1e ring: Citadel

Wie wordt de nieuwe koning van het in chaos verkerende eilandenrijk Suomi?
aphrael
Sterrenschipper
Contacteer:

Ongelezen bericht door aphrael » 22 aug 2006 17:52

De citadel - Frodo

Op dat moment werdt Frode van achteren beetgepakt door twee wachters die hem zijn zwaard afnamen en hem bij zijn ellebogen vatten. "Dat lijkt ons nou geen verstandig plan kerel. Sowieso is meneer hier een beetje te groot om mee te knokken en wij houden niet zo van opstootjes op ons werk. Snap je?" Toen Frode om zich heen keek had een hele groep wachters zich om hem heen verzameld en stonden er bij de ingang twee boogschutters klaar met hun pijlen op hem gericht. Hij had geen andere keus, tegen deze overmacht kon hij niet vechten. "En dat wil koning worden.." sprak een van de wachters die tegenover hem stond. Te zien aan zijn insignes was hij kapitein van de wacht. "Goed jongens, laten we hem dan koning maken...van de mestvaalt wel te verstaan." Brullend van de lach sleurden de mannen Frode weg uit de hal van de citadel, onder begeleiding van de rest van de wacht en smeten hem aan een zijkant van de citadel op een enorme mestvaalt. "Zo, hier kun je koning spelen en als je klaar bent en je besluit je te gedragen, dan kun je terug binnen komen om je papieren te halen. Na een bad natuurlijk. Maar ik hou je in de gaten en als je nog een keer problemen veroorzaakt, dan smijt ik je hoogstpersoonlijk in de diepste kerker die ik kan vinden. Duidelijk?" Zonder op antwoord te wachten draaide de wachters zich om en vertrokken met medeneming van Frode's zwaard. Daar was ie mooi klaar mee...

Nahimana Tala
Sterrenschipper
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nahimana Tala » 23 aug 2006 08:02

De citadel - Bjear - Ron - Tabbe - Sam - Frodo
Zodra er extra mensen aankwamen gaf Bertrant hen instructies. Een van hen zou in ieder geval alle namen noteren, vervolgens spoedde hij zich terug naar zijn kantoortje. "Mijn exuses. Eens even kijken." Snel vulde hij de laatste details in. "Uw acte van verblijf en uw bewijs van mededinging. Hiermee is uw deelname aan de wedstrijd officieel vastgelegd en kunt u op zoek naar de aanwijzigen. U weet hoe... " Bertrant haalde even adem. Dat verhaal had hij de afgelopen dagen al herhaaldelijk verteld en hij begon het een beetje bue te worden. "Er zijn verschillende aanwijzingen her en der in de stad te vinden voor degene die weten aar te zoeken. Met de aanwijzigen zijn voorwerpen te verzamelen die samen de sleutel tot de troonzaal zullen vormen. " Hij keek de heer die voor hem zat even aan. "Dus ik kan u niet meer advieseren dan, verdiep u in onze koning en deze stad en vindt de aanwijzigen door aanwending van uw wijsheid. " Hij leidde de man naar buiten. "Volgende.."

Terwijl Bertrant terug snelde naar zijn kantoortje verschenen verschillende anderen. Een jong, iele kereltje kwam resoluut aanlopen om te slikken toen hij zag wie hij mocht gaan helpen. Hij moest omhoog kijken om de enorme kerel in de ogen te kunnen kijken. "Heer.. " hij keek even op zijn papiertje. "..Stoki? Als u mij wilt volgen?" Hij liep met de man naar een grotere ruimte waar meerdere bureau's stonden opgesteld. "Gaar u zitten. U komt voor een acte van verblijf en een bewijs van mededinging neem ik aan?"

"De heer Zuiderma? Wilt u mij volgen" Een jonge dame met opgestoken haar keek zoekend rond. Zodra ze Ron zal komen draaide ze om en liep ze de grotere ruimte in en nam plaats achter een bureau. "Gaat u zitten, bewijs van mededinging neem ik aan?" Ze pakte direct de papieren en begon ze in te vullen.

