Overleg over chars, de wereld en verder beginnen in de RPG

Wie wordt de nieuwe koning van het in chaos verkerende eilandenrijk Suomi?
Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 09 jun 2006 17:39

@Milamber: Als je dit topic wat had doorgelezen dan wist je dat, want:
Aphrael schreef:Nee inderdaad, we gaan het wel leuk houden allemaal, er komt absoluut geen deadline voor het indienen van chars.

Jera
Groentje

Ongelezen bericht door Jera » 23 jun 2006 11:04

Ik zou graag mee willen doen aan deze RPG, maar ik ben niet heel erg thuis in de Fantasy wereld. Voor het RolePlayen is dit geen probleem, maar bij het maken van een personage wel. Ik heb namelijk geen idee welke mensachtige Fantasy wezens er allemaal zijn en hoe zij er uit zien. De enige Fantasy wezens die ik ken, zijn die uit de Lord of the Rings boeken. Zou iemand mij een aantal andere rassen kunnen noemen die toegestaan zijn met een beschrijving er bij?

Nog een vraagje: zijn neko's (mensachtige wezens met katten oren, een staart en soms een vacht over het hele lichaam) toegestaan? Ik weet niet voor hoeverre deze in de setting passen. Ik ken ze namelijk alleen uit animes die zich afspelen in een 21ste eeuwse stad.

Alvast bedankt!

Grimreaper
Eeuwentemmer
Contacteer:

Ongelezen bericht door Grimreaper » 23 jun 2006 12:13

Het lijkt mij dat als je niet weet hoe een ras is en alleen een korte beschrijving krijgt van iemand anders dat je dan ook niet goed dat karakter kan spelen. Hou het anders eerst bij mens, die kunnen ook leuk zijn hoor ;)

Jera
Groentje

Ongelezen bericht door Jera » 23 jun 2006 13:01

Daar kan ik inkomen en daar heb ik ook geen moeite mee. Wat dan nog wel een probleem is, is als mijn personage iemand tegenkomt van een voor mij onbekend ras. Ik weet dan niets over de charactereigenschappen die een wezen van dat ras meestal bezit, hoe dit wezen er uit ziet en of er misschien wel vooroordelen tussen de rassen bestaan.

aphrael
Sterrenschipper
Contacteer:

Ongelezen bericht door aphrael » 23 jun 2006 13:56

In dat geval kun je altijd raad vragen aan een van de spelleiders, daar zijn we voor. Ik ben benieuwd waar je mee op de proppen komt en schroom alsjeblieft niet om van alles te vragen, we zijn allemaal een keer nieuw geweest in een bepaalde setting.

Jo0st
Sterrenschipper
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jo0st » 23 jun 2006 14:41

Aphrael heeft zelfs mijn gezeur en gevraag steeds vriendelijk beantwoord, laat dat genoeg zeggen, gewoon een PM sturen met wat jij denkt dat een goede opzet is (aan de hand van het voorbeeld personage). Dan krijg je vanzelf te horen wat je zou kunnen veranderen en wat je zou kunnen verbeteren.

aphrael
Sterrenschipper
Contacteer:

Ongelezen bericht door aphrael » 23 jun 2006 16:39

Ik vergat trouwens nog wat te vermelden:

Iedere char die ons wordt toegestuurd wordt bij het begin van de RPG in dit topic geintroduceerd en waarschijnlijk komt er nog een apart topic waarin alle chars verzameld staan zodat je ook de eigenschappen van mensen c.q. andere wezens kunt nalezen.

Jera
Groentje

Ongelezen bericht door Jera » 23 jun 2006 19:15

Bedankt allemaal voor jullie hulp. Ik zal binnenkort beginnen met het maken van mijn personage, maar nu nog even niet. Ik ben wel een beetje zenuwachtig voor deze RPG omdat de norm hier voor mijn gevoel hoog ligt en ik niet bekend ben met de setting. Ik zal, denk ik, vaak van de hulp van de spelleiders gerbuik maken.

Tynvyrr
Ontdekkingsreiziger

Ongelezen bericht door Tynvyrr » 06 jul 2006 09:41

<blaaaaaaaaaaaaasssss>

Zo er lag weer enkele vingers stof op dit topic, bij deze weggeblazen.
Het is nu al zeker een week dat ik mijn char heb opgestuurd naar aphrael en nog steeds heb ik geen reactie gehad. Op vakantie?

Nu alleen maar om te zeggen dat ik erop gebrand sta te beginnen. We hebben characters genoeg, en de setting is er, dus zie ik niet in waarom nog langer te dralen. Andiamo!! 8)

Grimreaper
Eeuwentemmer
Contacteer:

Ongelezen bericht door Grimreaper » 06 jul 2006 11:06

Tynvyrr schreef:dus zie ik niet in waarom nog langer te dralen. Andiamo!! 8)
De andere RPG moet nog eindigen.

Elmer
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Elmer » 07 jul 2006 10:01

Gewoon om even te laten weten...ik heb ook een een personage in gestuurd. Wel heb ik nog nooit aan een RPG meegedaan. Ik ben heel benieuwd, en als ik het dan niet leuk vind dan kan ik altijd vragen om mij op een of andere bruute wijze te laten vermoorden, toch?

Grimreaper
Eeuwentemmer
Contacteer:

Ongelezen bericht door Grimreaper » 07 jul 2006 11:13

Gouden regel bij RPG's: Overleg met de spelleiders en het komt wel goed. Ook op brute wijze vermoord woorden, maar dan wel binnen de normen van fatsoen die op het forum gelden ;)

Tynvyrr
Ontdekkingsreiziger

Ongelezen bericht door Tynvyrr » 13 jul 2006 18:55

Grimreaper schreef:
Tynvyrr schreef:dus zie ik niet in waarom nog langer te dralen. Andiamo!! 8)
De andere RPG moet nog eindigen.
Als de nieuwe RPG nog lang op zich laat wachten, haak ik af. Trouwens nog altijd niets gehoord van mijn character.

the Pelican
Kind van de kosmos

Ongelezen bericht door the Pelican » 13 jul 2006 21:27

Kan er inderdaad niet gewoon e.e.a. aan activiteit komen in deze RPG?

Als er een paar characters worden gedemonstreerd en wat leven komt in de voorbereiding voor de spelers, trekt dat wellicht meer spelers aan. Het dood liggen van dit topic / forum is voor mij alles behalve een motivatie nog enige energie te steken in een personage waar ik ooit aan begonnen was en ik kan me voorstellen dat dat voor anderen ook geldt.

Laat wat zien en voorkom dat die vele uren van voorbereiding niet verloren gaan :)

Nahimana Tala
Sterrenschipper
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nahimana Tala » 14 jul 2006 08:05

Er hing al een post-it aan de koelkast, maar ik zal eens wat harder gaan rammelen in ons kamertje. Blijkbaar slaat de vakantie-zomer-vertraging ook toe onder ons spelleiders.. :)

Gesloten