5e ring: Volk en hun neringen

Wie wordt de nieuwe koning van het in chaos verkerende eilandenrijk Suomi?
Witch
Sterrenschipper

Ongelezen bericht door Witch » 15 okt 2006 22:38

Bibliotheek in aanbouw - Oyham - Mikka (Richard)

Geschrokken snelde Richard op de bewusteloze Oyham toe, schijnbaar was het nieuws dat zijn verloren gewaande brooer 1 van de grootste criminelen van Kiln was nogal een schok voor de jongeman geweest. Aan de andere kant wie zou er niet geschokt zijn wanneer hij zoiets over zijn bloedeigen broer ontdekte. Medelijdend begon hij de arme man koelte toe te waaien met een stapel papieren die hij van tafel had afgegrist. Mikka, praktisch als hij nu eenmaal was, had ondertussen Oyham in een stoel laten zakken. Voorzichtig probeerde Mikka Oyham iets uit het glas dat hij in de hand had te laten drinken. De inspanningen van beide mannen schenen hun vruchten af te werpen, langzaam kwam Oyham weer bij bewustzijn. "Rinder, een crimineel?? Ik kan het niet geloven, mijn broer een crimineel. Nou in iedergeval bedankt Richard jij kunt er tenslotte niets aan doen dat mijn broer een crimineel is." Plotselingkwam er een vreselijk vermoeden op bij Oyham....Zou het?? Nee toch....dat zou hij nooit doen.....ofwel?...Wie weet wat hij allemaal gedaan heeft in de laatste jaren.......Plotseling weer klaarwakker besefte hij dat hij zijn broer moest zoeken, er was geen moment te verliezen. "Het spijt me, ik moet gaan en ik heb geen tijd voor uitleg" sprak hij terwijl hij opstond en al richting deur begon te lopen. Nog voor een van beide anderen kon reageren was hij al verdwenen een verbouwereerde Mikka en Richard achterlatend.

Oyham op weg naar de Citadel
Laatst gewijzigd door Witch op 16 okt 2006 13:52, 1 keer totaal gewijzigd.

nukkie
Avonturier

Ongelezen bericht door nukkie » 16 okt 2006 10:24

5e ring, de straten, Sam & Kellya

Sam keek vol verwondering naar Kellya. Ze werd langzamerhand wat losser en toen ze begon te vertellen over haar kinderjaren en de orde, bleek een lief en aardig persoon achter het harde harnas te zijn, precies zoals Sam had gedacht en gehoopt. Toen ze begon te vertellen over grotten en watervallen luisterde hij gespannen en zijn ogen knipperden niet een keer, zo aandachtig luisterde hij. Met een glimlach keek ze hem aan. Had ze door dat hij staarde? Hij veranderde zijn blik gelijk en antwoordde dat hij helaas niet zoveel avonturen nog had meegemaakt en niet zo veel had gereisd. "Eigenlijk is de zoektocht mijn eerste echte avontuur. Het moet eigenlijk nog beginnen, maar ik krijg al een beetje kriebels." lachtte hij.
"Ben jij wel eens naar de ruines geweest van de oude stad?" vroeg hij, terwijl hij na dacht over enkele notities die hij had overgeschreven uit de boeken en het verhaal dat rondging in de stad, dat er een spook of geest zou zijn.

Agravain
Beheerder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Agravain » 17 okt 2006 17:59

Mikka Haäva en Richard
Bibliotheek in aanbouw

Beduusd keek Mikka naar Richard. "Nou nou, die is snel weg," zei hij tegen Richard. "Weet je zeker dat je geen vergissen hebt gemaakt?" vroeg hij. "Het moet wel een klap zijn zeg, om te horen dat je broer een crimineel is." Mikka keek Richard even peinzend aan. "Zeg, weet jij toevallig of er ook geschriften zijn van de koning, die openbaar zijn voor het volk?" Mikka hoopte dat als er zulke documenten waren er een tipje van de sluier opgelicht zou worden over de wedstrijd.

Nahimana Tala
Sterrenschipper
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nahimana Tala » 17 okt 2006 18:39

Bibliotheek in aanbouw - Mikka Haäva en Richard
Richard keek Mikka aan. "Uu, openbaar? Natuurlijk. Dit is een bibliotheek, alle boeken zijn openbaar. Maar als je bedoelt, dingen die de koning zelf heeft geschreven, dan heb je geen geluk. Hij heeft wel het nodige gelezen. Mocht je willen weten welke. Daronna zou wel weten welke denk ik. En anders Rendor wel, die kwam ze wel eens halen."