"Zo heer Havenaar. U ook? Ik moet zeggen ik had het niet van u verwacht, maar ach, waarom ook niet. Als je bekijkt wat er verder allemaal mee wil dingen naar de troon." Rogier schudde zijn hoofd. "Ik zeg u, er zijn er een groot aantal die ik niet graag zou zien als koning." Snel vulde hij de papieren in. "Uw bewijs van mededinging." Met een glimlach overhandigde hij het formulier. "U bent op de verder op de hoogte? Het is aan u om uit ze zoeken waar de aanwijzingen te vinden zijn. Maar aangezien u vrij bekend bent in de stad zal het niet zo'n punt zijn de juiste personen te kunnen aanspreken. Ik kan u helaas niet verder helpen." Snel leidde de Rogier Tabbe de ruimte weer uit en richtte zich direct op de volgende van de lijst.

"Heer van Eddings?" Rogier keek op om en stak met een lachend gezicht zijn hand uit. "Sam! Lang geleden. Kom, kom, dan zullen we je eens snel verder op weg helpen.

Bertrant keek rond. De groep was al aardig geslonken. Hij zag Ron Zuiderma vertrekken en richtte zich op de overgebleven lieden. "Heer .. Flint? Wilt u mij volgen." Hij ging zijn kantoortje weer binnen en boot Faray een stoel aan. "Ook hier voor een bewijs van mededinging neem ik aan?"

De jonge dame met het opgestoken haar verscheen en keek rond. Er stonden nog twee namen op de lijst en er stond nog maar een persoon. "Heer O Basma?" Er volgde geen reaktie. Vreemd, dat is dan de eerste die wegloopt voor het bewijs van mededinging te hebben gekregen. Ze keek weer even op de lijst. "Heer Palantír?" Ze keek hem aan. Het contrast tussen zijn ogen en zijn haar vielen haar op, verder was hij lang waardoor ze zich opeens extra klein voelde met haar 1.66. Ze werd er spontaan onzeker van. "Wilt u mij volgen? Dan.. zal ik uw papieren in orde brengen." Ze ging hem voor naar het groter kantoor en bood hem een stoel aan.

nukkie
Avonturier

Ongelezen bericht door nukkie » 24 aug 2006 11:22

De citadel - Sam

Sam keek toe hoe de man die hij eerder een appel zag stelen al duwend binnen kwam en probeerde voor te dringen. Een andere man die wel zeker twee meter lang was, hield hem tegen. De lange man was enorm sterk, want hij tilde de appeldief bij zijn nek zo van de vloer en gooide hem vervolgens naar achter. De appeldief stond op en trok zijn zwaard, maar gelukkig waren er twee wachters gesneld die hem snel en bekwaam de zwaard afpakten en vasthielden. Inmiddels waren er meer wachters in de buurt en bij de ingang stonden er zelfs twee boogschutters klaar.
Sam zag het hele tafereel rustig toe en knikte naar de lange man. Die moet ik te vriend houden. Hij lijkt rechtvaardig en is ook nog beresterk, dacht Sam. De wachters hadden de appeldief inmiddels meegenomen.

Voor Sam was een jongeman aan de beurt. Sam had hem eerder gezien. Hij is kleermaker of zo. Ja, hij heet Tabbe, dacht Sam.

"Heer van Eddings?" Sam keek op bij het horen van zijn naam en zag Rogier. Hij glimlachte bij het zien van zijn oude vriend. "Sam! Lang geleden. Kom, kom, dan zullen we je eens snel verder op weg helpen." zei Rogier. Sam liep snel naar hem toe en gaf hem een hand. "Hoe is het me je Rogier? En met Alma? Hebben jullie al kinderen?" vroeg Sam. Rogier vulde snel de papieren in en Sam maakte gelijk gebruik van de gelegenheid om enkele vragen te stellen. "Rogier, worden de aanwijzingen gegeven door mensen, of kan ik ze ergens vinden, net als bij het vossenjacht spel dat wij vroeger speelden? En hoe herken ik die mensen? Zijn ze allemaal in dienst van de regering?"
Misschien heeft Rogier wel de eerste aanwijzing en vergeet de rest het gewoon te vragen, dacht Sam terwijl hij de papieren aannam.

