5e ring: Volk en hun neringen

Wie wordt de nieuwe koning van het in chaos verkerende eilandenrijk Suomi?
nukkie
Avonturier

Ongelezen bericht door nukkie » 12 sep 2006 12:33

Fontein - 5e ring

Sam had de familie Beral op de hoogte gebracht van hun vader en na de eerste schrik reaktie ging het ze goed af. Berals dochters waren echte jonge dames geworden. Terwijl hij naar de fontein liep hoorde hij dat er een aanwijzing was geweest over iets met stilte en vind het woord zijn weg. Stilte, stilte, JA! dat moet het zijn, dacht Sam en liep in een snelle pas naar de andere kant van de stad, naar de bibliotheek.

Bibliotheek

"Goedenmiddag" zei Sam tegen Darian, die met enkele bouwers langsliep. De bibliotheek was nog in aanbouw en het leek verder gesloten voor het publiek. Sam keek rond en zocht naar iemand die er werkte. Daronna werkte hier toch? Maar haar stem zou ik uit duizenden herkennen, dacht Sam en liep Darian achterna. "Darian! Waar kan ik Daronna vinden?" vroeg Sam. Darian draaide zich om en zei "Hallo Sam, Daronna... O die kun je waarschijnlijk in de herberg vinden. Ze was iet zo lang geleden hier. Ze komt iedere dag kijken hoor, dat horen we gelijk, en ze controlleert of we wel snel genoeg werken", zei Darian met een lach in zijn stem. "OK, dankjewel Darian. We moeten binnenkort weer bijpraten. Ik ga nu verder. Bedankt!", zei Sam en vertrok naar de herberg.

Edit door Nukkie

after_eden
Eeuwentemmer

Ongelezen bericht door after_eden » 13 sep 2006 14:42

Ergens in de ring: Huis van Cecile (Oyham en Cecile)
“Oyham, kom je? We gaan.” riep Cecile vanuit de gang naar hem toe. Oyham stond op en deed zijn jas weer aan. Hij bedankte de moeder van Cecile voor haar gastvrijheid en liep met Cecile mee. Onderweg praatten ze over van alles en nog wat. “Er gebeuren hier rare dingen de laatste tijd.” zei Cecile. “Eerst het overlijden van de Koning natuurlijk, nu Beral die vergiftigd is. De muzikant die aan de stok kreeg met Magnus.” Oyham schrok. “Krijgen de muzikanten hier aan de stok met magisters?” Hij had ergens opgevangen dat Magnus een belangrijk magister was en dat je hem beter te vriend kon houden. “Neehoor,” verzekerde Cecile hem “jij niet, maar Lord Thakeray heeft er een handje van om ruzie te maken met belangrijke mensen. O, en jouw broer die spoorloos is verdwenen.” Oyham dacht “Dat is mijn zaak tenminste voorlopig. Ik kan wel hulp gebruiken van haar. Ze kent de stad en is aardig en lief. Ik mag haar wel. Ik moest maar eens bij die Lord op bezoek gaan. Ze klonk nogal medelevend met hem.” Voorzichtig pakte hij haar hand vast en vroeg “Die Lord Thakeray wat voor mens is dat?” Cecile dacht even na en antwoordde “Zou je hem willen ontmoeten dan? Ach, dat kan vast geen kwaad hij is een goed persoon maar hij heeft nogal een snelle wil. Hij vergeet soms wat de gevolgen zijn van zijn acties. Hij woont in de tweede ring.” Hand in hand liepen ze naar de Tapperij.

Edit: Vertrek naar 4e ring Beter bemiddelde Burgers: Des Konings Tapperij

Witch
Sterrenschipper

Ongelezen bericht door Witch » 19 sep 2006 00:51

Bibiliotheek (in aanbouw)

Darian stond net op het punt om een middagpauze te gaan houden toen hij tummult hoorde bij de ingang van het bouwterein.

"Wat is er hier aan de hand?? Kan het niet iets rustiger, de delen die al af zijn worden reeds als bibliotheek gebruikt en daar verwacht men dus stilte."

De wachter was duidelijk niet op zijn gemak, waarom werd aan de omstanders al snel duidelijk.

"Darian, gelukkig! Heb je misschien Daronna gezien?? Er wordt ingebroken in de paleisbibliotheek en nu hebben we de deur moeten forceren. Ik ben gestuurd om haar te halen, ze zal zo snel mogelijk naar de citadel moeten gaan".

Geschrokken keek Darian de wachter aan....ingebroken in de citadel?? Wie doet er nu zoiets? Tja het zal wel met die wedstrijd te maken hebben.