Wolfje
Toerist

Ongelezen bericht door Wolfje » 17 okt 2006 23:38

5e ring, de straten, Sam & Kellya

"Ach, voor mij was er ook ooit een eerste avontuur. Daarmee begin je nou eenmaal," antwoordde ze. "Al krijg ik ook behoorlijk de kriebels... Voor de queste natuurlijk," zei ze er vlug achterna.
Kellya's ogen begonnen te schitteren toen hij over de resten van een oude stad begon.
"De ruïnes? Waar liggen die precies? Zijn ze gemakkelijk bereikbaar? Welke stad was het? Is er nog veel van over en..."

Ze zweeg abrupt en bloosde.
"Sorry, misschien moet ik je de kans geven om ook te antwoorden," zei ze verontschuldigend.
Geweldig, wat moet hij nou niet van je denken! Je leek net een kip zonder kop!

Nahimana Tala
Sterrenschipper
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nahimana Tala » 18 okt 2006 06:33

De straten, Sam & Kellya
Een oud vrouwtje liep langzaam voorbij. Ze leunde op een stok en liep gekromd. Een oud rimpelig gezicht keek op toen ze het tweetal over de ruïne hoorde praten.
"De Ruïnes, blijf weg uit de ruïnes!! Het is daar niet pluis.. De schaduw, daar heerst de schaduw! Niemand komt daar ooit van terug! Niemand overleefd de schaduw. Geloof me jongelui... blijf weg bij de ruïnes!" Vervolgens schuifelde ze weer verder terwijl ze nog een beetje voortmompelde over zaken als ruïnes, Laag Kiln, de eerste magiër en het grote gevaar. Voor Sam en Kellya het in de gaten hadden was het vrouwtje om een hoek verdwenen.

nukkie
Avonturier

Ongelezen bericht door nukkie » 19 okt 2006 16:22

5e ring, De straten, Sam & Kellya

Kellya liet Sam lachen en hij kreeg zelfs tranen in zijn ogen van het lachen. Maar een vreemd uitziend vrouwtje bedorf zijn goede humeur. "Bijgeloof!" zei Sam, maar voor hij iets aan het vrouwtje kon zeggen, was ze al weer verdwenen. "Waarom zijn mensen toch zo dom he? Een schaduw moet toch van iets of iemand zijn? Misschien is er wel een zwart dier of zo. Soms zien mensen iets en zeggen iets anders aan anderen. Die horen het en maken er weer iets anders van en op den duur krijg je dan zulke verhalen." zei Sam. Hij keek naar Kellya en zijn ogen glinsterden eventjes. "Wil je morgen mee op zoek naar de schaduw in de ruïnes?", zei hij met een zware mysterieuze stem en daarna moest hij er zelf om lachen.
Hij had veel gelezen over de oude stad en had wel een aardig beeld in zijn herinnering van hoe het eruit gezien had. Hij had ook kaarten en afbeeldingen gezien, maar dat was ook jaren geleden. "Het zal wel een paar dagen duren, want we moeten over of om de bergen en het kan daar best koud zijn. Of we moeten te paard gaan. Dan zijn we er in een dag. Maar wie heeft er twee paarden voor ons te leen?". Sam en Kellya liepen al pratend verder door de straten en plots zei Sam dat hij naar het rusthuis wilde gaan om Falia te vragen mee te gaan." Ze is een genezeres van een ander volk en het is wel handig om zo iemand bij je te hebben met zo een reis. Want stel nou dat er echt een agressief en vijandig iets is of iemand zich verwond? En ik heb ook een hele sterke man gezien gisteren tijdens de inschrijving. Misschien moeten we hem ook meevragen. Het is beter om georganiseerd ergens aan te beginnen dan voor vreemde verrassingen te komen. Wat denk jij er van" vroeg Sam aan Kellya.

Wolfje
Toerist

Ongelezen bericht door Wolfje » 19 okt 2006 20:39

“Hoe weten ze dat er een schaduw is, als niemand er ooit van terug is gekomen?” vroeg Kellya bijdehand aan het oude vrouwtje, maar die was alweer weggeschuifeld.
Hoofdschuddend richtte ze haar aandacht weer op Sam, en moest hem gelijk geven.
Toen hij met zware stem haar uitnodigde om naar de ruïnes te gaan, sloeg Kellya gespeeld angstig een hand voor haar mond.
“De ruïnes! Denk aan de schaduw!” riep ze lachend uit, voor ze weer serieus werd en nadacht over Sams woorden. Ze vond het best jammer dat hij er nog mensen bijvroeg, maar begreep dat dit het beste was.
“We zullen misschien eerst Falia vragen, en die beruchte man zoeken, voor we aan paarden denken. Wie weet wat vinden we allemaal in de ruïnes!”
Ze legde haar handen over haar wangen om ze wat af te koelen.
"Misschien nodigt de schaduw ons wel uit voor een bakkie thee," mompelde ze er geamuseerd achter.

