1e ring: Citadel

Wie wordt de nieuwe koning van het in chaos verkerende eilandenrijk Suomi?
nukkie
Avonturier

Ongelezen bericht door nukkie » 14 mei 2007 11:20

Citadel - Rechtbank - Sam

Randy keek hoe Kellya als eerste gehoor gaf aan de getuigen oproep. Moordaanslag had de bode gezegd. Was dat niet een beetje overdreven? Uiteindelijk had er iemand vermoord kunnen worden. Maar goed, we zien wel waar het op uit draait. Randy stond op met een zacht zuchtje. Hij voelde de stijfheid van zijn spieren.
"Simon van Eddings. Eveneens getuige van de vechtpartij." zei hij tegen bode. "Neemt u plaats", zei de bode zonder op te kijken terwijl hij in de richting wees waar Kellya reeds zat. "Op de getuigenbank alstublieft", hoor je erachter te zeggen, oelewapper. , dacht Sam in zichzelf. Hij liep gedwee naar de stenen bank en nam plaats naast Kellya. Tijdens de korte oversteek keek hij de volle zaal in zag onder andere Daronna, Bjear, Vanya en Falia. "Hi", zei hij fluisterend tegen Kellya toen hij naast haar zat.

Grimreaper
Eeuwentemmer
Contacteer:

Ongelezen bericht door Grimreaper » 14 mei 2007 18:45

Citadel - de rechtszaal

"Oh," zei Bjear een beetje geschrokken, "Bjear Stoki. Ik werd hier gevraagd te getuigen."
Nou maar hopen dat dit snel voorbij is, dacht hij bij zichzelf, ik voel me hier totaal niet op mijn gemak.

aphrael
Sterrenschipper
Contacteer:

Ongelezen bericht door aphrael » 18 mei 2007 12:42

Citadel -de rechtzaal

Vlak achter Bjear stond Kildar. Hij was vrij onopvallend de zaal binnengekomen en vrijwel niemand had hem gezien omdat hij al die tijd achter de enorme Bjear verscholen was geweest. Nadat Bjear plaats had genomen meldde Kildar zich bij de bode. "Kildar, van de herberg, daar is de arme knul neergestoken. Ik was erbij." Onderwijl wierp hij blikken om zich heen of hij het leeghoofd van een Legas kon ontdekken. "Neemt u plaats." sprak de bode ongedurig en wees vagelijk naar de bank waar de anderen al op zaten.

Rhavaniel
Fortuinzoeker

Ongelezen bericht door Rhavaniel » 21 mei 2007 08:57

Citadel -de rechtzaal
Vanya begon rond te kijken. Beginnen ze nu nog? Of zijn ze van plan erg lang te wachten? Ik had nooit met de groep mee moeten gaan, maar gewoon gelijk naar Orion. Maar ja 'waar recht wordt gezocht'. Dat lijkt me een aanwijzing die hier best op zijn plaats kan zijn. Alleen 'vaak is het niet recht, maar krom'... Wat daar nou mee wordt bedoeld? Ze keek rond en dacht na. Niet recht, maar krom.. Zitplaatsen? Die zijn niet allemaal recht. Mm, het lijkt dat het normaal recht moet zijn terwijl het dat niet is. Balken dan? Die zijn normaal toch recht. Haar blik dwaalde langs de balken, maar ze kon niets bijzonders zien. Niet recht, maar krom. Wat is er normaal recht, maar wordt soms krom. ... Hout. Dat trekt krom als het vochtig wordt. Hout, wat is er hier van hout? Een kleine glimlach vormde zich op haar lippen, ze vond deze wedloop wel leuk. Normaal was ze allert op kleine zaken in haar omgeving, met name als ze een doel voor ogen had, om ze later te kunnen gebruiken. Nu was ze bezig tekst te analyzeren om daarna te zoeken naar details die mogelijk paste bij dat verhaal. Rustig ging haar blik opnieuw door de rechtzaal, op zoek naar relevante details.

