1e ring: Citadel

Wie wordt de nieuwe koning van het in chaos verkerende eilandenrijk Suomi?
Christine
Kind van de kosmos
Contacteer:

Ongelezen bericht door Christine » 05 sep 2006 22:15

Citadel, Tabbe

Vermoeid kwam Tabbe de Citadel uit. Landor had hem de hele avond beziggehouden. Niet met maten opnemen, Tabbe wist als geen ander wat voor maten zijn neef had. Maar hij was maar blijven zeuren over koning dit en mooi pak dat en koning zus en goede indruk zo. Het verbaasde Tabbe niets dat Landor in de Citadel woonde, ergens anders zou hij zeker beneden zijn stand hebben gevonden.
Tabbe krabde zich op zijn hoofd en bleef even staan. Hij had nog niet echt gegeten, als je de luxe bonbons en cakejes niet meetelde. Hij slaakte een diepe zucht. Hij had zich voorgenomen om naar de tempel te gaan, maar het was al erg laat. Nou ja, even kon geen kwaad, de soep zou nu toch al koud zijn.

Richting Tempel

Agravain
Beheerder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Agravain » 07 sep 2006 19:50

Citadel: Mikka

Leer het volk kennen? Waar leert men het volk goed kennen? Mikka dacht even na, "in een herberg natuurlijk," mompelde hij bij zichzelf. "Nou dan gaan we daar maar eens een kijkje nemen," zei hij bij zichzelf. Vol goede moed vertrok Mikka naar de herberg "Des Konings Tapperij".

Op weg naar de 4de ring, "Des Konings Tapperij"

after_eden
Eeuwentemmer

Ongelezen bericht door after_eden » 15 sep 2006 10:09

Citadel. (Oyham en Cecile)
“Wat een drukte hier op dit vroege uur.” Zei Oyham tegen Cecile. Er stond een lange rij mensen te wachten in de hal van het Citadel. “Deze mensen komen hier van alles regelen.” Wist Cecile hem te melden. En inderdaad er waren verschillende kamers voor allerlei zaken waar Oyham nog nooit van had gehoord. “Op mijn eiland hebben ze zulke zaken niet.

Na een half uur rond te hebben gelopen kwamen ze bij een kamertje waar een redelijk lange rij stond. Cecile zei “Hier moeten we even wachten je bent zo aan de beurt.” “Volgende!” klonk het tot 23 maal voordat Oyham voor de deur stond. “Vol... Hoi Cecile, wil je Koningin worden?” zei Bertrant. “Nee.” zei Cecile. Bertrant wilde al weer volgende roepen toen hij Oyham zag staan. “Ik heb hier een document meneer.” zei Oyham. “Kom verder.” zei Bertrant. Ze gingen met z'n drieën naar binnen. “Hier dit is de akte. Je moet hem alleen even ondertekenen, Oyham von Inari en dan sta je ingeschreven.” Oyham pakte de pen aan en schreef zijn handtekening op de akte. “Zo je kan in ieder geval schrijven. Dat is wel een pre want er zijn al te veel mensen die een kruisje hebben gezet.” zei Bertrant. Oyham bedankte de man, draaide zich om en liep samen met Cecile weg. “Oke waar moet ik beginnen. Ik zou het niet weten, de stad is immens mijn broer kan overal zijn. Wat zou hem aantrekken?” dacht Oyham en zei tegen Cecile: “Heel erg bedankt voor alles maar ik moet nu even verder met mijn zoektocht. Zie ik je nog?” Cecile kreeg een blos op haar wangen en zei “Heb je nog heel even ik weet nog een leuk plekje.” Oyham stemde in en samen liepen ze het Citadel weg.

Rustige plek in de ring ten oosten van het Citadel.
Cecile zei tegen Oyham “Ja, ik wil je weer terug zien. Ik werk in de Tapperij dus dat zou moeten kunnen als je daar ook komt. Maar ik ga met mijn moeder erover praten. En dan hoor ja daar nog wel van.” Oyham was verbaasd maar tegelijkertijd opgelucht. Hij pakte haar hand en gaf haar voorzichtig een kusje erop. Cecile omarmde hem en toen ze weer loslieten zei Cecile. “Kom je vanavond naar de Tapperij?” “Ja, ik kom erheen maar ik beloof geen tijd.” antwoordde Oyham. Waarna ze beiden in een andere richting liepen.

