1e ring: Citadel

Wie wordt de nieuwe koning van het in chaos verkerende eilandenrijk Suomi?
fallen loremaster
Fortuinzoeker

1e ring: Citadel

Ongelezen bericht door fallen loremaster » 20 aug 2006 13:50

(onderweg naar) De citadel - Fasoix L'obsucrité

Met een koffertje in zijn ene hand en een staf, die hij gebruikte als wandelstof, in zijn andere baande hij zich een weg door het gepeupel in de hoofdstraat. Of het altijd zo druk was wist hij niet, maar hij vond het te druk. De straat was een brede weg. Aan de zijkanten stonden grote standbeelden en fontijnen. Achter de rijen huizen staken hoge torens uit. Kiln was een stad met twee gezichten. Het was een prachtige en grote handelsstad. Vele malen groter en drukker dan Perle. Aan de andere kant had het een verborgen grauwheid. De stad had zijn gouden eeuwen gekend en in veel standbeelden zaten scheuren en in veel fontijnen leefden algen. De stad was toe aan een nieuwe en sterke leider.

Fasoix was in gedachte verzonken. Waarom was ik zo beledigend naar die dronkaard, tegenover al mijn concurrentie? En hoe durfde hij mij te beledigen? Hhhmm.. Misschien kan ik hier wat voordeel uit halen. Zo snugger zagen die andere er ook niet uit. Waarschijnlijk een kwestie van manipulatie en charisma.

Hij kwam aan bij een grote marmeren trap. De ingang van de citadel. Hij klom omhoog en liep door een grote poort. Aan het eind van de marmeren binnenplaats stond er iemand op hem te wachten. Duidelijk iemand met een hogeren rang dan die dikzak bij de poort. "Goedenmiddag vriend. Mijn naam is Fasoix L'obscurité. Ik ben hier voor uw wedstrijdje." Terwijl hij dit zei reikte hij de papieren. Hij zag hoe ze werden doorgelezen en wachtte, dit maal geduldig, op een antwoord.

Nahimana Tala
Sterrenschipper
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nahimana Tala » 21 aug 2006 11:04

De citadel Fasiox l’Obscurité

Noemde hij me nu vriend? Had hij het over wedstrijdje? Niet iets dat dagelijks gebeurde maar Bertrant nam het voor lief, de meest vreemde figuren hadden het citadel al bezocht. Hij nam de papieren aan en las ze door. Juist, een deelnemer. "Heer l’Obscurité, als u zo goed wilt zijn mij te volgen?" Bertrant liep naar een kamertje. Het was niet overdreven groot, maar netjes ingericht. "Gaat u zitten, dan zal ik even de papieren in orde brengen." Hij bekeek de nieuwste deelnemer. "Mag ik aannemen dat u een tijdelijk onderkomen gaat zoeken in de stad? Ik kan u Des Konings Tapperij aanraden. Centraal in de stad, en behoorlijk kwaliteit heb ik me laten vertellen."
Hij nam een aantal papieren uit een la. "U neemt het mij niet kwalijk dat het even duurt, maar zorgvuldigheid is erg belangrijk in deze." Hij glimlachte en begon de formulieren in te vullen.

Grimreaper
Eeuwentemmer
Contacteer:

Ongelezen bericht door Grimreaper » 21 aug 2006 12:25

Bij de Citadel; Bjear Stoki

Bjear was enigzins ongerust toen de wachters bij de poort niet wisten wat ze met zijn akte moesten doen. Het was zijn laatste hoop. Maar wellicht was dat gewoon niet het werk van de wachters maar van een of andere hoge pief in de citadel. Met bewondering keek Bjear op naar de citadel, zo iets had hij nog nooit in zijn dorpje gezien. En omdat hij nog nooit eerder uit zijn dorp was geweest was het ook voor het eerst in zijn leven dat hij zo'n groot en mooi gebouw zag. Hij wist even niet wat hij moest doen. Hij zag een klein schriel ventje in adelijke kleding met een man praten en zag dat deze ook papieren uitwisselde. Ah dan zit ik hier vast goed, dacht Bjear bij zichzelf. Het tweetal was al weg dus wachtte Bjear geduldig op de plek waar de twee toen net elkaar spraken terwijl Bjear nog wat om zich heen keek en aan zijn baard krabte.

Elmer
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Elmer » 21 aug 2006 13:07

De citadel -Ron

Wat een mooi en groot gebouw, moet ik daar naar binnen?
Ron keek en bleef maar kijken dit was boven alle verwachting, waarom ben ik nog nooit eerder hier komen kijken, gewoon kijken, het is schitterend.

De citadel was inderdaad een enorm gebouw, de toren was mooi en rank en van ongeveer overal in de stad te zien maar als je op het voorplein stond en echt in aanziens stond met het gebouw, benam het je de adem, zeker als het de eerste keer was als je het gebouw zag.

