3e ring: Kooplieden en Ambachten

Wie wordt de nieuwe koning van het in chaos verkerende eilandenrijk Suomi?
Nahimana Tala
Sterrenschipper
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nahimana Tala » 11 nov 2006 20:01

Tabbe's werkplaats, Falia, Zarina, Tasha (figurant)

Met wat moeite hield ze haar gezicht strak. De kleding zat helemaal onder het bloed. Dat schoon krijgen zou een hele klus zijn. "Mm, iets luchtigs dus." Ze nam Falia even op om haar maat in te schatten. Luchtig, luchtig... "Iets maken kan natuurlijk altijd, maar aangezien u hier bent, vermoed ik dat u niet graag een dag gaat wachten." Tasha liep naar een van de rekken en liep met haar vingers langs de kleding. Dit? Ze keek van het kledingstuk naar Falia en terug. Nee, zeer zeker niet. Zarina zocht een stoel op en ging zitten. "Ik ben ervan overtuigd dat Tabbe wel iets heeft hangen." Ze keek even naar buiten. Het werd langzaam donkerder. Haar maag vertelde haar dat het tijd werd om een hapje te eten. Ze schrok bijna toen Tasha iets uit het rek trok. "Dit misschien.." Zarina keek ernaar. "Eerlijk gezegd denk ik niet dat het Falia's figuur veel goed zou doen. En die kleur is zo somber." Tasha fronsde even. "Tja, misschien heeft u gelijk." Vervolgens keek ze naar Falia. "En wat vindt u? Ik zal dadelijk ook nog even achter kijken. Ik meen me herinneren dat daar nog wat luchtige zomerkleding hangt."

Lasmes
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Lasmes » 14 nov 2006 10:17

Tabbe's werkplaats en winkel; Falia, Zarina en Tasha (figurant)

"Ik zou graag de kleding achter in de winkel willen zien." Antwoordde Falia. Die zichzelf ook niet kon vinden in de kleding die de verkoopster nu in haar handen hield. Ze wilde graag andere kleding hebben voor als ze haar oude kleding schoonwaste. Het zou een hele klus zijn het bloed eruit te krijgen, maar Falia kende een oud mengsel van berkenbast en paarden haar, dat veel vlekken weg kon krijgen. "Ik heb niet echt de tijd om op nieuwe om maat gemaakte kleding te wachten. Ik zou graag zo snel terug willen naar mijn patienten."

Nahimana Tala
Sterrenschipper
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nahimana Tala » 15 nov 2006 08:00

Orion's Boekhandel - Orion, Sam, Kellya
"Ja, ja.. verdraaid. Dat moet het zijn." Hij bekeek al zijn notities nog een keer. "Sam jongen! Ik denk dat ik het heb!" Orion deed zijn bril af en begon hem schoon te poetsen. "Erg knap gedaan. Ik moet het hem geven. Erg knap gedaan." Hij zette zijn bril weer op en lachtte. "Die Pertheus wist wel hoe hij zijn aanwijzingen moest verstoppen, maar ik heb hem door." Hij pakte een schoon velletje papier en schreef erop...

nukkie
Avonturier

Ongelezen bericht door nukkie » 15 nov 2006 11:38

Orion's Boekhandel - Sam, Kellya, Orion

Sam's ogen glinsterden en hij viel stil toen hij recht in de ogen van Kellya keek. "Ja, ja.. verdraaid. Dat moet het zijn." De woorden van Orion haalden Sam uit zijn trance. Hij glimlachte naar haar en vroeg zich af hoe lang ze zo naar elkaar hadden staan staren. Hij was blij dat Kellya hetzelfde leek te voelen voor hem ook al wist hij niet wat het was. Hoe zou hij over zijn gevoelens moeten spreken, wat als ze hem toch niets vond? Vele vragen en onzekerheden spookten door zijn hoofd, maar voor nu was het goed dat hij zich op Orion kon richten.
Orion schreef iets op een papiertje en Sam las mee. "Dankjewel Orion. We gaan er morgen gelijk mee aan de slag. Als je mee wilt dan graag. Zien we elkaar om 9 uur bij de ingang?". Orion knikte en Sam dronk zijn beker leeg.
"Kellya, zullen we gaan? Ik wilde eigenlijk Falia gaan opzoeken, maar als we niet naar de ruines gaan, dan hoeft dat ook niet meer. Kunnen we alvast naar de herberg gaan om dit te vieren. Orion je bent natuurlijk van harte welkom om dit mee te vieren. Zonder jou waren we immers niet zo ver gekomen", zei Sam. Hij was in een vrolijke bui en de aanwezigheid van Kellya maakte het alleen maar beter.

Wolfje
Toerist

Ongelezen bericht door Wolfje » 15 nov 2006 23:32

Boekhandel van Orion, Kellya, Sam en Orion.