"Goed.....Daronna is niet hier, het laatste wat ik van haar heb gehoord is dat ze naar de Tapperij zou gaan. Ze had daar een afspraak met een boekhandelaar. Ik stel voor dat je dus naar de Tapperij gaat als ze daar niet meer is dan weet Kildar beslist wel waar ze nu is."

Na een dankbaar knikje vertrok de wachter naar des koning's tapperij in de vierde ring.
Darian besloot zijn middagpauze te besteden aan het verscherpen van de wacht rondom het bouwterein.

vertrek naar de 4e ring

Nahimana Tala
Sterrenschipper
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nahimana Tala » 19 sep 2006 12:46

Huis van Daronna. Orion, Sam en Daronna
Zodra ze waren aangekomen bood Daronna de anderen een stoel aan. Zelfs snelde ze naar de keuken om thee te zetten en haar poes Flussel van haar medicatie te voorzien. Niet lang daarna zaten ze rond de tafel aan een kop thee met een koekje. Orion keek over het randje van zijn bril naar Sam. Daronna zetten haar kopje op het schotteltje en zette het op tafel. Flussel had zichzelf bij Daronna op schoot gedraaid en lag half geinteresseerd de twee mannen te bestuderen.

De tijd ging snel en tegen het middaguur verschenen Sam en Orion weer uit het huis.
"Laten we dan maar een hapje gaan eten." Sprak Sam. "De herberg?" Orion knikte.

Vertrek naar Des Konings Tapperij - vierde ring

Agravain
Beheerder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Agravain » 19 sep 2006 21:21

Mikka Haäva
5e ring: Volk en hun neringen
Richting Daronna's huis

Mikka liep de straat in waar Daronna woonde. Enkele ogenbikken later stond hij voor de deur. Nog even dacht hij aan een nieuwe deur voor de bibliotheek, maar zette toen spijtig maar resoluut de gedachte van zich af. "De wedstrijd is nu even belangrijker," mompelde hij voor zich uit. Hij bonsde ferm op de deur, deed een stapje naar achteren en wachtte totdat er iemand open zou doen.

Witch
Sterrenschipper

Ongelezen bericht door Witch » 19 sep 2006 21:29

Huis van Daronna - Mikka

Ze had net Flussel alweer van zijn medicijn voorzien toen er nogal ferm op de deur gebonsd werd. Verstoord zette ze de kat op de grond en maakte open in de verwachting daar Sam of Orion aan te treffen die iets vergeten was. Haar verbazing was dan ook groot dat Mikka voor haar stond.

"Mikka?? Wat brengt jou naar mijn huis.??" Ze kon aan zijn gezicht zien dat er iets gebeurd was en aangezien zij geen familie in de stad had kon dat alleen betekenen dat er iets met haar boeken aan de hand was.

"Het heeft te maken met mijn boeken he?? Ik zie aan je gezicht dat er iets helemaal mis is. Dus vertel op......wat is er gebeurd??" Op antwoord wachtend had ze haar mantel al weer half aangetrokken en had ze al bijna de deur achter zich dicht getrokken.

nukkie
Avonturier

Ongelezen bericht door nukkie » 25 sep 2006 07:37

Bibiliotheek - Sam & Orion

Sam ving onderweg op dat er 5 dieven waren geweest bij de paleisbibliotheek waarvan er vier waren opgepakt. Maar degene die kon ontsnappen had toch iets mee kunnen nemen. Dit lijkt snel te zijn opgezet en slecht voorbereid, of die ene heeft de rest gebruikt. Maar wie wist er verder van de boeken?, vroeg Sam zich af. Onderweg en bij de bibliotheek in aanbouw was het veel drukker dan vanmorgen.

Hij en Orion liepen naar binnen in de vleugel die al af was en hij meldde zich bij een oudere mevrouw die achter een tafel zat. "Goeie middag mevrouw, we zoeken enkele boeken. Kunt u vertellen waar ik die kan vinden?" vroeg hij terwijl hij het lijstje aan de vrouw liet zien.
"Ja ehm, dit zijn boeken die ik niet ken. Ik zal eens gaan kijken" zei de mevrouw en liep met het lijstje een gang in. "Orion, heb jij nog speciale boeken in de winkel? Of iets wat de koning ooit bij jouw heeft laten kopen? Zo ja, dan is er een kans dat ze ook bij jouw gaan inbreken", zei Sam. Orion knikte. De mevrouw kwam al terug met een paar boeken en zei: "Zo, dit is wat ik snel kon vinden."

Sam bekeek de boeken snel. Het merendeel had stevige kaften en er was er eentje bij met een goud gekleurde omslag en een gouden zegel. "Kan ik deze lenen?" vroeg Sam. De vrouw keek hem met een zuur gezicht aan. "Kan ik het dan hier lezen? Daronna weet er van en heeft me deze titels aangeraden.", zei Sam, die toch wel nerveus begon te worden. Hij was zo dicht bij een eerste aanwijzing en werd erg ongeduldig. "Goed, maar de boeken moeten wel hier blijven." zei de mevrouw.