Witch
Sterrenschipper

Ongelezen bericht door Witch » 24 aug 2006 15:05

De citadel - Sam

Rogier mocht Sam wel hij was altijd vriendelijk voor hem geweest en had nooit geprobeert misbruik te amken van het feit dat Rogier een aanstelling in de Citadel verworven had en Sam niet.

Zenuwachtig wierp hij een blik over zijn schouder voor hij Sam antwoorde.
"Ik mag er eigenlijk niets over zeggen, maar het is een combinatie van beide. Wie of wat of waar kan ik je niet zeggen die kennis is zelfs bij de Citadelmedewerkers niet bekend."

"Ahum.....Rogier....hoe ver ben je met het invullen van de papieren voor deze mededinger??" Klonk er plotseling achter hun. Bertrant was hen ongemerkt genaderd en keek nu verstoord naar Rogier.

"Eh.....eh..eh klaar meneer, ik stuurde sam hier net opweg terug de stad in en wenste hem geluk met de jacht" Snel werkte Rogier Sam de deur uit voordat hij nog meer problemen zou krijgen dan hij schijnbaar al had.
Laatst gewijzigd door Witch op 13 sep 2006 23:28, 1 keer totaal gewijzigd.

Grimreaper
Eeuwentemmer
Contacteer:

Ongelezen bericht door Grimreaper » 24 aug 2006 15:44

De citadel - Bjear

Bjear ging zitten zoals hem aangeboden was. Hij leek niet erg op zijn gemak. "Mededing?" Het gezicht van de man werd een beetje rood. "Wat is dat?" Mompelde hij. Bjear kuchtte en vervolgde het gesprek in een normale stem: "Dit papier geeft mij toch recht op een smidse? Waar ik kan werken en zo mijn inkomsten verdienen?"

Viconia
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Viconia » 24 aug 2006 19:50

De citadel - Frodo (De mestvaalt)

Als Frode op dit moment zich zou hebben laten leiden door zijn woede zou hij direct weer de citadel binnengelopen zijn om gelijk wraak te nemen op de actie van zowel die grote vent als de wachters. Toch wist hij zich onder controle te houden en liep per direct weg van het grote gebouw. Hij had geen zin om op zijn eerste dag in Kiln al gelijk in de kerkers te belanden en bovendien had nu niet eens wapen waar hij gebruik van kon maken. Binnensmonds vervloekte hij ze allemaal, om wat te kalmeren besloot hij om op zoek te gaan naar een taveerne. Hij had zin in een grote kroes bier.

