1e ring: Citadel

Wie wordt de nieuwe koning van het in chaos verkerende eilandenrijk Suomi?
Nahimana Tala
Sterrenschipper
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nahimana Tala » 15 jun 2007 08:45

Citadel - De rechtzaal
"Dank u." Met een klein gebaar wuifde Mengerus Falia terug naar haar plaats. "Ik denk dat we voldoende weten om ons oordeel te vellen." Hij keek even naar de beide andere rechters. Ze stonden op en trokken zich terug om zich te beraden over een passende uitspraak. Legas zat nog steeds boos rond te kijken.

Lea keek Daronna aan. "Ik hoop dat ze hem deze keer eens goed op zijn nummer zetten. Keer op keer gaat het weer fout met die man." Daronna knikte. "De bibliotheek komt hij al niet meer in. De barbaar! Hij heeft totaal geen respect voor de boeken als hij gedronken heeft. Verschrikkelijk." Lea kon het dronken gedrag van Legas alleen maar bevestigen."Ik weet nog dat hij bij de smidse binnen kwam lopen, nou ja lopen, noem het maar strompelen. Hij wilde een zwaard. Nou, mooi dat Abel geen wapens meegeeft aan dronken lui, ongeacht hoeveel Taks ze willen betalen. Trok hij toch zo dat speciale wapenschild van de muur?! Je weet wel, die speciaal voor de koning is gemaakt." Een lichte trots verscheen op Lea's gezicht. "Wist Abel veel dat hij dat wapenschild als cadeau zou krijgen voor zijn verdiensten. Gelukkig was het niet beschadigs zeg! En wat kreeg hij voor zijn gedrag? Twee nachtjes in de cel. Het heeft mij een halve dag gekost om alle rommel op te ruimen. O, daar komen ze weer."

De rechters kwamen terug van hun beraad en het werd weer helemaal stil in de rechtzaal. Heer Yenkul stond op. "Heden zijn wij hier bijeen gekomen om ons te buigen over Legas Hoorden. We hebben de verklaringen gehoord omtrend deze zaak. Een zaak van grote gewichtigheid aangezien het hier gaat over zware verwondingen die zijn toegebracht aan onschuldige inwoners van Kiln." Yenkul laste even een pauze in om de impact van zijn uitspraak te zien op de gezichten van de aanwezigen. Als we hem zijn gang laten gaan zitten we hier morgen nog. dacht Magnus en hij keek Yenkul veelbetekend aan. Yenkul trok even een wenkbrouw op en ging verder. "Legas," Legas keek op en forceerde een glimlach. "ik zal er niet omheen draaien. Het lijkt er sterk op dat de straffen die we tot nu toe geven weinig resultaat opleveren. Je valt onherroepelijk weer terug in je oude gedrag van overmatig alcohol gebruik. Dit keer heeft het niet alleen materiële schade opgeleverd. Wij achten het dan ook noodzakelijk deze keer over te gaan tot zwaardere maatregelen." Weer laste Yenkul een pauze in. De spanning in de rechtzaal groeide. "Wij achten het wenselijk dat je je acties eens goed gaat overzien." Legas glimlachte, dat klonk naar wat tijd in een cel, zijn glimlach verdween echter als sneeuw voor de zon toen Yenkul vervolgde. "Daarom zul je voor drie weken te werk worden gesteld in de mijnen. Gedurende die tijd zul je verblijven in de speciale barakken met mede mijnwerkers." Legas zakte terug in zijn stoel. De mijnen? Speciale barakken? Drie weken? Na zijn initiele reaktie sprong hij op. Wachters grepen hem direct vast. "DE MIJNEN?! Jullie sturen me gewoon naar de slavenbarakken! Wat heb ik gedaan dat zo verschrikkelijk is? Dat straatschoffie had het verdiend! En wie mist zo'n rat in godensnaam!? Dit is geen recht! Dit is een wanvertoning! EEN TONEELSPELLETJE!" Geroezemoes steeg op tussen de toehoorders.

nukkie
Avonturier

Ongelezen bericht door nukkie » 18 jun 2007 13:01

Rechtbank, Sam van Eddings

Sam luisterde aandachtig naar het oordeel van de rechters. Heer Yenkul vertelde dat Legas slechts drie weken in de mjinen hoefde te werken als straf. Dat was wel heel erg weinig voor een poging tot moord en het toebrengen van zulke zware verwondingen. Legas ging daarna weer tekeer en werd door een paar wachters in bedwang gehouden. In de zaal begon direct iedereen erover te praten. Zwaardere maatregelen?, dacht Sam. Hij stond op en vroeg aan heer Yenkul het woord.