Toen kreeg Ron, die zelf geen klein ventje was, een man in het oog die kop en nek langer was dan hij. Hij liep er naar toe en stak z`n hand uit, dag meneer mijn naam is Ron Zuiderma ( na de naam vergeten te vragen hebben aan de mevrouw, de zwerver en de wapen en bestek verkoper, wilde hij die fout niet meer maken, dus voor hij begon met z'n vraag stelde hij zich voor in de hoop ook een naam te horen.)

"Kan u me misschien vertellen waar ik moet zijn om dit papier af te geven, het gaat om die nieuwe koning verkiezing of zo"

Grimreaper
Eeuwentemmer
Contacteer:

Ongelezen bericht door Grimreaper » 21 aug 2006 13:48

Bij de Citadel; Bjear Stoki

Bjear keek niet al te vrolijk maar schudde toch de hand van de man. "Bjear Stoki is de naam. Ik ben hier helemaal niet voor koning verkiezingen of wat dan voor koning zaken dan ook." Het humeur van de man ging zichtbaar achteruit. Bjear zuchtte en krabte aan zijn achterhoofd. "Maar volgens mij moet men hier wel zijn voor papieren. Maar dat weet ik niet zeker."

Elmer
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Elmer » 21 aug 2006 13:58

De citadel - Ron

"Sorry hoor kerel maar je kijkt of je kiespijn hebt, nou succes met wat je ook al wil gaan doen en misschien tot nog eens. Als je een kroeg zoekt, de Kaptein is een leuke kroeg, ze hebben daar lekker bier en heerlijke gedroogde vis"
"Ik ga eens proberen of ik daar (wijst naar de hoofdpoort van de citadel) binnen kom."

Ron draaide zich om en liep naar de hoofdpoort van de citadel...maar besloot nog niet naar binnen te gaan er stonden ondertussen al wat meer mensen op het plein voor de citadel. Hij besloot de kat even uit de boom te kijken, hij wilde niet voor gek staan, hij wilde eerst wel eens iemand anders met papieren naar binnen zien gaan.

Christine
Kind van de kosmos
Contacteer:

Ongelezen bericht door Christine » 21 aug 2006 17:39

De citadel - Tabbe

Van een afstandje stond Tabbe naar de menigte te kijken. Verderop zag hij Beral hetzelfde doen. Er liepen inderdaad vreemde vogels rond, en hij snapte nu wat beter dat zijn decadente neef hier niet zo blij mee was.
Behoedzaam liep hij richting een van de mannen bij wie je je kennelijk moest aanmelden.

"Ah, meneer Havenaar, hier voor zaken?" bromde een van hen.

"Nou, eigenlijk..."

"Ah, ik snap het al. Net als de rest. Nou, ga maar mee dan!" De man begon richting de grote poort te lopen.

Aarzelend volgde Tabbe hem naar binnen...

Nahimana Tala
Sterrenschipper
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nahimana Tala » 21 aug 2006 19:17

De citadel
Bertrant keek even op van zijn documenten en zag door de deur dat de groep mensen groeide. "O mijn hemel. Excuseerd u mij even?" Hij sprong op en liep snel de hal in. "Hemeltje." Hij greep een zakdoek en depte zijn voorhoofd af. Daarna schraapte hij zijn keel. "AHUM, HUM, Als u allen een moment wilt wachten, dan zal ik zorgen dat u allen zo spoedig mogelijk wordt geholpen."
Zo snel mogelijk liep hij een ander deur door en begon aan een aantal koorden te trekken. Dit kan ik niet alleen aan. Dan duurt het eeuwen. Misschien dat zelfs Rendor nog zal moeten helpen om iedereen op weg te kunnen helpen.

nukkie
Avonturier

Ongelezen bericht door nukkie » 22 aug 2006 13:26

Pleintje voor de citadel -Sam

Sam liep over het plein in de richting van de grote poort. Er was al jaren geen onderhoud gepleegd en het zag er veel minder mooi uit als vroeger. In de hoekjes lag vuil en de eens zo mooie poort zag er vies uit. Waarom schilderen ze dit niet?, dacht hij in zichzelf. Hij liep door de poort de citadel binnen.

De citadel - Sam

Dat ziet er nog wel goed uit, dacht Sam bij het zien van de toren. Hij liep gelijk naar het halletje voor de kamer van Bertrant. Sam keek door de deuropening en zag dat de arme man de drukte niet aan kon en zweette van top tot teen. Hij is geen haar veranderd in al die tijd. Eens kijken wie mijn concurrenten zijn. Sam keek de andere kandidaten aan en probeerde oogkontakt te maken, terwijl Bertrant opstond van achter zijn bureau.
Laatst gewijzigd door nukkie op 22 aug 2006 18:23, 1 keer totaal gewijzigd.