Vertrekt naar: 4e ring: Beter bemiddelde burgers

Tynvyrr
Ontdekkingsreiziger

Ongelezen bericht door Tynvyrr » 24 aug 2006 23:26

De citadel - Lord Thakeray

Thakeray grijnsde toen het stinkend aanschijn zijn pad kruiste. Ach, waar waren de tijden! Hoe vaak had hij niet als jonge gans iets mispeuterd om vervolgens op een van de befaamde vaalten terecht te komen. Om vervolgens naakt van de havenbrug te springen en wild te baden. Hij was altijd van mening geweest: wie nooit van zijn leven op de vaalt is beland, heeft niet echt geleefd. Het hoorde er nu eenmaal bij.
Hij stopte voor het grote gebouw dat hij altijd spuuglelijk had gevonden op architecturaal gebied. Er waren er die vol bewondering omhoog keken. Als hij koning werd, zou hij eerst en vooral dit gedrocht slopen en er een nieuw paleis opbouwen, met torens zo hoog dat het zilverdraad lijkt, gespannen tussen aard- en hemelboog. Zijn vrienden uit Menbu en Nahn-khor keken nu al vol minachting neer op wat ze het "conservatie en vastgeslibde Kiln" noemden.
Velen kwamen naar buiten, dus nam hij aan dat hij naar binnen moest. Hij ging door de grote poort en besloot naar binnen te wandelen tot hij op iemand stootte die hem kon helpen, of waarom niet tot in de troonzaal zelf, dan kon hij al eens zijn benen over de leuning van de troonzetel slaan.
Laatst gewijzigd door Tynvyrr op 25 aug 2006 12:46, 1 keer totaal gewijzigd.

fallen loremaster
Fortuinzoeker

Ongelezen bericht door fallen loremaster » 25 aug 2006 12:37

De citadel - Fasoix (onderweg naar Des Konings Tapperij)

Met zijn koffertje in zijn hand liep Fasoix L'obscurité de citadel uit. Wat een idioten stonden er in de rij, gelukkig waren de meeste al weg. En deze figuren waren zijn concurrentie? Er waren zelfs wachters nodig om dit gepeupel in bedwang te houden...

Hoe heette die kroeg ook alweer? Des Konings Tapperij. Het klonk als een mooie plek om zijn plannen door te nemen. Fasoix liep de marmeren strappen van de citadel af. Een biertje ging er wel in.

aphrael
Sterrenschipper
Contacteer:

Ongelezen bericht door aphrael » 25 aug 2006 20:23

De citadel (-Lord Thakeray)

"HE! Wat moet dat daar, snotneus!" Lord Thakeray hoorde een krakende stem achter zich die overduidelijk onzin uitkraamde. Via de grote hal waar het nog steeds bijzonder druk was, was Thakeray afgedwaald door de gangen van de citadel. In een bijzonder donkere gang met hoge plafonds was hij gegrepen door de enorme verzameling kunst die daar te zien was. Schilderijen zover het oog reikte, prachtige beeldhouwwerken en nu een duidelijk oude man. Thakeray draaide zich om naar de oude baas en vroeg hem wie hij was. "Gaat je niks aan snotjong. Je mag dan verdomd mooie kleertjes aanhebben, dat maakt je geen haar beter dan de rest van die aasgieren. En jij denkt nog wel dat je de raadsels kan oplossen? Phoe, ik wens je veel geluk. Je zult het nodig hebben. En jij vooral heel hard. Met je mooie poppekleertjes en je mooie maniertjes." De grijsaard draaide zich om en liep weg, voor iemand van zijn hoge leeftijd nog in redelijk goede conditie.
Laatst gewijzigd door aphrael op 25 aug 2006 20:33, 2 keer totaal gewijzigd.

Nahimana Tala
Sterrenschipper
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nahimana Tala » 25 aug 2006 20:28

Het Citadel (- Bjear)
Darni pakte de papieren aan van de man die tegenover hem zat. Voor zo'n grote kerel zag hij er niet helemaal zeker van zichzelf uit. "Bewijs van mededinging. U bent niet op de hoogte van de wedstrijd? De nieuwe koning van Kiln wordt bepaald door het oplossen van een aantal puzzels. Waar die zijn.. dat weet haast niemand. Maar goed. U komt voor deze akte." Hij las de akte en fronsde even. "Ogenblikje." En hij stormde het kantoor uit en liep recht de kamer van Bertrant binnen. "Mijn exuses heer." Zei hij tegen de jonge man die tegenover Bertrant zat. Zachtjes begon hij te praten en het enige dat Faray opving was 'akte','smidse' en ' t leeuwenhart'. Darni liep weer naar buiten en Bertrant schudde zijn hoofd. Eerst Rogier die zijn boekje bijna te buiten ging bij Sam en nu dit weer. "Heer Flint, mijn excuses, waar waren we."