"Heer Yenkul en hooggeachte eerwaardes", begon hij. Het geroezemoes stopte en iedereen luisterde aandachtig naar hem. "Hoe kunt u zo een lage straf opleggen voor een poging tot doodslag en het aanbrengen van zulke zware verwondingen? Volgens de jurispudentie en vergelijkbare strafzaken hoort men voor een dergelijke daad minimaal vier jaar naar de mijnen te gaan en heer Legas zou tegelijkertijd verplicht in therapie moeten gaan om van zijn alcoholprobleem af te komen! Zo een nietige straf is ongehoord en ik teken bij deze bezwaard aan tegen de opgelegde straf namens de slachtoffers Paolo en Devon en namens de hele bevolking van Kiln. Zulk gedrag werd tijdens het bewind van de koning terecht op een goede manier bestraft. Heer Legas heeft daarnaast geen spijt zoals u heeft kunnen horen en ik vrees wat er over drie weken gaat gebeuren als u niet snel reageert."

Sam wilde niet in de schoenen van de rechters gaan staan, maar zulk een onrecht kreeg hij niet over zijn hart. Hij had zijn standpunt duidelijk gemaakt en zich verzet tegen het onrecht. Nu was het de beurt van de rechters om hun dwaling recht te zetten.

aphrael
Sterrenschipper
Contacteer:

Ongelezen bericht door aphrael » 20 jun 2007 12:31

Citadel, de rechtzaal

Mengerus draaide zich woedend om naar Sam. Wie is deze boer en hoe haalt ie het in zijn hoofd om op deze wijze de rechterlijke macht aan te vallen? Woorden van gelijke strekking wilden uit Mengerus' zijn mond komen toen hij onderbroken werd door heer Yenkul. "Waarde heer Van Eddings, ik begrijp uw onbehagen." Heer Yenkul zuchtte diep. "Er zijn er duidelijk meer die er zo over denken, niet in de laatste plaats zal dat het slachtoffer zijn. Ik kan u alleen het volgende vertellen. Ons besluit is niet lichtvaardig genomen en een afweging van de waarde van een mensenleven wat in gevaar is gebracht is wel degelijk door ons meegenomen in deze beslissing. Wat is het leven van een jonge knul die ten onrechte wordt aangevallen waard? Kan men een waarde plakken op een menselijk leven? Is dat wat u denkt? Dat de straf de waarde van het leven van Paolo uitdrukt?" Verschillende mensen in de rechtzaal knikten.

Legas stond aan een zijkant en werd nog in bedwang gehouden door twee wachters. Hij wilde iets zeggen, maar merkte dat hij het niet kon. Hij deed zijn mond open maar geluid produceerde hij niet. Legas raakte in paniek en begon zich te verzetten. Eén van de bewakers greep hem steviger beet en fluisterde in zijn oor. "Hou je rustig, gek. Er is een betovering van stilzwijgen op je gelegd, zodat je voor de rest je mond zult houden. Als je straks vervoerd wordt, zal die afzwakken en verdwijnen. Nu moet je je gewoon rustig houden. Anders voel je straks ineens mijn knuppel in je nek." Om zijn woorden kracht bij te zetten greep de wachter Legas even stevig bij zijn nek.

Heer Yenkul hernam zijn betoog na een blik door de zaal. Zijn blik bleef op Sam rusten. "Ik begrijp het. Als ik niet beter wist zou ik dat waarschijnlijk ook denken. Dat leidt mij tot de conclusie dat wij het vonnis niet goed hebben verklaard. Is één van u ooit in de mijnen geweest? Nee? Dat dacht ik al. Laat mij u dan het volgende vertellen. De mijn is één van de gruwelijkste plaatsen op deze wereld. De omstandigheden zijn zwaar en deprimerend. Als u niet omkomt door de zware lichamelijke arbeid, dan komt u om door instortende mijngangen, mijngas wat in brand vliegt of één van uw medegevangenen krijgt het briljante idee om u de strot door te snijden voor het één of ander. Ik kan u niets duidelijker zeggen dan dit: de gemiddelde levensverwachting van mijnwerkers is vier weken na aanvang van het werk. De meesten blijven er veel korter. Na afloop van een tewerkstelling in de mijnen zijn deze mensen voor het leven getekent en zou het een wonder mogen heten als ze tien jaar daarna nog leven. U vergist zich als u denkt dat dit een lichte strafmaatregel is. In wezen hebben we deze man een doodsvonnis gegeven, met een kans op overleving. Beantwoord dat uw vraag?"