Nahimana Tala
Sterrenschipper
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nahimana Tala » 28 mei 2007 18:57

Citadel -de rechtzaal
Toen uiteindelijk alle getuigen zich hadden gemeld stond heer Yenkul op. Legas werd naar binnen gebracht en wierp een valse blik op Kildar en de andere getuigen. "Ja kerel, ik hoop dat je een flinke hoofdpijn hebt. Deze keer ging je echt te ver." Kildar glimlachte terwijl hij het fluisterde.
"Hoort allen, hoort ook u, beschuldigde.. U wordt beschuldigd van een aanval op de jongen genaamd.." Yenkul keek even op zijn papiertje " .. Paolo. Volgens onze informatie heeft u deze jonge man zonder enige schroom, in een directe aanval, een wond toegebracht in de schouder. Deze wond is van dien aard dat deze jongen niet in staat is deze zitting bij te wonen. Zelfs niet onder medische begeleiding." Magnus draaide even met zijn ogen. Daar gaat hij weer! "Wij roepen Bjear Stoki op als eerste getuige." Yenkul keek Bjear aan. "In uw eigen woorden en zo gedetaileerd mogelijk, vertel ons wat er precies is voorgevallen in des Konings Tapperij op de dag van gisteren." Vervolgens ging heer Yenkul zitten en de hele rechtzaal was doodstil in afwachting van Bjear's verklaring.

Grimreaper
Eeuwentemmer
Contacteer:

Ongelezen bericht door Grimreaper » 28 mei 2007 23:15

Citadel -de rechtzaal
"Uhm," Begon Bjear, die nog even zijn keel schraapte, "nou ja ik heb de kleine jongen Paolo leren kennen nog op de dag dat ik in deze stad kwam. Hij schuilde in het gebouw dat ik net die dacht had opgeëist, mijn familie was namelijk nog in het bezit van een akte ziet u, maar goed dat is een ander verhaal. In ieder geval kwamen ik en Paolo tot een afspraak, in ruil voor eerlijke arbeid in mijn zaak zou hij bij mij onderdak krijgen en een eerlijke deel van de opbrengst. Na een lange dag werken in de smidse gingen wij naar de herberg, dezelfde herberg waar die meneer daar Paolo heeft neergestoken." Bij de woorden 'die meneer daar' wees Bjear de verdachte aan. "Hij begon Paolo ervan te beschuldigen dat zijn beurs kwijt was, en dat zonder enkel bewijs. Nou ja, in ieder geval kan het Paolo nooit geweest zijn zoals ik hem al vertelde. De knul heeft de hele dag mij geholpen, als hij zo'n kwajongensstreek had uitgehaald had ik hem er zeker op aangesproken. Maar goed, dat was niet genoeg voor meneer. Nee die moest zo nodig meegesleept worden door een stadswacht, die hij daarna ook nog eens klappen gaf om vervolgens op Paolo af te stormen met mes en al. Nou dat heb tie geweten, nadat die brutale pummel mijn knul had neergestoken heb ik hem tot de grond gewerkt. Vrouwe Kellya heeft daarna nog geassisteerd en daarna is hij naar mijn weten hierna toe afgevoerd."
Bjear krabde nog even achter zijn hoofd, "en dat is volgens mij het hele verhaal zo'n beetje wel."

Nahimana Tala
Sterrenschipper
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nahimana Tala » 29 mei 2007 13:42

Citadel -de rechtzaal
De rechters luisterde aandachtig. Magnus nam snel het woord voordat Yenkul weer zou beginnen.
"Juist. Dat lijkt me vrij duidelijk. Dank u. Kildar?" "Het is precies gegaan zoals verteld." "Weet jij hoe de toestand van Paolo momenteel is?" "Ja, voor ik vertrok heb ik nog gekeken. Hij sliep. De wond ziet er netjes uit. Ik denk dat hij veel geluk heeft gehad, want het was wel een behoorlijke wond." Magnus knikte "Vrouwe Kellya?! Wilt u zo vriendelijk zijn uw verslag te geven?" Voor ze antwoord kon geven sprak Kildar opnieuw. "Als u mij niet meer nodig hebt, mag ik dan vertrekken?" Magnus keek even verstoord op. "Mmm? Ja natuurlijk, getuigen die gehoord zijn, zijn vrij om de rechtzaal te verlaten als ze dat wensen." Kildar knikte en stond op om achter de publieke zitplaatsen langs te vertrekken. "Vrouwe Kellya? Neemt u het woord."