Nahimana Tala
Sterrenschipper
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nahimana Tala » 24 okt 2006 07:26

Marktplaats
Op de markplaats klonken allerlei geluiden door elkaar. Verschillende marktlieden probeerden hun waren te verkopen tegen de best mogelijke prijs. "VIS, VIS, VERSE VIS... Aaa, hoeveel kilo wilt je? Drie? Zoals altijd?" "Nee doe maar vijf, die nieuwe beesten eten me de oren van mijn kop. Heb je toevallig inktvis?" "Nee, volgende week is me beloofd. Nog nieuws uit de dierentuin?" "MOOIE STOFFEN, DE BESTE KWALITEIT!" "HAAL HIER UW DOLKEN, GEMAAKT DOOR DE BESTE SMEDEN IN HET ELFENDOM." "Mooie dolk, geen zwaarden?" De koopman wenkte de potentiële koper dichterbij en sprak op zachte, geheimzinnige toon. "Komt u even hier, zwaarden mag natuurlijk niet, maarrrr... voor u maak ik een uitzondering. Ik voor u ... " Geheimzinnig werd er een doek omhoog gehouden. "Ze zijn voor een andere markt bedoeld, maar...." "VERS BROOD! KADETTEN EN KOEKEN!" "KRALEN, KETTINGEN, RINGEN, ALLEMAAL DE BESTE KWALITEIT. GEEN TAKS TEVEEL!"

nukkie
Avonturier

Ongelezen bericht door nukkie » 30 okt 2006 11:46

Sam schaterde luid. De opmerkingen van Kellya, eigenlijk alles aan haar was leuk en hij genoot van haar aanwezigheid en gezelschap. "Zullen we langs Orion gaan? Hij heeft een boekenwinkel en is een goede bekende. Echt iemand die we kunnen vertrouwen. Ik had hem beloofd nog langs te komen, maar ik heb er geen tijd meer voor gehad." zei Sam. Zijn stem werd serieus bij de gedachte aan de zoektocht en de aanwijzingen. Ze liepen langs de drukke markt en zagen allerlei kooplieden die hun waren aanprezen. Ze lieten de drukte achter zich en liepen in de richting van de derde ring.

vertrek naar derde ring.

Rhavaniel
Fortuinzoeker

Ongelezen bericht door Rhavaniel » 05 nov 2006 13:50

Vanya, naar de bibliotheek in aanbouw (vanuit vierde ring)
Vanya liep in de richting van de bibliotheek. Tenminste, dat hoopte ze. Ze passeerde een plein waar een aantal marktkooplui nog steeds probeerde hun spullen te verkopen, terwijl anderen hun zaakjes aan het inpakken waren. Ze keek licht geinteresseerd naar de spullen die er nog lagen. Een kleine dolk trok haar aandacht. Hij was klein en elegant. Ze liep er heen en bekeek hem een goed. Er zaten tekens op die ze herkende. Elfs "Mag ik?" vroeg ze de koopman achter de kraam. "Natuurlijk dame. U heeft er oog voor, dat zie ik direct..." Terwijl de koopman haar de nodige complimenten toewierp, pakte ze de dolk op. Het was echt een kleine dolk, maar wel zeer scherp. Precies groot genoeg om iemand mee te verwonden, of zelf te doden als het moest, en klein genoeg om onopvallend te worden meegedragen. De balans was perfect, maar er zat wat stof en aanslag op. Hij lag er dus al een tijdje "Mm, beetje klein he?" De verkoper was verrast. "Dame, het is een ideale grote. Voor u... 1 gouden Taks." Vanya keek hem gemaakt verbaasd aan. De dolk was best het een en ander waard, maar 1 gouden Taks, dat was te veel. Voor dat geld kon ze er waarschijnlijk een laten maken. "1 gouden Taks? U neemt mij voor een zeer rijke vrouw. Ik wil u er zonder meer 5 koperen Taks voor geven." "DAME?! U rukt mijn hart eruit. Dat is een onmogelijke prijs voor dit meesterwerk." Vanya legde de dolk terrug. "Uw meesterwerk ziet er echter uit alsof het al een behoorlijke tijd hier op een nieuwe eigenaar ligt te wachten." Ze maakte aanstalten om verder te lopen en de marktkoopman zuchtte. "Vooruit, u schijnt een kenner te zijn, 3 zilveren Taks dan." Vanya glimlachte en draaide zich weer naar de koopman. Na wat verdere onderhandelingen gaf ze de man 1 zilveren Taks en nam de dolk mee.