"Orion, ik ga gelijk de boeken doornemen. Het is misschien beter als jij je winkel in de gaten houdt. Als ik klaar ben, kom ik langs." zei Sam die al ging ging zitten en het eerste boek open sloeg.

Edit door Nukkie

Nahimana Tala
Sterrenschipper
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nahimana Tala » 27 sep 2006 11:49

Bibiliotheek - Orion
Orion knikte, hoewel hij erg benieuwd was of Sam inderdaad iets zou vinden wilde hij naar zijn winkel terug. Terwijl Sam een plekje zocht om de boeken te lezen, haastte hij zich naar zijn winkeltje.

Vertrek naar Orion's boekwinkel - derde ring

Huis van Daronna - Daronna en Mikka
Mikka keek Daronna aan, hoe had hij die snerpende stem ooit kunnen vergeten. Hij was even van slag door haar al de vragen die ze op hem afvuurde dat hij wat woorden mompelde "Inbraak. Paleisbibliotheek" Daronna's reaktie was zoals te verwachten, ze trok de deur achter zich dicht en begon met snelle pas naar de paleisbibliotheek te lopen, ondertussen Mikka met vragen bestokend. "Ingebroken? In mijn bibliotheek? Wat denken ze nou toch!? Vertel Mikka! Wat weet je? Wat is er aan de hand?"

Vertrek naar paleisbibliotheek, eerste ring

nukkie
Avonturier

Ongelezen bericht door nukkie » 02 okt 2006 10:11

Bibiliotheek - Sam

Sam zat uren lang door de boeken de spitten en maakte veel notities. In de boeken zag hij af en toe enkele opmerkingen met potlood geschreven. Hij schreef ze over en begreep er niet echt veel van. Waarom las de koning boeken over architectuur en geologie? Wat betekenden die schetjes van Kiln? Hij tekende het allemaal over en vroeg de dame om de boeken apart te bewaren, want hij zou er wellicht weer in komen bladeren. Hij groette de dame en liep naar buiten met zijn notities in zijn hand. Hij vouwde het netjes dubbel en zette het in zijn binnenzak voor hij verder liep.
Het was inmiddels al laat en hij moest iets gaan eten. Ah, ik ga naar moeder. Kunnen we eten en tegelijk bijpraten. Ze wist immers ook veel van wat er aan de hand was in en rondom het paleis. Maar haar kennende zou ze niets loslaten, dacht Sam.

Vertrekt naar huis van Sarah van Eddings - 1e ring.

nukkie
Avonturier

Ongelezen bericht door nukkie » 10 okt 2006 13:42

5e ring, Huis van Beral - Sam, Kellya & Sarah

Al wandelend kwamen ze aan bij het huis van Beral. Sam had halverwege de mand van Kellya overgenomen, want het was toch behoorlijk zwaar. De jongste dochter van Beral deed open en liet ze binnen. "Hoe gaat het met je vader nu?" vroeg Sam toen ze binnen waren aan de oudste dochter. Terwijl ze vertelde dat het goed ging, gaf hij de manden aan de jongste dochter en zei "Dat is goed nieuws. Hij komt er weer boven op. We hebben eten meegenomen en zij is Kellya. Ze heeft je vader gisternacht gevonden." Sam keek naar de beide dames en glimlachte voor hij met zijn moeder samen bij Beral ging kijken.

Wolfje
Toerist

Ongelezen bericht door Wolfje » 10 okt 2006 20:30

5e ring, Huis van Beral, Kellya Lupes

"Puur toeval eigenlijk, maar ik ben blij dat ik heb kunnen helpen," antwoordde Kellya op de bedankje van het meisje. Zelf keek de ridder naar de deur waardoor Sam en zijn moeder was verdwenen.
"Vader wil je vast ook zien om je te bedanken. En jij wil vast nog wat naar jongeheer Simon kijken," merkte het meisje snugger op, voor ze giechelend de ridder meetrok naar de slaapkamer.
"Papa, zij heeft je gevonden en..." Kellya onderbrak het meisje snel voor ze veel te veel zou uitkramen: "Het was enkel mijn plicht, heer Beral."
Haar ogen gleden rond in de gezellig kamer en kwamen uiteindelijk op Sam terecht.
Ze glimlachte en keek weg naar de man.
"Ik ben opgelucht dat het al beter met u gaat. Maar de nieuwe verpleegster Falia leek me erg deskundig."

after_eden
Eeuwentemmer

Ongelezen bericht door after_eden » 10 okt 2006 21:26

Bibliotheek in aanbouw (Oyham, Mikka en Bertrant)