Darni liep terug naar zijn eigen plek, hij begon honger te krijgen. Met een glimlach begon hij te schrijven. "Het is in orde hoor. U kunt uw intrek nemen in Smederij 't Leeuwenhart. Die is gelocaliseerd in de 6de ring. Bij mijn weten moet er nog wel een en ander aangebeuren, maar hij is helemaal voor u." Hij overhandigde Bjear zijn akte van eigendom en een acte van verblijf. "Welkom in Kiln."

Tynvyrr
Ontdekkingsreiziger

Ongelezen bericht door Tynvyrr » 26 aug 2006 16:52

De citadel - Lord Thakeray

Rendor, dacht Thakeray toen het oud mannetje om een hoek verdween. Hij was niet zeker, maar hij meende dat verdorven stemmetje nog te herkennen van toen er vroeger feesten waren aan het hof. Hij kwam niet onaardig overeen met Thakeray's vader, ze waren al even bekrompen.
En hadden duidelijk geen oog voor mode. Eigenlijk was hij best opgelucht dat de man zo snel was weggerend, het bespaarde hem heel wat netelige vragen over de reden van zijn dwaaltocht. Maar Rendor, of wie het ook mocht zijn, had hem evenmin aangemaand terug naar buiten gegaan, dus waarom niet wat verder rondneuzen?
Deze gangen waren gigantisch. Thakeray moest toegeven dat de citadel er van binnen wel degelijk indrukwekkend uitzag. Er hingen lusters aan de hoge plafonds, als spinnen aan enorme draden, en de schilderijen waren ontzagwekkend. Ze beeldden oorlogstaferelen uit: draken groot als continenten die de zon verduisterden, goden die steden verwoestten.
Hij was al een tijdje het uur uit het oog verloren, toen hij een kamer kruiste die hij besloot aan een nader onderzoek te onderwerpen. Het was blijkbaar een boekenkamer. Hij liep naar een rek, nam er een boek uit en blies het stof eraf. "Inleiding tot de middelmagie van het Lagere Steenhuis," van een zekere Lyhornys de Wreker. Ach, hij had ooit pogingen gedaan de kunst van het toveren meester te worden, maar het talent was slechts aan weinigen gegund. Verder dan een bloem op een cactus blazen was hij nooit geraakt, en het lag niet in zijn aard zich bezig te houden met dingen waar hij toch van wist dat hij ze nooit ten volle zou beheersen. Hij wou het boek openslaan, maar bedacht zich. Spreuken konden krachtig zijn; ze alleen maar lezen kon genoeg zijn om ze te ontketenen.
Voetstappen!
Eindelijk. Dit was het moment om te improviseren. Een koning moet lef hebben. Hij viste snel wat andere boeken uit de kast, haalde diep adem en liep naar buiten. De voetstappen waren van een dienstmeisje, dat schijnbaar gehaast één of andere richting uit holde.
"Excuseer," riep Thakeray vriendelijk, en hij stak een geringde vinger uit. Het meisje stopte en maakte een gehaaste knix. Een degelijke meid zag het er uit, een vriendelijk kind, zoals de citadel er honderden telde. Dienstmeisjes waren handig. Ze kenden de weg als geen ander. "Zou ik iets mogen vragen?"
Hij meende dat hij ze zag knikken en vervolgde vlug. "Mij is opgedragen deze geschriften naar het bureau van de oppermagiër te brengen. Men heeft mij de weg uitgelegd maar ik ben verdwaald in deze doolhof van gangen en zalen. Ik ben niet van hier, ziet u," hij kuchte, "en het is redelijk dringend, de edele magiër wacht al een tijdje op mijn komst. Misschien... Als u zo vriendelijk zou willen zijn mij de weg te wijzen? Of nog beter, me ernaar toe te brengen."
Zo, er had niets achterdochtigs in zijn verzoek geklonken. Zijn Merbuaanse tongval was voortreffelijk geweest, en het lag meestal niet in de aard van dienstmeisjes om eender welk verzoek te refuseren, zeker als het van een hoger geplaatste kwam.

