1e ring: Citadel

Wie wordt de nieuwe koning van het in chaos verkerende eilandenrijk Suomi?
Wolfje
Toerist

Ongelezen bericht door Wolfje » 29 sep 2006 17:14

De Citadel, Kellya Lupes

Diep in gedachten verzonken bedacht de ridder dat dit een behoorlijk rustig begin was voor zulk een groot avontuur. Haar denken hield haar zo in beslag dat ze de vrouw zelfs niet zag aankomen, maar Kellya boog onmiddellijk toen deze haar aansprak. De woorden lieten haar toegevend glimlachen.
“Ik vrees dat u maar al te gelijk heeft, mevrouw. Al zoek ik niemand specifiek, op werk of bezigheden na. Maar helaas ken ik de stad niet,” beaamde ze met zachte stem.

after_eden
Eeuwentemmer

Ongelezen bericht door after_eden » 30 sep 2006 14:34

Citadel (Oyham en Mikka)
Oyham dacht eens na. “Ik liep een rondje om het Citadel, toen ik de bibliotheek zag liggen. Gezien de hint die ik in de Tapperij had opgevangen en gezien het feit dat ik op zoek ben naar mijn broer, dacht ik Misschien dat ik hier informatie vind die van pas kan komen. Helaas was de biliotheek gesloten. Ik zag een raam en keek naar binnen, gewoon nieuwsgierigheid, en toen zag ik het gebeuren. 5 Mannen slopen naar binnen, door een kapot raam, en begonnen buit te maken. Ik riep en kennelijk konden ze mij niet horen want ze vluchtten niet. Er is er schijnbaar een ontsnapt, hij had een goudkleurig boek bij zich. Op het boek zat een zegel wat verdacht veel leek op het Koninklijk zegel.”

Hij haalde diep adem en besloot “Dit was het, vanaf hier weet u het.” Oyham dacht “Wat is dit voor vreemde gang van zaken, van mij hoeft dit niet en degene die ontsnapt is, hoe zag hij er ook al weer uit? Hij was geheel in duister gehuld, ik kon niets zien behalve dan dat hij nogal fors op me over kwam.” en zei “De ontsnapte man was geheel in duisternis gehuld, ik kon niets zien, behalve dat hij fors gebouwd was.” Mikka, die al de tijd aandachtig geluisterd had dacht eens na over wat de jongen zojuist had verteld. Oyham dacht “Ik moet zo maar gaan, tenzij er gedacht wordt dat ik ze nog van nuttige informatie kan voorzien. Niet dat ik die heb, maar je weet maar nooit. Ik zal eens langs het Grauw gaan waar men het over had maar eerst maar even naar de andere bibliotheek en dan de begraafplaats. Als hij gestorven is en stond ingeschreven dan hebben ze daar een register waar ik de nodige informatie kan vinden. Ik heb aan het begin van het Citadel een stadsplan gezien.

Agravain
Beheerder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Agravain » 30 sep 2006 14:46

Mikka Haäva en Oyham von Inari
1e ring: Citadel

"Nou dat is nogal wat, vooral die duistere figuur," antwoordde Mikka, "je mag ook wel Mikka en "je" zeggen hoor." Hij dacht even na, en besloot Oyham in vertrouwen te nemen, "weet je, ik vraag me af of er veel te vinden is in de bibliotheek," zei hij tegen Oyham. "Denk je dat de koning een compleet boekwerk heeft geschreven? Ik eigenlijk niet. Als er al wat te vinden is dan zou het iets zijn wat tussen de bladzijden van een boek gestoken is, en dan vraag ik me af of het er nog steeds is. Boeken uit een bibliotheek worden nogal regelmatig gelezen weet je."