Aan de kant van de zaal was Legas, na het horen van de uitleg van heer Yenkul, in razernij ontstoken. Hij vocht uit alle macht, maar kon geen geluid maken. Hij voelde de blik van de rechters op zich en probeerde zich een weg naar buiten te vechten. Hij probeerde duidelijk Sam's richting uit te komen. Zijn razernij richtte zich nu volledig op Sam. Uiteindelijk waren er vijf wachters voor nodig om hem in bedwang te houden.

Heer Yenkul richtte zijn blik nogmaals op de mensen in de rechtzaal. "Ik hoop dat u ons vonnis nu wel begrijpt, al vind ik het wat ongelukkig dat ik het zo heb moeten uitleggen in bijzijn van de veroordeelde. Legas zal nu worden overgebracht naar de slavenbarakken. Volgende zaak."

Rhavaniel
Fortuinzoeker

Ongelezen bericht door Rhavaniel » 20 jun 2007 19:02

De rechtzaal -Vanya
Terwijl Vanya luisterde naar alles wat volgde op haar verklaring liep ze stilletjes langs de verschillende beelden in de rechtzaal. Vakwerk Ze stond goedkeurend te kijken bij een van de stenen beelden. Haar hand gleed over de tot in detail uitgehakte kleding. Indrukwekkend. Toen heer Yenkul zijn verhaal over de straf en de mijnen inzette draaide ze even om. Bij de Goden, je mag hopen daar nooit terecht te komen als ik het zo hoor.

Lasmes
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Lasmes » 20 jun 2007 22:20

Falia Tondora, rechtzaal.

"Wacht!" Het woord was Falia's lippen al over voordat ze er erg in had. Haar voeten waren sneller dan dat ze zelf verwachtte. Ademloos had ze het fonnis aangehoord. Haar hart was vol en gloeide, maar niet meer in de richting van de rechters. Haar gevoel ging uit naar de gevange. Het voelde niet goed. Ze stopte een paar meter vlak voor Legas. Twee van de vijf wachters die hem vasthielden trokken hun zwaarden. Maar Falia hief haar handen op om te laten zien dat ze niets wilde doen. Ze keerde zich naar de rechters. Die keken haar met grote ontzette ogen aan. Ze haalde lichtelijk beschaamd een pluk haar uit haar gezicht. Toch rechtte ze haar rug en keek ze diep in de ogen. "Ik weet dat ik nieuw ben, een vreemde in deze stad, en een vreemde voor uw ogen. Maar onder mijn volk bestaat er niet zoiets als de doodstraf. Zelfs niet met een kans op overleving." Ze deed een stap dichter naar de rechters. "Vergis u niet, we zijn niet mild met onze straffen. Er zijn ergere dingen dan de dood. Zoals het afnemen van een vuurbloem of, het opleggen er een te zoeken voor iemand anders." Ze wees naar Legas met haar lange vinger met een nog veel langere nagel, terwijl haar ogen, die schitterde van emotie, niet afweken van de rechters. "Maar nooit hebben wij ooit een vonnis uitgesproken zonder eerst de schuldige publiekelijk zijn verhaal te laten doen."