nukkie
Avonturier

Ongelezen bericht door nukkie » 28 aug 2006 09:50

De citadel - Sam

Sam groette Rogier en liep met het bewijs van inschrijving in zijn hand naar de uitgang. Waar moet ik beginnen? Wie moet ik aanspreken om aanwijzingen te vinden? Wat zou de koning doen? Hij zou eerst zijn vertrouwelingen en adviseurs roepen, dacht Sam terwijl hij inmiddels al buiten was. Hij liep snel naar een van de bijgebouwen van het paleis en liep door een paar lange gangen en stopte voor een deur. Hij klopte op de deur en even later werd de deur open gemaakt door een oudere, maar goed verzorgde vrouw.
"Dag ma", zei Sam en gaf zijn moeder twee kusjes voor ze naar binnen liepen. Zijn moeder zou over een paar maanden 61 worden. "Ik wachtte al op je" zei Sarah, de moeder. Alles stond altijd op dezelfde plek. Het enige wat veranderde was de hoogte van de kaarsjes. "Wil je iets eten Sam?", zei Sarah.
"Nee, dankje ma. Ik heb me net ingeschreven voor de zoektocht en kom regelrecht hier naar toe. Ik ga gelijk beginnen met het zoeken van de aanwijzingen en wil geen tijd verliezen. Er zijn erg veel vreemde mensen en wezens van buiten gekomen en het merendeel zou ik niet als mijn koning willen hebben. Ik hoop dat ze ook kijken naar de intenties van waarom iemand koning wilt worden. Of de persoon wel waardig is om namens het volk te kunnen spreken en ze wilt beschermen of juist plunderen. Of hij de armen wil helpen en de handel laat groeien en bloeien zodat iedereen vooruitgang heeft. Alle kinderen naar school gaan in plaats van op straat rond te slenteren of te werken. Er is zo veel te doen." zei Sam terwijl hij zijn oude kamer inliep. Zijn kamer was klein, maar netjes. Er was een bed en twee kasten. Een voor zijn kleren en een voor zijn boeken. Vroeger kwam hij hier alleen om te lezen of te slapen. Huiswerk maken deed hij aan tafel en voor de rest speelde hij veel buiten. Hij pakte uit zijn kast een lange overjas en liep terug naar de woonkamer waar zijn moeder op hem stond te wachten.
"Heb jij nog iets gehoord over die aanwijzingen? Waar zal ik beginnen?", zei Sam. "Simon!", zei de moeder. Hmm, als ze me zo noemt, dan kan ik maar beter snel gaan, dacht Sam. "Goed, ik ga al, maar iedere koning heeft zijn adviseurs en als ik koning word, dan wordt u mijn belangrijkste adviseur", zei Sam lachend.

Grimreaper
Eeuwentemmer
Contacteer:

Ongelezen bericht door Grimreaper » 28 aug 2006 14:44

De citadel - Bjear

"Dank je wel," zei Bjear eerlijk. Koning worden? Ik? Bjear moest bijna lachen bij die gedachte, maar goed aan de andere kant als koning zijnde zou hij vast en zeker zijn familie kunnen onderhouden. Bjear stond op en schudde de hand van de man voor hem. "Goedendag verder."