Nahimana Tala
Sterrenschipper
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nahimana Tala » 01 okt 2006 15:15

Bij het Citadel - Kellya & Sarah (figurant)
Sarah keek de vrouw aan. Ze overdacht de situatie even. Normaal zou ze niet zomaar iemand mee naar huis nemen. De boodschappen wachten wel. Ze glimlachte. "Kind, " sprak ze op moederlijke toon. " als je wilt kun je wel even mee naar mijn huis. Vertel ik je wat over de stad bij een kop thee. Ik verwacht mijn zoon vanmiddag eigenlijk ook nog. Hij zal vast geen bezwaar hebben om je de stad te laten zien." Wie weet klikt het, en anders zou het eens tijd worden dat hij met een vrouw omgaat. Ook een vrouwlijke ridder is een vrouw. "En anders.. dan zou ik je aanraden om een slaapplaatst te zoeken in Des Konings Tapperij, in de vierde ring. Als je iets makkelijkers wilt dragen als kleding, dan zou ik in de vijfde ring eens een kijkje nemen. Veel winkeltjes daar. Bij Tabbe hebben ze vast wel iets voor je."

Citadel (keuken) - Oyham, Mikaa (,Rendor)
"Hahahaha, de paleisbibliotheek.." Rendor kwam de keuken binnenlopen. Hij ging geheel op in zijn gesprek met de dienstbode dat hijhet tweetal dat daar zat te praten niet eens zag zitten. ".. denken ze nou echt dat daar iets te vinden is? De koningsfavorieten zijn toch als eerste verhuisd naar de ni...." De bediende wenkte met zijn hoofd naar het tweetal, om Rendor op hen attent te maken. "Wat zit je nou te wenken man?!" Rendor zwaaide even met zijn stok voor hij naar de tafel keek. "A, juist. Het tweetal dat door Devon voor een hapje zijn gestuurd. En heren, heeft de kok zijn best gedaan?"

Wolfje
Toerist

Ongelezen bericht door Wolfje » 02 okt 2006 19:30

De Citadel, Kellya Lupes

"Ik hoop dat ik niet te vrijpostig ben als ik dat aanbod van een rondleiding met plezier aanneem, mevrouw," antwoordde Kellya vriendelijk, en volgde de vrouw doorheen de doolhof van wegen en steegjes.
"Maar ik zal zeker uw goede raad onthouden over de slaapplaats en de kleding. Door de avonturen rond het koningschap ben ik als deelnemer wel verplicht hier nog een tijdje te verblijven," vertelde ze verder toen de vriendelijke dame naar de reden van haar komst vroeg.
Een nieuwsgierige blik was het antwoord, maar verdere vragen werden vermeden.

Ze kwamen uit bij één van de bijgebouwen van het paleis, en Kellya bleef beleefd staan toen ze werd binnengelaten.

after_eden
Eeuwentemmer

Ongelezen bericht door after_eden » 03 okt 2006 15:13

Citadel (Oyham, Mikka en Rendor)
Oyham die net had zitten luisteren naar de nogal chaotische Rendor zei “Ik heb alleen wat gedronken en ik moet zeggen dat het me goed is bevallen, mijn complimenten.” Oyham herhaalde de woorden van Rendor nogeens en maakte ze af. “De koningsfavorieten zijn toch als eerste verhuisd naar de ni...euwe bibliotheek.” Hij had wel wat opgevangen over het project wat volgens sommigen nogal omstreden was. En zei toen “Ik hoorde dat er een nieuwe bibliotheek kwam, is het archief al daar te vinden of is het nog steeds hier?” De plannen voor de dag waren drastisch veranderd voor Oyham, hij zette alles eens op een rijtje en bedacht zich dat hij maar eens moest gaan uitzoeken hoe hij bij de nieuwe bibliotheek kon komen. “Hopelijk gaat deze niet te vroeg dicht.” Hij keek Redor weer aan en wachtte op zijn antwoord.

nukkie
Avonturier

Ongelezen bericht door nukkie » 03 okt 2006 16:21

Citadel, huis van Sarah van Eddings - Sam

Sam klopte aan bij de deur en zijn moeder deed de deur open en was erg vrolijk vandaag. Anders was ze ook wel vrolijk, maar vandaag was er iets anders aan de hand. Ze vroeg of hij vandaag bleef eten en stelde hem daarna voor aan Kellya. Een jonge dame met donkerrood haar en mooie goudbruine ogen.