Nahimana Tala
Sterrenschipper
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nahimana Tala » 21 jun 2007 11:29

Citadel, de rechtzaal
Legas schrok toen hij Falia opeens hoorde roepen. Hij keek haar uiterst verbaasd aan en stopte zelfs zijn verzet tegen de wachters. Met grote ogen hoorde hij wat ze had gezegd. Een kans! Dit is een kans om mijn lot te draaien. Ik moet de menigte tegen de rechters laten keren. Als ik mijn zegje mag doen gaat dat lukken. Ik voel het! Ik weet het. Zolang er maar niemand tegen haar ingaat! Inwendig lachtte hij terwijl hij met een verontwaardige blik naar de rechters knikte om aan te geven dat hij het met Falia eens was. Niemand weet wat ik heb verklaard... Ik zal ze allemaal naar mijn hand zetten.

aphrael
Sterrenschipper
Contacteer:

Ongelezen bericht door aphrael » 21 jun 2007 11:34

Citadel, rechtzaal

Een vage glimlach trok over het gezicht van Heer Yenkul. Het was heel lang geleden sinds hij iemand van haar ras had gezien. En zelfs toen had hij alleen uit de verte er één mogen aanschouwen. Kennelijk was het een volk wat hechtte aan rechtvaardigheid. Hij zag uit zijn ooghoek Mengerus als recht gaan staan en zijn adem naar binnen zuigen voor een vernietigend weerwoord. Snel stond hij op en stak zijn hand in de lucht, om de aanwezigen tot stilte te manen. Hij had ook gezien dat verschillende mensen in de zaal hadden gegniffeld om de woorden van de Futony.

"Vrouwe, ik begrijp dat u inderdaad nieuw bent in ons koninkrijk en niet geheel op de hoogte bent van de procedures voor een rechtzaak. Ik zal ze u allen uitleggen, want ik begrijp dat er meer nieuwelingen aanwezig zijn. Goed, het werkt als volgt. Een verdachte wordt gearresteerd op verdenking van een misdrijf. Als er getuigen aanwezig zijn, horen we die en nemen verklaringen op. Daarnaast wordt de verdachte ook aan een verhoor onderworpen, in aanwezigheid van een magiër. Deze magiër heeft zo zijn methoden om te achterhalen of een verdachte de waarheid spreekt. Dat is een vrij technisch proces, waarvan ik u de precieze uitleg zal besparen. Als men ervan overtuigd is dat de verdachte de waarheid heeft gesproken, neemt de magiër de verklaring van de verdachte op. Deze verklaring wordt aan de rechtbank overlegd en bekeken, waarna de getuigen worden gehoord. In dit geval laat de verklaring van Legas niets onduidelijks over. Hij heeft bekend Paolo te hebben aangevallen en gestoken. Zijn redenen, hoe onterecht ook, zijn ook in overweging genomen. De zaak is gesloten. Zo werkt de rechtspraak in Kiln. Ik hoop dat voor alle aanwezigen nu duidelijk is waarom Legas niet heeft gesproken?"

Mensen knikten enthousiast en wierpen minachtende blikken op Falia. Het geroezemoes werdt iets duidelijker te verstaan: "Wat denkt dat ding wel? Dat we barbaren zijn?" was één van de zinnen die het dichtst bij Falia in de buurt werd uitgesproken.

Rhavaniel
Fortuinzoeker

Ongelezen bericht door Rhavaniel » 21 jun 2007 11:51

De rechtzaal - Vanya
Vanya hoorde het geroezemoes van de mensen in de zaal en vond het stuitend. Het openbaar horen van de beschuldigde was een vrij algemeen aanvaarde aangelegenheid in de wereld, dat Kiln daar van wilde afwijken was hun keuze. Het was niet verstandig om tegen de meerderheid in te gaan. Persoonlijk zou ik zijn verhaal ook wel willen horen. Altijd interessant hoe de iemand denkt.

after_eden
Eeuwentemmer

Ongelezen bericht door after_eden » 21 jun 2007 12:06

Rechtszaal (Oyham)

Al die tijd had Oyham stilzwijgend geluisterd. Alles wat was gebeurd, hij kreeg eindelijk de gebeurtenissen van de vorige avond op een rijtje. De mensen hier zijn aardig tegen me geweest, vooral in wat mijn broer heeft gedaan. En eigenlijk wil ik dat ze zo snel mogenlijk doorgaan naar de volgende zaak. Kan ik niets doen. Oyham stond op. "Gezien alle feiten die op een rij liggen, en de ravage die ik samen met Kildar heb opgeruimd vanmorgen, daarbij gezien de ernstige verwondingen aan een aantal personen. Ja, ik heb die jongen horen kreunen. Ben ik van mening dat deze discussie gewoon gesloten is. Hij is kennelijk een veelpleger en op mijn eiland hadden ze hem gewoon gelyncht." Oyham was verbaasd door de daadkracht waarmee hij sprak, iedereen zweeg en eigenlijk had hij de moed niet om zulke dingen te doen, hij was aan het veranderen was de enige conclusie die hij kon trekken. "Het spijt me dat ik u heb onderbroken, maar ik moest dit kwijt." Besloot hij en hij ging zitten.