Na ongeveer een half uur te hebben gelopen kwamen ze aan bij de nieuwe bibliotheek. “Wat een allemachtig mooi gebouw is dit.” zei Oyham vol verbazing. Bertrant ging hen voor “Loop maar mee, ik ben hier al eens geweest.” “VOLLUK” riep Bertrant waarop een klerk naar de deur kwam. Oyham zag dat overal beveiliging stond. “Dit is zeker omdat er is ingebroken in de andere bibliotheek.” Oyham en Mikka liepen naar Bertrant die met de klerk in gesprek was. Hij zag hun aankomen en zei “Dit is Richard. Hij werkt hier en zal jullie verder helpen, ik moet snel weer terug voordat ze me gaan missen.” Oyham gaf de man een hand en stelde zich voor. Mikka zei goedendag omdat hij de man al kende. Richard was vaak overal op het eiland te vinden.

“Zo dus jij wilt in het archief zoeken. Loop maar mee naar mijn kamer.” De drie liepen door de ingang en na een korte woord-wisseling met een wachter konden ze naar binnen. De kamer van Richard was een grote puinhoop. “Geloof het of niet maar ik kan hier alles terug vinden. Zo heb je meer informatie over je broer voor me? Dan gaan we meteen zoeken.” Oyham pakte het schilderijtje en antwoordde “Mijn broer heet Rinder von Inari. Hij is ongeveer 5 jaar geleden weggegaan en nooit meer terug gekeerd. Het zou kunnen dat hij zich hier heeft gevestigd.” Richard keek naar de foto en antwoordde "Ik ga nu meteen mensen laten zoeken. Tot zo."

nukkie
Avonturier

Ongelezen bericht door nukkie » 11 okt 2006 14:21

5e ring, Huis van Beral, Sam

"Ja, ik was haar naam even vergeten, maar Falia en Jarina doen enorm hun best." zei Sam. Hij was blij dat het nog beter ging met Beral en nam afscheid van iedereen. Toen ze eenmaal buiten stonden zei Sam: "Moeder, ik wil Kellya nog even de fontein en een paar plaatsen laten zien. We komen daarna, maar je hoeft niet op ons te wachten hoor. Ik heb mijn sleutel bij me." Sarah glimlachte en wenste de beide jongelui veel plezier en ging naar huis.
Sam liep naast Kellya en al slenterend liepen ze naar de fontein en vroeg Sam haar over haar jeugd en haar familie.

Wolfje
Toerist

Ongelezen bericht door Wolfje » 13 okt 2006 15:03

5e ring, de straten, Kellya & Sam

Kellya hief haar hoofd en keek dromerig naar de lichtbewolkte lucht.
"Ik heb mijn eigenlijke ouders nooit gekend, maar moet toegeven dat ik ze ook niet gemist heb... De ridders van de orde, en Cathal vooral, hebben me grotendeels grootgebracht, en hoewel ik niet echt opgevoed ben als de standaard vrouw, heb ik het gevoel dat ik er veel geleerd heb. Meer dan sommige vrouwen in de stad. Natuurlijk geen echte huishoudelijke klusjes, het stof afdoen in de wilde natuur is vrij bizar, maar koken en jagen is dan wel mijn pakkie-an."
Ze zweeg abrupt. Ik sta mezelf hier net te verkopen!
Langzaam ging ze verder:
"Ik heb je verteld dat ik nog nooit zulke grote steden heb gezien, maar andere dingen, zoals onderaardse grotten en watervallen van wel twintig meter maken dat een beetje goed."
Met een flauwe glimlach keek ze hem aan.
"Maar jij hebt ook wat afgereisd?"

after_eden
Eeuwentemmer

Ongelezen bericht door after_eden » 13 okt 2006 16:48

Bibliotheek in aanbouw (Oyham, Mikka)
Het duurde lang, heel lang. Oyham ijsbeerde door het kantoortje. “Ik hou het niet meer.” klaagde hij tegen Mikka. “We moeten iets ondernemen hij blijft me te lang weg.” Mikka stond op en zag dat de jongen erg zenuwachtig was. “Hij komt er zo aan.” Er klonk een gil buiten. Een gemaskerde man rende weg. Er was kennelijk iets mis gegaan, het klonk van redelijk ver weg. De deur ging open en Richard kwam naar binnen. “Oyham, we hebben wat gevonden. Hij heeft in 1490 een huis geregistreerd in het Grauw. Zijn naam is vanaf dan niet meer Rinder maar Grimder. Hij staat bekend als een van de meest vreselijke huurlingen van het Grauw.” Oyham schrok, Mikka had op tijd in de gaten dat hij flauw ging vallen. Oyham viel, recht in de sterke armen van Mikka.
Zwart gat...

Gesloten