Toen ze bij de bibliotheek aankwam zag ze dat deze gesloten was. "Verdorie, te lang bij die marktkraam blijven hangen. Morgen dan maar." Ze keek naar de lucht. "Volgens mij gaat het nog regenen vanavond." Ze draaide zich om en besloot terug te gaan naar de herberg.

Vanya - Vertrek richting Des Konings Tapperij (vierde ring)

Agravain
Beheerder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Agravain » 12 nov 2006 21:01

Mikka Haäva & Thom (Mikka's leerjongen)
Bibliotheek in aanbouw

Plotseling vloog de deur open, en Mikka's leerjongen stoof de kamer in. "Hehe, eindelijk heb ik je gevonden," riep de knaap opgewonden. Mikka keek verbaasd op, "Thom, wat doe jij hier? Is je werkstuk al af, zo dringend kan dat toch niet zijn?" De jongen schudde buiten adem het hoofd. "Nee, het is de werkplaats," hijgde hij. Meteen was Mikka alert. "Wat is er met de de werkplaats?," vroeg hij terwijl hij de jongen beet greep. "Brand," stamelde Thom. Mikka kreeg een geschokken uitdrukking, "hoe erg is het?" Aan de uitdrukking op Thom's gezicht had Mikka genoeg. "Kom me maar zo snel mogelijk achteraan, ik ben naar huis toe." En weg was Mikka, Thom beduusd achterlatend.

Op weg naar Mikka's huis en werkplaats.

Nahimana Tala
Sterrenschipper
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nahimana Tala » 20 nov 2006 11:08

(Nieuwe) Bibliotheek in aanbouw (Daronna), aankomst uit 4de ring.
Daronna opende de bibliotheekdeur met haar sleutel en liep naar binnen. Nadat iedereen binnen was sloot ze de deur weer af. "Je kunt nooit weten wie er probeert binnen te komen als de deur niet op slot zit." Haar stem klonk schel in de hal van de bibliotheek. Ze liep vervolgens naar de vleugel die al gereed was en haar voetstappen echode in de donkere hal. Aangekomen legde ze de boeken en het lijstje op een tafel. "Ik ben zo terug, even deze boeken op hun plaats zetten, de rest komt morgen wel. Even geduld en dan kunnen we weer gaan." Met snelle pas verdween ze met een drietal boeken tussen de rekken.

Rhavaniel
Fortuinzoeker

Ongelezen bericht door Rhavaniel » 20 nov 2006 11:25

Vanya, Oyham, Daronna - nieuwe bibliotheek (aankomst uit de vierde ring).
De nieuwe bibliotheek zag eruit alsof het een plaats zou worden waar men ontzag voor kreeg. Onbewust werd Vanja extra stil toen ze de hal instapte. Het was er donker dus erg veel zag ze niet. Ze volgde Daronna en legde haar boeken naast die van Daronna op de tafel.
Zodra Daronna uit het zicht verdween, keek ze naar het briefje dat naast de stapel boeken lag. Zal ik? Ze keek nog eens op. Daronna was niet te zien, alleen haar voetstappen klonken nog. Voorzichtig draaide ze het lijstje zodat ze de tekst zou kunnen lezen. Haar ogen gingen naar de tekst die erop stond, terwijl ze met een vinger het papiertje op zijn plaats hield. Na enkele seconden keek ze naar Oyham en glimlachte. "Interessant." fluisterde ze tegen hem. "Zeker de moeite waard om het te onderzoeken." Ze keek even rond en vond een los, leeg papiertje. Snel schreef ze over wat op het papiertje stond. Ze wenkte Oyham en toonde hem het lijstje. "Kijk"

Nahimana Tala
Sterrenschipper
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nahimana Tala » 24 nov 2006 07:33

(Nieuwe) Bibliotheek in aanbouw - Daronna, Vanya en Oyham
"Zo die staan weer op zijn plaats. Morgen deze " Daronna klopte op het boek dat ze terug had gekregen na de inbraak in de paleisbibliotheek, "naar Orion om de kaft te herstellen en alles is weer als vanouds." Ze keek het tweetal aan. "Nogmaals bedankt Oyham, als jij die inbrekers niet had gezien..." Ze wenkte hen en liep naar door de hal en deed de deur open.

Gesloten