Kellya klapte opgetogen in haar handen.
"Niet te geloven! U bent werkelijk een genie, mijnheer," riep ze spontaan uit toen de man haar de oplossing voorhield.
"Als we naar een herberg gaan, is de eerste dronk een traktatie van mij," ging ze beslist verder.
"Desnoods kunnen we Falia nog een bezoekje brengen. Ruïnes of niet," stelde snel voor, toen ze Sam's hand vast nam om hem de winkel uit te leiden. Het feit dat ze de stad niet kende was ze al helemaal vergeten.

nukkie
Avonturier

Ongelezen bericht door nukkie » 20 nov 2006 11:09

Boekhandel, Sam en Kellya
Sam liep een beetje onwennig de winkel uit. Onwennig omdat Kellya zijn hand vasthield en hem mee trok."Tot later misschien Orion", schreeuwde hij nog voor de deur achter hem dicht viel. Hij werd helemaal warm en had zich nog nooit zo licht gevoeld als nu. Het leek alsof de warmte van Kellya door haar hand via zijn hand in zijn hele lichaam stroomde. Hij hield haar hand nu wat steviger vast en liep met haar door de straat in de richting van de herberg.
Af en keek hij haar aan en zag hoe haar haren waaiden door de wind soms over haar wangen streelden. Hier en daar gingen de lampen al aan in de huizen en je kon bij sommige mensen naar binnen kijken. Plots bleef Sam staan bij een huis en wees Kellya naar een bejaard echtpaar dat samen aan tafel zat. De grijze man gaf zijn lief een roos terwijl ze aan tafel zaten. "Kijk dat is zo lief he?", zei Sam tegen Kellya.

Nahimana Tala
Sterrenschipper
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nahimana Tala » 21 nov 2006 07:45

Tabbe's werkplaats en winkel; Falia, Zarina en Tasha (figurant)
"Weet u wat? Komt u maar gewoon even mee naar achteren. Het is wel niet de gewoonte, maar ach." Tasha liep naar de deur en draaide het bordje van open naar gesloten. "We zijn toch gesloten en Tabbe is er niet, dus wie zal er wat van zeggen." Ze knipoogde. "Als u mij even volgt?" Tasha liep door een deur naar een kleine opslagruimte. In de rekken hing kleding in verschillende kleuren en materialen, alles niet zo geschikt voor de huidige weerstoestand in Kiln. Sommige kleding was gewoon eenvoudig, een enkel kledingstuk was wat luxer, een bestelling die vervolgens toch niet in de smaak was gevallen of gewoon nooit was opgehaald.

nukkie
Avonturier

Ongelezen bericht door nukkie » 24 nov 2006 01:19

3e ring, op straat - Sam en Kellya

Sam wist eigenlijk niet veel af van Kellya, maar dat deed er allemaal niet echt toe. Ze begreep hem en ze voelden elkaar goed aan. Daarnaast had ze een goede opleiding en achtergrond. Samen konden ze echt bergen verzetten en dingen voorelkaar krijgen. Als hij koning zou worden, had hij zo een sterke en intelligente koningin nodig. Iemand die samen met hem kon praten over wetten en regels, over de toekomst van het land, de mensen, de dieren, het natuur en alles. Iemand met de ambitie ook om iets te betekenen.
Terwijl ze nog naar het oudere echtpaar keken zei hij "Zo zou ik wel met jou samen oud willen worden." Hij draaide daarna zijn hoofd om naar haar en keek haar eventjes aan voor hij haar een kus gaf.
Daarna liepen ze stilletjes samen verder in de richting van de herberg onderweg naar het begin van een nieuwe avond die nog heel wat in petto zou kunnen hebben.

Vertrek naar vierde ring, Des Konings Tapperij

Nahimana Tala
Sterrenschipper
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nahimana Tala » 04 dec 2006 08:07

Zarina plukte ongeinteresseerd aan wat kleding in de winkel. Jeetje, ze nemen er wel de tijd voor zeg. Als het nog lang duurde dan zou de stadpoort zijn gesloten en kon Falia niet terug naar het rusthuis voor de nacht. En we hebben zelfs nog niets gegeten. "Lukt het? Hangt er wat tussen?" riep ze in de richting van de deur waar Tasha en Falia door waren verdwenen. Ze zuchtte en keek door de winkelruit naar buiten.

Lasmes
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Lasmes » 04 dec 2006 12:45

Falia keek met grote ogen rond naar alle kleding die er in de rekken hing. Er zaten kledingstukken bij van materialen die ze nog nooit eerder had gezien. Ze pakte er een paar beet en bekeek de warme stof. Ze kon zich nauwelijks voorstellen dat er echt personen waren die deze kleding konden dragen, zonder in zweten uit te barsten. Ze liet haar ogen ronddwalen en stopte af en toe om een kledingstuk wat beter te bekijken. Net toen ze dacht dat er niets te vinden was, viel haar tijdens het langslopen een kledingstuk op. Ze liep een stukje terug en pakte het eruit. Het was een lichtgroene bloes en een donkergroene rok van een heel lichte stof. Het had franje stiksels aan de uiteinde en de bloes had mooie korte mouwen.
Een ander persoon had het misschien spuglelijk gevonden, maar het was helemaal naar de zin van Falia.
Ze draaide zich om naar Tasha en liet haar de kleding zien. "Dit is wat ik zoek." Zei ze met een blije glimlach. "Ik hoop dat het past en dat ik er genoeg geld voor heb."

Nahimana Tala
Sterrenschipper
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nahimana Tala » 12 dec 2006 14:07

Tasha keek licht verbaasd. Wat Falia had uitgezocht was een buitensporige wens geweest van een dame van een rondreizende toneelgroep. Speciaal voor een stuk dat zich in een woud moest afspelen. Toen het uiteindelijk klaar was, bleek het stuk zich te hebben verplaatst van het woud naar een zandlandschap. En daar paste het groen dan weer niet bij. Tabbe was niet vrolijk geweest, maar klantvriendelijkheid stond hoog en dus had hij een tweede set gemaakt in een andere kleur. Natuurlijk was de prijs er niet goedkoper op geworden. "Fijn dat u iets heeft gevonden. U heeft een neus voor fijne stoffen." Ze dacht even na over wat het zou moeten kosten. Was Tabbe nou maar gewoon hier. Wat moet ik hier nou voor rekenen? Normaal zou zoiets, deze stof, met het borduurwerk en franje, tegen de 3 zilveren zitten, maar het hangt hier al zo lang. Als ik de prijs te laag maak... dan doet Tabbe me wat. "Aangezien het iets is dat niet zo populair is hier in Kiln, denk ik dat ik het wel voor... " Ze keek Falia aan en beet op haar lip. "..mm.... 1 zilveren mag verkopen. Het is allemaal handwerk ziet u."

Lasmes
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Lasmes » 12 dec 2006 17:45

"Een klein ogenblik," Falia liep naar de voorkant van de winkel en liet het kledingstuk aan Zarina zien. Ze noemde de prijs. Aangezien ze zelf niets van geld afwist, wist ze ook niet zeker of ze wel genoeg had. Ze dacht het wel. Zarina kleurde een beetje weg bij het zien van de vreemde kledingkeuze. Ze stond op en bekeek de stof goed. Klopte erop om te zien of er geen motten in zaten en knikte uiteindelijk. "Als jij het mooi vind." Zei ze schouder ophalend, het was duidelijk haar keus niet. "Je hebt nog genoeg geld over, het is een zeer redelijke prijs."

Falia liep terug en knikte. "Het is goed. Ik ga het nog even passen." Tasha wees haar op een gordijn. En even later kwam ze binnengelopen met de nieuwe kleding aan. Het zat haar als gegoten en hoewel het voor een toneelstuk was bedoeld, leek het voor haar soort gemaakt te zijn. Het stond haar erg goed.

Nahimana Tala
Sterrenschipper
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nahimana Tala » 15 dec 2006 08:59

Tabbe's werkplaats, Falia, Zarina
"Het staat je erg goed. Ik kan het niet anders zeggen." Zarina lachtte naar Falia. Tasha was zo vriendelijk om Falia's oude kleding in een zak te stoppen. "Kom, dan zal ik je nog even verder rondleiden in Kiln. Ik loop even met je langs de herberg. Als je iets wilt drinken, kan dat daar, maar ik ga er niet naar binnen." Ze zag Tasha's blik. Zarina wuifde de niet uitgesproken vraag weg. "Een historisch feit tussen mij en Kildar's vrouw. Niets schokkends of zo, maar als het niet nodig is ga ik daar niet naar binnen. Maar kom Falia, Tasha wil vast afsluiten."

Zarina nam Falia mee naar buiten en begon al pratend richting herberg te lopen, en Tasha sloot de werkplaats achter hen. Ze had aardig wat extra uurtjes gemaakt buiten haar normale werkdag vandaag.