Oyham liep om het Citadel heen en verbaasde zich over de omvang van het gebouw. Er was ook een bibliotheek en Oyham besloot daar eens te gaan kijken of hij een artikel over zijn broer kon vinden. Hij voelde aan de deur, nee op slot. “Vreemd een bibliotheek behoort open te zijn op dit tijdstip.” Hij keek door het venster en zag dat er wel mensen binnen waren, 2 om precies te zijn. Hun gezichten waren deels bedekt en Oyham zag dat het niet klopte, er was een raam stukgeslagen en de figuren waren vreemd aan het doen met de boeken, hij riep: “Er wordt ingebroken in de bibliotheek!!

edit: laatste regel aangepast.

Nahimana Tala
Sterrenschipper
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nahimana Tala » 15 sep 2006 19:53

Citadel

Enkele voorbijgangers keken geschrokken op. Een inbraak? Op klaarlichte dag? Hier? Maar hoewel ze wel stil bleven staan was er niemand die iets deed.
Gelukkig hadden een aantal leden van de wacht het ook gehoord en ze kwamen op Oyham afgerend. "Een inbraak? Waar!" Oyham wees. Een van hem keek door het raam. Terwijl de ander probeerde de gesloten deur open te krijgen. "HE! WAT MOET DAT DAAR?!" De mannen in de bibliotheek keken geschrokken op. "Op slot! Bij de goden! Als ik de deur forceer dan krijg ik gelazer met Daronna.. " De man zuchte bij het vooruitzicht nam een aanloop om de massieve deur open te breken.

LunaeFilia
Toerist

Ongelezen bericht door LunaeFilia » 16 sep 2006 12:14

Citadel, Ophelia (samen met Fëanáro)

Terwijl ze naar de citadel liepen, waren ze vrij stil, allebei in gedachten verzonken. Ophelia glimlachte in zichzelf. Haar eerste dag in de grote stad had ze toch al overleefd. Beter nog, ze had werk, en iemand die ze kon vertrouwen gevonden. Ergens had ze wel een beetje heimwee, en miste ze haar ouders, maar langs de andere kant was deze stad zo vol leven, en leek er zoveel te ontdekken en te beleven, dat die gedachten altijd maar op de tweede plaats kwamen.
Uiteindelijk kwamen ze aan bij de Citadel. Ophelia stond even helemaal stil. Dit was ... groot ... mooi ... ze kon met moeite woorden vinden, en slaagde er even niet in naar iets anders te kijken of verder te stappen. Zoiets had ze nog nooit gezien. Op haar eiland waren er een paar hutjes, heel eenvoudig, en echte architectuur kwam er helemaal niet voor. De huizen in de stad maakten al indruk op haar, maar iets écht mooi was ze voor dit nog nooit tegengekomen.
"Is dit de Citadel?" vroeg ze een beetje overbodig aan Fëanáro. Hij bevestigde het, en nam haar dan mee naar binnen, waar ze nog meer haar ogen uit keek. Helemaal overdonderd besefte ze maar half waar hij haar naartoe bracht. Aangezien hij er gisteren al geweest was, ging hij zonder veel problemen naar de rij waarin ze moesten aanschuiven, en daar haalde Ophelia snel haar papieren die ze van de stadswacht had gekregen tevoorschijn. Met die in haar handen, keek ze nog steeds rond. Het plafond, de muren, de meubels, de vloer, alles leek een koninklijke schijn te dragen. Langzaam schoof de rij op, en Ophelia wachte geduldig. Hier zou ze uren kunnen rondlopen en genieten van het uitzicht, dus op een paar minuutjes in de rij staan kwam het niet aan. En bovendien stond ze hier ook niet alleen. Dat drong langzaam weer tot haar door, toen ze ophield met de omgeving te bestuderen. "Sorry" werd ze een beetje rood toen ze zich weer naar Fëanáro draaide. "Maar ik denk dat ik in mijn leven nog nooit zoiets gezien heb als dit."