nukkie
Avonturier

Ongelezen bericht door nukkie » 01 jun 2007 10:31

Citadel - de rechtzaal

Sam luisterde stilletjes naar het verhaal van Bjear. Hij had wel een juiste weergave gegeven van de feiten vond hij en daarna dacht hij aan de aanwijzing die hij en Kellya vandaag eigenlijk wilden gaan zoeken. Waar gaat het ze naar leiden? Wat was er toen gebeurd? Hoe lang gaat het nog duren hier? Sam bewoog zich ongeduldig op de stenen bank. Het nieuws dat het met Paolo in ieder geval ietsjes beter ging, deed hem goed. Hij probeerde oogkontakt te maken Legas, maar hij keek Bjear aan op een boze manier. Is hij nog steeds niet afgekoeld?

Kellya werd geroepen om te getuigen en Sam hoopte dat hij snel aan de beurt zou zijn om te vertellen wat hij had gezien. Eigenlijk had hij de hele gebeurtenis van dichtbij gadegeslagen en gezien hoe het escaleerde. Had Legas maar fatsoen gehad om eerst te praten in plaats van gelijk een mes te trekken. Maar ja, niet iedereen kon koel blijven in moeilijke omstandigheden. En wie had de portemonnaie van Legas dan wel gestolen? Hoe kwam hij aan geld? Was hij misschien ook betrokken bij de diefstal?

Op dat moment zag hij Legas die geboeid was, opstaan en druk met zijn bovenlichaam bewegen. Een wachter die vlak achter hem stond duwde hem snel met kracht weer terug om te zitten. De wachter bleef vervolgens direct achter hem staan.

Sam hielp Kellya opstaan en knikte haar toe.

Nahimana Tala
Sterrenschipper
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nahimana Tala » 01 jun 2007 19:23

Citadel - De rechtzaal
Terwijl Kellya haar verklaring aflegde luisterde de Magnus, Mengerus en Heer Yenkul aandachtig. Soms knikten ze goedkeurend en op andere momenten keken ze kritisch. Toen Kellya haar vehaal besloot keken ze elkaar aan. Ze mompelde onderling even. Heer Yenkul nam vervolgens het woord. "Dank u vrouwe, wij zijn zeer onder de indruk van uw beeldende relaas van het gebeurde, en wij... au.." Mengerus gaf hem een welgemikte por in zijn zij. "A, zo. Dank u, gaat u zitten. Als volgende wilden we Simon van Eddings vragen om zijn verklaring af te geven.

nukkie
Avonturier

Ongelezen bericht door nukkie » 05 jun 2007 17:17

Citadel - De rechtzaal - Sam

"Simon van Eddings", zei Sam toen hij in de getuigenbank stond. "Ik zweer dat ik de waarheid zal spreken en niets anders dan de waarheid", zei hij met zijn rechterhand omhoog, terwijl hij heer Yenkul aankeek. "Ik zat gisteravond aan tafel met vrouwe Kellya, die zojuist heeft getuigd. Aan de tafel naast ons zaten heer Bjear en Paolo. Beide zaten rustig hun eten op te eten. Heer Legas kwam in een redelijk beschonken toestand plotseling naar Paolo en hield een verbale kannonade dat de jongen zijn buidel had gestolen en hij zou hem een pak slaag geven. Vrouwe Kellya kwam tussenbeide en zei dat er geen geweld nodig was, en zeker niet tegen zo'n jonge knul. De jongen zou zich wel laten fouileren om zijn onschuld te bewijzen."

Sam keek de zaal in en keek naar de mensen die aandachtig luisterden naar hem. Af en toe keek hij Legas aan. Hij vond het spreken voor een publiek leuk en alle aandacht die hij kreeg daar genoot hij van, al was de aanleiding nu minder mooi. Hij vevolgde zijn getuigenis.

"Daarna richtte Legas zich tot Bjear en kwam Kildar tussenbeide. Heer Kildar en heer Devon brachtten heer Legas naar de deur van de herberg. Er was eindelijk rust en wij wilden net verder gaan eten en drinken toen Legas plots heer Devon een smak gaf en heel snel terugrende en Paolo met een mes stak. Voor hij een tweede keer kon steken gaf heer bjear hem een klap en gooide hij Legas op de grond. Vervolgens trok vrouwe Kelya haar zwaard en hield het op de keel van Legas tot die wat bedaarde en uiteindelijk na heel wat gevloek werd afgevoerd. Dat was het wel zo een beetje."Sam keek heer Yenkul aan. "Verder nog vragen?" zei hij met een vragende blik.

Nahimana Tala
Sterrenschipper
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nahimana Tala » 07 jun 2007 07:27

Citadel - De rechtzaal
Heer Yenkul schraapte zijn keel even. "Mmm, nee, ik denk dat uw verhaal duidelijk genoeg is geweest. Het lijkt mij vrij duidelijk dat u.." Hij keek naar Legas ".. zich wederom schrikbarend heeft misdragen. U moet toch begrijpen dat dat niet acceptabel is in deze stad." Mengerus nam het woord van hem over. "Voor we daardwerkelijk een uitspraak doen wil ik graag weten hoe de toestand is van Devon en Paolo, aangezien zij toch zijn verwond. Ik geloof dat er twee genezeressen aanwezig zijn die daar wat over kunnen vertellen?" Hij keek naar de getuigenbank.

Grimreaper
Eeuwentemmer
Contacteer:

Ongelezen bericht door Grimreaper » 07 jun 2007 16:46

Citadel - De rechtzaal

Bjear stond op het punt weg te gaan tot hij dit laatste hoorde. "Paolo! Gesu beschermen hem." Hij wist niet goed wat hij hierna zou moeten doen, aan de ene kant zou hij graag naar Paolo gaan al was het maar om een oogje op hem te houden. Aan de ander kant had hij nog andere dingen te doen, zowel zijn smidse repareren als .... een andere belangrijke zaak.

Rhavaniel
Fortuinzoeker

Ongelezen bericht door Rhavaniel » 08 jun 2007 12:27

Citadel - De rechtzaal
Vanya zat met een half oor te luisteren en keek heen en weer tussen de zaal en de getuigen. Wat zijn die banken hard! Ik wou dat het eens opschoot. Toen ze haar aandacht weer op de getuigen richtte viel het haar op dat Bjear een beetje verward overkwam. Alsof hij niet goed wist wat nu te doen. Toen Mengerus begon over twee genezeressen schoot haar aandacht bij Bjear weg. Twee genezeressen? Ach, ik ben er natuurlijk één van. Ze glimlachte, ze was al voor veel uitgemaakt, maar genezeres was daar nog niet bijgeweest. Vanya had zich niet gemeld, aangezien ze niet echt was opgehaald als getuige. Ze was gewoon met de groep meegelopen. Nu stond ze op. "Vermoedelijk doelt u onder anderen op mij." Stilletjes stapte ze naar voor. Haar jurk ritselde zachtjes terwijl ze zich lang Oyham bewoog. "Mijn naam is Vanya DéLoorn. Ik ben geen genezeres, maar heb wel de jongen behandeld." Ze wachtte even af, maar ging verder toen ze zag dat de rechter die eerder had gesproken bedenkelijk keek. "In de loop der jaren heb ik de nodige kennis opgedaan van kruiden en behandelingen. Deze kennis heb ik toegepast op de wond die Paolo had. Het mes zat diep in zijn schouder en ik hoop voor de jongen dat er geen pezen of spieren zijn geraakt. Iets meer naar de hals en het mes had een hoofdader kunnen raken. Dan waren de gevolgen niet te overzien geweest. Na het verwijderen van het mes heb ik een ontsmettend mengel op de wond gedaan. De ander genezeres waar u het over heeft voor hem een ander middel achtergelaten." Ze richtte haar blik op Falia. "Wat dat precies is weet ik niet, maar Paolo werd er wel rustig van. Momenteel ligt hij in de herberg te slapen. Ik vermoed dat hij later vandaag wel weer dusdanig bij zijn positieven is dat hij uit bed kan." Dat hoop ik tenminste wel, ik zou vannacht wel een goede nachtrust kunnen gebruiken. "Zolang hij zijn schouder niet belast, dat zou de wond weer open trekken." Ze knikte vriendelijk naar de rechters om aan te geven dat ze was uitgesproken en verplaatste zich naar de zijkant.

Nahimana Tala
Sterrenschipper
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nahimana Tala » 11 jun 2007 07:00

Ergens - Chakliux
Chakliux rekte zich uit. Hij had de omroeper wel gehoord, maar was niet direct opgestaan. Nu, uren later, pakte hij zijn spullen en zette zich aan zijn tafeltje. Een nieuwe dag, tijd voor een nieuw verslag. De kronieken moeten worden bijgehouden.

Lasmes
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Lasmes » 11 jun 2007 21:38

Rechtbank, Falia Tondora,

Toen Falia naar voren liep op het horen vragen naar de twee genezeressen, voelde ze hoe vele ogen haar in haar rug prikte, haar puppy-oren kwamen iets omhoog bij het horen van verschillende ademteugen of soms vreemde kreetjes. Ze was nu wel gewend aan de vreemde blikken, maar het waren er veel.

"Falia Tondora, ik getuig voor mijn patient Devon, omdat ik het niet toestond dat hij zijn bed uit zou komen in zijn conditie. Hij is geduwd door Heer Legas en daardoor op een tafel terechtgekomen. Zijn jukbeen heeft een flinke klap gehad. Hij zal zeker vandaag nog rust moeten nemen."

Mengerus keek haar aan, ze wist dat hij zich bewust moest zijn van haar nieuwe kleding. De kleding die ze van zijn gekregen geld gekocht had. Een klein, bijna ontzichtbaar, glimlachje speelde om zijn mond. "Dat verklaard in ieder geval waarom u vanavond niet in het genezershuis was, vrouwe Falia."
Falia merkte dat het bloed op haar wangen opsprong, ze had helemaal niets laten weten, dat was niet echt netjes. Toch schroomde ze niet om de man recht in zijn ogen te kijken. "Mijn excuses, maar ik was gelukkig op de juiste plaats op de juiste tijd. Mijn hart verteld mij wat de weg is die ik moet volgen, en die ging niet in de richting van uw genezershuis."

Ze vond Mengerus zijn reactie moeilijk te peilen, zijn gezicht stond strak als die van een rechter. "Vertel uw verhaal." Zei hij met een neutrale stem.

Falia vertelde over wat ze had gezien. Over hoe Legas naar binnen was gestormd en tegen iedereen had geschreeuwd, over hoe hij Devon opzij had geduwd en Paolo had verwond. Hoe Vanya Paolo onder haar hoede had genomen en hoe Falia haar geneeskrachtige kennis op Devon had losgelaten. Ze verzweeg de pijn in haar hart en het verdriet dat haar in slaap had gesust. Het zou niemand helpen om dat te vertellen.

Eenmaal uitgesproken sloot Falia haar mond. Ze had bewust geen antwoord gegeven op de vraag van Vanya. Wat er in het drankje zat was haar geheim.

ik heb Mengerus bespeeld met toestemming van de spelleiding.

Gesloten