Lasmes
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Lasmes » 21 jun 2007 16:20

Falia Tondora, rechtbank

Falia hoorde wat Heer Yenkul haar vertelde, ook hoorde ze het geroezemoes in de zaal en de beschuldigende woorden die haar kant uit werden gesmeten. Aandachtig luisterde ze naar de vreemde man in het publiek en merkte dat het stiller werd nadat hij gesproken had.
Ze keerde zich naar Legas en keek hem recht in de ogen. Ze zag zijn hoop in haar, zijn enige hoop begreep ze. Niemand anders wilde haar helpen.
In haar verbeelding voelde ze hoe de vuurbloem haar beschuldigend, door de fijne stof van haar kleding heen, brandde. Ze haalde de bloem met rode steel en witte bladeren uit haar zak en hielt hem tussen haar vingers. Toen perste ze haar lippen op elkaar totdat ze niet meer meer waren dan een paars streepje. Ze keerde zich naar de rechters en deze keer zette ze zelfs nog een paar passen dichter naar de rechtbank. "Ik begrijp dat u hier uw regels heeft, en dat ik die als buitenstaander heb te respecteren, maar..." Haar ogen gingen naar de vrouw die de opmerking over barbaren had gemaakt, "In mijn ogen, kan dit fonnis inderdaad enkel goed worden gekeurd door een volk barbaren."

Falia verhief haar stem niet toen het geroemeur en de boze woorden haar kant op kwamen, ze hief de bloem op alsof ze een magisch item in haar handen had. Langzaam werd de nieuwsgierigheid de woede de baas en viel het langzaam stil.
Falia keek naar de kinderen in de zaal, die dicht tegen hun ouders aangekropen zaten of die juist vooraan waren gaan zitten om de rechtzaak beter te kunnen zien.
"Deze bloem, is wat mij een kind zal geven. één bloem... één kind. Bij mijn volk, ben ik een van de gelukkige. Sommige zoeken hun hele leven en zullen er nooit een vinden. Dat ik hier sta heb ik te danken aan mijn opa en oma, die vonden dat hun zoon een kind verdiende. Zij zochten maanden en maanden, tot zij een bloem vonden en deze aan hun zoon gaven. Uit die bloem ben ik ontstaan. Mijn vader en moeder zochten ook voor mij. Later zal ik ook mijn uiterste best doen om mijn kind een vuurbloem te geven, ook dat zal maanden tot misschien jaren duren, misschien lukt het me zelfs nooit." Ze stopte de bloem voorzichtig terug in haar zak. "Ziet u, er zijn nog maar weinig van deze bloemen over, een kind kunnen krijgen is bij ons een gave. Het plukken van leven is bij ons het grootste wonder dat er bestaat."
Ze haalde sissend een grote teug adem langs haar tanden.
"Maar jullie... die het genot kennen van het krijgen van zoveel kinderen als jullie maar kunnen, ofdat het nu echtelijke of bastaardkinderen zijn, vinden dat het in jullie macht ligt te beslissen over leven en dood." Haar ogen boorde zich in die van de vrouw die haar de opmerking had toegesmeten. De vrouw drukte zich tegen haar man aan en Falia besefte dat haar ogen te veel emotie uitstraalde. Ze sloot ze even en draaide de vrouw haar rug toe. Ze opende haar ogen naar de rechters.
"Jullie weten wat hij heeft gezegd, jullie kennen de waarheid. Dat vertelde u net zelf." Ze richtte zich tot rechter Yenkul. "Dat betekend dat hij zijn woorden niet kan verdraaien zonder dat u het doorheeft. Ik smeek u, voor de gemoedsrust van mijn hart en ter ere van het leed van mijn volk. Laat deze man spreken en als dan nog blijkt dat hij schuldig is zal ik er verder nooit meer een woord over spreken."