Wolfje
Toerist

Ongelezen bericht door Wolfje » 18 sep 2006 13:20

Citadel, rij voor de akte, Kellya Lupes

Kellya stond al een tijd aan te schuiven in de rij bij de citadel, en bekeek schattend de anderen in de rij. Het was opmerkelijk hoeveel verschillende mensen er meedongen naar het koningschap. Elk met hun eigen redenen waarschijnlijk. De hoop op geld, roem, avontuur…
“Volgende. Hier tekenen, vrouwe.”
Kellya boog voorover en tekende met een sierlijk gebaar het document, waarna de man haar even bestudeerde en vervolgens goedkeurend knikte.
“Volgende.”
De ridder liep langs de rij, en omdat ze niets anders te doen had, ging ze maar ergens tegen een muur leunen.

Jo0st
Sterrenschipper
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jo0st » 18 sep 2006 15:30

De Citadel; Fëanáro

Samen met Ophelia was Fëanáro naar de citadel gewandeld, waar ze zich samen achteraan in de rij hadden aangesloten. Ophelia was duidelijk onder de indruk geweest van alle grote gebouwen en de rijkdommen die de stad en de citadel bezat. Weer een bevestiging van Fëanáro's opvatting dat mensen die voor het eerst een stad zien altijd over de lelijke dingen heenkeken. "Het is ook heel mooi, sommige dingen dan, al moet ik zelf eerlijk zeggen dat ik van een mooie boom net zoveel kan genieten als van een mooie tempel of een mooi paleis". Aangezien Ophelia zo geinteresseerd rond aan het kijken was deed hij haar maar gewoon na. Die rij zou zo vast verholpen zijn.

after_eden
Eeuwentemmer

Ongelezen bericht door after_eden » 18 sep 2006 21:15

Citadel (Koninklijke Bibliotheek): (Oyham)
Kraaaaaak zei de deur. “Laat onmiddellijk iemand Daronna halen” werd er geroepen. Twee wachters schoten onmiddellijk weg. De ene ging versterking halen om het raam te dekken. En de andere rende richting de stadsbibliotheek om Daronna te halen. De indringers hadden ondertussen de menigte in het oog gekregen en namen het hazenpad. Tegen de tijd dat ze groep bewakers bij het gebroken raam was, waren de bandieten daar ook van de vijf mannen wist er een met de buit te ontsnappen. De anderen vielen ten prooi aan de bewakers.

Oyham had het hele schouwspel angstig aangekeken. Het was tijd om weg te gaan vond hij. Hij draaide zich om en liep door de menigte totdat een sterke hand zijn schouder vastpakte. “Jongeman, je hebt ons een grote dienst bewezen. Wellicht wil Daronna je nog spreken.” zei de man die zojuist de beur had ingeramd.

Witch
Sterrenschipper

Ongelezen bericht door Witch » 19 sep 2006 01:14

Citadel (bibliotheek) - Oyham

"Snel we moeten Devon erbij halen, als hoofd van de wachters zal hij weten wat te doen met dit volk". Kwam het voorstel van een van de wachters waarop een ander opperde: "Nee Devon heeft orders gegeven dat we iedere orde verstoorder in de cel moesten gooien, dus brengen we hem naar de cellen onder de citadel in afwachting van Devons komst." Snel werd er naar zijn voorstel gehandeld. De mannen werden met harde hand door de wachters naar de cellen gebracht waarna Oyham meegnomen werd naar het kantoor van het hoofd van de wachters.

*Klop* *klop* beschaafd klopte een wachter op de grote houten deur waar ze na een korte tocht voor bleven staan.

"Binnen" klonk een zware warme stem. Binnen zat een oude rijzige man achter een schijnbaar veel gebruikt bureau. "Devon er is net ingebroken in de bibliotheek hier in de citadel, we hebben de meesten kunnen aanhouden. Helaas is er 1 van de dieven met de buit vandoor gegaan. Deze jonge man hier heeft alles gezien. De dieven die we aangehouden hebben zijn al naar de cellen gebracht en wachten op verhoor."