Sam begreep wat zijn moeder wilde doen en nam het haar niet kwalijk. Hij was gewoon nog niet de ware tegengekomen. Iemand die met hem mee kon praten en denken. Het merendeel van de vrouwen en meisjes in Kiln hadden weinig tot geen ambities en wisten helemaal niets van buiten de stad. Ze waren onderdanig en dachten dat de enige taak het huishouden was en kinderen groot brengen. Sam zocht echter andere kwaliteiten en had zijn eigen ideeen over zijn toekomstige vrouw.

"Hallo, ik ben Sam", zei hij terwijl hij haar een stevige hand gaf en vervolgens haar zwaard opmerkte. Hmm een dame met pit. Ze gaf een ferme hand terug en aan haar kleding te zien was ze een ridder of zo. Ze kwam zeker niet uit de buurt, anders had hij haar wel herkend. "Ik heb wat vruchten meegenomen voor straks. Even aan mijn moeder geven, ben zo terug. Ga lekker zitten, maak het je comfortabel, ik breng zo iets te drinken mee", zei Sam en ging naar de keuken om de vruchten te geven. Hij kwam terug in de woonkamer met een fles wijn en twee glazen. Hij schonk de glazen vol en gaf een glas aan de jonge dame "Alsjeblieft. Kellya was het toch? Gezondheid!" zei hij en ging lekker op het kleedje zitten voor de haard. "Kellya, waar kom je vandaan?"

Wolfje
Toerist

Ongelezen bericht door Wolfje » 03 okt 2006 16:45

Citadel, huis van Sarah van Eddings - Kellya Lupes

De ridder werd overrompeld door de goede zorgen van moeder en zoon, en ze nipte behoorlijk behoedzaam aan de wijn toen de jonge man een vraag stelde.
“Oh, van de woeste wouden, ver weg van deze stad. Ik ben hier met de boot gekomen,” verklaarde ze vaagjes toen ze zich wat rustiger begon te voelen.
Van over de rand van haar glas nam ze de man in zich op, en bedacht dat hij er niet uitzag als iemand die gebruik maakte van zijn moeder om mensen naar huis te lokken en er vreemde dingen mee te gaan doen.
“Ik ben grotendeels opgegroeid in de Orde van Riaxu, en het valt dus niet specifiek te zeggen wààr ik vandaan kom. Maar ik ben hier nu beland. Voor de wedstrijd, al is dat misschien een ongepaste woordkeuze met de dood van de koning,” vervolgde ze op een lossere toon.

nukkie
Avonturier

Ongelezen bericht door nukkie » 04 okt 2006 09:30

Citadel, huis van Sarah van Eddings - Sam, Sarah & Kellya

Sam luisterde aandachtig naar de ridder terwijl hij met grote teugen van de wijn dronk. Hij had nog niets gegeten en voelde zich na een glas al een beetje lichtjes worden in zijn hoofd. "De wedstrijd?" vroeg hij enigszins verbaasd. Dat vrouwen ook koning of koningin willen worden is goed, maar in een onbekende stad en onbekende plaats wordt het wel erg moeilijk, dacht hij terwijl hij het vuur in keek. Hij draaide zich weg van het vuur en ging naast Kellya zitten.

"Ja, ik ben hier, in en rond de citadel, opgegroeid en heb de koning altijd gezien als een vader figuur. Ik heb mijn echte vader nooit gezien. Ik weet niet eens wie hij is. Ik heb er ook nooit behoefte aan gehad om het te vragen of te weten. Mijn moeder is altijd mijn vader en moeder voor me geweest", zei Sam die wel erg loslippig werd.
"Op aanraden van de koning ben ik krijgskunsten en geschiedenis gaan leren en daarna ben ik leraar geworden op het eiland hiernaast bij de regent thuis. Ik ben ook met een schip gekomen en ben eigenlijk maar net terug in Kiln, ook voor de wedstrijd. Maar tot nu ben ik niet echt opgeschoten. Er zijn weinig tot geen aanwijzingen en je weet niet wie je wel en niet kan vertrouwen nu. Maar gelukkig ken ik wel veel mensen hier en wie het ook wordt maakt mij net uit, als hij of zij maar voor het volk opkomt en doet wat gedaan moet worden." zei hij terwijl hij nadacht over wat er nu echt gedaan moest worden. Hij kreeg gemengde gevoelens, want aan de ene kant leek het alsof de koning iets van plan was in de stad en aan de andere kant wist hij niet of het een dwaalspoor was. Op dat moment kwam Sarah binnen met de mededeling dat ze aan tafel konden gaan.
Sam liet de dame voorgaan en keek hoe ze elegant naar de eetkamer liep.

