verzonken hoorde Oyham Vanya zeggen: "Morgen ga ik kijken of die Orion iets weet." Gelijk heeft ze, en ik moest dat ook maar gaan doen. Oyham snelde achter Vanya aan. "Die kant uit als ik het me goed herinner." Zei hij. "Orion is de boekhandelaar hier. Dat is wat ik heb gehoord, ik ben er volgens mij al een keer langsgelopen." Terwijl het steeds harder begon te regenen liepen ze snel richting de Tapperij.

Vertrek richting Des Konings Tapperij - vierde ring

Nahimana Tala
Sterrenschipper
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nahimana Tala » 09 mar 2007 22:05

Huis van Daronna - Daronna

"Nou Fluffie hier is je medicijn. Neem het nu als een braaf liefje. Goed zo." Daronna was al vroeg op en bezig in haar huis. Nadat Vanya en Oyham gisteren waren vertrokken was ze nog bij Orion lang geweest en vanaf dat moment had ze lopen piekeren over de titel die hij haar had gegeven.
"De geteisterde oogst in 1414, een lezing over de oorzaken van het mislukken van de oogst." Waarom zegt die titel me zo weinig? Het boek wordt vast niet vaak gelezen. Mmm, vaag, ja, dat is het. Waar staat dat boek dan? Opeens schoot het haar te binnen. "Natuurlijk! Achteraan, de laatste gang, in de o..." "HOORT ALLEN, HOORT ALLEN! DE RECHTZAAK TEGEN DE VERACHTELIJKE ONDERDANEN GAAT SPOEDIG BEGINNEN. PLEKKEN VRIJ OP DE PUBIEKE TRIBUNE, MIS ER NIKS VAN!! Op slag zette ze haar spullen weg. "HA! Als die boekendief is er ook bij is, wil ik dit niet missen." Ze greep haar jas, gaf Fluffie een aai en vertrok naar het Citadel.

Onderweg kwam ze Lea tegen. "Morgen Daronna" "Goedemorgen Lea, alleen op pad? Ook naar de rechtzaak?" "Ja, Abel zag het niet zitten, hij heeft nog een bestelling af te werken. Maar ik zeg 'Abel, als ze het zo uitgebreid laten rondroepen, dan moet het belangrijk zijn.' De kinderen schrokken zich een hoedje." Lea glimlachte. "En dus ga ik alleen." "Nou gaan we gezellig samen!"

Daronna, Lea - vertrek naar eerste ring

Nahimana Tala
Sterrenschipper
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nahimana Tala » 09 aug 2007 08:19

Marktplaats - Chimandra (aankomst vanuit eerste ring)
Chimandra liep tussen de kraampjes door tot ze stopte bij een fruitkraam. "Geef mij maar een paar van die appels." "Prima, nog iets?" Ze keek even toen ze een duwtje kreeg. Een vrouw keek haar erg vuil aan. Chimandra knikte vriendelijk. "Dat je zo vriendelijk blijft." Ze haalde haar schouders op. "Ach, ze kunnen doen wat ze willen. Niemand heeft een goed woord voor me over, maar uiteindelijk komen ze allemaal telkens opnieuw langs." Ze knipoogde. "En dan word ik op handen gedragen."

Rhavaniel
Fortuinzoeker

Ongelezen bericht door Rhavaniel » 15 sep 2007 09:48

Marktplaats - Vanya - aankomst vanuit de 3de ring
"VERSE APPELLEN, NERGENS BETER." "Brrrrooodjes, haal hier uw broodjes." "VERSE worst. WARME worst." Hoewel de dag al een eind was gevorderd was de markt nog steeds gevuld met handelaren.
Vanya liep tussen de kraampjes door en dacht na. Ze had onderweg nog iets gehoord. Geen zonlicht verdragen, een zonderling met een verhaal. Ergens had ze het gevoel dat ook dit iets met de wedloop had te maken en onwillekeurig liep ze de flarden die ze had opgepikt te overdenken. Waar men geen zonlicht verdraagd, kerkers? grotten? Zonderling, een dorpsidioot? Plots schrok ze op toen ze bijna tegen iemand aanbotste. "O, mijn verontschuldigingen." Ze had de vrouw eerder in de rechtzaal gezien. "Ach geeft niets. U was helemaal in gedachten verzonken." De vrouw had een mandje om haar arm hangen. Verse groente lag naast een pakketje vlees. "Ik heb u in de rechzaal gezien. U bent niet van hier toch?" Vanya knikte. "Nee, ik kom van buiten de stad, maar wil me hier permanent vestigen. Ik zoek alleen nog een huis. Voorlopig slaap ik in Des Konings Tapperij. Ik ben trouwens Vanya Déloorn" Lea knikte. "Lea. Ik ben getrouwd met de Abel Drom, de smid. Als u ooit iets van smeedwerk nodig heeft is hij uw man. Maar ik ga nu snel verder, de rechtzaak heeft genoeg tijd gekost en ik moet nu nog gaan koken." Vanya groette Lea en zag haar vertrekken, vervolgens richtte ze zich weer op de kraampjes. Ze kocht een stuk stokbrood, een stuk kaas en een verse, warme worst. "Zo, en nu even een rustig plekje zoeken."