"Ga zitten jonge man, zoals je al gehoord hebt is mijn naam Devon en ik ben het hoofd van de wachter in Kiln." Terwijl Oyham plaats nam in een gemakkelijke stoel sprak Devon met de wachter. "Dat hebben jullie prima gedaan. Jij gaat nu naar de stadspoort en laat er de beschrijving van de dief achter. Ik neem aan dat jullie Daronna verwittigd hebben??" de wachter knikte. "Prima dan ga je nadat je bij de stadpoort bent geweest even bij de patrouille van vanmiddag langs en geeft ook hen een beschrijving van de dief" De wachter vertrok om zijn orders uitte voeren waarna de aandacht van Devon naar de jongeman voor hem ging.

"Zo, nu had ik graag dat je me verteld wie je bent en wat je in de stad komt doen. Daarna wil ik tot in detail horen wat je precies gezien hebt."

after_eden
Eeuwentemmer

Ongelezen bericht door after_eden » 20 sep 2006 11:10

Citadel (Devon en Oyham)
Oyham had de hele tijd zijn mond gehouden en nu werd hem wat gevraagd. Hij keek de man eens goed aan en begon te vertellen. “Mijn naam is Oyham von Inari. Ik kom van het eiland Nahn Kohr en ik ben hier om mijn broeder te zoeken die al geruime tijd vermist word.” Er kwam een tweede man binnengelopen en zette 2 bekers neer op tafel. Toen hij weer weg was zei Devon “Tast toe. Het is het zuiverste water van het land wat alleen in Kiln te koop is.” Oyham nam een slok en ging verder met zijn verhaal. “Ik ging naar het Citadel om de akte te halen zodat ik ongestoord overal vragen kon stellen. Nadat ik deze had ontvangen liep ik om het citadel heen, wat een groot imposant gebouw is dat zeg.” Hij nam nog een slok “Toen kwam ik langs de biebliotheek en ik dacht: Misschien kan ik daar informatie vinden. Ik liep naar de deur maar deze was op slot. Naast de deur zat een raam dus ik keek daar door en ik zag hoe het raam vakkundig ingetimmerd werd. Er slopen 5 mannen naar binnen en ze begonnen buit te maken. Ik aarzelde niet en riep om hulp. De rest weet u al.”

Devon keek peinzend naar Oyham en wilde vragen of hij wist hoe ze eruit hadden gezien. Maar hij bedacht zich. “Volgens mij hebben ze wel wat belangrijke exemplaren weggenomen.” Zei Oyham. Devon keek vragend en Oyham ging nog verder. “Er was een goudkleurig boek bij met een Koninklijk zegel.” Devon stond op het punt van ontploffen en bedankte Oyham voor zijn reactie. “Het zou nog erger zijn geweest als je niet had gereageerd.”

Devon begon zich zorgen te maken. Hij had nog niemand terug horen of zien komen en normaal waren zijn wachters altijd erg snel. Hij had die nieuwe ook niet moeten laten gaan, dan krijg je dit soort dingen. Hij keek nogeens goed naar Oyham en vroeg zich af of hij hem kon geloven. Eigenlijk kon hij niet anders want hij was de enige die het gezien had en bovendien geef je je vrienden niet zo aan. “Verdomme, waar blijft Daronna. Ik kan deze jongeman niet eeuwig vasthouden hier.” “Als je nog wat wilt drinken pak het gerust.” zei Devon. Oyham kreek bijgeschonken en dronk het in een teug op. Vervolgens stond hij op, gaf Devon een hand en sprak “Is hier een zaaltje waar ik op mijn gemak kan spelen?” “Spelen?” dacht Devon “Hij is toch wel ouder?” Oyham zag zijn bedenkelijke gezicht en zei, “U was gister toch op dat feest? Tenminste ik heb u daar ook zien lopen. Ik was die muzikant en ik zou graag ergens rustig mijn gang kunnen gaan.” “Ja, ik heb wel wat voor je. Loop maar mee.” antwoordde Devon.

