1e ring: Citadel

Wie wordt de nieuwe koning van het in chaos verkerende eilandenrijk Suomi?
Lasmes
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Lasmes » 22 apr 2007 21:18

De rechtzaal, getuigen-groep
"Dag Vanya, dag Bjear." Prettig kennis met jullie te maken. Falia knikte vriendelijk met haar hoofd, "In het flesje zat de geneeskrachtige kracht van mijn volk, de Futony's of hartenjagers zoals jullie ons ook nog wel eens willen noemen dragen de kracht van verdoving in hun lichaam mee. Als de jongen zich beter voelt heeft hij dat het meeste aan u te danken. Mijn drankjes halen alleen pijn weg, zodat ik open wonden beter kan behandelen of mensen goed kan laten slapen." Ze glimlachte om de gedachte aan de gestorven man weg te drukken.
"Ik hoop dat jullie een beetje hebben kunnen slapen na alle opheffing van gisterenavond."

Nahimana Tala
Sterrenschipper
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nahimana Tala » 23 apr 2007 19:27

De rechtzaal, Magnus, Lord Yenkul
Magnus kwam binnen. Hij liep langs de beeltenissen van diverse mannen en vrouwen die een belangrijke plaats hadden ingenomen in de geschiedenis van Kiln. De oudere beeltenissen waren van hout, de nieuwere waren uit steen opgetrokken. Oude koningen, eerdere magisters, wijze vrouwen en haar die men als het orakel van Kiln had genoemd. Magnus fronsde even bij het beeld van de eerste magier. Vocht had zijn tol geeist, het hout was vertrokken, de vorm niet meer zoals het hoorde. Hij nam zich voor om het met Darian op te nemen. Het zou niet de eerste keer zijn dat een oud beeld werd hersteld, of beter vervangen. Ach, ach, ik zal met de anderen overleggen of we er Taks voor vrij kunnen maken. "Kom kom, Magnus, de tijd tikt verder. Kijk hoevelen uit Kiln zijn samengekomen om te zien hoe het recht hier wederom zal zegevieren. Allen zullen aan het einde van deze zaak niets anders hebben dan hernieuwd ontzag voor ons ... rechtsysteem. In de toekomst zullen ook van ons beeltenissen langs de muren staan." Magnus keek Lord Yenkul aan. "Ach, dat is waar we het voor doen.. De beeltenissen." Hij draaide even met zijn ogen. "Lord Yenkul, u blijft me verbazen. Maar u heeft gelijk we moeten verder."

De rechtzaal, Daronna, Lea, Mengerus
"Kijk Mengerus." Daronna tikte Lea aan. Lea keek direct naar Mengerus met een niet al te vriendelijke blik. Het was overduidelijk dat ze Mengerus niet veel goeds toewenste. Mengerus keek even op alsof hij haar blik voelde en knikte even. "Daronna, Leonessa.." Hij kneep even met zijn ogen en perste een glimlach van zijn lippen voordat hij snel verder liep om door een deur te verdwijnen. "Wat heb je toch met hem, je kijkt alsof je hem wel wilt afmaken." "Hu, wat wil je. Het scheelde een haar of ik had mijn kleine meid verloren.. omdat.. omdat die kwakzalver niet de tijd had om te komen. 'Kom maar langs.' Ik vraag je! Het kind had hoge koorts! Daar kan ik toch niet mee naar buiten. Abel zie ik.. ik zei Abel! Ga hem halen, sleep hem hierheen als het moet." Daronna legde een hand op Lea's arm. "Rustig, je bent net een leeuwin die haar jongen verdedigd! Zo gedreven!" Lea haalde een paar diepe teugen adem. "Mm, het is dat ik Zarina erbij heb gehaald. Maar die Mengerus komt er bij mij niet meer in." Daronna lachtte. "Na die blik van jou geloof ik niet dat hij ooit nog een voet in het hol van de leeuw zet."

Rhavaniel
Fortuinzoeker

Ongelezen bericht door Rhavaniel » 23 apr 2007 19:48

De rechtzaal - getuigen groep
"Geslapen. Ja, af en aan." Ze keek even naar Bjear. "We hebben voor het grootste deel van de nacht gewaakt over Paolo." Ze glimlachte. "Nou ja, eigenlijk probeerde ik niet in slaap te vallen. Ik kende Bjear niet en ik ben niet in gewoonte vreemde mannen op mijn kamer te laten terwijl ik zelf slaap. Maar, hij wilde niet van Paolo's zijde wijken, wat dan wel een lief trekje is voor zo'n pottige kerel." Ze gleed even met haar hand over zijn wang, terwijl ze hem aankeek. Ze sloeg haar ogen neer en richtte zich weer naar Falia. Terwijl ze haar hoofd daarde zag ze twee indrukwekkende mannen staan. Een magiër en iemand uit de hogere kringen van de samenleving. De magiër stond stil bij een houten beeld van, aan de kleding te zien, ook een magiër. "Hartenjagers... Ik heb van ze gehoord. Men zegt dat een Hartenjager alles kan genezen. Maar heb er nog nooit één ontmoet, tot nu dan. U moet veel vreemde blikken krijgen. Wat brengt u deze kant op?"

Grimreaper
Eeuwentemmer
Contacteer:

Ongelezen bericht door Grimreaper » 23 apr 2007 20:05

Bij de rechtzaak, Vanya, Bjear, Falia
Bjear wist niet zo goed wat hij moest zeggen, hij voelde zich niet echt op zijn gemak hier tussen vrouwen, zeker niet tussen zo'n vreemde met een kleur die hij nou niet bepaald gewend was. De enigste vrouw die hij eigenlijk gewend was dat was zijn moeder, hij werd dan ook vuurrood toen Vanya hem aanraakte.

Lasmes
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Lasmes » 23 apr 2007 21:22

Falia, de groep van de rechtszaak.

Een glimlach krulde om Falia's lippen, zag ze hier het beginnen van een nieuwe liefde?
"Ik moet zeggen dat ik het een eer vind te horen dat dat gerucht over Funtony's de ronde doet, alles kunnen genezen is geen slechte roem. Echter is onze specialiteit vooral het verzachten van pijn. Wat ik verder van genezen weet heb ik uit boeken en van mijn leermeester geleerd."
Haar blik viel ook even op de twee mannen die binnen waren gekomen, maar haar aandacht werd weer van ze afgeleid door de vraag die Vanya haar stelde. "De blikken wennen, mijn huid is rozer dan die van jullie door de warmte van mijn bloed. Op de vraag wat mij hier naartoe heeft gebracht kan ik alleen antwoorden dat mijn hart mij hierheen heeft geleid."

Rhavaniel
Fortuinzoeker

Ongelezen bericht door Rhavaniel » 26 apr 2007 06:44

"Ach ja, als het hart spreekt." Vanya keek rond. Dus hier wordt recht gedaan aan de mensen van Kiln. Mmm, van mij mogen ze het wel eens een beetje opfrissen. Het doet een beetje stoffig aan. "Zelf wil ik mezelf vestigen in Kiln. En toen ik hoorde dat er een zoektocht was naar een nieuw bestuurder van het land." Ze haalde haar schouders op en giechelde. "Als ik me toch wil vestigen in Kiln dan kan ik net zo goed ook kijken hoe ver ik kom, dacht ik zo. Het is in ieder geval een leuke puzzeltocht om de stad mee te leren kennen." Ze veegde even over het lijfje van haar jurk. Gekreukt, het is ook geen doen om zo een nacht door te brengen. Onwillekeurig gingen haar gedachten terug naar de avond ervoor, en ze besefte dat Oyham niet voor de aanval van Paolo was meegebracht. "Oyham? Had ik het goed begrepen dat je niets van het hele voorval van Paolo hebt meegekregen? Mag ik dan zo nieuwsgierig zijn te vragen voor welke zaak jij bent meegekomen?"

Lasmes
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Lasmes » 26 apr 2007 16:16

"Ja, ik heb inderdaad vernomen dat er een hoop ophef over deze nieuwe koning of koningin is. Persoonlijk lijkt het mij vreselijk om een land te moeten besturen. Ik ben liever vrij om te reizen en de steden te ontdekken waar ik dingen kan leren." Omdat Vanya met een man die ze Oyham noemde in gesprek raakte, gingen haar woorden automatisch naar Bjear daarom richtte ze nu ook haar aandacht op hem. "en u bent u ook van plan om te strijden voor een plek in hoge macht? Of heeft u andere bedoelingen hier?"

Grimreaper
Eeuwentemmer
Contacteer:

Ongelezen bericht door Grimreaper » 26 apr 2007 16:38

"Ik?" Vroeg Bjear aan Falia, "nee ik niet. Ik hoorde pas nadat ik hier aankwam van dat gedoe. Ik wil hier simpelweg een eerlijk bestaan opbouwen. Ik ben smid, en voor deze ellende begon met die eikel die mijn jongen aanviel was ik bezig hier de oude smidse te repareren." Bjear zuchtte, "Ik hoop dat het ook weer snel voorbij, dat Paolo en ik weer gewoon rustig verder kunnen werken. Ik vind het maar niks dit stadse gedoe. Maar ik vergeet weer eens mijn manieren en babbel aan een stuk door, hoe is het met u vrouwe?"

Wolfje
Toerist

Ongelezen bericht door Wolfje » 29 apr 2007 21:33

Citadel - Rechtbank - Kellya en Sam

Kellya lachte zacht toen zijn adem in haar nek kietelde bij het fluisteren.
“Wat ochtendgymnastiek zou ook geholpen hebben, maar een warm bad valt moeilijk te weerstaan.”
Vooraan herkende ze de wachter, die ze bij haar aankomst in de stad had gevonden. Hij zag er nog niet zo goed uit, maar alvast beter dan toen ze hem had achter gelaten.
Ze ging weer zitten, en luisterde naar de gesprekken rondom haar.
Ik moet de orde nog een boodschap sturen met informatie over mijn reis en aankomst, herinnerde ze zich eraan, en haar hand dwaalde naar het gevest van haar zwaard, waar het eeuwenoude en bekende symbool in stond gegraveerd.

after_eden
Eeuwentemmer

Ongelezen bericht door after_eden » 30 apr 2007 15:36

Rechtszaak - Oyham
Oyham schrok van de vraag, ergens had hij hem wel zien aankomen. Maar ja wat zou hij nu antwoorden. Hij zei "Mijn broeder wordt berecht. Meer wil ik er niet over zeggen, hij heeft verkeerde keuzes gemaakt. Ik hoop niet dat ik dat bega." Oyham deed zijn best om zich rustig te houden en dat lukte hem vrij aardig. Hij was erg gespannen, hij wilde liever weg zijn maar sommige dingen heb je nou eenmaal niet zelf in de hand.

nukkie
Avonturier

Ongelezen bericht door nukkie » 03 mei 2007 10:07

Citadel - Rechtbank - Sam

Sam glimlachte op Kellya's antwoord. Hij keek daarna om zich heen en zag enkele mensen die de vorige nacht in de herberg waren geweest en enkele bekenden. Hij knikte naar sommigen bij het maken van oogcontact. Daarna verschoof zijn blik weer naar Kellya. Ze is een ridder en wilt ze haar beroep wel opgeven voor mij? Een avontuurlijk bestaan verruilen voor een huiselijk bestaan? Misschien wel als koniging? De ridderorde heeft altijd het konigshuis gediend en beschermt. Is ze misschien daarom hier? Om een oogje in het zeil te houden en niet voor mij? Allerlei gedachten en vragen spookten door zijn hoofd en hij werd een beetje onrustig. Hij haalde diep adem en keek Bjear aan die in gesprek was met Falia.

"Wanneer gaan we beginnen? Het duurt allemaal veel langer dan normaal." Vroeg Sam aan een wachter. "Nog even geduld. De volgorde van de rechtzaken wordt veranderd, dus dat duurt even." zei de wachter. "Ik krijg al honger. Jij?" vroeg Sam aan Kellya.

aphrael
Sterrenschipper
Contacteer:

Ongelezen bericht door aphrael » 04 mei 2007 13:24

Citadel, rechtbank, allen

Een wachter stond op en keek de zaal rond. Hij knikte naar een man die een eindje verder stond. Deze rijzige man in officiele livrij droeg een merkwaardig uitziende staf en bonkte daar nu drie keer hard mee op de grond. Hij nam een diepe teug adem en sprak toen op volle sterkte: "Hoort, hoort, de edelachtbare rechtbank van Kiln houdt nu zitting. Staat op voor de edele rechters Magnus, Mengerus en Yenkul." Door een zijdeur waar de rechters eerder door verdwenen waren kwamen ze nu weer naar buiten, gekleed in strenge witte gewaden. Langzaam liep de processie langs de lange rij beelden, die de heersers en belangrijken van weleer verbeelden. Daar liepen ze langs de beeltenis van Koning Rengal, de heerser van een honderd wendingen terug. Daar het vreemde beeld van Henloi, de eerste magiër van Kiln. Opnieuw fronste Magnus even de wenkbrauw. Wat was dat toch voor vreemd uitstekend ding daar? Enfin, hij zou er na de zittingen van die ochtend wel naar kijken. Ze waren langs de indrukwekkende rij beeltenissen gelopen en hadden nu hun drie tafels op de verhoging bereikt. Zwijgend namen de rechters plaats achter de tafels. Een van de in livrij gestoken bodes ging voor de verhoging staan en declameerde van een rol: "Neem plaats!" Een onrustig en beetje rumoerig geschuifel was het gevolg. Iedereen die een zitplaats had, nam zijn of haar plek weer in op de stenen banken.

Opnieuw opende de bode zijn mond. "Hoort, hoort, vandaag verschijnt voor ons, rechters van Kiln, Legas, verdacht van een moordaanslag op een kleine jongen, genaamd Pedro. Uhm, pardon Paolo. Willen alle getuigen en de jongen zelf zich melden bij mij?" Eén van de wachters rende naar de bode toe. Hij fluisterde in zijn oor. De bode meldde zich bij de rechters en fluisterde hen ook iets toe. Mengerus gaf de man een knikje en leunde weer achterover. De bode draaide zich om en sprak: "Helaas is het slachtoffer niet in staat aanwezig te zijn op deze zitting vanwege zijn lichamelijke conditie, die nog steeds ernstig blijkt te zijn. Alle getuigen kunnen zich aanmelden en plaatsnemen op de bank hier." Hij gebaarde vaag naar een nog lege stenen bank aan de rechterkant voor de verhoging. Aan weerszijden van de bank waren twee ceremonieel geklede wachters te vinden. Beiden hadden een enorme hellebaard in hun hand en wierpen vervaarlijke blikken de zaal in.

Verderop zat Daronna nog steeds samen met Lea op de bank, aandachtig voor wat er gebeurde aan de voorkant van de zaal. Daronna greep Lea's arm en fluisterde: "Zeg, ze zouden toch een andere volgorde aanhouden? Eerst zou toch die, euh, wat was het ook alweer, o ja, ordinaire dief terechtstaan? Heb jij hier iets van gehoord?" Om hen heen draaiden verschillende hoofden zich naar hen om. Daronna's snerpende stem was boven alles te horen geweest. Met een blik van schaamte en een rood hoofd zakte Lea wat verder onderuit op het bankje, maar Daronna was zo mogelijk nog rechter gaan zitten. Uitdagend keek ze een aantal mensen aan.

Wolfje
Toerist

Ongelezen bericht door Wolfje » 07 mei 2007 21:45

Citadel - Rechtbank - Kellya

Kellya wou Sam antwoorden, maar net op dat moment begon de rechtspraak. Ze legde glimlachend een vinger op haar lippen, en luisterde aandachtig naar de woorden van de rechter.
Dus het gaat nog niet zo goed met de jongen.
Ze werd opgeroepen, en ging staan, waarna ze de vrouw met de snerpende stem een afkeurende blik toewierp, en naar de getuigenbank liep. Na een korte buiging voor de rechters, bleef ze staan bij de stenen bank, niet in het minst geintimideerd door de wachter naast haar. Ze had niets te vrezen.

Nahimana Tala
Sterrenschipper
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nahimana Tala » 10 mei 2007 07:18

Citadel - de rechtzaal
Rendor was natuurlijk op de hoogte. Dat was wat er van hem werd verwacht, dat was wat hij zelf van zichzelf eiste. Hij had de lijst met namen gezien van degene die als getuigen waren opgehaald. En hoewel hij verbaasd was over de wisseling in de volgorde herstelde hij zich snel. Hij keek naar de getuigen en maande hen in stilte met blikken en gebaren aan om op te schieten. Die jeugd van tegenwoordig. Traag, traag, traag.

"Uw naam?" "Kellya Lupes" "Prima, dank u. U was bij het voorval aanwezig?" "Ja, inderdaad." "Mooi zo. Neemt u plaats. U zult worden geroepen wanneer de rechters vragen hebben."
De bode wees naar de lege stenen bank en keek op naar Kellya. Vervolgens noteerde hij haar naam en keek op naar de volgende getuige die zich kwam melden.

Rhavaniel
Fortuinzoeker

Ongelezen bericht door Rhavaniel » 13 mei 2007 16:43

Citadel - de rechtzaal
Vanya keek even naar de anderen. Zal ik opstaan? Eigenlijk ben ik niet als getuige opgeroepen. Nee, ik denk dat ik me er maar buiten hou. Als ze me echt willen spreken, dan komen ze me maar halen. Ik heb me er al meer mee bemoeid dan goed voor me is. Ze gaf Bjear een klein duwtje en knikte naar de bode. "Volgens mij ben jij een van degene die zich moet melden."

Gesloten