(OOC: Edit door Nukkie)

Wolfje
Toerist

Ongelezen bericht door Wolfje » 04 okt 2006 10:34

Kellya glimlachte toen de man haar verbaasd aankeek toen ze over de wedstrijd had gesproken, en luisterde met aandacht naar zijn verhaal.
Toen Sarah meldde dat ze aan tafel konden gaan, betuigde de ridder eerst haar dank voor de voortreffelijke gastvrijheid voor ze haar gesprek met Sam weer op nam.

“Ik vrees dat ik u zelf niet verder zou kunnen helpen. Ook ik heb nog niets van aanwijzingen gehoord,” antwoordde ze toegeeflijk, en dacht even na over de verhalen over de overleden koning.
“Maar ik moet wel toegeven dat wijlen de koning er goed aan heeft gedaan om dit zo aan te pakken. De zoektocht naar de voorwerpen vergt op zijn minst doorzettingskracht, de nodige intelligentie en mensenkennis,” liet ze er waarderend op volgen, toen ze nog een hapje van de verrukkelijke maaltijd nam.
“Gisterennacht is één van de wachters overigens vergiftigd geweest. Hij viel haast net voor mijn voeten neer. Denken jullie dat dit iets met hele situatie te maken heeft?”

LunaeFilia
Toerist

Ongelezen bericht door LunaeFilia » 04 okt 2006 19:29

De Citadel, Ophelia (en Fëanáro)
Nadat Ophelia alles zo'n beetje bekeken had, besefte ze weer waar ze was, en een beetje beschaamd gaf ze antwoord op de vragen die Bertrant haar stelde. Vervolgens moest ze ergens een papier tekenen, en kreeg ze ook nog een ander document, dat haar deelnemingsbewijs bleek te zijn. Ze stopte het weg, en merkte dat Fëanáro ondertussen een wachter had aangesproken. Zijn verhaal over de diefstal horend, schudde ze haar hoofd. Wie deed nu zo iets? Zij was misschien een beetje naief, maar ze kon zich absoluut niet voorstellen dat ze ooit ergens zou willen inbreken, of, nog erger, boeken kapot scheuren. Fëanáro kwam daarna weer bij haar, en toen hij zag dat alles in orde was, vertrokken ze. Na kort overleg, besloten ze maar eerst maar eens een bezoekje aan de tempel te brengen.

Vertrek naar de tempel samen met Fëanáro

nukkie
Avonturier

Ongelezen bericht door nukkie » 05 okt 2006 10:17

"Hmm het ruikt erg lekker moeder", zei Sam en schoof de stoel aan voor zijn moeder en Kellya. Daarna ging hij zelf zitten. Kellya vertelde over een wachter die was vergiftigd. "Beral, zo heet die goede man. Ik heb hem vannacht met enkele wachters naar het rusthuis gebracht en ben daar blijven slapen , maar jou... heb ik daar niet gezien?", zei Sam. En natuurlijk heeft het met de hele situatie te maken. Er komt uitschot van overal om koning te worden van Kiln, dacht Sam. Hij nam een hapje en tilde de wijnkaraaf op. Hij schonk de glazen van Kellya en zijn Sarah vol en dronk zelf water. "Misschien drink ik na het eten mee" zei hij verstandig.
Hij keek tijdens het eten af en toe naar Kellya. "Ik heb al een paar mensen gezien die meedoen en dat zijn geen lieverdjes. Het is denk ik beter om samen een groep te vormen en later samen te regeren. Een soort van raad die dingen bespreekt en dan beslissingen neemt. Er zijn zo veel functies en iedereen zal wel iets hebben waar hij of zij beter in is. En twee weten meer dan een." zei hij met een glimlach naar Kellya.

aphrael
Sterrenschipper
Contacteer:

Ongelezen bericht door aphrael » 05 okt 2006 10:40

Citadel- Huis van Sarah van Eddings- Sarah, Sam en Kellya

"Wie doet er nou zoiets? Sam, je weet toch nog wel dat Beral een grote steun voor ons is geweest. Ach, je weet het vast niet meer, dat gebeurde allemaal toen je nog een jaar of drie oud was. Toen werd ik vrij vaak lastiggevallen over het feit dat ik niet getrouwd was. Beral heeft toen zich opgeworpen als steun voor mij en jou. Dankzij hem kon ik toen bij de koning in dienst komen. Beral heeft goed voor ons gezorgd." Ze draaide zich naar Kellya. Een weemoedige blik kwam op haar gezicht. "Gaat het nu goed met hem? Wordt hij weer helemaal gezond? Sam, help me onthouden dat ik eten laat brengen naar zijn dochters. Ze zullen gek zijn van ongerustheid, ze hebben nu geen tijd om over huishoudelijke dingen na te denken."

Sarah keek nog eens naar Sam en Kellya. "Het is een lieve meid, ze zou goed zijn voor mijn Sam. Nou, Saar, laat dat. Sam kiest zijn eigen pad in dit leven, daar heeft ie jou niet bij nodig. Als er iets moois staat te gebeuren tussen die twee moet dat zijn eigen loop volgen. Bemoei je er maar niet mee." Sarah merkte het niet, maar haar gezicht toonde een blik vol hoop op haar zoon en Kellya. Sam en Kellya merkten het wel en vroegen zich, ieder op hun beurt, af wat die blik te betekenen had.

Wolfje
Toerist

Ongelezen bericht door Wolfje » 05 okt 2006 19:44

Citadel- Huis van Sarah van Eddings- Kellya, Sam en Sarah

Kellya glimlachte geruststellend naar Sarah, die haar een hoopvolle blik toewierp.
“Alles is goed met hem, heeft Falia, de nieuwe verpleegster, me verzekerd. En we moeten elkaar vast misgelopen zijn in de drukte van dat moment,” voegde ze er richting Sam aan toe. Met de nodige aandacht sneed Kellya het vlees, en dacht al kauwend na over de woorden van Sam.
“Samen een groep vormen,” antwoordde ze met geamuseerde lichtjes in haar ogen, voor ze een voorzichtig slokje van de wijn nam.
“U kent hier natuurlijk hopen intelligente en betrouwbare mensen, net zoals uzelf, heer, maar mag ik de hoop koesteren dat wij samen misschien alvast kunnen beginnen met een groep te vormen? Iemand moet de eerste stap zetten,” liet ze erg nonchalant horen, voor ze waarderend naar Sarah knikte.
“Het was echt heerlijk, mevrouw. Men kan wel begrijpen waarom Beral zo’n goede kok niet in diskrediet wil brengen,” liet ze oprecht horen.
Haar ogen gleden als vanzelf terug naar Sam en hield haar hoofd schuin.
“Zo’n raad is inderdaad geen slecht idee, absoluut niet zelf, maar waarom zou de koning daar niet over nagedacht hebben?” vroeg ze zich hardop af.

Nahimana Tala
Sterrenschipper
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nahimana Tala » 08 okt 2006 12:41

Citadel (keuken) - Oyham, Mikaa ,Rendor
Rendor keek het tweetal. “Ik hoorde dat er een nieuwe bibliotheek kwam, is het archief al daar te vinden of is het nog steeds hier?” Rendor opende zijn mond om wat te zeggen, maar voor hij iets kon zeggen klonk er een bel. De bediende keek hem even aan en na een kort kniktje haaste deze zich weg. Rendor streek even over zijn hoofd. "Jij moet degene zijn die de insluipers in de bibliotheek hebt ontdekt." Oyham knikte en Rendor knikte goedkeurend terug. "Het archief." Rendor blies even wat lucht door zijn lippen. "Oei, dat durf ik niet met zekerheid te zeggen. Ik dacht het wel. Daronna zal dat wel weten. Ja, volgens mij wel. Maar knul, wat wil je met de archieven?"

Gesloten