Samen liepen ze de kamer uit en linksaf de gang in. De eerste keer gingen ze meteen rechts en kwamen ze in een heel erg imposante gang terecht. Bij de tweede deur hield Devon halt. Hij pakte zijn sleutelbos en deed de deur open. Het was een redelijke kamer in de vorm van een kubus met zijden van 4 meter. Er stond een sofa een wand-vullende boekenkast, een kruk met ervoor een muziekstandaard. “Ik wil dat je nog even blijft. Daronna zal zometeen wel komen en die wil weten wat je hebt gezien.” zei Devon hem. “Deze kamer is de muziekkamer. Hij werd tot voor de dood van de Koning gebruikt als lesruimte voor de welgestelde burgers. Leef je uit ik ben straks terug.” Hij draaide zich om en deed de deur achter zich dicht. Oyham keek zijn ogen uit.

Ineens schrok hij van een geluid. “De deur.” flitste het door hem heen. Hij liep naar de deur toe en voelde eraan, opgesloten. “Waarom heeft hij dit nu weer gedaan. Hij was zeker bang dat ik zomaar wegliep?

Oyham dacht aan Cecile. “Als ik maar op tijd ben om vanavond bij haar te zijn.” Hij voelde tranen opkomen. Hij zette het van zich af en bekeek de boeken “Des Musica de Kiln” preekte er op een. Hij pakte het boek en zijn fluiten. Hij begon te spelen.

Na een paar minuten begon Devon zich af te vragen wat hij gedaan had. Ook vroeg hij zich af waar Daronna bleef. “Misschien...” Hij liep terug naar de muziek kamer en hoorde Oyham spelen. Hij wist nog te weinig van hem. Hij pakte zijn sleutelbos.

*Klik* klonk het en Oyham was zo aan het spelen dat hij niets merkte. Toen zijn nummer klaar was klonk er een licht applaus. “Sorry dat ik dit gedaan had.” verontschuldigde Devon zich. “Dat klonk heel mooi.” Oyham bloosde een beetje en zei “Zou ik dit boek mogen lenen?” en terwijl hij dit zei wees hij naar het boek “Des Musica de Kiln”.

Edit wat toegevoegd en Devon is overlegd met Witch

Nahimana Tala
Sterrenschipper
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nahimana Tala » 27 sep 2006 12:07

Citadel - Ophelia, Fëanáro
Bertrant stond in de deuropening. "Volgende" Hij zag een jonge vrouw naar hem toelopen met lang zwart haar. Ze werd gevolgd door een elf die hij een dag eerder in de rij had zien staan. "Komt u verder en neemt u plaats. U komt voor een bewijs van mededinging?" vroeg hij aan de jonge vrouw.

Citadel - Kellya Lupes
Sarah liep langs het Citadel. Ze moest nog wat boodschapjes doen. Ze schudde haar hoofd toen ze alle commotie zag rond de paleisbibliotheek. Onwillekeurig moest ze aan haar eigen leesgierige zoon Sam denken. Opeens viel haar blik op een vrouwlijke ridder die tegen een muur stond geleund. Ze zag er een beetje verloren uit en ze besloot te kijken of ze haar kon helpen. "Gegroet vrouwe. Als ik zeg dat u nieuw bent in Kiln, zeg ik dat dan goed? U ziet er een beetje verloren uit. Zoekt u iets of iemand?"

Agravain
Beheerder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Agravain » 27 sep 2006 18:13

Mikka Haäva
richting paleisbibliotheek

Terwijl Daronna haar vragen op hem af vuurde begonnen zijn oren te piepen van het geschetter van haar. "Tja, het fijne weet ik er ook niet van af. Toen ik aan mijn ontbijt zat kwam er een wachter binnen stormen," vertelde hij haar. "Compleet buiten adem," wist Mikka er nog aan toe te voegen. "En omdat ik wist waar je woonde, ben ik gestuurd om jou te waarschuwen. Persoonlijk denk ik dat het deelnemers van de wedstrijd zijn om koning te worden," vervolgde hij. "Dus ik hoop dat die lui niet gaan winnen, als je er zo op gebrand bent om koning te worden ben je denk ik niet uit het goede hout gesneden," zei hij tegen Daronna. Hij begon een beetje buiten adem te raken want Daronna had er stevig de pas in gezet, om zo snel mogelijk bij haar geliefde bibliotheek te zijn.