Ze liep door en verliet het marktplein. Uiteindelijk kwam ze bij de fontein uit. Het was er lekker rustig en Vanya ging op de rand van de fontein zitten. Ze spreidde haar zakdoek uit en legde er het brood, de worst en de kaas op. Met haar dolk sneed ze stukken van de kaas en worst af om die samen met het brood op te eten. Ondertussen nam ze de omgeving in zich op.

after_eden
Eeuwentemmer

Ongelezen bericht door after_eden » 08 okt 2007 17:47

Huis van Cecile (Oyham en Cecile)

Ondertussen was Ceciles moeder al bezig met het huishouden, ze keek op toen haar dochter en Oyham binnenkwamen. Oyham vroeg beleefd waar hij zijn spullen kon laten. Nadat hij alles had uitgepakt, wat niet lang duurde omdat hij niet veel bij zich had. Ze liepen de smalle trap weer af naar beneden en gingen door het donkere houten gangetje naar buiten. Cecile was nog even snel de keuken binnen gegaan en had wat fruit meegenomen. Ze vervolgden hun weg richting de stadsmuur.

Richting stadspoort

Rhavaniel
Fortuinzoeker

Ongelezen bericht door Rhavaniel » 02 dec 2007 12:35

Marktplaats - Vanya

Ze zuchtte, er gebeurde niet zo veel op het moment. Ze had geen interessante mensen gezien om een praatje mee te gaan maken. Ze klopte haar zakdoekje uit, ston dop en streek haar jurk glad. Ik zal eens bij Paolo gaan kijken. Ze kocht nog wat fruit en vertrok naar de herberg.

Vanya vertrek naar de herberg. (Vierde ring)

Nahimana Tala
Sterrenschipper
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nahimana Tala » 22 jun 2008 14:42

Aankomst uit de derde ring Pentha, Falia

Het was druk op de markt, er liep een veelheid aan mensen rond, hoewel het aantal edelen laag was. Die hadden hun dienaren gestuurd als ze wat nodig hadden. Hoe maak je terloops een praatje met iemand? Iedereen is hier zo druk. Ze liep naar een kraam waar een vrouw stond te kijken naar het vlees dat er lag. Toen ze dichterbij kwam hoorde ze dat de marktkoopman tegen haar stond te praten. Zijn toon was echter niet zo vriendelijk. "Nee, ik kan het echt niet goedkoper aan je meegeven. Weet je wat dat kost? En als je niet wilt kopen, ga dan ergens anders staan. Je stoort mijn andere klanten." Pentha keek even, maar er waren verder geen anderen dan zij en de vrouw. "Vrouwe.. waarmee kan ik u van dienst zijn?" Pentha glimlachte. "Niets, dank u. Ik hoorde u tegen deze dame praten en vroeg me af wat er aan de hand was." "Ach vrouwe... het is iedere week hetzelfde.. geen Taks en toch proberen vlees te ..." De vrouw kromp bijna in elkaar. Pentha keek haar vriendelijk aan en maande de marktkoopman tot stilte. Toen de vrouw merkte dat de marktkoopman stil werd, keek ze voorzichtig naar Pentha. Je kon bijna zien dat ze bedacht tot welke categorie mensen Pentha behoorde, en het was duidelijk dat ze er niet helemaal uitkwam. De vrouw besloot dat Pentha er dan uitzag als een edelvrouw, ze niet de doorsnee edelvrouw was die op anderen neer keek als vuil of minder. "Mijn man verdient niet veel. En mijn zoontje blijft achter in de groei. Hij moet meer vlees eten, maar door alle kosten aan ons huis..." Ze aarzelde even. "Onze huisbaas is gewoon .. niet zo'n aardige man. Hij wil overal Taks voor hebben en nog zijn niet alle problemen opgelost. We zijn al op het citadel geweest, maar het schijnt dat hij doet wat hij mag doen volgens de wet." Ze keek Pentha opnieuw aan. "Het spijt me vrouwe, maar de wet hier staat voor het grootste deel aan de kant van de rijksten." Pentha knikte en sprak nog wat meer met de vrouw. De hele dag hoorde ze verhalen, goede en slechte van diverse mensen varierend van goed gestelde mensen en dienaren tot zelfs de straatschoffies die probeerden een appel of brood te stelen. Stuk voor stuk hadden ze eerst Pentha opgenomen om uiteindelijk te beslissen dat zij dan wel een hoge edelvrouwe moest zijn, maar dat zij toegankelijk was voor hen.

Na verloop van tijd sprak ze tegen Falia. "Ik heb ondertussen veel gehoord. Er is na het overlijden van de Koning wel het een en ander veranderd." Ze fronsde even haar wenkbrouw. "En het meeste niet echt in het voordeel van deze mensen. Zodra ik weet wie ik hiervan op de hoogte kan brengen, zal ik dat zeker doen."

Lasmes
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Lasmes » 07 jul 2008 21:29

[/b]Post verplaatst naar het rusthuis[/B]

Gesloten