2e ring: Gegoede burgerij

Wie wordt de nieuwe koning van het in chaos verkerende eilandenrijk Suomi?
Nahimana Tala
Sterrenschipper
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nahimana Tala » 15 nov 2006 09:00

Huis van Yenkul - Yenkul
Yenkul zat met een glas goede wijn op de papieren te kijken. Het zag er prima uit. Nog even en het landhuis dat hij voor ogen had zou van hem zijn. Natuurlijk moest er nog wel het een en ander worden geregeld, maar hij wilde het graag hebben en daar had hij wel het een en ander voor over.
"Heer Yenkul?" zijn dienstmeisje klopte zachtjes op deur. Hij keek op. "Er is een page van het Citadel voor u." Hij wenkte en de page kwam voorzichtig verder. De jonge man keek snel naar zijn schoenen, om te voorkomen dat hij naar Yenkul's neus zou gaan staren. "Heer Yenkul? Uw aanwezigheid wordt verzocht door Devon. De raad wordt bijeen geroepen." Yenkul knikte. "Dat is een tijd geleden. Weet je waar het over gaat." De page schudde zijn hoofd. "Niet precies heer, ik geloof dat het iets te maken heeft met een overval." Yenkul dronk zijn wijn op en legde de papieren weg. "Juist. Laten we gaan dan."

Vertrek naar het Citadel, 1ste ring

Nahimana Tala
Sterrenschipper
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nahimana Tala » 09 aug 2007 08:12

Huis van de regent - Ridenk
Ridenk zat achter zijn tafel en wachte op zijn lunch. De dienstmeisjes kwamen aan met een schaal met lekkere hapjes. ".. wil ik u op de hoogte stellen van mijn aankomende verblijf in Kiln. Ik hoop dat u voor mij en mijn dochter passende huisvesting kunt regelen, zoals Pertheus het gewild zou hebben als hij haar had gekend. Zij..." Ridenk had de brief ondertussen al herhaaldelijk gelezen. Maar het stond er echt. De vrouw beweerde dat haar dochter, de dochter van Pertheus was. Hij had er even met Rendor over gesproken, maar die had het afgedaan als onzin. Maar het nam niet weg dat hij verplicht was uit te zoeken of het klopte. "Stel dat ze... als ze dan trouwt zou ze aanspraak kunnen maken op de troon..." Hij schudde zijn hoofd. Het werd veel te ingewikkeld. De diensmeisjes keken elkaar aan toen ze Ridenk alleen lieten met zijn lunch. Het zou niet lang duren voor dit het gesprek van de dag zou worden. Ze konden niet wachten aan anderen te vertellen wat ze zojuist hadden gehoord.

Nahimana Tala
Sterrenschipper
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nahimana Tala » 14 feb 2008 19:57

"Heer? Verontschuldig ons, maar en staat een rijtuig voor de deur. De koetsier zegt dat de dames worden verwacht?" Het dienstmeisje klopte nogmaals op de deur en hoorde toen gerommel aan de andere kant. "Verwacht? Verwacht.. midden in de nacht?! Laat ze binnen, ik kom eraan. Verwacht."
Het dienstmeisje haaste zich en liet de beide dames in de studeerkamer binnen. "Heer Ridenk zal zich spoedig bij u voegen. Kan ik u verder met iets van dienst zijn?" Ze veegde onwillekeurig wat losse plukken haar uit haar gezicht. Ze had nauwelijks de tijd genomen om zich aan te kleden toen er op de deur werd gebonsd.
De dames liepen naar binnen. De oudere dame gaf haar een zuinig knikje, maar de jongere vrouw glimlachte vriendelijk. "Als het niet te veel moeite is, dan zou ik een kop thee erg op prijs stellen. Dat zou zeer vriendelijk zijn, dank u." Het dienstmeisje knikte. "Natuurlijk, als u mij verontschuldigd, dan zal ik ervoor zorgen." Met een lichte kniebuiging verliet ze de kamer. Enkele andere dienstmeisjes waren ook wakker geworden en zaten in de keuken te wachten. "Ik denk dat ZIJ het is.." "Wie?" "Die dochter, je weet wel... de brief?!"

In de studeer kamer stond de jonge vrouw te kijken naar de verschillende boeken. "U begrijpt, dat ik u niet midden in de nacht had verwacht." "HA" sprak de oudere dame. "IK zou verwachten dat u alles al lang had geregeld." "Mam. We hebben die arme heer uit zijn bed gehaald. Ik geloof niet dat u een datum had genoemd? Dan kunt u het hem ook niet kwalijk nemen dat hij ons niet verwachtte." Ze richtte zich tot Ridenk. "Ik geloof zelf dat mijn moeder niet eens de tijd heeft genomen om ons voor te stellen. Mag ik? Mijn moeder Lidiane Rediante. En ik ben Pentha Rediante. Ik neem aan dat u de nodige vragen heeft voor ons. Dat kan ik u niet kwalijk nemen. Maar ik hoop dat dat kan wachten tot morgen. We hebben een lange tocht achter de rug." Ridenk keek haar aan en was onder de indruk. Voor haar jonge leeftijd kwam ze zeer volwassen over en haar manier van spreken deed hem ook denken aan de oude koning. Het is laat, ik verbeeld me dingen, maar toch... De waarheid zal aan het licht komen. "U kunt ons vast wel een herberg wijzen waar we een aantal nachten kunnen doorbrengen, tot er duidelijkheid in de situatie komt." Ridenk rechtte zijn rug en trok aan een bellekoort. "Vrouwe Rediante, sta mij toe u de gastvrijheid van mijn woning aan te bieden." Een ogenblik later stond het dienstmeisje van eerder weer in de studeerkamer, ze had de thee meegenomen en zette die op een tafel. "Maak twee kamers gereed voor onze gasten." Hij wuifde haar weg. Terwijl ze knikte en de kamer verliet sprak Pentha tot haar. "Dank je voor de thee." Het dienstmeisje bloosde. Normaal werd het personeel niet bedankt voor het doen van hun werk. Snel verliet ze de kamer en haaste zich om de anderen te halen om de kamers in gereedheid te brengen. "En hang gelijk wat ketels boven het vuur. Ik denk dat zij wel een bad wil.. zij beide." zij ze tegen de enige die in de keuken achter bleef.

In de studeerkamer zaten de beide dames aan een kop thee terwijl Ridenk in zijn ochtendjas bij de haard stond. Lidiane keek Ridenk berekenend aan. "Mijn moeder is zeker dat het klopt, maar ik kan het zelf niet bevestigen. Ik neem aan dat u net zo graag wil weten wat de waarheid is als ik." Ridenk glimlachte. "Inderdaad, vrouwe, inderdaad."

Witch
Sterrenschipper

Ongelezen bericht door Witch » 12 mar 2008 12:50

Na een bewogen nacht waarin Ridenk weinig had geslapen, daarvoor had hij te veel gehad om over na te denken, zat hij samen met zijn onverwachte gasten aan het ontbijt.

"Staat u mij toe een voorstel te doen om deze zaak zo snel mogelijk op te lossen." Sprak Ridenk terwijl hij beide dames aankeek. Hij kon zien dat Lidiane wel oren had naar een snelle oplossing.

Hmmmm ze is er schijnbaar nogal op gebrand dat deze zaak zo snel mogelijk wordt opgelost.....ik vraag me af waarom.....

"Ik kan deze zaak natuurlijk niet alleen beslissen zoals u wellicht zeer goed kunt begrijpen. Om zo open mogelijk te zijn zonder dat het volk meteen geallermeerd wordt stel ik voor dat we niet naar de Citadel gaan, maar naar een bevriende herberg. Daar kunnen we in een besloten kamer rustig overleggen met anderen die hierin gekend moeten worden. Niet dat ik u niet in de Citadel wil hebben, daar gaat het mij niet om" vervolgde hij snel toe hij het gezicht van Lidiane al richting onweer zag vertrekken. "Maar onder de gegeven omstandigheden lijkt het me beter om eerst Vrouwe Pentha's afkomst boven alle twijfel te verheffen eer we haar aan het volk presenteren. En om deze afkomst te bepalen heb ik hulp van mijn mede regenten nodig."

Nog voor Lidiane een opmerking maken kon kwam Pentha reeds tussenbeide: "ik denk dat u volkomen gelijk heeft, tenslotte wil ik het volk niet voor het hoofd stoten. Ik zal niet op de troon plaatsnemen eer de mensen zeker zijn van mijn afkomst. Hoe u dit echter wilt gaan bewerkstelligen weet ik niet helemaal, maar er zeker een weg gevonden kunnen worden."

Ridenk kon het niet helpen, hij moest gewoon glinlachen zoveel deed ze hem aan de oude koning denken. "Er is misschien een manier, maar daar moet ik eerst even met iemand over praten. Wat betreft magie, en dat is denk ik een mogelijkheid, zijn er mensen die er meer verstand van hebben dan ik. Ook denk ik dat we de hulp kunnen inroepen van een nogal ongewone bezoekster van onze stad. Hmmmmm er zijn denk ik meerdere mogelijkheden maar zoals gezegd ben ik niet de persoon met het meeste verstand van dat soort zaken. Ik zie echter dat u beiden klaar bent met onbijten, dan stel ik nu voor dat we naar de herberg gaan. De anderen zullen zich dan wel bij ons voegen."

Beide dames volgden hem naar de reeds wachtende koets, waarna het gezelschap vertrok in de richting van de herberg.

Ik hoop maar dat Kildar reeds op de hoogte is van onze komst en dat Magnus en Mengerus onderweg zijn *zucht* dat ik dit nog mag meemaken op mijn oude dag......

Nahimana Tala
Sterrenschipper
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nahimana Tala » 08 apr 2008 19:01

Huis van de regent - Ridenk , Pentha, Lidiane

De sfeer tijdens de maaltijd was goed. Ondank dat Lidiane regelmatig een gezicht trok alsof ze zou ontploffen. Ze was het er nog steeds niet mee eens dat Pentha zich aan de tests van Falia ging onderwerpen. Falia was er echter niet meer van af te brengen en had zelfs gezegd dat haar moeder niet mee mocht de volgende ochtend.

Na de maaltijd trok ze zich terug naar haar slaapkamer met een boek. "Zonsopgang is vroeg." Op haar kamer ging ze zitten in een stoel en opende het boek. Ze zag de woorden, maar las ze niet. Haar gedachten gingen naar de test. mogelijk je dood worden De woorden klonken nog steeds in haar hoofd, en ondanks dat ze wist dat ze het moest doen, maakte ze zich wel zorgen.

Nahimana Tala
Sterrenschipper
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nahimana Tala » 14 apr 2008 14:17

Huis van de regent, Pentha
Het was nog vroeg toen Pentha in haar koffer zocht naar de meest geschikte kleding. Ze wist niet wat er zou gaan komen en het leek haar niet verstandig om een 'praaljurk' aan te doen. Zo noemde ze de jurken die haar moeder voor haar kocht. Strakke bovenlijfjes met elegante versiering. Erg mooi, maar niet zo confortabel als je iets meer moest doen dan een klein stukje lopen en zitten. Ze haalde een eenvoudige licht groene tuniek uit haar koffer, met naaiwerk in afstekend donker groen. Een bijpassend rok tot net over de knie maakte het geheel af. Moeder krijgt een woedeaanval als ze dit zie. Ze glimlachtte terwijl ze een paar laarzen aantrok.
Snel liep ze stilletjes naar beneden en vond, na wat zoeken, de keuken. Ze nam een stuk brood en een stuk kaas, pakte een appel en verliet het huis.
Buiten was het nog nauwelijks licht te noemen. Even was ze onzeker over waar ze heen moest, maar al snel zette ze een vlotte pas in richting rusthuis.

Vertrek ringing 7de ring

Nahimana Tala
Sterrenschipper
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nahimana Tala » 12 mei 2008 15:14

Aankomst vanuit 7de ring - Huis van de regent

Zodra Pentha binnen kwam stormde haar moeder op haar af. "Waar ben je geweest?" "Ik heb bericht achter gelaten." "Ja, 'ik ben vandaag de stad in', wat moet ik daar dan mee?" Het was duidelijk dat haar moeder alles behalve geamuseerd was. "Moeder, ik ben niet van plan om de rest van mijn leven ieder uur van de dag aan u verantwoording af te leggen." Ze keek haar moeder streng aan. "We zijn hier omdat u het nodig vond. Nu doe ik datgene waarvan ik denk dat het goed is. Ik weet niet wat dit allemaal voor mijn toekomst gaat betekenen, maar ik vermoed dat er, hoe dan ook, het nodige gaat veranderen." Even was ze stil. "In ieder geval zal ik mijn eigen leven in de hand moeten nemen. En nu zou ik graag een bad willen nemen." Ze draaide zich om naar het dienstmeisje dat was gekomen om zo nodig haar jas aan te nemen. Het meisje schrok bijna toen Pentha zich omdraaide. "Niet schrikken, dat was niet mijn bedoeling." sprak Pentha met een glimlach. "Zou je voor mij een bad willen laten klaarmaken?" Het meisje knikte en met een blos op haar wangen snelde ze zich weg.

Niet veel later zat Pentha in bad en overdacht de dag, haar leven, haar moeder, alles eigenlijk. Ze had het gevoel dat haar moeder niet zo zeer het beste voor Kiln voor ogen had, of zelf het beste voor haar, maar dat ze het beste voor zichzelf wenste te verkrijgen. Een bezorgde frons ontsierde haar gezicht bij deze gedachte.

Nahimana Tala
Sterrenschipper
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nahimana Tala » 17 mei 2008 17:01

Huis van de regent - Pentha

"Het maakt me niet uit waar je vandaag heen gaat. Ik ga mee." "Vandaag ga ik een kleermaker bezoeken moeder. Ik zie niet waarom je mee zou moeten." "Misschien omdat ik geen zin heb om hier te blijven, of alleen rond te lopen? Trouwens ik kan best nieuwe kleding gebruiken." "Het is al goed, ga maar gewoon mee. Je kunt altijd nog vertrekken als het achteraf niet interessant blijkt te zijn." Haar moeder liet zich niet ompraten, en dus vertrokken ze samen. Pentha vroeg zich af wat Falia voor haar in gedachten had.

"Heb je onthouden hoe we moesten lopen? Ik heb geen zin om te verdwalen." "Ja moeder, ik weet nog hoe ik er moet komen." De regent had aangeboden mee te gaan, maar Pentha had dat afgeslagen. Nog meer mensen die op haar vingers zouden meekijken had ze niet nodig.

Vertrek richting kleermaker (derde ring)

Gesloten