Witch
Sterrenschipper

Ongelezen bericht door Witch » 27 sep 2006 21:54

Citadel - Devon en Oyham / Mikka en Daronna

"Tja daar ga ik niet over, dat moet je aan Daronna vragen. Je kunt het echter we inzien terwijl we hier wachten op Daronna daar zal ze beslist geen bezwaar tegen hebben. Je hebt dus interesse in muziek van Kiln he? Tja jammer dat de oude koning niet meer leeft, hij deelde je passie. Hij heeft er voor gezorgd dat deze ruimte er kwam en dat deze toegankelijk was voor alle bewoners van Kiln. Zelf was hij vaak hier te vinden." Hij kon zien dat de jongeman plezier had om het boek in te zien, hij genoot zichtbaar met volle teugen van het uitgebreide muziekaanbod in het grote boek. Glimlachend dacht hij aan zijn eigen passie, de stad en de veiligheid daarvan. Hij werd weer woedend terwijl hij aan de inbraak dacht in de paleisbibliotheek. Ik hoop dat de koning er goed aan gedaan heeft om deze wedstrijd te starten. Ik had niet graag een dief of misdadiger als nieuwe koning.

Ondertussen waren ook Daronna en Mikka bij de citadel aangekomen.

Aangekomen bij de citadel stormde Daronna direkt naar het kantoor van Devon om daar van een wachter te vernemen dat Devon in de muziekkamer was met de jongeman die alles gezien had.

"Prima!! In de MUZIEKKAMER??!! Terwijl mijn bibliotheek beroofd is? Ik hoop dat hij inmiddels alle dieven opgesloten heeft en dat er geen enkel en ik bedoel ook echt geen enkel boek uit mijn bibliotheek ontbreekt."

In de muziekkamer hoorde Devon Daronna al van ver aankomen en net zoals hij gedacht had was ze woest! Ojee.....daar zul je het hebben. Nu maar hopen dat ik haar tot rede kan brengen

Met een zucht sprak hij tot Oyham "Laat je niet afschrikken door haar, ze is een heel vriendelijk mens dat maar voor één ding leeft en dat zijn haar boeken. Ze zal dan ook alles doen om deze te beschermen."

Daronna stormde de kamer binnen met een beschaamde Mikka, de arme man was zowaar helemaal buiten adem. "Devon, wat is er gebeurd?Waar zijn die dieven?Hebben ze iets meegenomen? Ik heb geen tijd voor uitgebreide beschrijvingen van het gebeurde, ik moet er zo snel mogelijk voor zorgen dat ik het inventaris van de bibliotheek naga zodat ik kan zien of er iets weg is. Nou man vertel op wat is er gebeurd?"

"Sorry Daronna, ik kan je niet alles vertellen wat je wilt weten. Gewoon venwege het feit dat ik niet alle details heb op dit moment. Deze jongeman hier heeft gezien hoe de dieven inbraken en heeft alarm geslagen. Hij heeft ook gezien dat de dief die ontkomen is..", "Hoe bedoel je ontkomen?? En dan sta jij hier nog te niksen? Hoe kun je? Je MOET ervoor zorgen dat die man gepakt wordt" sprak een zeer geaggiteerde Daronna Devon tegen. "Zoals ik net wou vertellen heeft degene die ontkomen is een boek meegenomen, ik heb echter al de wacht laten verdubbelen zowel hier alsook bij de nieuwe bibliotheek. De wachters aan de stadspoort zijn ook gewaarschuwd en er lopen stadwachters in burgerkledij door de straten en door het Grauw. Meer kan ik nu niet doen. Ik stel dan ook voor dat je nu naar de bibliotheek gaat en inventaris opmaakt, dan kan ik de stad ingaan en mijn ronde maken. Wie weet misschien is de ontsnapte dief inmiddels al gevonden."