Grimreaper
Eeuwentemmer
Contacteer:

Ongelezen bericht door Grimreaper » 21 jun 2007 16:42

Bjear - rechtbank
"Zijn jullie gek geworden ofzo!" Bulderde Bjear uit het niets. "Hoe durven jullie keer op keer de orde te verstoren, barbaren? De enigste barbaar hier is die hufter van een Legas, en als jij hem verdedigd ben je geen snars beter. Bovendien hebben jullie je kans toch al gehad! Nu is het proces voorbij en hebben de rechters gesproken, als je het er niet mee eens bent had je daar eerder mee moeten komen."

Nahimana Tala
Sterrenschipper
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nahimana Tala » 22 jun 2007 14:07

Citadel - De rechtzaal
Magnus keek heen en weer tussen Falia, Oyham en Bjear en wreef door zijn ogen. Nog even en het ging hier uit de hand lopen. Wat moesten ze hier toch weer mee? Yenkul had niets moeten zeggen over een 'een doodsvonnis, met een kans op overleving' moeten hebben. Dan hadden de gemoederen niet zo hoog opgelopen. Mengerus boog zich naar Magnus toe. "Wat nu? Hoe we het ook doen, het is nooit goed. Ik zou het laten zoals het is, maar deze .. dame .. heeft ondertussen zowel Devon en Paolo als Beral geholpen. Zij mag dan de enige zijn die zijn verhaal wil horen maar toch.."

nukkie
Avonturier

Ongelezen bericht door nukkie » 23 jun 2007 17:37

Citadel - de rechtbank, Sam

Sam keek verwonderd naar Falia. Is ze nou helemaal?, dacht hij. Ach nee, ze is gewoon niet bekend met het systeem hier en weet niet dat Legas is verhoord door een Magier. Eigenlijk heeft ze wel gelijk en zou het misschien wel goed zijn om ook de gedaagde publiekelijk zijn of haar verhaal te laten doen. Dat zou ook een aardige straf zijn in sommige gevallen en de rechtspraak duidelijker maken. Sam keek naar de bloem die Falia liet zien en luisterde naar haar verhaal. Hij knikte en voelde mee met haar. De emoties werden Bjear te veel. Hij schreeuwde "Zijn jullie gek geworden ofzo!" Daarna richtte hij nog een kannonade aan het adres van vrouwe Falia.

Sam stond op en liep naar Bjear toe en legde zijn hand op zijn schouder om hem tot rust te brengen. Hij keek vervolgens Magnus streng aan. Waarom had hij het uit de hand laten lopen? Hij liep naar vrouwe Falia toe en kuchte eer hij sprak. "Stilte!" zei hij tegen de mensen op de tribune. Hij wachtte tot het geroezemoes was verdwenen.
"Vrouwe Falia, heer Bjear, heer Magnus, rechters, ." zei Sam en hij keek vervolgens naar Falia. "Vrouwe Falia hier heeft slechts een vraag gesteld. Ze is nieuw in Kiln en in Kiln hebben we de traditie om gastvrij te zijn en iedereen in zijn of haar waarde te laten." Hij keek Bjear kort aan en vervolgens naar Legas.
"Dat heer Legas schuldig is, is nu wel bekend, maar waarom hij het heeft gedaan weet alleen de rechtbank. Wij, het volk, horen alleen het vonnis van de rechtbank en hebben daardoor nooit echt inzicht in waarom iemand een bepaalde straf heeft gehad. Voor de geloofwaardigheid van de rechtspraak, wil ik bij het hooggerecht een wetsvoorstel indienen die het mogelijk maakt de gedaagden nogmaals publiekelijk te horen." Terwijl hij dit zei keek hij naar de rechters, maar hij keek snel weer om naar de mensen in de zaal voor er weer een geroezemoes opstak.
"Heer Legas heeft een strafbaar feit gepleegd en alleen de rechters kennen zijn verklaring. De toehoorders hier in de zaal en het volk van Kiln krijgt nooit te horen waarom iemand iets heeft gedaan en wij kunnen daarom niet begrijpen waarom iemand iets heeft gedaan. Of iemand iets heeft gedaan. Dat is een gemis in onze rechtspraak. Ik ga de hoge raad vragen om dat aan te passen." zei Sam tegen de aanwezigen. "Tot die tijd moeten we ons houden aan de wet en de rechtspraak zoals ze nu is en iedereen met respect behandelen, zoals het hoort. Heer Mengerus, wilt u er nog iets aan toevoegen?"