Naar 6e ring: Smederij 't Leeuwenhart

Jo0st
Sterrenschipper
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jo0st » 28 aug 2006 21:26

De citadel - Fëanáro

Niemand reageerde op zijn grapje, de man achter Fëanáro begon echter opeens naar zijn voeten te staren, die er niet al te schoon uit zagen. Fëanáro hoopte dat hij niet beledigd was, het grapje kan slecht zijn geweest, maar het was niet meer dan een grapje. Daarna onstond er opeens een klein opstootje tussen een opvliegerig mannetje en een beer van een vent, meer dan erom glimlachen kon Fëanáro niet, de beer had gelijk, voordringen getuigd van een slechte opvoeding en van weinig geduld. Vooral dat laatste kon je met een beetje pech zwaar opbreken. Aan de andere kant had de beer ook gewoon iets kunnen zeggen, geweld kon je net zo hard opbreken als weinig geduld. Voordat Fëanáro in de knoop kon raken met zijn eigen overpeinzingen hoorde hij een kleine blonde vrouw zijn naam familienaam afroepen.

Snel nam hij haar op, ze keek niet recht in mijn ogen, Fëanáro had het gevoel dat ze zich een beetje onzeker voelde. "Graag, maar vrouwe toch, ik zou het op prijs stellen als u mij gewoon Fëanáro noemde, ik heb geen titel en ik vind mijn naam eigenlijk best mooi klinken" zei Fëanáro. Ze leek nog niet echt op haar gemak. Hij volgde haar naar de kamer die ze inliep en nam plaats in de stoel die ze aanwees. "Wat vind u eigenlijk zelf van deze hele zoektocht vrouwe?" Vroeg Fëanáro haar terwijl hij ging zitten. "Het moet toch vreemd zijn om straks te moeten werken voor een van de klunzen die je nu verder helpt met hun papieren. Ik zou er zelf niet zo blij mee zijn, vooral niet als ik zie wat voor mensen er meedoen, een agressief mannetje met een gemene blik en geen geduld, een beer van een vent die snel naar geweld lijkt te neigen, een alcoholist met een voetenfetish en een elf die te jong is om zonder begeleiding naar het poephok te gaan". De vrouw keek glimlachend op van de papieren die ze aan het doorbladeren was, Fëanáro had het gevoel dat ze zich nu wel op haar gemak voelde. Rustig ging hij achterover zitten om te wachten tot ze klaar was, hij zou daarna wel zien welk deel van de stad hij zou gaan bezichtigen.

Nahimana Tala
Sterrenschipper
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nahimana Tala » 29 aug 2006 06:35

Citadel (Fëanáro)
De man voor haar was vriendelijk en beleeft en ze glimlachte naar hem. "Er zijn heel wat ... ", ze dacht even na over de formulering, "... kleurrijke figuren voorbij gekomen ja. Maar vandaag zijn het er wel erg veel tegelijk. Wel weinig vrouwen nu ik er over nadenk." Ze glimlachte en terwijl ze de formulieren invulde ging ze verder. "Ach, de zoektocht zal het kaf wel van het koren scheiden neem ik aan. Je moet als een koning kunnen denken om des konings aanwijzingen te kunnen vinden. " Ze keek even op. "Tenminste zo heb ik het gehoord." Ze overhandigde de documenten. "Alsublieft heer ... Fëanáro. En veel succes met het zoeken naar de aanwijzingen." Ze leidde hem de kamer uit en constateerde dat er niemand meer stond te wachten. Mooi, tijd om te eten.

Citadel (Lord Thakeray)
Voorzichtig keek ze een beetje omhoog. Zover ze wist was de magiër al dagen niet meer in zijn kamer geweest. Magnus hield zich meer op in de magiërtoren dan in het citadel. Nu de koning was overleden viel zijn rol als raadgever een beetje weg, aangezien de tijdelijke regent niet helemaal gecharmeerd was van zijn advies. Reden om gewoon weg te blijven. Men liet normaal niemand zonder begeleiding door het Citadel lopen. Maar wie was zij om te denken dat de man voor haar een leugen vertelde? "De magiër Heer? Die heeft zijn vertrek op een van de hogere verdiepingen. Als u mij wilt volgen, dan zal ik u naar zijn kamer leiden." Of zal ik Rendor roepen? Eigenlijk is dit niet mijn taak, ik weet niet eens of ik het wel mag.

Gesloten