Zarina en Falia - vertrek richting Herberg (vierde ring)

Rhavaniel
Fortuinzoeker

Ongelezen bericht door Rhavaniel » 15 sep 2007 09:26

Vanya - aankomst vanuit 1ste ring
Op weg naar de markt liep ze langs de boekwinkel van Orion. "Bij de goden." Ze bleef even staan om naar de ravage te kijken en kon zich de reaktie van Orion opeens voorstellen. De man straalde zijn passie voor boeken uit en nu was het onderwerp van die passie afgebrand. Langzaam liep ze verder tussen de verschillende winkels door. Met een half oog keek ze of er ergens personeel werd gevraagd.
Bij "Tabbe's werkplaats" bleef ze weer even staan. Ze keek naar de kleding die ze door het raam kon zien. Ziet er goed uit. "Als u kwaliteit zoekt dan moet u hier zijn." Ze keek opzij naar een jonge man die net de winkel was uitgekomen. "Tabbe kiest alleen voor de beste materialen en de beste naaisters. Alles om zijn klanten het beste te geven." Vanya glimlachte en knikte geinteresseerd. "Het meeste is maatwerk, voor de beste pasvorm." "U bent erg lovend over die Tabbe. Familie?" Er verscheen een lichte blos op het gezicht van de jonge man. ".. uu.. Nee, dat niet, maar Tabbe is altijd erg vriendelijk." Even pauzeerde hij. "En de waarheid mag worden gezegd. Hij levert echt kwaliteit. En ik zou niet graag zien dat u bij een van zijn mindere concurrenten langs gaat." Vanya glimlachte opnieuw. "Ik heb momenteel nog niets nodig, maar ik zal het onthouden." De jonge man knikte en liep verder.

Vanya liep vervolgens ook verder naar de markt.

Vertrek naar de markt- 5de ring.

Nahimana Tala
Sterrenschipper
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nahimana Tala » 19 jun 2008 19:04

Pentha - Tabbe´s welkplaats - Aankomst vanuit tweede ring

"Hallo, goedenmorgen." Tasha, keek op en glimlachte. "Goedemorgen, waarmee kan ik u van dienst zijn?" "Mijn naam is Pentha en dit is mijn moeder. Mijn moeder heeft misschien wel interesse in nieuwe kleding. Ik had hier met iemand afgesproken, een zekere Falia"

Tasha keek Pentha aan. "Falia... die naam klink me zo bekend in de oren. Oo. Ik weet het weer. Ze kwam hier een paar dagen terug voor nieuwe kleding. Samen met Zarina. Ik heb nog nooit kleding gezien die zo onder het bloed zat." Ze wees Pentha op een eenvoudige stoel. "Ik heb haar niet meer gezien nadat ze hier nieuwe kleding heeft uitgezocht." Pentha ging zitten. Ik vraag me af wat voor opdracht ze voor me in gedachten heeft. Ik kan me niet voorstellen dat ik hier een dag kleding moet gaan verkopen. Terwijl Tasha zich bekommerde om Pentha's moeder, keek Pentha rond. Er hing van alles in de winkel. Voorin hingen de meer 'gewone' kleding, terwijl wat verder naar achter de duurdere kleding hing. Pentha kon zich niet voorstellen dat dit alles was, en nam aan dat er heel wat maatwerk werd afgeleverd.

Opeens ging de deur voorzichtig open een straatschoffie stak ongemakkelijk zijn hoofd om de hoek. "Mefrouwen? Meen u mij niet kwaluk, maar ik heb een brief vor een mefrouw .. " De jongen keek naar de brief alsof hij de naam wilde lezen die erop stond. " .. een brief vor een mefrouw van een .. een freemde mefrouw.. Uuu.. Falia." Pentha stond op en liep naar de jongen toe. "Dan zal de brief voor mij zijn." Ze glimlachte en pakte de brief aan. "Hier jongen, voor je moeite." Ze stopte hem wat Taks toe en zag hoe zijn ogen groot werden. "O.. dank u mefrouw, dan u."

Pentha liep terug naar de stoel en opende de brief. Kleding maakt de man. Dat is het algemene gezegde. Aan iemands kleding is veel af te lezen. Zorg voor een jurk die een kroon waardig is.
Pentha liet de brief in haar schoot zakken. Een jurk verzorgen? "Tasha? Zou je, als je klaar bent met mijn moeder mij willen helpen. Er is me gevraagd een jurk te maken." Tasha knikte. Pentha stond op en begon te kijken naar verschillende stoffen, garen, knopen en versiersels. Een kroon waardig. Als het aan mij ligt zal dat geen pompeuze jurk worden, zoals mijn moeder dat zou willen. Eenvoud siert, ook voor de kroon.

Na een uur had haar moeder er genoeg van en vertrok zo. Tasha en Pentha begonnen samen aan een jurk. Er werd gemopperd als er weer in een vinger werd geprikt en er werd gelachen als er een naad scheef zat, maar langzaam maar zeker kreeg de jurk vorm. Eenvoudig van vorm, gesierd door geraffineerd, fijn borduursel. Een jurk die niet uit zichzelf de status van iemand zou aangeven, maar zich zou voegen naar de uitstraling van degene die haar zou dragen.

Gesloten