Nahimana Tala
Sterrenschipper
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nahimana Tala » 27 jun 2007 09:15

Citadel - de rechtbank
Mengerus keek Sam strak aan. Waar bemoeid die kerel zich mee? Hij forceerde een glimlach. "Simon van Eddings, ik had natuurlijk kunnen verwachten dat u met een dergelijk voorstel zou komen. Laat ik voorop stellen dat wij geen barbaren zijn." Vervolgens keek hij streng rond. "Wat niet wil zeggen dat wij geen begrip op kunnen brengen voor Falia's 'verzoek'." Magnus nam het woord over. "Ik besef dat onze werkwijze anders is dan op andere plaatsen in de wereld. En hoewel het misschien tijd wordt om onze wijze aan te passen, twijfel ik of dit het juiste moment is om dat te doen. Door de strijd om de troon is het al roerig in Kiln door de aanwezigheid van vele vreemdelingen." Even viel er een stilte in de hele rechtzaal. "Ik heb ook vernomen dat deze jonge vrouw zich al zeer verdienstelijk heeft gemaakt voor een aantal inwoners van de stad." Beral knikte bij het horen van deze woorden. "Daarvoor zijn wij ook zeer dankbaar." Opnieuw viel er een stilte. Magnus boog zich even naar Mengerus en Yenkul voor een kort beraad. Er werd wat driftig geschud met hoofden en handen bewogen om uitspraken kracht bij te zetten. Uiteindelijk knikte de rechters naar elkaar en stond Magnus op. "Na een kort overleg willen wij voor u.." en hij knikte naar Falia "..het volgende doen. Wij willen niet het hele verloop van de rechtspraak op zijn kop zetten door Legas nu zijn verklaring te laten geven. Andere zaken wachten op afhandeling en het zou niet correct zijn onze huidige werkwijze te laten varen" Er klonk licht geroezemoes door de zaal. "MAAR... wij zijn bereid om hem aan het einde van de rechtspraak alsnog de mogelijkheid te geven om zijn verhaal te doen. Eenieder die geinteresseerd is, kan zijn verhaal dan aanhoren. Meer kunnen wij u op dit moment niet bieden." Vervolgens knikte hij naar de wacht, ten teken dat ze Legas naar een cel konden brengen in afwachting van zijn getuigenis aan het einde van de rechtspraak.

Jo0st
Sterrenschipper
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jo0st » 28 jun 2007 12:29

Citadel - De Rechtzaal; Féanäro

Na zijn gesprek met het hoertje was Féanäro teruggelopen naar het huis van plezier in het Grauw, daar had hij gedacht Lord Thakeray weer te ontmoeten, waarna ze hun bevindingen zouden delen. Uit het huis kwam echter geen teken van leven en toen Féanäro 5 minuten had staan wachten was er een stadsomroeper langsgekomen die iedereen opriep naar de rechtaal te komen. Waarschijnlijk was Thakeray daar ook heen, hij was langer in het Grauw rond blijven hangen dan hij had verwacht. Hierna had Féanäro besloten ook te gaan kijken wat er precies aan de hand was.

Hij had plaats genomen tussen de bezoekers, had even geknikt naar Lord Thakeray en Ophelia waarna hij glimlachend in de richting van Rachella keek, zelfs zij was op komen dagen. De hele rechtzaak was vanaf het begin gedoemd uit de hand te lopen, er waren teveel onduidelijkheden en de meeste getuigen en bezoekers waren vergeten hun emoties buiten achter te laten. Tot het moment dat Simon van Eddings het woord had genomen leek het erop alsof de hele rechtzaal zou veranderen in een grote puinhoop. Hierna redde Magnus het gezicht van de rechtbank door Legas zijn zegje te laten doen, als de andere zaken afgelopen waren. Interessante ontwikkelingen volgden elkaar snel op hier in Kiln, dacht Féanäro vluchtig.

"Tijd om even bij te komen in afwachting van wat Legas te zeggen heeft", mompelde Féanäro waarna hij een beetje onderuitzakte en vanuit zijn ooghoeken de mensen in de rechtzaal begon te observeren.

Gesloten