"Goed Devon, ik zal je zo snel mogelijk een lijst geven met de boeken die eventueel verdwenen zijn." Daronna vertrok nog na mopperend over luie stadwachters naar haar bibliotheek.

Devon keek naar de beide mannen voor hem "Tja bedankt voor jullie hulp heren. Helaas heb ik geen tijd meer voor jullie, ik moet nodig mijn ronde in de stad maken." Hij wenkte een wachter "Breng deze heren even naar de keuken voor een maaltijd of iets te drinken. Zeg maar dat ik hen gestuurd heb, dan zal kok beslist te porren zijn om hen iets voor te zetten. Heren, mochten jullie iets vernemen over de dief dan hoor ik dat vanzelfsprekend graag." Met deze woorden vertrok Devon, de wachter samen met een verbouwereerde Mikka en Oyham achterlatend.

Jo0st
Sterrenschipper
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jo0st » 28 sep 2006 17:15

De Citadel; Fëanáro

Fëanáro zag dat Ophelia nog steeds bewonderend om zich heen stond te kijken en antwoorde maar voor haar, 'jup, daar is ze hier voor, ik sta al geregistreed als het goed is'. Nadat Ophelia instemmend had geknikt en weer vrolijk doorging met om zich heen kijken begon Bertrant in zijn papieren te graven, hij zag eruit alsof hij het wel weer gehad had met al dat papierwerk, ambtenaar zijn leek Fëanáro ook niet alles. Bertrant stelde een paar vragen aan Ophelia, die eindelijk haar blik los had kunnen rukken van al dat moois om haar heen. Opeens viel het Fëanáro op dat er flink wat activiteit was in de citadel, voornamelijk omdat er een stel wachters langs kwamen rennen met getrokken wapens, zelfs een blinde had dat niet kunnen missen. Hij deed een paar stappen de gang in en riep in de richting van de wachters, 'wat is er aan de hand heren, kan ik misschien ergens mee helpen?' De wachters keken vluchtig om en een van hen riep, 'de bibliotheek is zojuist overvallen en eerder was er een maniak die meende dat geschriften van magiers bedoeld waren als sneeuwvlokjes'. De wachters renden rinkelend door en draaiden rechts af een brede gang in. Blijkbaar kwamen meer mensen op dezelfde ideeen, maar inbreken stond hem niet aan, ze zouden als Ophelia klaar was eens verder op onderzoek uitgaan in de stad. Op andere plaatsen moest vast meer informatie te vinden zijn over de gebeurtenissen van de laatste tijd.

Agravain
Beheerder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Agravain » 28 sep 2006 20:45

Mikka Haäva en Oyham von Inari

De wachter nam Oyham en Mikka mee naar de keuken. “Chef, kun je ze wat voorschotelen?” riep de wachter, waarna hij vertelde wat er gebeurd was. De wachter liep weer weg waarna de kok vroeg of hij wat voor hun kon betekenen. “Doe mij maar een glas met een plaatselijk fris,” zei Oyham. “Ik lust ook wel een kruik van het een of ander,” antwoordde Mikka. “Doe maar een kruik licht bier, we zitten hier om de hoek in de kamer.” Mikka nam Oyham mee naar de kamer. “Zo, jij was de jongen die gisteren in de Tapperij heeft gespeeld? Waren de inwoners een beetje in voor wat muziek? Na de dood van de Koning heb ik weinig vreugde gezien,” zei Mikka tegen Oyham. “Ja, volgens mij wel. Ik heb wel wat fooi gehad dus het zit wel goed denk ik. Kildar was ook erg tevreden,” antwoordde Oyham. “Dan moet je ook maar een keer spelen als ik er ook ben. Voor goede muziek, met een pot goed bier er bij, ben ik altijd wel te vinden,” merkte Mikka op tegen Oyham, “Maarre, vertel eens wat heb je allemaal gezien? Ik heb gehoord dat er is ingebroken in de bibliotheek? Ik kan je vertellen dat Daronna redelijk overstuur was,” vervolgde hij.
Laatst gewijzigd door Agravain op 30 sep 2006 14:38, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten