1e ring: Citadel

Wie wordt de nieuwe koning van het in chaos verkerende eilandenrijk Suomi?
nukkie
Avonturier

Ongelezen bericht door nukkie » 28 jun 2007 18:08

Citadel - De Rechtzaal; Sam

Sam keek Mengerus en de andere rechters dankbaar aan. Ze hadden een mooi gebaar gemaakt en laten zien dat ze de diensten van Falia waardeerden. Sam knikte naar de rechters en gaf Falia een hand. Hij bedankte haar voor hij weg liep. Bij de deur draaide hij zich om en keek Kellya aan. Hij wreef met zijn hand over zijn buik, want hij had nog steeds niet gegeten en wenkte haar of ze niet mee wilde gaan. De overige rechtzaken deden er niet zo toe en hij moest nog de aanwijzing volgen. De aanwijzing die hem hopelijk dichterbij de volgende aanwijzing zou brengen.

aphrael
Sterrenschipper
Contacteer:

Ongelezen bericht door aphrael » 28 jun 2007 18:42

Citadel, De rechtzaal

Vlak voordat Sam de wachters kon passeren op weg naar buiten, werd de deur opengegooit en kwam Orion binnen, op de hielen gezeten door twee wachters die een man met zich mee sleepten. Orion zag er verward uit en hield een papier in zijn hand. "JA! Jou moet ik nou net hebben. Dit is echt te gek!!! Bedankt voor je lijst vriend" sprak Orion met sarcasme tegen Sam. Hij zwaaide met het papiertje voor Sam's neus. Orion keek woest. Hij gooide zijn armen in de lucht en begon een flinke tirade tegen niemand in het bijzonder. "Ik wordt er gestoord van! Iedereen wil koning worden en daar moeten ze die verschrikkelijke aanwijzingen voor vinden. Nou, ik zal eens iets zeggen. Mij interesseert het niet meer, helemaal niet meer! Zodra deze zieke wedstrijd is afgelopen zal ik de nieuwe koning braaf een handje geven en dan ga ik wel in de ruïnes wonen. Stelletje barbaren! Een beetje mijn boekwinkel in brand steken op zoek naar aanwijzingen. Nou hier heb je je aanwijzing! Luister maar." Orion maakte zich iets langer en riep op de top van zijn longen: "HET BOEK WAT JULLIE ZOEKEN HEET: DE GETEISTERDE OOGST IN 1414!!!!!!! Daar, doe daar je voordeel maar mee, ik word niet goed van jullie, jullie allemaal!" Met dat gezegd hebbende, draaide hij zich om naar de wachters en stormde langs ze heen, de rest van de zaal in ongeloof achterlatend.

Lasmes
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Lasmes » 29 jun 2007 16:02

Citadel, rechtzaal

Falia dankte de rechters klom omhoog de tribune weer op. De Futony was blij dat er naar haar standpunt geluisterd was, ze zou zeker blijven tot het einde van de hoorzitting. Voordat ze naast Bjear ging zitten, glimlachte ze vriendelijk naar de man. Ze was geen haatdragend persoon. Ook al had hij haar met een mogelijke crimineel vergeleken. "Ik hoop dat ik rustig kan gaan zitten, zonder u het gevoel te geven dat ik ieder moment mijn zwaard door uw schouder kan boren?" zei ze met dezelfde glimlach.

nukkie
Avonturier

Ongelezen bericht door nukkie » 30 jun 2007 15:20

Citadel - De Rechtzaal - Sam

Sam schrok van Orion en de manier waarop hij sprak en dreigend met het papiertje wapperde vlak voor zijn neus. "Orion, Orion..." zei Sam, maar hij luisterde niet en begon nog harder te schreeuwen en noemde de aanwijzing waar hij en Kellya vandaag naar op zoek zouden gaan.
Nu weet iedereen het! En wat kan ik er aan doen als zijn winkel is afgebrand? Ik heb het toch niet gedaan en ik heb ook aan niemand iets over hem gezegd. "Wel ben je helemaal!", zei Sam verontwaardigd. Maar voordat hij uitgesproken was, was Orion al verdwenen en Sam deed een tweede poging om de rechtzaal te verlaten. Maar goed dat hij niet heeft verteld waar het boek is, anders zou de halve rechtbank er naar toe rennen.

Vertrekt in rap tempo naar de paleis bibliotheek

Nahimana Tala
Sterrenschipper
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nahimana Tala » 03 jul 2007 18:50

Citadel - de rechtzaal
Zodra Daronna Orion hoorde wist ze niet wat ze moest voelen. Ze voelde afschuw voor de brand die Orions winkel had getroffen, maar was ondertussen half in paniek. Hij had een boektitel genoemd. Mijn boeken, mijn bibliotheek! Ze wendde zich tot Lea en fluisterde. "Sorry, maar ik moet weg.." Lea knikte verbaasd, de bibliotheek dief moest nog worden berecht. "Ik zal je vertellen hoe het is afgelopen met die dief." Daronna knikte en verdween zo snel en stilletjes mogelijk uit de rechtzaal.

Magnus zag Daronna wegglippen en stond op. "MENSEN, MENSEN, RUSTIG! BLIJFT U ALLEMAAL OP UW PLAATS ZITTEN! RUSTIG! Wachters, voor de brandstichter weg. Die verhoren we later nog wel." De wachters knikte en voerde de brandstichter weg. "We kunnen door dit incident niet de hele rechtsgang in de war brengen. Ik verzoek u rustig te blijven zitten zodat wij de rechtspraak kunnen hervatten." Enkele mensen in het publiek keken een beetje verward om zich heen. Anderen keken geergerd naar Magnus, maar gingen, op een enkeling na, toch weer zitten.

Rhavaniel
Fortuinzoeker

Ongelezen bericht door Rhavaniel » 09 jul 2007 11:18

Citadel - de rechtzaal
Vanya hoorde hoe Orion de titel van het boek riep. Nou, dat scheelt weer een loopje naar zijn winkel. Alleen jammer dat ik nu niet met goed fatsoen weg kan gaan. Ze wierp nog een laatste blik op het beeld waar ze voor stond en zocht een plekje op om te gaan zitten. Tussen alle onbekende gezichten zag ze de jonge man zitten die ze eerder in de tempel had gezien. Iets verder zag ze een plaatsje en met zo min mogelijk overlast ging ze er heen. "Mijn verontschuldigingen." Rustig ging ze zitten en keek ze rond. Afwachten. Veel meer kan nu toch niet. En bij de eerste gelegenheid de rechtzaal verlaten. Ze zullen vast een pauze inlassen voor de lunch. Ze nam de mensen op die in de buurt zaten. Haar blik viel op een elf met donker haar en lichte ogen. Ze had hem gepasseerd op weg naar haar plaatsje. Apparte combinatie. Mooi. Ze glimlachte en duwde een lok haar uit haar gezicht.

Nahimana Tala
Sterrenschipper
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nahimana Tala » 19 jul 2007 20:03

Citadel - de rechtzaal
Magnus boog zich over zijn papier. Wat is de volgende zaak? Kruimeldiefstal... Overlast.. Diefstal in de ... A.. Hij boog zich naar Mengerus en Lord Yenkul. "De zaak van Grinder. Zullen we die eerst doen? Aansluitend de Lord? Gaat nog mooi voor de lunch en dan hebben we de grote zaken alvast maar gehad. Veel getuigen hebben we eigenlijk niet. Alleen die jonge man." Hij wees naar Oyham.
Laatst gewijzigd door Nahimana Tala op 27 jul 2007 19:33, 1 keer totaal gewijzigd.

nukkie
Avonturier

Ongelezen bericht door nukkie » 26 jul 2007 19:21

Sam - paleis bibliotheek

Eenmaal uit de rechtbank, liep Sam snel naar de paleis bibliotheek. Maar hij kon de bibliotheek niet in. De deur was dicht en ook al trok hij er aan, het was op slot. Ach ja, Daronna is nog in de rechtzaal, dacht hij. Op dat moment hoorde hij iemand achter hem. Het was Daronna. "Ben ik blij u te zien!", zei Sam met een zucht van opluchting. "Ik ben zo snel mogelijk gekomen" zei Daronna met haar kenmerkende stem en daarna vroette ze in haar tas.
"Ik ga zo een paar wachters roepen zodat ze een oogje in het zeil kunnen houden hier, want je weet maar nooit na wat er met Orion's boekhandel is gebeurd", zei hij. In de tusentijd had ze de sleutel had gevonden en de deur geopend. Sam volgde haar naar binnen en vergrendelde de deur van binnen.
"Goed! Weet u zo waar het boek De geteisterde oogst in 1414 ligt?" Daronna knikte ontkennend. "Kijk jij daar bij de historische boeken? Dan kijk ik hier bij de bijzondere collectie die we niet uitlenen", zei Daronna.
Sam spoedde zich naar de historische boeken en ging een voor een alle boeken af in een rap tempo. Na enkele minuten van stilte doorbak Daronna met haar snerpende stem de spanning.
"Ik heb het!". Sam draaide zich gelijk om en snelde zich naar haar toe en keek naar een dun boekje met een bruine kaft. Het zag er erg fragiel uit en voorzichtig deed hij het open.

De geteisterde oogst in 1414
door de welgeleerde baron Johannes Weten van Buitenhuizen

Hij bladerde voorzichtig door het boekje en zag ook enkele schemas en aantekeningen die door iemand waren gemaakt. Hij bestudeerde ze aandachtig en kopieerde de schetsen en aantekeningen.

Een klein kwartiertje later werd er hard op de deur geklopt. Hij keek Daronna aan en zij keek hem aan. Het geklop werd nog harder. "Doe maar open, ik ga wel via de achteruitgang weg", zei Sam. Voorzichtig liep ze naar de deur en ontgrendelde de deur, terwijl hij via de achterdeur weg liep. Toen hij de deur achter zich had gesloten, bleef hij even bij de deur luisteren.

Nahimana Tala: Post in overleg met de spelleiding.

Nahimana Tala
Sterrenschipper
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nahimana Tala » 27 jul 2007 19:47

Citadel - de rechtzaal
Mengerus trok even een zuur gezicht. "Ik denk dat het geen goed idee is om de zaak Grinder nu te doen. De menigte is nu te druk. Ik denk dat we misschien beter eerst een van de kleinere zaken kunnen afhandelen." Hij keek even naar de toeschouwers. Meer en meer van hen slopen zo stilletjes mogelijk de zaal uit. Ongetwijfeld op zoek naar dat boek. Magnus knikte "Goed dan."

"De volgende zaak. De diefstal van een brood van bakkerij Korenwolf." Een van de wachten stoof weg en kwam terug met een niet al te schoon persoon. Het was vrij duidelijk waarom hij de behoefte had gevoeld om een brood te stelen. De zaak werd redelijk snel afgedaan met een taakstraf. De zaak die daarna volgde ging over het eigendomsrecht van een boompje, meer specifiek over de appeltjes die hij droeg. Het boompje stond blijkbaar op de scheiding van twee tuintjes stond. De uiteindelijke beslissing was vrij eenvoudig. Als men het niet samen kon beslissen, dan zouden alle appeltjes worden gezien als eigendom van de stad en worden geplaatst bij een van de openbare fonteinen of tempels. Sommigen voor de lunch, anderen met andere doeleinden.

"Dan wil ik nu een pauze in lassen voor de lunch. Over een uur zullen we verder gaan met de overgebleven zaken en " hij zuchte even " de verklaring van Legas." Overal in de rechtzaal spongen mensen op.

Lasmes
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Lasmes » 28 jul 2007 21:43

Rechtzaal, Falia

Bjear keek Falia even kort en onverschillig in de ogen en keek toen weer weg, hij knikte even kort zonder verder nog iets te zeggen.
Falia reageerde er niet op en glipte langs zijn lange benen om weer op haar eigen plaats neer te zinken.
Rondom haar stonden mensen haastig op, de grote uitgang van het gerechtsgebouw, die groot genoeg was geweest om iedereen rustig naar binnen te leiden, was nu te klein om de krioelende menigte weer naar buiten te laten.
De Funtony keek naar de mensen van de stad en zuchtte, ze trok haar benen op en sloeg haar armen er omheen. Met haar kin op haar knieën wachtte ze tot het verhaal van Legas zou beginnen. De pauze zou nog wel even duren. Zij zou de kudde niet volgen, haar hart vroeg om de waarheid. Zachtjes wiegde ze zichzelf heen en weer, her en der keken er mensen vervreemd naar haar. Waarschijnlijk werd deze houding hier niet veel aangenomen, Falia en velen van haar soort vonden het ontspannend om zo te zitten. Om de menigte te vergeten liet ze haar blik door de zaal gaan. Langs de tafel waar de rechter nog maar een paar seconden, samen met Magnus had gezeten, en de grond waar Legas en zijzelf nog niet zo lang geleden op hadden gestaan, vechtend voor zijn vrijheid. Haar blik dwaalde verder, langs de beelden die keurig rechtop stonden. Ze bekeek de gezichtsuitdrukkingen die bijna allemaal hetzelfde waren, stram en strak, met een bestraffende blik voor hen die het recht in Kiln niet konden handhaven.
Ze keek weer even opzij, de mensen die achtergebleven waren vonden haar nu niet interessant meer en fluisterde gedempt met elkaar. Falia richtte haar blik weer op de beelden. Deze keer bekeek ze de lange gewaden die de mannen aanhadden. De kleding was zo anders dan de kleding die haar eigen soort droeg. Ze zou het vreselijk vinden als ze zoiets warms zou moeten dragen. Ze plukte even aan de groene stof van haar nieuwe kleding, zonder haar blik van de beelden af te wenden.
Toen werd haar aandacht getrokken door een beeld dat bijna aan het einde van de zaal stond. Het was het beeld van een man met haar dat tot op zijn schouders reikte en ogen die zo streng stonden dat het leek alsof hij haar beschuldigde, enkel omdat ze naar hem keek. Zijn wenkbrauwen leken in een frons gevouwen en de baard gaf hem veel eerbied. Dat was echter niet wat haar aan het beeld opviel. Wat haar opviel was iets dat tussen de kleding gestopt leek. Iets met een andere kleur. Iets dat bijna leek te schitteren in het beetje zonlicht dat de kring binnendrong.
Ze liet haar knieën los en probeerde wat beter te kijken. Maar hoe ze ook tuurde het lukte haar niet om te achterhalen wat het voorwerp met het beeld te maken had. Haar voeten raakte met een zachte plof de stenen tribune weer. Voordat ze het zelf goed en wel in de gaten had, was ze weer langs Bjear geglipt en stapte trede voor trede naar beneden, langs de plek van de rechter en langs de andere beelden, tot ze bij het betreffende beeld aan was gekomen.
Het voorwerp hoorde helemaal niet bij het beeld, dat was wel duidelijk. De kleur paste helemaal niet bij de rest van de hout kleur. Haar verstand zei haar dat ze het moest laten zitten. Dit was niet haar stad en ook niet haar voorwerp. Ze had geen recht om het aan te raken.
Echter was het haar hart dat weer eens iets anders zei. Het was nieuwsgierig en kriebelde in haar borstkas. Zingend dat ze het moest beetpakken om te zien wat het was. Trillend gingen haar handen omhoog en sloten zich aarzelend om het voorwerp. Langzaam wrikte ze het los, kleine splinters van het beeld meenemend. Haar handen zakte omlaag, met grote ogen keek ze naar hetgeen dat ze nu in haar handen had liggen.

Rhavaniel
Fortuinzoeker

Ongelezen bericht door Rhavaniel » 05 aug 2007 11:17

Vanya - rechtzaal
Vanya wachtte rustig. Ze wilde de beelden nog wat beter bekijken. Het idee van kromgetrokken hout bleef in haar hoofd hangen. Langzaam maar zeker werd het rustiger in de zaal. Eigenlijk hoef ik hier niet te blijven hangen. Ik kan natuurlijk later op de middag nog even langskomen om te de verklaring van die Legas te horen. Mocht ik die missen is het jammer, maar verder.. Ze stond op en zag hoe Falia opstond. Bjear zat er nog. Ik had verwacht dat hij wel naar Paolo zou gaan kijken eigenlijk. Of anders toch.. mm. Nou ja, zijn probleem. Ik ga de houten beelden nog even bekijken en dan ga ik wat eten. Toen Vanya langzaam lang de rij met beelden liep, ging Falia direct op één specifiek beeld af. Vanya zag hoe ze er iets uithaalde en liep er heen. Voorzichtig keek ze van Falia naar het voorwerp en vervolgens liet ze haar vingers over het hout gaan waar nu een opening was ontstaan. "Hout en krom. Ik denk dat je een aanwijzing hebt gevonden in de wedloop om de kroon. " Ze glimlachte. "Tenminste dat ziet er niet uit als iets dat normaal gesproken in dit beeld zou horen te zitten. Er is denk ik een opening ontstaan doordat dit stuk hout vochtig is geworden."

Nahimana Tala
Sterrenschipper
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nahimana Tala » 09 aug 2007 14:27

Bibliotheek -Daronna
Daronna liep rustig naar de deur waarop werd geklopt. De speciale collectie lag in een apparte zaal en ze sloot deze zorgvuldig af voor ze doorliep naar de buitendeur. Ze haalde de grendel weg en zag een aantal mensen staan die naar binnen wilden. Ze keek even moeilijk. "Kan ik jullie helpen?"

nukkie
Avonturier

Ongelezen bericht door nukkie » 10 aug 2007 14:42

Bibliotheek -Sam (en Daronna)

Sam luisterde aandachtig naar wat er zich aan de andere kant van de deur afspeelde. Tegelijkertijd keek hij op het blaadje met zijn aantekeningen en zag behalve de schets die hij had overgenomen een paar woorden. Die schets leek ook wel erg veel op een boekenkast en hij keek weer naar de tekst. Ja. dat moet het zijn. Ik moet naar Daronna en een boek zoeken. Maar zo een boekenkast heb ik hier niet gezien. Is het misschien in de afgesloten afdeling?

Hij liep gelijk naar binnen door de achterdeur en zag dat Daronna nog niemand had binnen gelaten. "Doe dicht!" schreeuwde hij terwijl hij naar haar toe rende. Met het blaadje in zijn linkerhand vasthoudend duwde hij de deur dicht met rechts en Daronna vergendelde het daarna gelijk. "Ik heb het. Ik heb het. Het is iets met de woorden familie , genealogie en koninklijk in de titel. Het moet in zo een boekenkast staan." Hij liet haar de schets zien. "Ja, zulke boekenkasten hebben we in de afgesloten afdeling", zei Daronna terwijl ze naar de deur van de afgesloten afdeling liepen. "Laat mij maar zoeken, dan kun jij weer naar de mensen die voor de deur staan." zei Sam terwijl hij ongeduldig voor de deur stond. Eenmaal binnen viel zijn mond open van verbazing. Alle boekenkasten leken op de kast uit de schets. "Wacht er is toch een verschil. De tekening had een muur, dus deze kasten vallen af" zei hij tegen Daronna voor hij de deur achter zich dicht trok. Hij begon met de kasten aan de muur en ging ze een voor een af op zoek een boek met de woorden familie, genealogie en koninklijk in de titel.