Chaman
Hemelkenner

Ongelezen bericht door Chaman » 22 aug 2006 13:55

De citadel - Faray

Enigszins ongeduldig om te beginnen kwam Faray aan bij de Citadel. Wat mooi was die stad! En al die mensen hier! Doorgaans kwam Faray niet verder dan de kaptein, de havenherberg vlak buiten de stad. Al die mensen was hij niet gewend. Doorgaans was het wel druk op de Flint, maar een menigte als hier had hij nog niet eerder meegemaakt.

Net op tijd was hij aangekomen om een man te horen roepen dat ze hier eve moesten wachten om geholpen te worden. Zolang dat wachten maar niet te lang duurt...

Jo0st
Sterrenschipper
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jo0st » 22 aug 2006 15:10

De citadel - Fëanáro

Zoals de meeste mensensteden vond Fëanáro deze stad maar niks, het stonk hier en de straten waren niet echt schoon te noemen. Op het plein had hij veel mensen bewonderend omhoog zien staan kijken naar de torens, maar om de één of andere reden keken de meeste mensen nooit naar de rotzooi die dichterbij te zien was. Zonder al te veel te treuzelen liep hij de Citadel binnen. Voor één deur stonden een boel mensen te wachten op een man die manikaal papieren aan het tekenen was. Aannemend dat dit de man was waar je moest zijn voor die zoektocht sloot hij maar netjes achteraan aan, aan geduld geen gebrek.

Hij bekeek iedereen en het viel hem op dat er een aantal mensen waren die loerend naar de anderen aan het kijken waren. Glimlachend zei Fëanáro, 'ik dacht dat ze een koning zochten, geen gierig kijkende spionnen?'.

Elmer
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Elmer » 22 aug 2006 15:34

De citadel - Ron

Nu Ron zag dat meer en meer mensen begonnen aan te schuiven, begaf hij zich ook naar de rij.
Voor hen stond een man en het eerste wat opviel was dat de man dezelfde soort oren had als Ron, alleen nog meer uitgesproken. Ron kon niet helpen te staren tot dat de man zei:"ik dacht dat ze een koning zochten, geen gierig kijkende spionnen" Er vast van overtuigd dat dat tegen hem gericht was besloot Ron maar om naar z'n voeten te staren. Zijn voeten die toch al zo zeer deden begonnen nu echt te gloeien dit lange stilstaan was niets voor Ron, straks een heerlijke pot bier drinken, thuis hing nog een rek visjes te drogen, die zou hij zeker kunnen ruilen...als het niet te laat werd tenminste.

Viconia
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Viconia » 22 aug 2006 15:35

De citadel- Frodo

Frode's vermoedens werden bevestigd toen hij zag hoeveel mensen er in en rondom de citadel rondhingen. Idioten was het eerste wat bij hem opkwam toen hij het zooitje ongeregeld zag. Helaas waren het er meer dan hij had gehoopt en de gedachte dat het nog wel even kon duren voordat hij die akte van verblijf zou hebben stond hem niet aan. Hij banjerde de citadel binnen en duwde her en der mensen aan de kant die in de weg stonden. Geen haar op zijn hoofd dat hij netjes in de rij zou gaan staan wachten, hij had wel belangrijkere dingen te doen.

Grimreaper
Eeuwentemmer
Contacteer:

Ongelezen bericht door Grimreaper » 22 aug 2006 16:20

De citadel - Bjear
Bjear had al iemand eerder naar binnen zien gaan die later aan was gekomen als hij en nu probeerde iemand het alweer. Deze zelfs met geweld, dit was onacceptabel! Toen Frode langs hem probeerde te lopen hield hij hem tegen door hem bij de keel op te tillen zodat zijn voeten de grond niet meer raakte. "Ik heb een hekel aan voorkruipers," zei Bjear met een blik van moord in zijn ogen. Omdat Bjear Frode bij zijn keel had kon deze niks terug zeggen. Zo snel als Bjear de man had opgetild gooide hij hem ook weer weg. Bjear brulde de man nog na. Waar zijn de wachters eigenlijk? Horen die niet de orde te bewaren?

Viconia
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Viconia » 22 aug 2006 16:54

De citadel - Frodo

Voor even keek Frode de beer van een vent stomverbaasd aan, hoe had deze gigantische wildeman het lef om hem ook maar met een vinger aan te raken? Hij wreef over zijn keel heen en keek de vent met een blik aan waar niet veel liefde vanuit straalde. "Dat" Zei hij hij kalmer dan hij daadwerkelijk was. "had je nou niet moeten doen" Hij trok zijn zwaard en spuugde op de grond, richting de voeten van de man. "Raak me nog een keer aan en die lelijke kop van je zal dan niet langer op je romp zitten" Het maakte hem niets uit dat die grote pluizebal een kop groter was, niemand flikte zoiets bij hem zonder daar spijt van te krijgen. En dat hij zich bevond in een gebouw wat beheert werd door wetshandhavers was de enige reden waarom hij nog niet gelijk op de man gevlogen was.

Gesloten