Na enkele minuten bleef hij plots stil staan achterin de kamer. Een boek in de tweede kast van rechts viel op doordat de kleur niet was verlept en er lag ook geen laag stof op zoals op de meeste andere boeken. Hij liep voorzichtig er naar toe en een warm gevoel overwelmde hem toen hij de titel zag: 'Genealogie van de Koninklijke Familie'.

Zijn ademhaling vesnelde en een zweetdruppel kroop via zijn voorhoofd over zijn wenkbrauw. Langzaam deed hij zijn rechterhand omhoog tot zijn vingers de bruine kaft van een dik en groot boek beroerden. De eerste aanraking met het boek zorgde voor een lichte tinteling in zijn vingers en hij trok zijn hand als in een schrikreaktie terug. Na een paar tellen deed hij een tweede poging. Nu met beide handen en langzaam trok hij het zware boek naar voren. Hij moest het boek met beide handen vasthouden en voor hij het open kon doen, trok iets anders zijn aandacht. Achter de plek waar het boek had gestaan was een luikje. Hij hield het boek vast in zijn linkerarm en met zijn rechterhand voelde hij wat er in de ruimte achter het luikje was. Op de tast voelde hij een zachte stof met erin iets hards en hij haalde het voorzichtig tevoorschijn. Hij deed de donker blauw fluwelen buidel open en keek verwonderd naar de inhoud. Ja, dat is het! HET voorwerp. Wow! Alleen kan ik dit aan niemand laten zien en het ook niet aan iemand geven, want dan zal het volgens de betovering tot as veranderen. Rustig blijven Simon. Rustig blijven.

Snel borg hij het goed op in zijn binnenzak en bladerde door het boek om te kijken of er iets anders dan foto's en beschrijvingen van de koningen en diens afstammelingen in stonden. De laatste pagina had een foto van de koning en zijn koningin die kinderloos waren heengegaan. Hij zette het boek weer op zijn plek en liep de kamer uit naar Daronna.

Nahimana Tala: In overleg met de spelleiding

after_eden
Eeuwentemmer

Ongelezen bericht door after_eden » 20 aug 2007 19:07

Rechtzaal (Oyham)

Oyham begon langzaamaan zijn geduld te verliezen, het mocht niet lang meer duren. Nog even en dan.. Hij pakte zijn medaillon uit zijn binnenzak en keek ernaar. In de bovenkant weerspiegelde het gehele dak van de zaal. Hij maakte het voorzichtig open. Binnen in het medaillon bevond zich een beeldwerkje wat een samenhang was tussen twee goden. Oyham deed dit wel vaker, hij kon rust vinden en meer wat hij nodig had. Yahem maheY Fluisterde hij tegen het beeldje. Hierop begon een zacht licht zich meester te maken van de bodem van het medaillon. Oyham controleerde of er niemand meekeek. Nadat hij zichzelf daarvan had verzekerd keek hij in het licht. De minuten leken steeds trager te gaan duren, tot het moment van pure rust zich voordeed. Oyham had weer energie. Omdat dit medaillon alles wat waar hij eventueel mee met goden kon praten sprak hij: O, Chiamara en Gesu. Goden die samen het geliefde bos vormen. Laat deze rechtzaak zo snel mogelijk zijn afgelopen zodat ik hier weg kan.

after_eden
Eeuwentemmer

Ongelezen bericht door after_eden » 26 aug 2007 14:33

Rechtszaal

Een flits, een gil en dan de doodse stilte. Oyham stond op, als in een moment van pure verbazing pakte hij het amulet steviger vast en deed het weg. Op hoop van zegen. Zijn hand hield hij in de buurt van zijn zwaard, mocht hij dat nog nodig hebben dan kon hij het beter snel te pakken nemen. Hij schoof de bank uit en begon naar het midden van de zaal te lopen. Nog een paar passen en hij stond recht voor de plaats waar die schreeuwlelijk zojuist een boektitel had lopen roepen. Oyham keek de rechter aan. “Waar wachten we op?” Vroeg hij, "Als er geen reden tot wachten is kan ik net zo goed weer vertrekken."

Gesloten